abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 13 mei 2016 @ 11:47:15 #1
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_162149181
Vraagje!

Ik ga samen met een vriendin eind sept/begin okt 2 weken op vakantie. We zitten te dubben tussen Sicilië en Malta.
We willen een combi van mooi strand en beetje feesten. Wat natuur/avontuur ook leuk, maar vraag me af in hoeverre je dit kan krijgen op een eiland.
Zijn er mensen die op beide eilanden zijn geweest en het kunnen aanraden, of een voorkeur hadden voor één van de twee?
B-b-b-bird, Bird, The Bird is the word.
pi_162149336
Ik ben alleen op Malta geweest, en dat kan ik zeker aanraden voor die combi en ook rond die periode :)
Sicilie geen idee, lijkt me ook best leuk maar ik zou naar Malta gaan!
  vrijdag 13 mei 2016 @ 12:06:24 #3
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_162149553
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 11:53 schreef Toto69 het volgende:
Ik ben alleen op Malta geweest, en dat kan ik zeker aanraden voor die combi en ook rond die periode :)
Sicilie geen idee, lijkt me ook best leuk maar ik zou naar Malta gaan!
Sicilie trok ons vanwege de vulkaan, die willen we graag beklimmen. Maar dat kan natuurlijk ook als we naar Malta gaan en gewoon een dag met de boot naar Sicilie varen voor die vulkaanklim.
B-b-b-bird, Bird, The Bird is the word.
pi_162149557
Sicilië zit vol met Afrikaanse vluchtelingen dat lijkt mij voor een relaxte vakantie niks.
pi_162149969
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 12:06 schreef VeerEli het volgende:

[..]

Sicilie trok ons vanwege de vulkaan, die willen we graag beklimmen. Maar dat kan natuurlijk ook als we naar Malta gaan en gewoon een dag met de boot naar Sicilie varen voor die vulkaanklim.
Ja inderdaad. Ik zou echt naar Malta gaan, maar blijft je Eigen keuze. Vanaf Malta kan je ook nog naar bijv Gozo
pi_162150135
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 12:28 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Ja inderdaad. Ik zou echt naar Malta gaan, maar blijft je Eigen keuze. Vanaf Malta kan je ook nog naar bijv Gozo
Ja dus? Niks bijzonders. Beide eilanden (Sicilië en Malta) zijn niet met elkaar te vergelijken, behalve temperatuur.
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_162150320
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 12:37 schreef MrSalazar het volgende:

[..]

Ja dus? Niks bijzonders. Beide eilanden (Sicilië en Malta) zijn niet met elkaar te vergelijken, behalve temperatuur.
TS wil aanraders, ik raad persoonlijk Malta aan, iemand anders weer Sicilie, gewoon mijn mening. :)
pi_162150330
Ik ben ook alleen op Malta geweest en het is echt een aanrader. Je kunt lekker strandbakken maar ook prachtige oude culturele dingen zien, en op Gozo kun je denk ik ook wel in die heuvels wandelen (je kunt het niet echt bérgen noemen).

Het lijkt me allebei het bezoek waard dus kijk gewoon welke vliegtickets het goedkoopst zijn.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_162150392
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 12:44 schreef Toto69 het volgende:

[..]

TS wil aanraders, ik raad persoonlijk Malta aan, iemand anders weer Sicilie, gewoon mijn mening. :)
Je raadt Malta aan terwijl je nog nooit op Sicilië bent geweest. Dat slaat niet echt ergens op hè?
pi_162150428
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 12:47 schreef MrSalazar het volgende:

[..]

Je raadt Malta aan terwijl je nog nooit op Sicilië bent geweest. Dat slaat niet echt ergens op hè?
Want? Ik beweer nergens dat Sicilie niks aan is of slecht is. Ik raad Malta aan omdat dat tof is, dat slaat prima ergens op.
pi_162150518
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 12:48 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Want? Ik beweer nergens dat Sicilie niks aan is of slecht is. Ik raad Malta aan omdat dat tof is, dat slaat prima ergens op.
OK ik zal het proberen uit te leggen. Er moet een keuze gemaakt worden tussen A en B. Van B weet jij niks dus kun je er geen oordeel over vellen. Dat jij A leuk vindt is dus niet relevant, want B kan minstens zo leuk of leuker zijn.
pi_162153404
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 12:52 schreef MrSalazar het volgende:

[..]

OK ik zal het proberen uit te leggen. Er moet een keuze gemaakt worden tussen A en B. Van B weet jij niks dus kun je er geen oordeel over vellen. Dat jij A leuk vindt is dus niet relevant, want B kan minstens zo leuk of leuker zijn.
Ik doe dat ook
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_162166616
Sicilië! Malta is echt kut!
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_162166641
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 12:06 schreef 6star6lord6 het volgende:
Sicilië zit vol met Afrikaanse vluchtelingen dat lijkt mij voor een relaxte vakantie niks.
Malta ook
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_162166799
Ik ben op beide geweest en ik vind Malta wel mooi qua uiterlijk, maar ten eerste moet je wennen dat ze lings rijden, ten tweede kunnen ze niet rijden en zijn die wegen spekglad waardoor vaak auto's door glijden :') Ook wordt je telkens lastig gevallen op je met paard en wagen door Valletta wil rijden. En ik vond het overkomen alsof ik een Noord Afrikaans land bezocht, terwijl Malta in Italiaanse wateren ligt. Maar als je dan toch gaat ga dan niet als een Hollander alleen eten wat je kent, maar laat je verassen, ik heb heerlijk gegeten daar :Y)

Op Sicilië kun je naar de Etna gaan, maar ook naar zo'n kalkberg ik weet even niet meer precies waar, verder heb je mooie steden als Palermo en Catania, Syracusa, Trapani.. Sicilië is groter als Nederland, dus er is genoeg te doen!
En qua eten, het is Zuid Italië dus dat zit wel goed!
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_162171723
Sicilië. _O_ O+
pi_162172927
Natuurlijk gewoon Sicilie, komop dat is toch geen vergelijking. Een hap zand of een hap antipasti.
Even a broken clock is right twice a day.
pi_162173708
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 12:45 schreef sirdanilot het volgende:
Het lijkt me allebei het bezoek waard dus kijk gewoon welke vliegtickets het goedkoopst zijn.
Alsof dat je enige kosten zijn. :')
  zaterdag 14 mei 2016 @ 10:09:59 #19
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_162173744
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 12:06 schreef 6star6lord6 het volgende:
Dat geldt eerder voor Malta (ligt dichter op de vluchtelingen route en is heel klein)
pi_162174686
Malta lijkt me zo'n bestemming waar van die doorgebrande bejaarden op het strand liggen te bakken, strandvakantiebestemming dus. Dan maar het echte Siciliaanse ervaren.
pi_162176652
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 11:16 schreef MCH het volgende:
Malta lijkt me zo'n bestemming waar van die doorgebrande bejaarden op het strand liggen te bakken, strandvakantiebestemming dus. Dan maar het echte Siciliaanse ervaren.
Dat heb je volstrekt mis wat betreft malta. Er is daar juist heel erg veel cultuur te zien, oude architectuur etc.
  zaterdag 14 mei 2016 @ 19:24:21 #22
42263 Staaf
Forum Pimp
pi_162186729
Malta kun je goed stappen in Paceville en iedereen spreekt Engels.
Sue Me
pi_162198260
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 11:16 schreef MCH het volgende:
Ondanks dat malta (bijna) geen stranden heeft
pi_162199589
Beeldvormingsissue. :)
pi_162212680
Malta
Vakantie blog vol met tips en informatie en nog veel meer....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')