abonnement Unibet Coolblue
pi_162163904
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 21:21 schreef Kauai het volgende:

[..]

Ja maar echt, ik had zo veel voorbereid hier voor. En voor oefenexamens had ik telkens zevens en achten :') Heb jij al nagekeken?

[..]

Ik sta een 6,0 dus dat is opzich wel prima ja, komt wel goed :) Jij had Nederlands? Hoe was dat
Gelukkig :) Hopelijk is de norm een beetje hoog!

Nederlands was niet zo'n ramp als bij vwo. Maar wel compleet maf. Dan moeilijke vragen, dan heel makkelijke vragen. Eerst tijd tekort, daarna weer tijd over. Dan heel veel open vragen en dan weer heel veel multiple-choice.

Maar vooral een grote verassing: Een overkoepelende opgave over twee grote teksten. Hierdoor waren tekst 2&3 ook erg pittig. (1 is altijd het meest uitgebreid/moeilijk) En pas bij tekst 4 was het weer gewoon 'makkelijk'. Daarnaast een aantal vragen die raar/fout waren. Het zat dus een beetje ruk in elkaar. (Heb hierboven al uitgebreid gediscussieerd over t examen, mocht je je vervelen en meer willen weten :P )
pi_162164040
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 21:21 schreef Kauai het volgende:

[..]

Ja maar echt, ik had zo veel voorbereid hier voor. En voor oefenexamens had ik telkens zevens en achten :') Heb jij al nagekeken?

[..]

Ik sta een 6,0 dus dat is opzich wel prima ja, komt wel goed :) Jij had Nederlands? Hoe was dat
Heb het nagekeken ja, tussen de 6 en 8. Totaal niet slecht hoor, maar sta een 8,9 gemiddeld en had voor het eerste oefenexamen dat ik had gedaan, zonder ook nog maar iets te leren een 8,1. Toen een paar dagen geleerd, maar ben er blijkbaar weinig mee opgeschoten. Maar ik mag er absoluut niet ontevreden mee zijn, gewoon een mooi resultaat. Maar was wel lastiger dan verwacht.
pi_162165371
Ik ga morgen mijn hele kamer volhangen met de prachtige tijdlijnen die ik woensdag voor geschiedenis heb gemaakt :P Zal wel een foto maken van het resultaat _O-

Hoe vinden jullie geschiedenis eigenlijk? Ik vind het nieuwe programma echt verneukend voor het vak... Die kenmerkende aspecten :X
pi_162165891
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 21:30 schreef larsico het volgende:

[..]

Heb het nagekeken ja, tussen de 6 en 8. Totaal niet slecht hoor, maar sta een 8,9 gemiddeld en had voor het eerste oefenexamen dat ik had gedaan, zonder ook nog maar iets te leren een 8,1. Toen een paar dagen geleerd, maar ben er blijkbaar weinig mee opgeschoten. Maar ik mag er absoluut niet ontevreden mee zijn, gewoon een mooi resultaat. Maar was wel lastiger dan verwacht.
Oh maar dat is wel naar eigenlijk, best een groot verschil met je gemiddelde. Tuurlijk is het een mooi resultaat maar men zegt altijd dat SE gemiddeldes omhoog gaan door het eindexamen, nou dat heb ik nog niet gezien

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 21:26 schreef JoelBaka het volgende:

[..]

Gelukkig :) Hopelijk is de norm een beetje hoog!

Nederlands was niet zo'n ramp als bij vwo. Maar wel compleet maf. Dan moeilijke vragen, dan heel makkelijke vragen. Eerst tijd tekort, daarna weer tijd over. Dan heel veel open vragen en dan weer heel veel multiple-choice.

Maar vooral een grote verassing: Een overkoepelende opgave over twee grote teksten. Hierdoor waren tekst 2&3 ook erg pittig. (1 is altijd het meest uitgebreid/moeilijk) En pas bij tekst 4 was het weer gewoon 'makkelijk'. Daarnaast een aantal vragen die raar/fout waren. Het zat dus een beetje ruk in elkaar. (Heb hierboven al uitgebreid gediscussieerd over t examen, mocht je je vervelen en meer willen weten :P )
Yes hoop het wel haha. Beetje jammer van al m'n voorbereiding maar goed
Oh weer zo'n maf examen :') Cito kan ook echt niks. Maar wel fijn dat het goed ging!

Scheikunde was ook echt heel maf vond ik qua verdeling, van onderwerpen dan. Redox is zogenaamd een heel belangrijk onderwerp, was letterlijk maar 2 van de 69 punten :') Focus lag heel erg op rekenvragen die best wat inzicht vroegen.
  vrijdag 13 mei 2016 @ 22:13:49 #180
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_162165902
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 22:02 schreef JoelBaka het volgende:
Ik ga morgen mijn hele kamer volhangen met de prachtige tijdlijnen die ik woensdag voor geschiedenis heb gemaakt :P Zal wel een foto maken van het resultaat _O-

Hoe vinden jullie geschiedenis eigenlijk? Ik vind het nieuwe programma echt verneukend voor het vak... Die kenmerkende aspecten :X
Ik heb eerlijk gezegd niet zoveel problemen met Geschiedenis. De KA zijn natuurlijk wel belangrijk maar dat is eigenlijk gewoon leerwerk. Ook zaten er vorig jaar maar 7 punten aan KA in van de 77 op het VWO. :) Dus je bent er niet afhankelijk van! De historische contexten zijn denk ik vooral belangrijk want daar gaat 60% van het examen over...Als je vragen hebt over geschiedenis kunnen jullie me altijd een PB sturen want dat is ook een goede training voor mezelf. :P Maandag ga ik ook met een paar klasgenoten skypen en allemaal vragen aan elkaar stellen. Ik denk de beste training die er is!
  vrijdag 13 mei 2016 @ 22:16:27 #181
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_162165999
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 22:13 schreef sonnyspek het volgende:

[..]

Ik heb eerlijk gezegd niet zoveel problemen met Geschiedenis. De KA zijn natuurlijk wel belangrijk maar dat is eigenlijk gewoon leerwerk. Ook zaten er vorig jaar maar 7 punten aan KA in van de 77 op het VWO. :) Dus je bent er niet afhankelijk van! De historische contexten zijn denk ik vooral belangrijk want daar gaat 60% van het examen over...Als je vragen hebt over geschiedenis kunnen jullie me altijd een PB sturen want dat is ook een goede training voor mezelf. :P Maandag ga ik ook met een paar klasgenoten skypen en allemaal vragen aan elkaar stellen. Ik denk de beste training die er is!
De verdeling zou dit jaar 35/65 moeten zijn als ik het boek mag geloven. Maar de KA zijn inderdaad niet heel moeilijk, het is eigenlijk basiskennis. Ik vind wel de historische contexten vrij klote, want de Opstand en de verlichting vind ik niks aan :r
AZ
ALKMAAR
pi_162166101
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 22:13 schreef Kauai het volgende:

[..]

Oh maar dat is wel naar eigenlijk, best een groot verschil met je gemiddelde. Tuurlijk is het een mooi resultaat maar men zegt altijd dat SE gemiddeldes omhoog gaan door het eindexamen, nou dat heb ik nog niet gezien

[..]

Yes hoop het wel haha. Beetje jammer van al m'n voorbereiding maar goed
Oh weer zo'n maf examen :') Cito kan ook echt niks. Maar wel fijn dat het goed ging!

Scheikunde was ook echt heel maf vond ik qua verdeling, van onderwerpen dan. Redox is zogenaamd een heel belangrijk onderwerp, was letterlijk maar 2 van de 69 punten :') Focus lag heel erg op rekenvragen die best wat inzicht vroegen.
Dat is ook lekker handig ja :') Maffe cito. :P

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 22:13 schreef sonnyspek het volgende:

[..]

Ik heb eerlijk gezegd niet zoveel problemen met Geschiedenis. De KA zijn natuurlijk wel belangrijk maar dat is eigenlijk gewoon leerwerk. Ook zaten er vorig jaar maar 7 punten aan KA in van de 77 op het VWO. :) Dus je bent er niet afhankelijk van! De historische contexten zijn denk ik vooral belangrijk want daar gaat 60% van het examen over...Als je vragen hebt over geschiedenis kunnen jullie me altijd een PB sturen want dat is ook een goede training voor mezelf. :P Maandag ga ik ook met een paar klasgenoten skypen en allemaal vragen aan elkaar stellen. Ik denk de beste training die er is!
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 22:16 schreef Durmada het volgende:

[..]

De verdeling zou dit jaar 35/65 moeten zijn als ik het boek mag geloven. Maar de KA zijn inderdaad niet heel moeilijk, het is eigenlijk basiskennis. Ik vind wel de historische contexten vrij klote, want de Opstand en de verlichting vind ik niks aan :r
De KA's zijn inderdaad wel handig maar ik vind het gewoon storend dat je ze (bijna) letterlijk uit je hoofd moet weten. Daarnaast vind ik het een beetje irritant dat je de hele geschiedenis moet kennen, het is het gewoon net niet...

Opzich zijn de ontwikkelingen wel goed en ook wel nuttig. Maar ik vond de oude stijl toch fijner ;)

Gelukkig ben ik goed in bronvragen dus dat scheelt ^O^
  vrijdag 13 mei 2016 @ 22:27:06 #183
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_162166332
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 22:16 schreef Durmada het volgende:

[..]

De verdeling zou dit jaar 35/65 moeten zijn als ik het boek mag geloven. Maar de KA zijn inderdaad niet heel moeilijk, het is eigenlijk basiskennis. Ik vind wel de historische contexten vrij klote, want de Opstand en de verlichting vind ik niks aan :r
Ik vind de verlichting juist super interessant! Je moet het vak geschiedenis zien in haar context. De verlichting heeft mede ervoor gezorgd dat we het land zijn wat we nu zijn. In het Midden-Oosten hebben ze nooit die verlichting meegemaakt en daar zien we nu elke dag nog de gevolgen van...Ik vind het erg interessant om te leren waar dat verschil vandaan komt en wat het precies inhoudt. :)
pi_162166577
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 22:13 schreef Kauai het volgende:

[..]

Oh maar dat is wel naar eigenlijk, best een groot verschil met je gemiddelde. Tuurlijk is het een mooi resultaat maar men zegt altijd dat SE gemiddeldes omhoog gaan door het eindexamen, nou dat heb ik nog niet gezien

Nee, dat merk ik inderdaad ook niet zo heel erg. Vorig jaar al examen gedaan in Nederlands, Engels en Frans, en alle CE's zaten onder m'n SE-cijfers. Met Nederlands als uitschieter: ik stond een 8,4 voor m'n SE, en presteerde het vervolgens een 5,2 te halen op m'n CE :')

Misschien ben ik gewoon slecht in eindexamens ofzo ;)
pi_162166725
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 22:34 schreef larsico het volgende:

[..]

Nee, dat merk ik inderdaad ook niet zo heel erg. Vorig jaar al examen gedaan in Nederlands, Engels en Frans, en alle CE's zaten onder m'n SE-cijfers. Met Nederlands als uitschieter: ik stond een 8,4 voor m'n SE, en presteerde het vervolgens een 5,2 te halen op m'n CE :')

Misschien ben ik gewoon slecht in eindexamens ofzo ;)
Wauw zo zonde ja. Maar het is gewoon heel anders, totaal andere vraagstelling vind ik dan op het SE bij ons dan. Al zaten er natuurlijk ook examenopgaven in onze SE's maar toch :') Ik denk nu vaak toch te moeilijk en dan blijkt het allemaal wel mee te vallen maar daar heb ik achteraf niks aan.
pi_162166835
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 22:39 schreef Kauai het volgende:

[..]

Wauw zo zonde ja. Maar het is gewoon heel anders, totaal andere vraagstelling vind ik dan op het SE bij ons dan. Al zaten er natuurlijk ook examenopgaven in onze SE's maar toch :') Ik denk nu vaak toch te moeilijk en dan blijkt het allemaal wel mee te vallen maar daar heb ik achteraf niks aan.
Ja, dat herken ik wel. Nu ook bij dat scheikunde-examen, heb ik bij een aantal 5-punt vragen met gemak een kantje volgeschreven, wat uiteindelijk grotendeels fout bleek te zijn, en dan staat het in het antwoordenmodel doodleuk met een paar kleine berekeningen. Ik denk dat ik bij de examenopgaven vooral heel erg het overzicht verlies, doordat de vragen groter zijn dan op het SE en vaak ook wat praktischer toegepast.
pi_162166955
Vond de vraagstelling bij Nederlands wel erg raar ja.
pi_162167033
Woops, beetje aangeschoten :') Ik duik zo lekker mijn bedje in :) Heerlijk slapen vannacht O+
  vrijdag 13 mei 2016 @ 22:52:38 #189
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_162167139
K vind die Facebookgroep wel echt dolle pret trouwens _O-
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
  vrijdag 13 mei 2016 @ 22:52:59 #190
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_162167151
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 22:49 schreef JoelBaka het volgende:
Woops, beetje aangeschoten :') Ik duik zo lekker mijn bedje in :) Heerlijk slapen vannacht O+
Ik overweeg in die toestand mijn Wiskunde A te maken...
pi_162167217
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 22:52 schreef Faux. het volgende:
K vind die Facebookgroep wel echt dolle pret trouwens _O-
Die is inderdaad grappig :Y

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 22:52 schreef sonnyspek het volgende:

[..]

Ik overweeg in die toestand mijn Wiskunde A te maken...
Oei, heb je al veel geoefend? Ik liep de eerste keer enorm vast tijdens een examen oefenen, toen een paar dagen later opnieuw begonnen en daarna lukte het wel :)

Er staan trouwens in de syllabus nog wat oefenopgaven voor de algemene vaardigheden, wel handig om even tussendoor te maken ofzo ;)
pi_162167221
Mag je eigenlijk de verkorte Ka's opschrijven?
pi_162167287
quote:
5s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 22:55 schreef Longcat. het volgende:
Mag je eigenlijk de verkorte Ka's opschrijven?
Opzich wel, zolang ze maar dekkend zijn. In het antwoordmodel staat altijd: 'een omschrijving van:' en dan t officiële kenmerkend aspect. Maar dat ligt dus een beetje aan je docent en de tweede corrector.
  vrijdag 13 mei 2016 @ 22:58:22 #194
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_162167336
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 22:27 schreef sonnyspek het volgende:

[..]

Ik vind de verlichting juist super interessant! Je moet het vak geschiedenis zien in haar context. De verlichting heeft mede ervoor gezorgd dat we het land zijn wat we nu zijn. In het Midden-Oosten hebben ze nooit die verlichting meegemaakt en daar zien we nu elke dag nog de gevolgen van...Ik vind het erg interessant om te leren waar dat verschil vandaan komt en wat het precies inhoudt. :)
Ja het is maar net wat je ligt natuurlijk! Gelukkig kan ik veel herstellen met de andere 2 hoofdstukken. In ieder geval is geschiedenis geen examen wat ik vrees. Alleen economie is echt een pijnpunt haha...
AZ
ALKMAAR
  vrijdag 13 mei 2016 @ 22:59:47 #195
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_162167379
quote:
5s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 22:55 schreef Longcat. het volgende:
Mag je eigenlijk de verkorte Ka's opschrijven?
Yup. Maar als je de lange varianten kent help je jezelf mee, want dan kan je ze op meer manieren toepassen.
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
  vrijdag 13 mei 2016 @ 23:00:54 #196
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_162167424
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 22:55 schreef JoelBaka het volgende:

[..]

Die is inderdaad grappig :Y

[..]

Oei, heb je al veel geoefend? Ik liep de eerste keer enorm vast tijdens een examen oefenen, toen een paar dagen later opnieuw begonnen en daarna lukte het wel :)

Er staan trouwens in de syllabus nog wat oefenopgaven voor de algemene vaardigheden, wel handig om even tussendoor te maken ofzo ;)
Ik maak zo'n hoofdstuk (getal en ruimte) met allemaal examenvragen momenteel...Gaat nog best goed maar ik sta een 4.9 op mijn SE. Moet wel bij worden gezegd dat de afgelopen jaren er een gat zat van 1.5 punt met het CE. _O-

Dankje!
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 22:58 schreef Durmada het volgende:

[..]

Ja het is maar net wat je ligt natuurlijk! Gelukkig kan ik veel herstellen met de andere 2 hoofdstukken. In ieder geval is geschiedenis geen examen wat ik vrees. Alleen economie is echt een pijnpunt haha...
Ja is absoluut ook geen veroordeling hoor haha. Alleen dat is mijn motivatie om het juist wel interessant te vinden. :) Ja M&O, Economie en Wiskunde vrees ik...
  vrijdag 13 mei 2016 @ 23:03:06 #197
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_162167503
Is er ergens een soort van voorstelrondje voor de EXA'ers trouwens? Ben benieuwd of er hier schoolgenoten zitten :D
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_162167634
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 23:03 schreef Faux. het volgende:
Is er ergens een soort van voorstelrondje voor de EXA'ers trouwens? Ben benieuwd of er hier schoolgenoten zitten :D
Ik denk dat ik het niet aan durf. Dan verlies ik mijn anonimiteit :+
pi_162170173
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 22:49 schreef JoelBaka het volgende:
Woops, beetje aangeschoten :') Ik duik zo lekker mijn bedje in :) Heerlijk slapen vannacht O+
Heb je verdient! Ik zit tandenknarsend mijn dronken huisgenootjes te aanschouwen. Klote examens :')
  zaterdag 14 mei 2016 @ 00:44:15 #200
410413 RRuben
Kwaliteitsuser
pi_162170427
quote:
6s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 17:32 schreef Bolasie het volgende:

[..]

Dat je niet zo lauw moet doen.
haha :')
leef de leven
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')