Daar heb je een punt en dat was een verkeerd voorbeeld. Maar zo zijn er een hoop andere regeltjes die er 'ineens' zijn, terwijl het voorheen geen punt was.quote:Op woensdag 11 mei 2016 22:13 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Dat "regeltje" - dat je lekker sarcastisch zo noemt - van duidelijke kleur emmers voor verschillende delen van die horecagelegenheid vind ik hartstikke top.
Ik zou het zeer ranzig vinden als iemand de bar schoon zou gaan maken met de emmer voor de toiletten. Ook al zit er schoon water met zeep in.
Oke fair enough. Als 30-plusser kan ik me voorstellen dat het lastig is om een bijbaan te vinden. Maar denk dat ze je voor uitzendwerk op zich wel willen hebben.quote:Op woensdag 11 mei 2016 21:44 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
Omdat ik om te beginnen nu in behandeling ben voor ADD en dus een halve werkdag per week kwijt ben om naar mijn behandelaar te kunnen. Verder studeer ik ook
misschien kan je alsnog met het uwv bellen om te kijken of er een arbeidstraject in samenwerking met dit bedrijf te starten?quote:Op donderdag 12 mei 2016 17:09 schreef Pulzzar het volgende:
Misschien heb ik een leuke job binnen. Ik heb in het verleden als grafisch vormgever gewerkt. Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en ben langsgeweest bij een bedrijf waar ze wenskaarten ontwerpen. Ik had een portfolio laten zien en daar waren ze enthousiast over. Ze hebben niet echt beschikbare vacatures, maar ze gaan in overleg of er misschien voor mij een functie is weggelegd. Het zal dan denk een soort stageplek worden en ik ga er financieel dan niet op vooruit, maar ik kan dan wel weer een arbeidsleven opbouwen mét iets wat ik leuk vind.
Ik werd heel vriendelijk en welwillend ontvangen. Ik ben heel benieuwd.
Heel goed dat je zelf initiatief hebt genomen en mooi vooruitzicht. Misschien valt er nog een echte baan van te maken met wat onderhandelen.quote:Op donderdag 12 mei 2016 17:09 schreef Pulzzar het volgende:
Misschien heb ik een leuke job binnen. Ik heb in het verleden als grafisch vormgever gewerkt. Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en ben langsgeweest bij een bedrijf waar ze wenskaarten ontwerpen. Ik had een portfolio laten zien en daar waren ze enthousiast over. Ze hebben niet echt beschikbare vacatures, maar ze gaan in overleg of er misschien voor mij een functie is weggelegd. Het zal dan denk een soort stageplek worden en ik ga er financieel dan niet op vooruit, maar ik kan dan wel weer een arbeidsleven opbouwen mét iets wat ik leuk vind.
Ik werd heel vriendelijk en welwillend ontvangen. Ik ben heel benieuwd.
quote:Op donderdag 12 mei 2016 17:45 schreef isax het volgende:
[..]
misschien kan je alsnog met het uwv bellen om te kijken of er een arbeidstraject in samenwerking met dit bedrijf te starten?
geen idee hoe dat in dit geval gaat maar misschien kan het bedrijf financieel ondersteund worden omdat je waarschijnlijk niet 100% inzetbaar bent door een aandoening. maakt het voor dat bedrijf ook nog eens aantrekkelijker.
knap dat je zelf ergens op bent af gestapt.
Thanksquote:Op donderdag 12 mei 2016 18:53 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Heel goed dat je zelf initiatief hebt genomen en mooi vooruitzicht. Misschien valt er nog een echte baan van te maken met wat onderhandelen.
Ik ben jou verder ook geen verklaring schuldig.quote:Op donderdag 12 mei 2016 23:52 schreef Kamina het volgende:
ADD alleen is hier niet voldoende verklaring.
Alleen jezelf. Hoe leg je dat uit?quote:Op donderdag 12 mei 2016 23:55 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
Ik ben jou verder ook geen verklaring schuldig.
Ik gok zo dat ze het heeft over dat je niet 100% inzetbaar zou zijn door je ADD. Dat klopt ook gewoon.quote:Op donderdag 12 mei 2016 23:55 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
Ik ben jou verder ook geen verklaring schuldig.
Nee, ik bedoel dat hij zich niet voldoende inzet, ondanks z'n ADD.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 17:41 schreef Myrr het volgende:
[..]
Ik gok zo dat ze het heeft over dat je niet 100% inzetbaar zou zijn door je ADD. Dat klopt ook gewoon.
Ik denk dat jij gewoon boos bent omdat ik je wees op je kortzichtigheid in andere topics over autisme en borderline. Met mijn intellect is niks mis en ik hoor van mijn psych en heel veel andere mensen in mijn omgeving dat ik de laatste tijd juist goed mijn best doe en niet lui of ongemotiveerd ben.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 19:16 schreef Kamina het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel dat hij zich niet voldoende inzet, ondanks z'n ADD.
Tenzij ts een gebrek heeft aan intellectueel vermogen en vaardigheden natuurlijk. In dat geval heb ik niets gezegd.
En ik ben een meneer.
Dat hangt inderdaad wel van de werkgever af. Die baan als grafisch vormgever is het helaas niet geworden trouwens. In principe kan je met ADD en ADHD goed functioneren, mits je werkgever rekening wilt houden dat je niet zo goed bent in multitasken, dat je concentratie en aandachtsvermogen wat beperkter is en dat je behoefte hebt aan afwisseling. Ik heb dat soort werkgevers gehad en dan gaat functioneren gewoon goed. Maar helaas sta je bij veel jobs toch onder druk en word je op je huid gezeten om maar zo snel en efficient mogelijk te presteren. En dan gaat het vroeg of laat mis.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 17:41 schreef Myrr het volgende:
[..]
Ik gok zo dat ze het heeft over dat je niet 100% inzetbaar zou zijn door je ADD. Dat klopt ook gewoon.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop