Moet je maatschappijwetenschappen of maatschappijleer doen? Ik neem aan de eerste? Dan ben ik bang dat je het verkeerde boek hebt als het inderdaad 'Thema's Maatschappijleer' is...quote:Op donderdag 12 mei 2016 20:18 schreef Frankicks het volgende:
Hallo allemaal.
Over een kleine 3 weken moet ik het examen maatschappijwetenschappen afleggen op HAVO niveau.
Ik heb hier nooit les in gehad, en heb dus totaal geen ervaring met de stof. Eergisteren heb ik het boek en werkboek 'thema's maatschappijleer' gekocht. In het werkboek staan actuele dingen waar je veel je mening over moet geven, iets wat niet veel zal helpen op het examen lijkt mij.
quote:Beste Frankicks,
Het examen Maatschappijwetenschappen gaat over de domeinen Politieke besluitvorming en Criminaliteit en rechtsstaat
Met als boek 'Thema's maatschappijleer Havo' laatste druk
Daarnaast wordt geadviseerd om te oefenen met oude havo examens maatschappijwetenschappen, www.examenblad.nl of www.alleexamens.nl.
Mocht je nog vragen hebben, neem dan gerust contact met ons op.
Met vriendelijke groet,
Ben nu zelf met de examenbundel bezig, maar moet zeggen dat ik dit erg lastig vind. Heb buiten alle termen van 'thema's maatschappijleer' vrij weinig aan het boek met betrekking tot de examenbundel.. De school wilt niet echt meewerken met het exact vertellen wat ik moet leren en met nog maar een week te gaan wordt het erg lastig.quote:Beste Frankicks,
In plaats van thema’s kan je ook de katernen politiek en criminaliteit doornemen. Daarnaast kun je ook oude havo examens oefenen op:
www.examenbundel.nl of www.alleexamens.nl.
Vraag bij je school de syllabus op. Daarin staat precies wat je moet kennen.quote:Op woensdag 25 mei 2016 00:19 schreef Frankicks het volgende:
Vandaag weer een reactie gehad op mijn vervolg vragen : wat heeft 'thema's maatschappijleer' met maatschappijwetenschappen te maken en als ik 'thema's maatschappijleer' uit mijn hoofd leer, kan ik dan het examen maken? Hier het antwoord :
[..]
Ben nu zelf met de examenbundel bezig, maar moet zeggen dat ik dit erg lastig vind. Heb buiten alle termen van 'thema's maatschappijleer' vrij weinig aan het boek met betrekking tot de examenbundel.. De school wilt niet echt meewerken met het exact vertellen wat ik moet leren en met nog maar een week te gaan wordt het erg lastig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |