abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_162131127
quote:
De Hyperloop One, een dichte capsule met lage luchtdruk, wist over een speciaal hiervoor aangelegd spoor binnen 1,1 seconde een snelheid van 187 kilometer per uur te bereiken. Nog dit jaar moet het systeem worden getest in een netwerk van afgesloten stalen buizen. De bedoeling is dat de Hyperloop dan een topsnelheid van 1000 kilometer per uur gaat halen.

Consumenten sneller én verder laten reizen dan ooit, dat is de grote droom van Elon Musk. De eigenaar van autofabrikant Tesla is niet alleen de oprichter van het Hyperloop One-project, maar ook van ruimtevaartbedrijf SpaceX, dat streeft naar de oprichting van een nederzetting op Mars. Over twee jaar wil SpaceX een onbemande capsule naar de Rode Planeet sturen.

Magneten

De plannen van Hyperloop One zijn aardser, maar niet minder revolutionair. In augustus 2013 zette Musk zijn ideeën over een compleet nieuw en extreem snel transportsysteem op papier. In meer dan vijftig A4'tjes zette hij uiteen wat volgens hem de vijfde manier van transporteren (na de trein, de auto, het vliegtuig en de boot) moet gaan worden: de Hyperloop.

Het is een lange buis waarin de luchtdruk zeer laag is, tegen vacuüm aan. De voertuigen zijn kleine wagonnetjes waarin mensen plaats kunnen nemen. Ze worden voortgestuwd door middel van een lineaire elektromotor: magneten die zowel in deze pods als in de buis zijn geplaatst. Doordat er in de buis zelf nagenoeg geen luchtdruk is, en dus ook geen wrijving, kunnen extreem hoge snelheden worden gehaald. In 2020 moet de eerste functionele Hyperloop een feit zijn.

De test in Nevada werd nog niet in een buis, maar in de openlucht uitgevoerd. Aanvankelijk werd gedacht dat daarbij een maximumsnelheid van 500 kilometer per uur gehaald zou kunnen worden. Dat uitendelijk nog niet eens de 200 werd aangetikt, is volgens het bedrijf geen nederlaag. Het doel was namelijk om het aandrijfsysteem te testen. Een snelheid van 187 kilometer per uur in net iets meer dan een seconde wordt gezien als een succesvolle eerste test. Omdat er nog geen remsysteem is, kwam de bemanningsloze capsule tot stilstand met behulp van een berg zand.
Lees de rest op : http://www.volkskrant.nl/(...)ort-worden~a4299588/

Ben hier wel fan van _O_

Stel je voor aan 1000km per uur reizen _O_ het zou gedaan zijn met het vliegtuig denk ik. tegen dat het vliegtuig opstijgt ben je al 100den kilometers ver.

Hier een zelfbedachte dienstregeling beetje zoals bij de trein. Vertrek om 7:00 in Stockholm

Stockholm 07:00
Kopenhagen 07:34
Hamburg 07:54
Amsterdam 08:20
Brussel 08:34
Parijs 08:55
Barcelona 09:45
Madrid 10:18
Lissabon 10:55

Met een tussenstop van 5 minuten kan natuurlijk veel langer maar het is om een idee te geven snelheid aan 1081 per uur.

[ Bericht 2% gewijzigd door capuchon_jongen op 12-05-2016 21:12:59 ]
pi_162131279
Wat bedoel je met die plaatsten en tijden eigenlijk ?
Ik zwaai naar dieren.
pi_162131345
quote:
Omdat er nog geen remsysteem is, kwam de bemanningsloze capsule tot stilstand met behulp van een berg zand.
Ik zie wel een klein probleempje...
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_162131492
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_162131771
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2016 21:00 schreef Geerd het volgende:
Wat bedoel je met die plaatsten en tijden eigenlijk ?
Soort zelfbedachte dienstregeling beetje zoals de trein. We ginnen om 7u in stockholm en eindigen om 10u45 in Lissabon
pi_162131826
Het lijkt me uiterst oncomfortabel om in 1,1 seconden van 0 naar 187 geslingerd te worden.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  donderdag 12 mei 2016 @ 21:11:55 #7
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_162131878
Een vliegtuig gaat ook 900 km/u en daarvoor hoeft niet eerst een enorm buizennetwerk aangelegd en onderhouden te worden. En stel dat je van Parijs naar Moskou zou willen reizen, dan stopt dat ding natuurlijk ook in Frankfurt, Berlijn, Praag, Warschau, Minsk ik noem maar wat. Is het dan echt allemaal veel sneller?
pi_162132201
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 21:11 schreef BasEnAad het volgende:
Een vliegtuig gaat ook 900 km/u en daarvoor hoeft niet eerst een enorm buizennetwerk aangelegd en onderhouden te worden. En stel dat je van Parijs naar Moskou zou willen reizen, dan stopt dat ding natuurlijk ook in Frankfurt, Berlijn, Praag, Warschau, Minsk ik noem maar wat. Is het dan echt allemaal veel sneller?
Niet echt maar je wint die tijd weer door niet om 2 uur op voorhand moet inchecken . Als je naar Parijs moet gaan moet je nog eerst een halfuur op de metro om tot in het centrum te komen. met de hyperloop ben je meteen in het centrum.

Hoelang zal de hyperloop in een station blijven? 5 minuten? 6 tussenstops is een halfuurtje extra. Die halfuur win je al omdat je bijna geen incheck tijd hebt.

Het onderhoud van een vliegtuig is ook niet goedkoop + de benzine kosten. op gebied van prijs zal het wel even duur zijn denk ik.
pi_162132217
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 21:11 schreef BasEnAad het volgende:
Een vliegtuig gaat ook 900 km/u en daarvoor hoeft niet eerst een enorm buizennetwerk aangelegd en onderhouden te worden. En stel dat je van Parijs naar Moskou zou willen reizen, dan stopt dat ding natuurlijk ook in Frankfurt, Berlijn, Praag, Warschau, Minsk ik noem maar wat. Is het dan echt allemaal veel sneller?
Het idee is volgens mij dat er meerdere capsules rijden waar maar enkele mensen in passen. Ze kunnen dus wel in een keer door rijden naar moskou. Sommige die stoppen op Berlijn worden gewoon ingehaald. Verder gaat inchecken en vertrekken een stuk sneller dan met een vliegtuig,

Verder heb ik er ook wel mijn twijfels bij of er echt veel winst in tijd en kosten gaat zitten.
pi_162132650
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 21:17 schreef jatochneetoch het volgende:

[..]

Het idee is volgens mij dat er meerdere capsules rijden waar maar enkele mensen in passen. Ze kunnen dus wel in een keer door rijden naar moskou. Sommige die stoppen op Berlijn worden gewoon ingehaald. Verder gaat inchecken en vertrekken een stuk sneller dan met een vliegtuig,

Verder heb ik er ook wel mijn twijfels bij of er echt veel winst in tijd en kosten gaat zitten.
Tijd en winst zeker.

Een vliegveld ligt in theorie meestal een eindje naast het stadscentrum. Ik denk alleen maar aan schiphol, zaventem, en het vliegveld van Parijs.

al die luchthavens liggen tussen 15 en 30 minuten reizen van het stadscentrum

Inchecktijd zal ook veel lager zijn.

Je moet op 2 uur op voorhand op de luchhaven zijn. Laat ons zeggen bij de hyperloop een half uurtje max (is vergelijkbaar met een trein.

Je wint al 1,5 uur van de inchek tijd + half uurtje van het heen en weer reizen naar vliegveld.

Tegen dat vliegtuig land tegen dat je naar buiten mag en tegen dat je "uitgechekt bent"...
pi_162135568
Het uitzicht vanuit die trein is een beetje beperkt.
  vrijdag 13 mei 2016 @ 01:57:26 #12
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_162143807
Absoluut een mooi systeem wat qua gedachte trouwens minstens al een jaar of 50 oud is.
Elon Musk heeft natuurlijk naast het benodigde idealisme, wel de visionaire ahum geldmiddelen om zich zo in de geschiedenis boeken proberen te schrijven..

Als kind zijnde las ik al een tamelijke realistisch boek (Buitenaardse Beschaving), geïllustreerd door de gebroeders Das waar dit alles uiteen werd gezet.

Ik zie nog wel fikse uitdagingen in onze (a)sociale omgeving.
Het vacuüm (onder)houden van duizenden kilometers buis, idem het voorzien van het "magneto" aandrijvingssysteem wat behoorlijk wat energie zal vragen. Ook het plannen van de buizen zal om veel aandacht vragen, haakse bochten moet je zien te voorkomen.
Inrichten van de de aansluitende stationsinfrastructuur is iets van een heel andere orde etc.etc. Hoe regel je verder de on-board catering en afwatering.
Je moet er ook verder niet aan denken dat er een (software)fout is in het besturingssysteem of dat er ergens een instorting of opstopping is. Hoe regel je systeemveiligheid alsmede bereikbaarheid van hulpdiensten.
Zolang wij/ik nog elke week worden gebombardeerd met fouten, debacles en updates, zie ik het somber in.

Imho kunnen dit soort zaken alleen (nog) tot stand worden gebracht wanneer "geld" letterlijk en figuurlijk, totaal ondergeschikt is (gemaakt) aan het doel en "men" bereid is te gaan voor maximale duurzaamheid cq. totale betrouwbaarheid.

Het optrekken en afremmen met 1 tot 2g, kan imho redelijk comfortabel verlopen..
In zeg 30 seconde krijg je bij een versnelling van ca. 40km/u, een ruime 1g voor je kiezen en bereik je een eindsnelheid van 1000km/u . Bij afremmen zou je de gecapitonneerde stoeltjes kunnen draaien.

De grootste uitdaging is de tijd die voorafgaand en na afloop van de reis. Uitgaande wat er nu gebeurd bij (internationaal) reizen. In zeg 10 uur kan je dan overal komen maar in 5 uur nergens.

Dit alles neemt niet weg dat ze/hij vooral door moet gaan. Alleen gedreven dromers zullen gewaagde ideeën willen verwezenlijken en tegen de uitdagende stroom inroeien, om daarmee hun gelijk te bewijzen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_162381734
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 21:24 schreef capuchon_jongen het volgende:
Je wint al 1,5 uur van de inchek tijd + half uurtje van het heen en weer reizen naar vliegveld.
Als je een app op je telefoon installeert en daarmee incheckt hoef jij helemaal geen 2 uur eerder op het vliegveld te zijn.

En hoezo zou je niet naar die hyperloop hoeven reizen, je verwacht toch niet dat jij een eigen tunnel bij je huis krijgt? Dit is leuk om her en der te proberen een tunnel te krijgen naast een bestaand spoor zodat je van station a naar b kunt, maar dan nog zul je net als het vliegveld vanuit daar verder moeten reizen. En de prijzen om lange trajecten in het dichtbevolkte Europa aan te leggen zijn door de structuur en vorm van het land met al zijn gebergten e.d. echt mega. In Amerika met zijn vele uitgestrekte dunbevolkte gebieden is dit veel interessanter. En dan moet het ook nog commerciéél haalbaar zijn.

Ik vind het geweldig dat die man dit bedenkt en uitwerkt en daarmee erg veel zinvolle informatie ontwikkeld, maar voor een Europa zie ik het als een niet werkbare oplossing.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
  User die het meest klaagt 2022 zondag 22 mei 2016 @ 17:06:00 #14
414785 sirdanilot
pi_162409136
Het onderhoud van al die duizenden kilometers aan buizen gaat echt niet opwegen tegen het onderhoud van een stel landingsbanen en vliegtuigen.

Dit blijft waarschijnlijk een droom.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  maandag 23 mei 2016 @ 14:08:42 #15
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_162434435
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 17:06 schreef sirdanilot het volgende:
Het onderhoud van al die duizenden kilometers aan buizen gaat echt niet opwegen tegen het onderhoud van een stel landingsbanen en vliegtuigen.

Dit blijft waarschijnlijk een droom.
Een droom is het wanneer je het wil/gaat beredeneren vanuit economisch (winst)punt omdat brandstof/landingsbanen nog eenvoudiger te verkrijgen zijn.
Voor het onderhoud zal je idd totaal nieuwe technieken moeten gaan bedenken. Als ik nu al zie wat het afsluiten van een simpele tunnel meebrengt, is dat voor een hyperloop totaal irreëel.

Zelf denk ik wel dat een hyperloopssysteem, dan als een soort wereldwijdse metro, de (enige ?) duurzame en structurele oplossing is om veel mensen, snel te kunnen vervoeren.

Wanneer "geld" geen blokkade is, kan het wel degelijk realiteit worden. Gewoon een kwestie van perceptie. Waar een wil is..... Ook omdat de hyperloop (indirect) middels verschillende energiebronnen gevoed kan worden.

Er zijn zeker, veel, technische problemen Die waren er ook met ..vul maar in... en omdat mensen toch hun droom wilden realiseren, hebben ze doorgezet en is het gekomen.
Achteraf zijn veel vernieuwingen niet altijd een evident voordelig, maar toch..... verandering is nodig om met de vaart der volkeren vooruit te kunnen komen.

Elk idee begint met een onmogelijk geachte droom, dat gold ook voor de eerste metro wat nu in een beetje grotere stad, vaak het enige echte transport is.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  woensdag 25 mei 2016 @ 11:52:33 #16
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_162485491
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 21:17 schreef jatochneetoch het volgende:

[..]

Het idee is volgens mij dat er meerdere capsules rijden waar maar enkele mensen in passen. Ze kunnen dus wel in een keer door rijden naar moskou. Sommige die stoppen op Berlijn worden gewoon ingehaald. Verder gaat inchecken en vertrekken een stuk sneller dan met een vliegtuig,

Gewoon inchecken met je OV chipkaart?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 25 mei 2016 @ 11:53:22 #17
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_162485520
Je twijfels begrijp ik overigens, heb meerdre malen met de Thalys gereisd maar ontzettend veel vertraging opgelopen omdat ze daar ook een soort profail hebben dat niks op orde heeft. En dan zit je 4 uur te wachten in noord frankrijk :').
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 25 mei 2016 @ 11:55:26 #18
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_162485578
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 21:10 schreef Jordy-B het volgende:
Het lijkt me uiterst oncomfortabel om in 1,1 seconden van 0 naar 187 geslingerd te worden.
Volgens mij maakt die versnelling je hersenen bijkans vloeibaar.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 25 mei 2016 @ 11:56:46 #19
414785 sirdanilot
pi_162485613
Ik zie veel meer in de ontwikkeling van duurzame brandstof voor vliegtuigen dan in dit droomsysteem, eerlijk gezegd.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_162487058
quote:
10s.gif Op woensdag 25 mei 2016 11:55 schreef jogy het volgende:

[..]

Volgens mij maakt die versnelling je hersenen bijkans vloeibaar.
LOL, nee dat niet, 5,3G als je er niet aan gewend bent black out of bewusteloos. Doe er 3 seconden over en er is niets aan de hand.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
  woensdag 25 mei 2016 @ 13:01:15 #21
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_162487278
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 11:56 schreef sirdanilot het volgende:
Ik zie veel meer in de ontwikkeling van duurzame brandstof voor vliegtuigen dan in dit droomsysteem, eerlijk gezegd.
Welke ontwikkelingen zijn er gaande om vliegtuigbrandstof duurzamer te maken?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 25 mei 2016 @ 13:16:02 #22
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_162487601
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 12:52 schreef hottentot het volgende:

[..]

LOL, nee dat niet, 5,3G als je er niet aan gewend bent black out of bewusteloos. Doe er 3 seconden over en er is niets aan de hand.
oh oké, dat valt wel mee (op zich). Misschien wel een heel toffe oplossing voor vrachtvervoer trouwens, een soort macroschaal buizenpost en dan enkel voor de kleinere afstanden vrachtwagens/busjes inzetten.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  woensdag 25 mei 2016 @ 13:19:36 #23
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_162487667
quote:
10s.gif Op woensdag 25 mei 2016 13:16 schreef jogy het volgende:

[..]

oh oké, dat valt wel mee (op zich). Misschien wel een heel toffe oplossing voor vrachtvervoer trouwens, een soort macroschaal buizenpost en dan enkel voor de kleinere afstanden vrachtwagens/busjes inzetten.
vrachtvervoer hoeft niet zo snel te zijn (hoogstens voor donorshizzle enzo), dat zal eerst in de komende 10 jaar vervangen worden door zelfdrijdende vrachtauto's.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_162487701
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 13:19 schreef Maanvis het volgende:

[..]

vrachtvervoer hoeft niet zo snel te zijn (hoogstens voor donorshizzle enzo), dat zal eerst in de komende 10 jaar vervangen worden door zelfdrijdende vrachtauto's.
En toestaan dat die jongens buiten daguren desnoods met 6 opleggers mogen rijden.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
  woensdag 25 mei 2016 @ 13:24:16 #25
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_162487759
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 13:21 schreef hottentot het volgende:

[..]

En toestaan dat die jongens buiten daguren desnoods met 6 opleggers mogen rijden.
Ik denk dat het Nederlandse wegennet daar niet geschikt voor is.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')