abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 zaterdag 14 mei 2016 @ 07:48:47 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_162172452
De vereniging COC organiseert een demonstratie tegen een show van rapper Steen in de Melkweg in Amsterdam. De club voor integratie van homoseksualiteit vindt hem een homofoob en wil dat zijn optreden van dit weekend niet doorgaat.

Het COC baalt van het nieuws dat Melkweg de rapper niet weigert. Steen deed in het verleden meerdere beledigende en bedreigende uitlatingen over homoseksuelen. Zo pakte Steen in een aflevering over homoseksuele rappers van State tv de microfoon af van de presentatrice, om vervolgens iemand voor ’homo’ uit te schelden .

Ook op Twitter schrijft Steen regelmatig agressieve tweets over homo’s. Zo zou hij eens hebben beloofd ooit een concentratiekamp voor homo’s te bouwen om ze te vergassen. In een reactie, die te lezen is op de website van Melkweg schrijft hij onder andere: „Ik ben geen homohater, iedereen mag zijn wie die wil zijn. De tweet slaat op de rapscene die verwijft, met gayrappers bedoelde ik nep rappers. Dat ik een concentratiekamp ga bouwen is natuurlijk uitgesloten. Het is natuurlijk zeer shockerend om zoiets te rappen of tweeten, maar dat is waar ik als Steen met mijn teksten, uitlatingen en kunst om bekend sta.”

Om hun ongenoegen te uiten, organiseren leden van het COC zondag een demonstratie tegenover Poppodium Melkweg. In een statement legt de organisator uit: „De Melkweg staat voor popcultuur in de volle breedte. Binnen popcultuur valt een groot aantal subculturen die wij een plek geven om zich te presenteren en te ontwikkelen. Die subculturen hebben vaak een rauw randje en soms ook een minder mooie kant. Het negeren of weren van scenes waarin meningen bestaan die controversieel zijn, draagt in onze overtuiging niet bij aan verdraagzaamheid in de maatschappij.”

Naar aanleiding van de verklaring van Steen zien zij ’geen aanleiding om maatregelen te nemen’. Wel gaat de Melkweg binnenkort een debat organiseren over de vraag of discriminerende teksten reden moeten zijn voor het afblazen van optredens.

http://www.telegraaf.nl/f(...)_rapper_Steen__.html

Ben wel opgelucht. Heb homo's in m'n vriendenkring. Ook negers trouwens.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_162172497
Gelukkig heeft hij geen "minder, minder,minder" geroepen maar slechts "ik wil ze vergassen in een concentratiekamp". Zorgt voor veel minder maatschappelijke onlust.
pi_162172502
Als homo's nu eens vernietigingskampen gaan bouwen om homofoben uit te roeien zou dat niet helpen?
pi_162172523
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 08:02 schreef Basp1 het volgende:
Als homo's nu eens vernietigingskampen gaan bouwen om homofoben uit te roeien zou dat niet helpen?
Het zou wel lekker opruimen :Y
pi_162172540
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 07:48 schreef tong80 het volgende:
Ben wel opgelucht. Heb homo's in m'n vriendenkring. Ook negers trouwens.

Zitten er ook hommo's op fok dan?
pindazakje
  Trouwste user 2022 zaterdag 14 mei 2016 @ 08:20:28 #6
7889 tong80
Spleenheup
pi_162172602
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 08:10 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Zitten er ook hommo's op fok dan?
SCH FOK!t niet meer NanKing nog wel net zoals Rapordix en SuperwormJim.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zaterdag 14 mei 2016 @ 08:22:09 #7
64781 bonke
pipo koeie
pi_162172612
jammer dat ik niet in Amsterdam woon anders zou ik voor de lol naar dat optreden gaan met een shirt waar op staat " you're gay" en dan zo`n uncle sam figuur daarboven :)

heheh
die bestaat ook nog bijna

pies on joe toe
  Trouwste user 2022 zaterdag 14 mei 2016 @ 09:08:54 #8
7889 tong80
Spleenheup
pi_162173043
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 08:22 schreef bonke het volgende:
jammer dat ik niet in Amsterdam woon anders zou ik voor de lol naar dat optreden gaan met een shirt waar op staat " you're gay" en dan zo`n uncle sam figuur daarboven :)

heheh
die bestaat ook nog bijna

[ afbeelding ]
Type o Negative had ook zo iets bij de melkweg. :D

zaterdag 14 mei 2016 @ 10:37:33 #9
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_162174138
Zwakbegaafde aidsmongool is het
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_162174285
Gaan die homo's nu overal waar deze man loopt achter hem aanlopen en heel hard "boe" roepen? Alsof dat gezeik met bevrijdingsdag nog niet genoeg was, nu mag hij nergens meer optreden?
pi_162174310
quote:
De club voor integratie van homoseksualiteit
:') wat een homo's.
Conscience do cost.
pi_162174709
quote:
13s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 10:50 schreef FlyDutchMan het volgende:
Gaan die homo's nu overal waar deze man loopt achter hem aanlopen en heel hard "boe" roepen? Alsof dat gezeik met bevrijdingsdag nog niet genoeg was, nu mag hij nergens meer optreden?
Mooi toch ? Hij roept overal dat homo's doodgemarteld moeten worden, zij roepen overal dat hij niet lief is. Vrijheid van meningsuiting overal.
pi_162174780
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 11:17 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Mooi toch ? Hij roept overal dat homo's doodgemarteld moeten worden, zij roepen overal dat hij niet lief is. Vrijheid van meningsuiting overal.
Behalve dan dat hij dat nergens heeft geroepen en dat zij zich niet beperken tot "wij vinden steen niet lief".
pi_162174800
Lekker belangrijk dat hij homofoob is. Vrijheid van meningsuiting, niet alles hoeft te wijken voor het COC.
De Turkse president Erdogan is een geitenneuker.
  zaterdag 14 mei 2016 @ 11:23:44 #15
111843 Cassius
Something's fucky
pi_162174816
Wilt :N
pi_162174828
Steen :')

Jankhomo's :')
pi_162174838
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 11:17 schreef Kassamiep het volgende:
doodgemarteld
doodgemarteld ?
waar roept hij dat dan ? link plz
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  zaterdag 14 mei 2016 @ 11:25:43 #18
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_162174844
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 11:22 schreef SR4 het volgende:
Lekker belangrijk dat hij homofoob is. Vrijheid van meningsuiting, niet alles hoeft te wijken voor het COC.
Dit.

De PC cultuur begint uit de hand te lopen en dat is een stuk gevaarlijker dan mensen te laten zeggen wat ze denken. Kortzichtigheid weer :')
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_162175024
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 08:02 schreef Basp1 het volgende:
Homofobie bestaat niet
pi_162175039
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 11:25 schreef Drinky het volgende:

[..]

Dit.

De PC cultuur begint uit de hand te lopen en dat is een stuk gevaarlijker dan mensen te laten zeggen wat ze denken. Kortzichtigheid weer :')
Is wel te zien aan post 3 en 4 ja.
  zaterdag 14 mei 2016 @ 11:41:19 #21
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_162175128
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 11:25 schreef Drinky het volgende:

[..]

Dit.

Dat gereageer tegen een zogenaamde politiek correcte gebeuren... Waarom wordt telkens maar geroepen op het moment dat er iets over homoseksualiteit en protest in het nieuws komt dat ze een bevoorrechte positie willen of propageren? Ook al vind ik dat het COC zijn pijlen soms op de verkeerde doelen schiet, het is helemaal niet de issue dat homoseksuelen het beter willen hebben dan hetero's of dat iedereen het leuk moet vinden om (om even in FOK!argumentatie te komen) in zijn reet geneukt te worden...

Wat door dit soort dingen meer aan het licht komt is de schijntolerantie, wat ik wel een tikkeltje erger vind dan politiek correctheid. de schijn dat Nederlanders moreel een goed en sterk volk zijn op de momenten dat dat handig uit komt, maar zodra er een hokje voorbij komt waar men zich niet mee kan vereenzelvigen,dan doet dat hokje aan propaganda die we niet moeten willen accepteren en tolereren. Vooral als er aan dat hokje een hoop vooroordelen of stereotypering hangt, zoals bij homoseksuelen en vooral transgenders en interseksuelen, dan zie je dat er van tolerantie weinig sprake meer is. Mooi voorbeeld wordt hier al gegeven: het gaat er niet om dat LGBT mensen een bevoorrechte positie willen innemen, ze willen alleen dat ze net als ieder ander zonder gekloot, gepest, gedreig en " als minder worden gezien" leven en hetzelfde kunnen en mogen doen. Waarom zou dat niet mogen of kunnen?

Ik kan nog wel even verder gaan met wat meer verdieping (bijvoorbeeld dat de stereotypering van homoseksualiteit en de alsmaar zwakke en feminiserende rol die door veel " stoere mannen" er aan wordt gehangen), maar ik weet niet of dat zin heeft hier.
put
your
clothes
on!
pi_162175360
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 11:41 schreef Jerruh het volgende:

[..]

Dat gereageer tegen een zogenaamde politiek correcte gebeuren... Waarom wordt telkens maar geroepen op het moment dat er iets over homoseksualiteit en protest in het nieuws komt dat ze een bevoorrechte positie willen of propageren? Ook al vind ik dat het COC zijn pijlen soms op de verkeerde doelen schiet, het is helemaal niet de issue dat homoseksuelen het beter willen hebben dan hetero's of dat iedereen het leuk moet vinden om (om even in FOK!argumentatie te komen) in zijn reet geneukt te worden...

Wat door dit soort dingen meer aan het licht komt is de schijntolerantie, wat ik wel een tikkeltje erger vind dan politiek correctheid. de schijn dat Nederlanders moreel een goed en sterk volk zijn op de momenten dat dat handig uit komt, maar zodra er een hokje voorbij komt waar men zich niet mee kan vereenzelvigen,dan doet dat hokje aan propaganda die we niet moeten willen accepteren en tolereren. Vooral als er aan dat hokje een hoop vooroordelen of stereotypering hangt, zoals bij homoseksuelen en vooral transgenders en interseksuelen, dan zie je dat er van tolerantie weinig sprake meer is. Mooi voorbeeld wordt hier al gegeven: het gaat er niet om dat LGBT mensen een bevoorrechte positie willen innemen, ze willen alleen dat ze net als ieder ander zonder gekloot, gepest, gedreig en " als minder worden gezien" leven en hetzelfde kunnen en mogen doen. Waarom zou dat niet mogen of kunnen?

Ik kan nog wel even verder gaan met wat meer verdieping (bijvoorbeeld dat de stereotypering van homoseksualiteit en de alsmaar zwakke en feminiserende rol die door veel " stoere mannen" er aan wordt gehangen), maar ik weet niet of dat zin heeft hier.
Dat Nederland een schijntolerant land is, is mij al jaren duidelijk. Maar in dit geval heb je een willekeurige gast die het woord "homo" weleens als belediging gebruikt en blijkbaar ergens in de afgelopen tijd onder de aandacht van het COC is gekomen en die moet nu volgens hun overal geweerd worden op plaatsen waar zijn eventueel negatieve mening over homo's niet eens relevant is.

Dat is gewoon vervelend en zuigend gedrag. Prima als je problemen hebt met zijn uitspraken, als je denkt dat ze verboden zijn kun je hem aangeven en hopen dat hij zo bestraft wordt. Alleen dat is niet wat het COC wil, die willen deze man zijn carrière kapotmaken. Ze willen dat hij bij elk optreden geweerd wordt, want nou nou nou die uitspraken op Twitter kunnen echt niet.
  zaterdag 14 mei 2016 @ 12:07:23 #23
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_162175521
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 11:56 schreef FlyDutchMan het volgende:

[..]

Dat Nederland een schijntolerant land is, is mij al jaren duidelijk. Maar in dit geval heb je een willekeurige gast die het woord "homo" weleens als belediging gebruikt en blijkbaar ergens in de afgelopen tijd onder de aandacht van het COC is gekomen en die moet nu volgens hun overal geweerd worden op plaatsen waar zijn eventueel negatieve mening over homo's niet eens relevant is.

Dat is gewoon vervelend en zuigend gedrag. Prima als je problemen hebt met zijn uitspraken, als je denkt dat ze verboden zijn kun je hem aangeven en hopen dat hij zo bestraft wordt. Alleen dat is niet wat het COC wil, die willen deze man zijn carrière kapotmaken. Ze willen dat hij bij elk optreden geweerd wordt, want nou nou nou die uitspraken op Twitter kunnen echt niet.
Daarom zeg ik ook erbij dat COC zijn pijlen vaak ook op de verkeerde doelen schiet. Kijk, wat ie misschien heeft getwitterd is ook niet echt heel koosjer en er had mijns inziens ook anders mee kunnen worden omgegaan. Ik reageer meer tegen de mensen die dit bericht aangrijpen in hun zogenaamde war against "policors", die LGBT mensen alleen maar zien zitten als ze ermee kunnen schermen tegen de moslims.

Ik kan me nog een moment herinneren waarin de Oost-Europese DJ Ten Walls op festivals niet meer hoefde te draaien door zijn uitspraken over homoseksuelen, endaar werd meteen tegen homoseksuelen geageerd (bekende riedeltje dat ze zonodig weer apart wilden doen), terwijl het de organisaties van die festivals zelf waren die dat beslisten en er geen homeprotest of iets dergelijks aan te pas was gekomen...
put
your
clothes
on!
pi_162175778
Als die langtenen nou niets hadden gezegd had ik nooit van die 'artiest' gehoord.

Ik denk dat die Jan (zou mij niets verbazen als hij echt zo heet) daar wel blij mee is, beetje extra aandacht.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  zaterdag 14 mei 2016 @ 12:27:42 #25
117098 Hathor
Effe niet
pi_162175949
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 12:20 schreef Resistor het volgende:
Als die langtenen nou niets hadden gezegd had ik nooit van die 'artiest' gehoord.

Ik denk dat die Jan (zou mij niets verbazen als hij echt zo heet) daar wel blij mee is, beetje extra aandacht.
Dit is inderdaad gewoon een schreeuw om aandacht, ik had hiervoor ook nog nooit van hem gehoord, nu is ie al dagenlang in het nieuws. PR stuntje dus.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')