Kan allebei. Wat voor kabel heb je en wat voor toestel?quote:Op donderdag 12 mei 2016 15:41 schreef THEFXR het volgende:
is dat normaal of heb ik een slechte kabel?
Dit. Al kunnen de USB-poorten van een PC wel degelijk meer leveren, echter moet dit geinitieerd worden door de driver van een USB-apparaat, die in het geval van enkel een laadfunctie doorgaans ontbreekt.quote:Op donderdag 12 mei 2016 15:44 schreef AdoraBelle het volgende:
Dat is normaal, aangezien de aansluiting van je PC vaak maar 500mA kan leveren en de lader in je stopcontact vaak rond de 1A (1000mA) zit.
quote:Op donderdag 12 mei 2016 15:43 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Kan allebei. Wat voor kabel heb je en wat voor toestel?
Ik geloof dat USB 3.0 standaard ook weer meer kan leveren dan 500mA, maar ik zie USB 3.0 in de praktijk nog niet zoveel voorkomen.quote:Op donderdag 12 mei 2016 15:46 schreef vaduz het volgende:
[..]
Dit. Al kunnen de USB-poorten van een PC wel degelijk meer leveren, echter moet dit geinitieerd worden door de driver van een USB-apparaat, die in het geval van enkel een laadfunctie doorgaans ontbreekt.
Dat is een iPhone-aansluiting.quote:Op donderdag 12 mei 2016 15:47 schreef THEFXR het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Samsung Galaxy Trend Plus (GT-S7580)
Met een apple lightning kabel geloof ik best dat je je Samsung niet bijster goed bij kunt laden.quote:Op donderdag 12 mei 2016 15:47 schreef THEFXR het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Samsung Galaxy Trend Plus (GT-S7580)
USB 3.0 zit al sinds 2013 op de moederborden. Sterker nog, ik heb voor mijn mediabak (skylake-based) al USB 3.1 en Thunderbolt (USB-c) onboard op een bordje van 85 Euro. Dus het is niet eens high end spul dat het heeft.quote:Op donderdag 12 mei 2016 15:49 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Ik geloof dat USB 3.0 standaard ook weer meer kan leveren dan 500mA, maar ik zie USB 3.0 in de praktijk nog niet zoveel voorkomen.
Dat alleen zou niet mogen verklaren waarom het 25 uur zou moeten duren om een telefoon op te laden.quote:Op donderdag 12 mei 2016 15:44 schreef AdoraBelle het volgende:
Dat is normaal, aangezien de aansluiting van je PC vaak maar 500mA kan leveren en de lader in je stopcontact vaak rond de 1A (1000mA) zit.
Nee, maar als je daarbij ook nog een bokkiewokkie zwart/gele kabel hebt, dan kan het wel. Zolang de kwaliteit van de kabel maar slecht genoeg is.quote:Op donderdag 12 mei 2016 19:56 schreef hottentot het volgende:
[..]
Dat alleen zou niet mogen verklaren waarom het 25 uur zou moeten duren om een telefoon op te laden.
wat heeft de kleur er nu mee te maken? het is een sterke harde kabel, 3x zo dik als mijn originele Samsung stop contact lader.quote:Op donderdag 12 mei 2016 21:14 schreef oheng het volgende:
[..]
Nee, maar als je daarbij ook nog een bokkiewokkie zwart/gele kabel hebt, dan kan het wel. Zolang de kwaliteit van de kabel maar slecht genoeg is.
Ik verhrelp heel erg veel laadproblemen (vanmiddag nog 2 keer) door de oude kabel weg te gooien en te vervangen door een goede merkkabel.
Dat zegt helemaal niets. Pak een multimeter en meet de weerstand van de spanningslijnen (heen en terug). Als die hoger is dan ~ 0,5 Ohm, kun je hem beter weggooien.quote:Op donderdag 12 mei 2016 23:59 schreef THEFXR het volgende:
[..]
wat heeft de kleur er nu mee te maken? het is een sterke harde kabel, 3x zo dik als mijn originele Samsung stop contact lader.
de dikte zegt niet veel over de kwaliteit. Een dunne kabel kan veel beter zijn als er veel meer koper in zit.quote:Op donderdag 12 mei 2016 23:59 schreef THEFXR het volgende:
[..]
wat heeft de kleur er nu mee te maken? het is een sterke harde kabel, 3x zo dik als mijn originele Samsung stop contact lader.
heb hem uit hongkong, heb geen andere kabel waar mee ik kan testen. wat zou de oplaadpercentage moeten zijn?, want het klopt wel dat een USB aansluiting minder levert dan een stopcontact aansluitingquote:Op vrijdag 13 mei 2016 09:39 schreef oheng het volgende:
[..]
de dikte zegt niet veel over de kwaliteit. Een dunne kabel kan veel beter zijn als er veel meer koper in zit.
Waar heb je die kabel vandaan? En heb je nog een andere kabel waarmee je kunt testen?
Dat maakt hem bij voorbaat al verdacht. Een fatsoenlijke USB-kabel uit China halen is bijna onmogelijk.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 11:18 schreef THEFXR het volgende:
[..]
heb hem uit hongkong, heb geen andere kabel waar mee ik kan testen.
Normaalgesproken zou je toch wel 20-25% moeten kunnen bijladen in een uur, mits je je telefoon een beetje met rust laat. Dit verschilt uiteraard per telefoon.quote:wat zou de oplaadpercentage moeten zijn?, want het klopt wel dat een USB aansluiting minder levert dan een stopcontact aansluiting
uit welk land zijn ze wel goed, die kabels?quote:Op vrijdag 13 mei 2016 12:02 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Dat maakt hem bij voorbaat al verdacht. Een fatsoenlijke USB-kabel uit China halen is bijna onmogelijk.
[..]
Normaalgesproken zou je toch wel 20-25% moeten kunnen bijladen in een uur, mits je je telefoon een beetje met rust laat. Dit verschilt uiteraard per telefoon.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |