abonnement Unibet Coolblue
  maandag 22 augustus 2016 @ 23:44:43 #251
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_164775671
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2016 22:33 schreef leolinedance het volgende:
Moet ik mijn panelen aanmelden bij Energieleveren.nl om voor het salderen in aanmerking te komen?
Zo nee, is het verstandig om het toch te doen?

Ik heb nog een Ferrarismeter die gewoon achteruit draait. Zo lang het kan wil ik die graag behouden. Niet dat ik zo paranoïde ben voor een slimme meter, maar ik zie er ook totaal geen noodzaak toe om wél zo'n meter te hebben.

Mijn installatie wekt ongeveer mijn totale energiebehoefte op.
Die site ziet eruit als een scam, (vreselijk slecht taalgebruik), en is alleen maar in het leven geroepen om je een slimme meter aan te bieden zodra je panelen hebt.

Daarbij saldeert je Ferrarismeter automagisch, want die loopt gewoon terug.

Ik heb geweigerd mijn gegevens daar in te vullen maar vond het wel prima als mijn energieleverancier en netwerkbeheerder wisten dat ik panelen had, maar die konden dat niet anders verwerken dan via die site, en die site wilde ik mijn gegevens niet hebben, want hij voldoet op geen enkele manier aan de eisen die een site aan moet voldoen als ze persoonsgegevens verwerken, dus netwerkbeheerder beloofde mij dat ze het intern zouden verwerken.
Dat bleek later te betekenen dat een medewerker daar mijn gegevens op die site ging invullen.
Reken maar dat de hel toen losbarstte.... :X

Ze doen wel graag voorkomen alsof het "verplicht" zou zijn je panelen aan te melden, maar het is niet wettelijk verplicht ze daar aan te melden, die site is niets meer dan een manier om de slimme meter er zo snel mogelijk door te drammen bij mensen met panelen.
En dat is natuurlijk in hun belang, want dan kunnen zij ook monitoren wat je verbruikt en wat je opwekt, en vooral wanneer je dat doet.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 22 augustus 2016 @ 23:48:29 #252
62913 Blik
The one and Only!
pi_164775791
Alleen daar aanmelden als je een gratis slimme meter wilt hebben. Ik had een meter die niet om kon gaan met terugleveren, dus ik had weinig keus.

Maar als je een ferrarismeter hebt, lekker laten. Is ideaal met het oog op de toekomst met salderen e.d.
pi_164778578
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2016 23:44 schreef Leandra het volgende:

[..]

Die site ziet eruit als een scam, (vreselijk slecht taalgebruik), en is alleen maar in het leven geroepen om je een slimme meter aan te bieden zodra je panelen hebt.

Daarbij saldeert je Ferrarismeter automagisch, want die loopt gewoon terug.

Ik heb geweigerd mijn gegevens daar in te vullen maar vond het wel prima als mijn energieleverancier en netwerkbeheerder wisten dat ik panelen had, maar die konden dat niet anders verwerken dan via die site, en die site wilde ik mijn gegevens niet hebben, want hij voldoet op geen enkele manier aan de eisen die een site aan moet voldoen als ze persoonsgegevens verwerken, dus netwerkbeheerder beloofde mij dat ze het intern zouden verwerken.
Dat bleek later te betekenen dat een medewerker daar mijn gegevens op die site ging invullen.
Reken maar dat de hel toen losbarstte.... :X

Ze doen wel graag voorkomen alsof het "verplicht" zou zijn je panelen aan te melden, maar het is niet wettelijk verplicht ze daar aan te melden, die site is niets meer dan een manier om de slimme meter er zo snel mogelijk door te drammen bij mensen met panelen.
En dat is natuurlijk in hun belang, want dan kunnen zij ook monitoren wat je verbruikt en wat je opwekt, en vooral wanneer je dat doet.
Alu hoedje op?
Maar ik kan 't mis hebben...
  dinsdag 23 augustus 2016 @ 07:44:42 #254
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_164778685
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 07:23 schreef Patroon het volgende:

[..]

Alu hoedje op?
Nee, bekijk de site maar eens goed, persoonsgegevens verwerken maar niet eens een privacy statement op de site?
Klik eens op het vraagteken bij emailadres en kijk of je het een tekst van een Nederlandse netwerkbeheerder of van een Nigeriaanse prins vindt.

Plus dat het geen verplichting is, en het werkelijk geen ander doel heeft dan het aanbieden van een slimme meter, en daar zijn ze niet eerlijk over.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 23 augustus 2016 @ 07:57:40 #255
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_164778766
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2016 23:44 schreef Leandra het volgende:

[..]

Die site ziet eruit als een scam, (vreselijk slecht taalgebruik), en is alleen maar in het leven geroepen om je een slimme meter aan te bieden zodra je panelen hebt.

Daarbij saldeert je Ferrarismeter automagisch, want die loopt gewoon terug.

Ik heb geweigerd mijn gegevens daar in te vullen maar vond het wel prima als mijn energieleverancier en netwerkbeheerder wisten dat ik panelen had, maar die konden dat niet anders verwerken dan via die site, en die site wilde ik mijn gegevens niet hebben, want hij voldoet op geen enkele manier aan de eisen die een site aan moet voldoen als ze persoonsgegevens verwerken, dus netwerkbeheerder beloofde mij dat ze het intern zouden verwerken.
Dat bleek later te betekenen dat een medewerker daar mijn gegevens op die site ging invullen.
Reken maar dat de hel toen losbarstte.... :X

Ze doen wel graag voorkomen alsof het "verplicht" zou zijn je panelen aan te melden, maar het is niet wettelijk verplicht ze daar aan te melden, die site is niets meer dan een manier om de slimme meter er zo snel mogelijk door te drammen bij mensen met panelen.
En dat is natuurlijk in hun belang, want dan kunnen zij ook monitoren wat je verbruikt en wat je opwekt, en vooral wanneer je dat doet.
Bedankt. Zo paranoïde als jij ben ik niet wat betreft die site, maar ik wil het niet i.v.m. mogelijke toekomstige wijzigingen van de salderingsregels.

Zie punt 7 hier: https://www.energiedirect.nl/klantenservice/energie-terugleveren#

Dit is misschien alleen van toepassing wanneer je daadwerkelijk meer opwekt dan dat je verbruikt. Dit zou in mijn geval wel eens zo kunnen zijn.
  dinsdag 23 augustus 2016 @ 08:01:00 #256
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_164778794
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 07:44 schreef Leandra het volgende:

Plus dat het geen verplichting is, en het werkelijk geen ander doel heeft dan het aanbieden van een slimme meter, en daar zijn ze niet eerlijk over.
En dáár stoor ik mij vooral aan. Dit wekt argwaan waardoor ik juist nog harder ga proberen die Ferrarismeter te behouden.
  dinsdag 23 augustus 2016 @ 08:03:28 #257
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_164778814
quote:
1s.gif Op maandag 22 augustus 2016 23:48 schreef Blik het volgende:
Alleen daar aanmelden als je een gratis slimme meter wilt hebben. Ik had een meter die niet om kon gaan met terugleveren, dus ik had weinig keus.

Maar als je een ferrarismeter hebt, lekker laten. Is ideaal met het oog op de toekomst met salderen e.d.
Ok, ik probeer hem ook wel te behouden. Alleen ook geen zin in ellenlange discussies met de energieleverancier straks. Of geen vergoeding voor alle extra opgewekte energie boven het eigen verbruik.
pi_164779859
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2016 22:33 schreef leolinedance het volgende:
Moet ik mijn panelen aanmelden bij Energieleveren.nl om voor het salderen in aanmerking te komen?
Zo nee, is het verstandig om het toch te doen?

Ik heb nog een Ferrarismeter die gewoon achteruit draait. Zo lang het kan wil ik die graag behouden. Niet dat ik zo paranoïde ben voor een slimme meter, maar ik zie er ook totaal geen noodzaak toe om wél zo'n meter te hebben.

Mijn installatie wekt ongeveer mijn totale energiebehoefte op.
Aanmelden zou ik wel doen.
Je krijgt daarna vanzelf melding dat je een nieuwe meter kan krijgen. Die hoef je niet te accepteren. Je mag de oude meter voorlopig nog houden.
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
pi_164780262
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2016 23:44 schreef Leandra het volgende:

[..]

Die site ziet eruit als een scam, (vreselijk slecht taalgebruik), en is alleen maar in het leven geroepen om je een slimme meter aan te bieden zodra je panelen hebt.

Daarbij saldeert je Ferrarismeter automagisch, want die loopt gewoon terug.

Ik heb geweigerd mijn gegevens daar in te vullen maar vond het wel prima als mijn energieleverancier en netwerkbeheerder wisten dat ik panelen had, maar die konden dat niet anders verwerken dan via die site, en die site wilde ik mijn gegevens niet hebben, want hij voldoet op geen enkele manier aan de eisen die een site aan moet voldoen als ze persoonsgegevens verwerken, dus netwerkbeheerder beloofde mij dat ze het intern zouden verwerken.
Dat bleek later te betekenen dat een medewerker daar mijn gegevens op die site ging invullen.
Reken maar dat de hel toen losbarstte.... :X

Ze doen wel graag voorkomen alsof het "verplicht" zou zijn je panelen aan te melden, maar het is niet wettelijk verplicht ze daar aan te melden, die site is niets meer dan een manier om de slimme meter er zo snel mogelijk door te drammen bij mensen met panelen.
En dat is natuurlijk in hun belang, want dan kunnen zij ook monitoren wat je verbruikt en wat je opwekt, en vooral wanneer je dat doet.
Het doel van aanmelden is dat ze weten hoeveel energie er geleverd kan worden en zo hun lange termijnvisie kunnen aanpassen, waarom een centrale bouwen die niet nodig is?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  dinsdag 23 augustus 2016 @ 09:58:30 #260
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_164780340
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 07:57 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Bedankt. Zo paranoïde als jij ben ik niet wat betreft die site, maar ik wil het niet i.v.m. mogelijke toekomstige wijzigingen van de salderingsregels.

Zie punt 7 hier: https://www.energiedirect.nl/klantenservice/energie-terugleveren#

Dit is misschien alleen van toepassing wanneer je daadwerkelijk meer opwekt dan dat je verbruikt. Dit zou in mijn geval wel eens zo kunnen zijn.
Ik ben niet zozeer paranoïde mbt die site, maar het irriteert me mateloos dat een site die van de gezamenlijke netwerkbeheerders zou zijn zich gewoon niet houdt aan de regelgeving mbt tot het informeren van mensen over het verwerken van persoonsgegevens, en het taalgebruik met zulke spelfouten vind ik ook te zot voor woorden voor een site van de gezamenlijke netwerkbeheerders.

Laat ze eerst maar eens een site maken die wel aan de eisen van de AP voldoet, en niet waar dingen niet geschreven zijn door een dyslectische brugklasser LTS zwakstroom.

En ik wilde ze prima aanmelden, bij de netwerkbeheerder zelf, die wel een privacy statement op de site heeft waarin ze aangeven hoe ze met persoonsgegevens omgaan, of bij de energieleverancier, die dat ook gewoon op hun site heeft staan.

Bovendien was ik het meest pissig over het feit dat ze vervolgens zelf mijn gegevens ingevuld hebben op die site, dat is echt in strijd met wat wel en niet mag, en er in eerste instantie nog over liegen ook.
Echt, zo walgelijk arrogant dat een medewerker van de netbeheerder denkt dat hij dat wel even mag doen, terwijl je nadrukkelijk hebt aangegeven dat je je gegevens niet op die site wilt hebben.

Het toont aan alle kanten aan dat ze (zowel de netwerkbeheerders als hun medewerkers) lak hebben aan de wet op de bescherming persoonsgegevens, en dan is het wel heel makkelijk om dat door te trekken naar wat ze kunnen doen als je een slimme meter hebt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 23 augustus 2016 @ 10:00:28 #261
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_164780374
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 09:53 schreef halfway het volgende:

[..]

Het doel van aanmelden is dat ze weten hoeveel energie er geleverd kan worden en zo hun lange termijnvisie kunnen aanpassen, waarom een centrale bouwen die niet nodig is?
Waarom dan geen website bouwen die wel voldoet aan de eisen voor het verwerken van persoonsgegevens?

Daarbij was ik best bereid mijn panelen aan te melden, bij de netwerkbeheerder zelf, niet bij die site.
Plus dat ze op termijn prima kunnen zien wat ze moeten bouwen als ik ineens nog maar 400 kWh gebruik ipv 2.600
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_164780619
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 10:00 schreef Leandra het volgende:

[..]

Waarom dan geen website bouwen die wel voldoet aan de eisen voor het verwerken van persoonsgegevens?

Daarbij was ik best bereid mijn panelen aan te melden, bij de netwerkbeheerder zelf, niet bij die site.
Plus dat ze op termijn prima kunnen zien wat ze moeten bouwen als ik ineens nog maar 400 kWh gebruik ipv 2.600
Dat kan, maar het gaat wel hard.
https://www.uneto-vni.nl/(...)ar-trendrapport-2016

Maar daar hebben ze in de nacht niets aan.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  dinsdag 23 augustus 2016 @ 10:22:51 #263
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_164780779
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 10:13 schreef halfway het volgende:

[..]

Dat kan, maar het gaat wel hard.
https://www.uneto-vni.nl/(...)ar-trendrapport-2016

Maar daar hebben ze in de nacht niets aan.
De laagtariefmeter is dan ook zo ongeveer de enige waar ik nog wel verbruik op heb.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 23 augustus 2016 @ 11:01:38 #264
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_164781489
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 10:22 schreef Leandra het volgende:

[..]

De laagtariefmeter is dan ook zo ongeveer de enige waar ik nog wel verbruik op heb.
Dat is maar goed ook, anders had je dubbele meter totaal geen zin. Sterker nog, je moet in de meeste gevallen tijdens daltarief méér stroom verbruiken dan overdag om het rendabel te maken. Nu is dat met zonnepanelen niet zo'n probleem, maar zonder kan het bijna nooit uit.
pi_164781564
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 11:01 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dat is maar goed ook, anders had je dubbele meter totaal geen zin. Sterker nog, je moet in de meeste gevallen tijdens daltarief méér stroom verbruiken dan overdag om het rendabel te maken. Nu is dat met zonnepanelen niet zo'n probleem, maar zonder kan het bijna nooit uit.
Een slimme meter telt toch altijd een dubbeltarief? Het is aan jezelf of je daar gebruik van maakt.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  dinsdag 23 augustus 2016 @ 12:16:13 #266
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_164783061
Morgen lekker weertje om pv's te plaatsen.. *O* :')
  dinsdag 23 augustus 2016 @ 12:20:44 #267
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_164783137
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 11:01 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dat is maar goed ook, anders had je dubbele meter totaal geen zin. Sterker nog, je moet in de meeste gevallen tijdens daltarief méér stroom verbruiken dan overdag om het rendabel te maken. Nu is dat met zonnepanelen niet zo'n probleem, maar zonder kan het bijna nooit uit.
Dat deden we dan ook, ik heb mezelf sinds de zonnepanelen echt moeten aanleren om doordeweeks wassen te draaien, en niet in het weekend.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_164784642
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 12:20 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat deden we dan ook, ik heb mezelf sinds de zonnepanelen echt moeten aanleren om doordeweeks wassen te draaien, en niet in het weekend.
In het weekend schijnt geen zon? Ik zou ze overdag aanzetten als de zon schijnt.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_164784699
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 13:29 schreef Patroon het volgende:

[..]

In het weekend schijnt geen zon? Ik zou ze overdag aanzetten als de zon schijnt.
Weekend is daltarief
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
  dinsdag 23 augustus 2016 @ 13:39:17 #270
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_164784853
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 13:29 schreef Patroon het volgende:

[..]

In het weekend schijnt geen zon? Ik zou ze overdag aanzetten als de zon schijnt.
Jawel, maar ik heb 5 van de 7 dagen een meter die op hoogtarief terugloopt, en maar 2 van de 7 een meter die op laagtarief terugloopt, en die 2 dagen zijn we ook nog eens allemaal thuis en wordt er dus sowieso al meer verbruikt, terwijl die 5 dagen dat de hoogtariefmeter terugloopt het verbruik bij een beetje zon niet in de buurt komt van de opbrengst (tenzij ik een stuk of wat wassen draai).

Maar goed, we hebben de panelen sinds 27 november 2015 en de hoogtariefmeter staat nu op dezelfde stand als op 9 november 2015 en de laagtariefmeter staat 400 kWh hoger dan op de dag dat we de panelen kregen.

Om dus te voorkomen dat ik de opbrengst van de hoogtariefmeter moet verrekenen met die van het laagtarief, is het handiger als ik zo min mogelijk in laag tarief gebruik en geen gemiep krijg dat m'n meterstand minder is dan hij was.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 24 augustus 2016 @ 17:00:46 #271
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_164816784
Zo.. 100 ijsjes verder:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De eerste 2kw is binnen..
en ik zou bijna een stoeltje pakken en de hele avond kijken naar een goede film genaamd: De terugdraaiende meter

[ Bericht 6% gewijzigd door Zolderkamer op 24-08-2016 17:15:19 ]
pi_164817902
quote:
14s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 17:00 schreef Zolderkamer het volgende:
Zo.. 100 ijsjes verder:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De eerste 2kw is binnen..
en ik zou bijna een stoeltje pakken en de hele avond kijken naar een goede film genaamd: De terugdraaiende meter
Daar kan nog heel wat bij...
Maar ik kan 't mis hebben...
  woensdag 24 augustus 2016 @ 17:54:43 #273
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_164818004
quote:
14s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 17:00 schreef Zolderkamer het volgende:
Zo.. 100 ijsjes verder:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De eerste 2kw is binnen..
en ik zou bijna een stoeltje pakken en de hele avond kijken naar een goede film genaamd: De terugdraaiende meter
Ja, mooi is dat hè, wij hebben er wel eens een filmpje van gemaakt :@

Ook leuk voor het effect: even de waterkoker aan, dan loopt ie vooruit en zodra de waterkoker uitgaat gaat ie heel hard achteruit :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 24 augustus 2016 @ 18:20:43 #274
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_164818596
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 17:51 schreef Patroon het volgende:

[..]

Daar kan nog heel wat bij...
Zeker.. maar er moet nu eerst nog een meter of 30 van wat boompjes af... O-)
En ik heb nog twee daken waar een hoop op zou kunnen, maar wat er nu ligt is waarschijnlijk meer dan voldoende voor eigen gebruik..

quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 17:54 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, mooi is dat hè, wij hebben er wel eens een filmpje van gemaakt :@

Ook leuk voor het effect: even de waterkoker aan, dan loopt ie vooruit en zodra de waterkoker uitgaat gaat ie heel hard achteruit :')
Dan nog loopt ie terug volgens mij.. ik heb geen waterkoker, maar wel een magnetron van 2500w en das niet voldoende om hem stil te krijgen.. :7
pi_164819204
quote:
14s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 17:00 schreef Zolderkamer het volgende:
Zo.. 100 ijsjes verder:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De eerste 2kw is binnen..
en ik zou bijna een stoeltje pakken en de hele avond kijken naar een goede film genaamd: De terugdraaiende meter
Moderne groepenkast, ook ;)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')