abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 30 juli 2016 @ 14:06:44 #201
456432 Kamina
Tenacious!
pi_164109329
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 14:05 schreef Aiciu het volgende:

[..]

Dan moet ze duidelijk praten, dan krijgt ze duidelijk antwoord.
Of je leert beter luisteren, zodat je beter met mensen omgaat.
1 + 1 = blauw
pi_164109357
quote:
12s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 14:06 schreef Kamina het volgende:

[..]

Of je leert beter luisteren, zodat je beter met mensen omgaat.
Of je leert duidelijk communiceren, zodat je zegt wat je bedoelt en miscommunicatie uitsluit.

Dag troll.
N A P O L I
C A M P A N I A
  zaterdag 30 juli 2016 @ 14:10:53 #203
456432 Kamina
Tenacious!
pi_164109411
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 14:08 schreef Aiciu het volgende:

[..]

Of je leert duidelijk communiceren, zodat je zegt wat je bedoelt en miscommunicatie uitsluit.
Communicatie komt van twee kanten. Zoals je haar beschrijft, communiceert ze heel normaal. Daaruit valt te concluderen dat de miscommunicatie aan jou te wijten is.

quote:
Dag troll.
Ik ben geen troll, slechts eerlijk en spreek in 'jouw taal'.
1 + 1 = blauw
pi_164149656
Zowel ik als mijn vriend zijn autistisch. Maar ik heb pas me overal aan (of ik probeer het). Mijn vriend is met mijn familie niet zo heel goed. Hij vindt dat er telkens dezelfde (oninteressante) vragen worden gesteld en er gewoon geen boeiende gesprekken zijn (en hij heeft altijd kritiek op iedereen). Zelf heb ik de indruk dat hij niet zijn best doet om mensen beter te willen leren kennen en wil hij na twee uur naar huis. Als dat niet gebeurt, krijg ik het gevoel alsof ik een jengelend kind aan m'n armen heb :')
Dit gebeurt overigens ook tijdens begrafenissen en ik vind het heel pijnlijk. De laatste keer met de Kerst was het ook al zo en ik had het gevoel dat ik gestoord werd. Om de vijf minuten de vraag: 'Wanneer gaan we nou?'

Ik doe enorm mijn best als ik bij zijn familie ben. Ook ik krijg de oninteressante vragen en slap geouwehoer, maar ik vind ze gewoon aardig en ik maak er het beste van. En soms verveel ik me ook stierlijk, maar dat neem ik voor lief. Maar no way dat ik na twee uur al naar huis moet. Na een dag vind ik het wel welletjes, maar mijn vriend vindt het de normaalste zaak om er een lang weekend van te maken. Er wordt ook niet gevraagd of ik hier überhaupt zin in heb. Nee, als ik zelf niet ingrijp, gebeurt het gewoon.

Hoe pakken jullie het aan als je ergens bent met een partner die daar niet wilt zijn? Ik kan hem niet altijd thuislaten. Ja, het kan wel, maar dan moet ik hem met Kerst alleen laten. Vraag ik nou zoveel van hem dat hij hoogstens drie dagen per jaar mee moet naar mijn familie (Kerst, Pasen en eventueel een begrafenis)?
pi_164149874
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2016 11:00 schreef Opoefiets het volgende:
Zowel ik als mijn vriend zijn autistisch. Maar ik heb pas me overal aan (of ik probeer het). Mijn vriend is met mijn familie niet zo heel goed. Hij vindt dat er telkens dezelfde (oninteressante) vragen worden gesteld en er gewoon geen boeiende gesprekken zijn (en hij heeft altijd kritiek op iedereen). Zelf heb ik de indruk dat hij niet zijn best doet om mensen beter te willen leren kennen en wil hij na twee uur naar huis. Als dat niet gebeurt, krijg ik het gevoel alsof ik een jengelend kind aan m'n armen heb :')
Dit gebeurt overigens ook tijdens begrafenissen en ik vind het heel pijnlijk. De laatste keer met de Kerst was het ook al zo en ik had het gevoel dat ik gestoord werd. Om de vijf minuten de vraag: 'Wanneer gaan we nou?'

Ik doe enorm mijn best als ik bij zijn familie ben. Ook ik krijg de oninteressante vragen en slap geouwehoer, maar ik vind ze gewoon aardig en ik maak er het beste van. En soms verveel ik me ook stierlijk, maar dat neem ik voor lief. Maar no way dat ik na twee uur al naar huis moet. Na een dag vind ik het wel welletjes, maar mijn vriend vindt het de normaalste zaak om er een lang weekend van te maken. Er wordt ook niet gevraagd of ik hier überhaupt zin in heb. Nee, als ik zelf niet ingrijp, gebeurt het gewoon.

Hoe pakken jullie het aan als je ergens bent met een partner die daar niet wilt zijn? Ik kan hem niet altijd thuislaten. Ja, het kan wel, maar dan moet ik hem met Kerst alleen laten. Vraag ik nou zoveel van hem dat hij hoogstens drie dagen per jaar mee moet naar mijn familie (Kerst, Pasen en eventueel een begrafenis)?
Als ik een partner zou hebben (ik ga even uit van een autistische) en ik soort van in jouw schoenen had gestaan, dan zou ik haar niet proberen continu mee te slepen, ten slotte is het haar eigen leven en mag(/moet) ze wat mij betreft lekker voor haarzelf weten of ze mee wilt of niet..zelfs al is het met de kerst of voor een begrafenis.

Haar leven, haar mening, haar redenen, waarom zou ik haar semi-verplichten soort van steeds mee te gaan als ze hier overduidelijk geen zin in heeft?

Ik kan en wil anderen niet iets verplichten te doen alleen maar omdat ikzelf dat zou graag zou willen. Dan overrule ik haar en als ik op die momenten helemaal geen partner had gehad, dan was het toch sowieso niet anders geweest?
pi_164149909
quote:
2s.gif Op maandag 1 augustus 2016 11:12 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Als ik een partner zou hebben (ik ga even uit van een autistische) en ik soort van in jouw schoenen had gestaan, dan zou ik haar niet proberen continu mee te slepen, ten slotte is het haar eigen leven en mag(/moet) ze wat mij betreft lekker voor haarzelf weten of ze mee wilt of niet..zelfs al is het met de kerst of voor een begrafenis.

Haar leven, haar mening, haar redenen, waarom zou ik haar semi-verplichten soort van steeds mee te gaan als ze hier overduidelijk geen zin in heeft?
Omdat ik ook verplicht word mee te gaan? Er wordt mij ook niet gevraagd van of ik zin heb in een familieweekend, maar toch MOET ik er altijd bij zijn. Ook als ik dezelfde week examens heb.
pi_164149927
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2016 11:14 schreef Opoefiets het volgende:

[..]

Omdat ik ook verplicht word mee te gaan? Er wordt mij ook niet gevraagd van of ik zin heb in een familieweekend, maar toch MOET ik er altijd bij zijn. Ook als ik dezelfde week examens heb.
Klinkt alsof je een flinke extra portie *middelvinger* kunt gebruiken :).
pi_164218258
Hoi, even een vraagje aan de mensen van dit topic.

Tis alleen een beetje lastig uit te leggen,ik probeer het maar met 2 hypothetische situaties waarbij iemand heel kwetsend tegen je is (iets waarbij die persoon totaal geen rekening houdt/hield met je autisme en jou verwijt dat je bepaalde dingen niet doet die zij als normaal zien).

Situatie 1:
Stel je kent iemand die je al langer kent (kan familie/vriend zijn, maar evt ook iemand die je al wat langer kent maar wat oppervlakkiger contact mee hebt zoals een kennis of een collega of buur oid) en die persoon doet of zegt iets heel kwetsend tegen jou (bijvoorbeeld een kwetsende aanname dat je zeg maar je niet zo moet aanstellen om een bepaald iets te doen, terwijl je al jarenlang daar tegenaan blijft lopen/hikken ofzo, of dat je van iets beschuldigd wordt wat jou helemaal niet verweten kan worden) en dit deze situatie houdt een korte tijd aan (zeg maar dat je het er binnen een week 2 of 3 keer over hebt), maar gelukkig komt die persoon daarna helemaal tot inkeer en snapt ineens dat ie verkeerd bezig was en dat ie nu inziet dat ie jou daarmee helemaal verkeerd inschatte/beoordeelde en aangeeft dit niet meer te zullen doen (en je weet dat die persoon het eindelijk begrepen heeft)

...dat je dan al vrij snel begrijpt dat die persoon dat ook wel meent, dat het wel oké is en niet erg is (want iedereen kan weleens een inschattingsfout maken) en dat je het eigenlijk vrijwel direct weer kunt "vergeten" zeg maar, naast je neer kunt leggen en dan is het weer goed.

Sitautie 2:
Maar stel dat die situatie of aanname van die persoon niet een week, maar veel langer door blijft gaan, bijvoorbeeld een half jaar intensief steeds weer op de voorgrond blijft terwijl je er keer op keer mee geconfronteerd wordt (en elke keer maar weer uitleggen en grenzen aangeven etc), of dat het een jaar of meerdere jaren zeg maar blijft dooretteren (zoals een stomme opmerking of aanname die bij elke familie-bijeenkomst steeds maar weer opnieuw terug blijft komen en niets wat je zegt lijkt te helpen om ze jouw situatie te laten snappen).

En stel dat deze persoon dan na -al- die tijd en al dat gedoe en geëtter dan toch dat gloeilampmomentje krijgt en inziet dat ie jou volledig verkeerd had ingeschat en jou eigenlijk al die tijd volledig klemgezet heeft en aangeeft dat het nu wel goed zit etc enz.

Waar ik een beetje mee zit is dit:
Ik merk dat wanneer zoiets heel lang door is blijven gaan, het bij mij ook veel langer duurt voordat het zeg maar "weer goed" is, terwijl wanneer dit heel snel werd opgelost, leg ik het naast me neer en dat is het ook gewoon weg.

Wat ik bij deze personen die veel langer door bleven gaan ook merk, is dat ze van me verwachten dat ik dit dan eventjes snel weer weg kan leggen, maar vaak al snel zelfs ongeduldig worden en ik soms/vaak de indruk krijg alsof ik maar niet zo rancuneus moet doen (of niet zo stug bla bla je kent het wel).

Het lijkt alsof ik bij dingen die veel langer door bleven gaan (dingen die chronisch zijn gaan worden), het "herstel" daarvan ook veel langer duurt. Ik heb ook niet echt de indruk dat ik dit bewust kan versnellen. Als ik dit bij mezelf forceer (dus doen alsof we weer dikke vriendjes zijn), ik kan dit gewoon niet vanaf dag 1, dingen die bij mij langere tijd fout zijn gegroeid hebben ook langere tijd nodig om weer recht te groeien.

Herkenbaar?
pi_164264713
Hello mensen.
Dit is misschien niet helemaal de juiste plek

Ik heb nog geen dieper uitgezochte diagnose.
Mijn voorgaande Psych heeft wel het woord 'hsp' laten vallen alleen geloof ik dit niet helemaal.
Ik ben zeer gevoelig dat wel, sociaal kan ik ook wel mezelf goed uiten, ik ben echt heel vaak moe...
Ik mis dus wel een diagnose, zijn er nog tips hier, waar ik dat het beste kan laten doen?
Ik hoor namelijk verschillende dingen over de GGZ.

Ik heb ook een tijdje AD geprobeerd vanaf mijn 28e jaar pas om mijn (jaarlijkse) depressieve episode en prikkels/humeur te controleren. De eerste keer werkte dit wel goed daarna afgebouwd na een jaartje, toen een jaar zonder en sinds afgelopen jaar augustus diverse medicatie (AD) geprobeerd maar niks hielp meer.... Ook werden de episode korter en heftiger en had er meer last van.

Nu heb ik gisteren toevallig een tour gemaakt op internet om te kijken wat ik zou kunnen ondernemen om mezelf 'echt' te helpen met daarbij dus ook een goede Psychiater voor een diagnose. Ik stuitte ik op stemmingsstabilisator hier had ik daarvoor nog nooit van gehoord.
Dit lijkt een optie als AD niet meer aanslaat....

Zijn er mensen die dit verhaal herkennen?
pi_164270003
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 11:22 schreef Bierkrat69 het volgende:
Hello mensen.
Dit is misschien niet helemaal de juiste plek

Ik heb nog geen dieper uitgezochte diagnose.
Mijn voorgaande Psych heeft wel het woord 'hsp' laten vallen alleen geloof ik dit niet helemaal.
Ik ben zeer gevoelig dat wel, sociaal kan ik ook wel mezelf goed uiten, ik ben echt heel vaak moe...
Ik mis dus wel een diagnose, zijn er nog tips hier, waar ik dat het beste kan laten doen?
Ik hoor namelijk verschillende dingen over de GGZ.

Ik heb ook een tijdje AD geprobeerd vanaf mijn 28e jaar pas om mijn (jaarlijkse) depressieve episode en prikkels/humeur te controleren. De eerste keer werkte dit wel goed daarna afgebouwd na een jaartje, toen een jaar zonder en sinds afgelopen jaar augustus diverse medicatie (AD) geprobeerd maar niks hielp meer.... Ook werden de episode korter en heftiger en had er meer last van.

Nu heb ik gisteren toevallig een tour gemaakt op internet om te kijken wat ik zou kunnen ondernemen om mezelf 'echt' te helpen met daarbij dus ook een goede Psychiater voor een diagnose. Ik stuitte ik op stemmingsstabilisator hier had ik daarvoor nog nooit van gehoord.
Dit lijkt een optie als AD niet meer aanslaat....

Zijn er mensen die dit verhaal herkennen?
Hier kan je beter een eigen topic van maken.
1 + 1 = blauw
pi_164270082
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 11:22 schreef Bierkrat69 het volgende:
Hello mensen.
Dit is misschien niet helemaal de juiste plek

Ik heb nog geen dieper uitgezochte diagnose.
Mijn voorgaande Psych heeft wel het woord 'hsp' laten vallen alleen geloof ik dit niet helemaal.
Ik ben zeer gevoelig dat wel, sociaal kan ik ook wel mezelf goed uiten, ik ben echt heel vaak moe...
Ik mis dus wel een diagnose, zijn er nog tips hier, waar ik dat het beste kan laten doen?
Ik hoor namelijk verschillende dingen over de GGZ.

Ik heb ook een tijdje AD geprobeerd vanaf mijn 28e jaar pas om mijn (jaarlijkse) depressieve episode en prikkels/humeur te controleren. De eerste keer werkte dit wel goed daarna afgebouwd na een jaartje, toen een jaar zonder en sinds afgelopen jaar augustus diverse medicatie (AD) geprobeerd maar niks hielp meer.... Ook werden de episode korter en heftiger en had er meer last van.

Nu heb ik gisteren toevallig een tour gemaakt op internet om te kijken wat ik zou kunnen ondernemen om mezelf 'echt' te helpen met daarbij dus ook een goede Psychiater voor een diagnose. Ik stuitte ik op stemmingsstabilisator hier had ik daarvoor nog nooit van gehoord.
Dit lijkt een optie als AD niet meer aanslaat....

Zijn er mensen die dit verhaal herkennen?
Geef de AD ook tijd om te laten werken he. Duurt meestal volgens mij iets van 6 weken.
Dat vermoeide kan veel oorzaken hebben, van ASS tot een depressie.
Leg je klachten uit aan de psych, schrijf desnoods thuis dingen op die je anders vergeet en vergeet niet dat als je in de psychiatrie loopt, alles heel veel tijd nodig heeft. Morgen is het dus nog niet opgelost.
Oh, en laat je bloed nakijken, aangezien je ook last kan hebben van pfeiffer, of hormonen.
Twiddel
pi_164273441
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 11:22 schreef Bierkrat69 het volgende:
Hello mensen.
Dit is misschien niet helemaal de juiste plek

Ik heb nog geen dieper uitgezochte diagnose.
Mijn voorgaande Psych heeft wel het woord 'hsp' laten vallen alleen geloof ik dit niet helemaal.
Ik ben zeer gevoelig dat wel, sociaal kan ik ook wel mezelf goed uiten, ik ben echt heel vaak moe...
Ik mis dus wel een diagnose, zijn er nog tips hier, waar ik dat het beste kan laten doen?
Ik hoor namelijk verschillende dingen over de GGZ.

Ik heb ook een tijdje AD geprobeerd vanaf mijn 28e jaar pas om mijn (jaarlijkse) depressieve episode en prikkels/humeur te controleren. De eerste keer werkte dit wel goed daarna afgebouwd na een jaartje, toen een jaar zonder en sinds afgelopen jaar augustus diverse medicatie (AD) geprobeerd maar niks hielp meer.... Ook werden de episode korter en heftiger en had er meer last van.

Nu heb ik gisteren toevallig een tour gemaakt op internet om te kijken wat ik zou kunnen ondernemen om mezelf 'echt' te helpen met daarbij dus ook een goede Psychiater voor een diagnose. Ik stuitte ik op stemmingsstabilisator hier had ik daarvoor nog nooit van gehoord.
Dit lijkt een optie als AD niet meer aanslaat....

Zijn er mensen die dit verhaal herkennen?
Als je wilt weten of er sprake van ASS kan zijn, dan zal je je daarvoor moeten laten testen.
Waarom heb je nu nog steeds geen diagnose?

Misschien kun je je vraag (ook wat betreft het gebruik van AD's) beter in dit topic overleggen? R&P / Depressie & Angst #136 Up and Down and Up

Ik denk dat je daar sowieso wel beter op je plek zou zitten dan hier :).
pi_164275188
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 15:46 schreef Kamina het volgende:

[..]

Hier kan je beter een eigen topic van maken.
Klopt ja ik besefte het later ook dat het hier niet helemaal de goeie plek zou kunnen zijn.
Het is een beetje een mengsel van beide varianten.
Waarschijnlijk herkenbaar.
pi_164275338
quote:
99s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 15:50 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Geef de AD ook tijd om te laten werken he. Duurt meestal volgens mij iets van 6 weken.
Dat vermoeide kan veel oorzaken hebben, van ASS tot een depressie.
Leg je klachten uit aan de psych, schrijf desnoods thuis dingen op die je anders vergeet en vergeet niet dat als je in de psychiatrie loopt, alles heel veel tijd nodig heeft. Morgen is het dus nog niet opgelost.
Oh, en laat je bloed nakijken, aangezien je ook last kan hebben van pfeiffer, of hormonen.
Bedankt. :)
Ik heb het ook de tijd gegeven maar ik voelde helemaal niks, alleen maar bijwerkingen.
Geen positieve dingen in ieder geval.
Ik heb mijn bloed al meerdere keren laten testen, dit is helaas een terugkerend probleem ;)
Ik ben het ook aan 't opschrijven, ik weet nu in ieder geval dat ik mij zonder medicatie beter voel dan met, alleen met de herfst in het vooruitzicht en een paar hele slechte weken weer...
vrees ik het ergste.
pi_164275379
quote:
2s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 17:43 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Als je wilt weten of er sprake van ASS kan zijn, dan zal je je daarvoor moeten laten testen.
Waarom heb je nu nog steeds geen diagnose?

Misschien kun je je vraag (ook wat betreft het gebruik van AD's) beter in dit topic overleggen? R&P / Depressie & Angst #136 Up and Down and Up

Ik denk dat je daar sowieso wel beter op je plek zou zitten dan hier :).
Bedankt, ik ga het eens bekijken.
Excuses als het niet helemaal de goede plek is.
pi_164285000
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2016 11:00 schreef Opoefiets het volgende:
Zowel ik als mijn vriend zijn autistisch. Maar ik heb pas me overal aan (of ik probeer het). Mijn vriend is met mijn familie niet zo heel goed. Hij vindt dat er telkens dezelfde (oninteressante) vragen worden gesteld en er gewoon geen boeiende gesprekken zijn (en hij heeft altijd kritiek op iedereen). Zelf heb ik de indruk dat hij niet zijn best doet om mensen beter te willen leren kennen en wil hij na twee uur naar huis. Als dat niet gebeurt, krijg ik het gevoel alsof ik een jengelend kind aan m'n armen heb :')
Dit gebeurt overigens ook tijdens begrafenissen en ik vind het heel pijnlijk. De laatste keer met de Kerst was het ook al zo en ik had het gevoel dat ik gestoord werd. Om de vijf minuten de vraag: 'Wanneer gaan we nou?'

Ik doe enorm mijn best als ik bij zijn familie ben. Ook ik krijg de oninteressante vragen en slap geouwehoer, maar ik vind ze gewoon aardig en ik maak er het beste van. En soms verveel ik me ook stierlijk, maar dat neem ik voor lief. Maar no way dat ik na twee uur al naar huis moet. Na een dag vind ik het wel welletjes, maar mijn vriend vindt het de normaalste zaak om er een lang weekend van te maken. Er wordt ook niet gevraagd of ik hier überhaupt zin in heb. Nee, als ik zelf niet ingrijp, gebeurt het gewoon.

Hoe pakken jullie het aan als je ergens bent met een partner die daar niet wilt zijn? Ik kan hem niet altijd thuislaten. Ja, het kan wel, maar dan moet ik hem met Kerst alleen laten. Vraag ik nou zoveel van hem dat hij hoogstens drie dagen per jaar mee moet naar mijn familie (Kerst, Pasen en eventueel een begrafenis)?
Ik heb dat ook, ik verveel me dood en met kerst moet je zo verplicht gezellig doen, op de foto, met mensen die ik amper ken/niet mag. Ik heb daar helemaal geen zin in, zelfde geldt voor familiebezoek, ik krijg er na een uur genoeg van en dan pak ik of mijn telefoon, of ik ga naar boven toe.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_164285557
quote:
5s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 10:10 schreef magnetronkoffie het volgende:
Hoi, even een vraagje aan de mensen van dit topic.

Tis alleen een beetje lastig uit te leggen,ik probeer het maar met 2 hypothetische situaties waarbij iemand heel kwetsend tegen je is (iets waarbij die persoon totaal geen rekening houdt/hield met je autisme en jou verwijt dat je bepaalde dingen niet doet die zij als normaal zien).

Situatie 1:
Stel je kent iemand die je al langer kent (kan familie/vriend zijn, maar evt ook iemand die je al wat langer kent maar wat oppervlakkiger contact mee hebt zoals een kennis of een collega of buur oid) en die persoon doet of zegt iets heel kwetsend tegen jou (bijvoorbeeld een kwetsende aanname dat je zeg maar je niet zo moet aanstellen om een bepaald iets te doen, terwijl je al jarenlang daar tegenaan blijft lopen/hikken ofzo, of dat je van iets beschuldigd wordt wat jou helemaal niet verweten kan worden) en dit deze situatie houdt een korte tijd aan (zeg maar dat je het er binnen een week 2 of 3 keer over hebt), maar gelukkig komt die persoon daarna helemaal tot inkeer en snapt ineens dat ie verkeerd bezig was en dat ie nu inziet dat ie jou daarmee helemaal verkeerd inschatte/beoordeelde en aangeeft dit niet meer te zullen doen (en je weet dat die persoon het eindelijk begrepen heeft)

...dat je dan al vrij snel begrijpt dat die persoon dat ook wel meent, dat het wel oké is en niet erg is (want iedereen kan weleens een inschattingsfout maken) en dat je het eigenlijk vrijwel direct weer kunt "vergeten" zeg maar, naast je neer kunt leggen en dan is het weer goed.

Ik ben sowieso heel vergevingsgezind, zelfs wanneer iemand dit eigenlijk niet verdiend :')
Sitautie 2:
Maar stel dat die situatie of aanname van die persoon niet een week, maar veel langer door blijft gaan, bijvoorbeeld een half jaar intensief steeds weer op de voorgrond blijft terwijl je er keer op keer mee geconfronteerd wordt (en elke keer maar weer uitleggen en grenzen aangeven etc), of dat het een jaar of meerdere jaren zeg maar blijft dooretteren (zoals een stomme opmerking of aanname die bij elke familie-bijeenkomst steeds maar weer opnieuw terug blijft komen en niets wat je zegt lijkt te helpen om ze jouw situatie te laten snappen).

En stel dat deze persoon dan na -al- die tijd en al dat gedoe en geëtter dan toch dat gloeilampmomentje krijgt en inziet dat ie jou volledig verkeerd had ingeschat en jou eigenlijk al die tijd volledig klemgezet heeft en aangeeft dat het nu wel goed zit etc enz.

Waar ik een beetje mee zit is dit:
Ik merk dat wanneer zoiets heel lang door is blijven gaan, het bij mij ook veel langer duurt voordat het zeg maar "weer goed" is, terwijl wanneer dit heel snel werd opgelost, leg ik het naast me neer en dat is het ook gewoon weg.

Wat ik bij deze personen die veel langer door bleven gaan ook merk, is dat ze van me verwachten dat ik dit dan eventjes snel weer weg kan leggen, maar vaak al snel zelfs ongeduldig worden en ik soms/vaak de indruk krijg alsof ik maar niet zo rancuneus moet doen (of niet zo stug bla bla je kent het wel).

Het lijkt alsof ik bij dingen die veel langer door bleven gaan (dingen die chronisch zijn gaan worden), het "herstel" daarvan ook veel langer duurt. Ik heb ook niet echt de indruk dat ik dit bewust kan versnellen. Als ik dit bij mezelf forceer (dus doen alsof we weer dikke vriendjes zijn), ik kan dit gewoon niet vanaf dag 1, dingen die bij mij langere tijd fout zijn gegroeid hebben ook langere tijd nodig om weer recht te groeien.

Herkenbaar? Ja, maar ik zou uiteindelijk wel weer bijdraaien als ik merk dat die persoon dat ook naar mij toe doet/probeert.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_164285869
Wat bedoelen jullie eigenlijk met vermoeid zijn?

Ik voel me wel meestal niet uitgerust en krijg wel eens opmerkingen over rode ogen en dat ik vermoeid oog, maar nooit dat ik echt moet slapen na het werken ofzo.

Wel op dagen als vandaag dat ik eigenlijk de hele dag door even weg val, terwijl ik gewoon normaal geslapen heb vannacht.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_164288521
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2016 00:19 schreef Aiciu het volgende:
Wat bedoelen jullie eigenlijk met vermoeid zijn?

Ik voel me wel meestal niet uitgerust en krijg wel eens opmerkingen over rode ogen en dat ik vermoeid oog, maar nooit dat ik echt moet slapen na het werken ofzo.

Wel op dagen als vandaag dat ik eigenlijk de hele dag door even weg val, terwijl ik gewoon normaal geslapen heb vannacht.
Als ik een drukke dag heb gehad, dan kan ik thuis ineens instorten. Komt dan geregeld voor dat ik op bed val en meteen een paar uur in coma lig (met kleren aan en alles), maar komt ook vaak voor dat ik wankelend door de opening van m'n deur loop, op bed val en....vervolgens val ik niet in slaap :').

Maar gewoonlijk heb ik dan ook een drukkere stressigere periode achter de rug.
pi_164306199
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2016 02:37 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Als ik een drukke dag heb gehad, dan kan ik thuis ineens instorten. Komt dan geregeld voor dat ik op bed val en meteen een paar uur in coma lig (met kleren aan en alles), maar komt ook vaak voor dat ik wankelend door de opening van m'n deur loop, op bed val en....vervolgens val ik niet in slaap :').

Maar gewoonlijk heb ik dan ook een drukkere stressigere periode achter de rug.
Ik heb dat ook wel een beetje, maar ook dat ik zwaar overprikkeld raak en echt even moet opfrissen, vaak op werk waardoor ik niet kan slapen. Of dat ik als een zombie aan het werk ben :D
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_164306246
En ik was vandaag veel te vroeg op m'n werk :(
Ik had het moment van opstaan verward met het moment van vertrek van huis 8)7
En daar kwam ik pas achter toen ik al op het eindstation was ;(
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_164310353
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 23:49 schreef Aiciu het volgende:

[..]

Ik heb dat ook, ik verveel me dood en met kerst moet je zo verplicht gezellig doen, op de foto, met mensen die ik amper ken/niet mag. Ik heb daar helemaal geen zin in, zelfde geldt voor familiebezoek, ik krijg er na een uur genoeg van en dan pak ik of mijn telefoon, of ik ga naar boven toe.
Bedankt voor je antwoord, daar kan ik wat mee (ook overigens met andere antwoorden op deze vraag). Zo heb ik wat meer inzichten, wat meer begrip geeft. Ik wil rekening houden met hem, zolang het niet ten koste gaat met het contact wat ik met mijn eigen familie heb. Dan is hij maar alleen thuis met Kerst, liever dat dan dat ik telkens de vraag krijg wanneer we naar huis gaan :')
Het is zijn keus als hij niet mee wilt.

Maar ik ga ook vaker mijn mond opentrekken over wanneer ik verplicht naar een familieweekend van zijn familie moet. Want wat dat betreft laat ik over me heen lopen.
pi_164322096
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2016 19:53 schreef Aiciu het volgende:

[..]

Ik heb dat ook wel een beetje, maar ook dat ik zwaar overprikkeld raak en echt even moet opfrissen, vaak op werk waardoor ik niet kan slapen. Of dat ik als een zombie aan het werk ben :D
Je kunt mij beter niet op het werk hebben als ik zwaar(der) overprikkeld ben, bijna niet te doen (ook voor anderen niet, maar als ze me begrijpen scheelt het wel wat).
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2016 19:54 schreef Aiciu het volgende:
En ik was vandaag veel te vroeg op m'n werk :(
Ik had het moment van opstaan verward met het moment van vertrek van huis 8)7
En daar kwam ik pas achter toen ik al op het eindstation was ;(
Haha, zulke dingen ben ik wel bekend mee! :P
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2016 21:27 schreef Opoefiets het volgende:

[..]

Bedankt voor je antwoord, daar kan ik wat mee (ook overigens met andere antwoorden op deze vraag). Zo heb ik wat meer inzichten, wat meer begrip geeft. Ik wil rekening houden met hem, zolang het niet ten koste gaat met het contact wat ik met mijn eigen familie heb. Dan is hij maar alleen thuis met Kerst, liever dat dan dat ik telkens de vraag krijg wanneer we naar huis gaan :')
Het is zijn keus als hij niet mee wilt.

Maar ik ga ook vaker mijn mond opentrekken over wanneer ik verplicht naar een familieweekend van zijn familie moet. Want wat dat betreft laat ik over me heen lopen.
Je familie zou natuurlijk ook weleens bij jou/jullie voor jullie op bezoek kunnen gaan ipv andersom. Hoe vaak gebeurt dat? Dan hoeven jullie de deur niet uit en ligt "de moeite van de inzet" meer bij hen :).

En graag gedaan :).
pi_164322201
De drie diagnoses hebben ze veranderd in de nieuwe dsm. Het wordt nu ASS genoemd. Vind het zelf apart omdat er wel degelijk verschillen zijn tussen een Asperger en klassiek autisme
FOK! is net een groot tijdschrift
pi_164322295
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 07:37 schreef Vimbavimba het volgende:
De drie diagnoses hebben ze veranderd in de nieuwe dsm. Het wordt nu ASS genoemd. Vind het zelf apart omdat er wel degelijk verschillen zijn tussen een Asperger en klassiek autisme
Die verschillen waren toen al een beetje arbitrair. Het is soms wel handig deze verschillen te benadrukken (bijvoorbeeld als je in een autismegroep zit o.i.d.), maar uiteindelijk maakt het denk ik niet zoveel uit.
pi_164324294
quote:
2s.gif Op maandag 8 augustus 2016 06:40 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Je familie zou natuurlijk ook weleens bij jou/jullie voor jullie op bezoek kunnen gaan ipv andersom. Hoe vaak gebeurt dat? Dan hoeven jullie de deur niet uit en ligt "de moeite van de inzet" meer bij hen :).

En graag gedaan :).
Feitelijk nooit. Nou ja, m'n moeder niet. Die zegt altijd al die afspraken af :')
En de rest van de familie is net zo. Want te ver, teveel trappen, bladiebla. De meesten zijn hier nog nooit geweest, maar hebben 'verhalen' gehoord over hoe klein het wel niet is, hoe studentikoos. Kortom: allemaal kutsmoesjes :P
pi_164324517
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 10:49 schreef Opoefiets het volgende:

[..]

Feitelijk nooit. Nou ja, m'n moeder niet. Die zegt altijd al die afspraken af :')
En de rest van de familie is net zo. Want te ver, teveel trappen, bladiebla. De meesten zijn hier nog nooit geweest, maar hebben 'verhalen' gehoord over hoe klein het wel niet is, hoe studentikoos. Kortom: allemaal kutsmoesjes :P
Wat sociaal contact betreft, heb ik altijd de vuistregel dat onder normale omstandigheden de zeg maar "inzet" wel een beetje 50/50 moet zijn hoor :P.

En die inzet hoeft natuurlijk ook niet elke dag een absolute gladheid te hebben, het kan natuurlijk altijd wel gebeuren dat voor kortere tijd het de ene periode iets meer de ene kant opgaat en een andere periode weer de andere kant (tenminste, dat hoop ik dan maar :P ).
pi_164325692
Net terug van vakantie, blij weer thuis te zijn. Ik haak hier ergens wel weer in... maar eerst wat slaap tekort zien te compenseren ergens ;)
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_164346879
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 11:58 schreef Nijna het volgende:
Net terug van vakantie, blij weer thuis te zijn. Ik haak hier ergens wel weer in... maar eerst wat slaap tekort zien te compenseren ergens ;)
Welkom terug, hoe was het? :).

Ben net terug van familie, was erg leuk! Nu ff chillen (of poging doen tot :P ).
pi_164355924
Het inpakken en weggaan was geen succes (soort paniekerig gebeuren).
De vakantie op zich, was wel ok. Ik ben niet eens tussendoor naar huis geweest (ik denk dat we dat kunnen zien als een kleine overwinning). De kinderen hebben zich vermaakt, we zijn de camping alleen af geweest voor boodschappen en dat was wel ok.
Het weer was niet helemaal fantastisch, 1 verregende dag (we waren in NL), maar verder eigenlijk wel ok.

Ik denk elk jaar, ik doe het niet weer volgend jaar, maar toch ga ik dan weer ;).
Voor nu hebben we het maar weer gehad, man heeft nog vakantie, dus op ons gemakje. En volgend jaar is volgend jaar, ik ga wel een paklijst maken voor de volgende vakantie, want dat werkt iets makkelijker met inpakken ;).

Chill ze magnetronkoffie!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_164362604
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 09:20 schreef Nijna het volgende:
Het inpakken en weggaan was geen succes (soort paniekerig gebeuren).
De vakantie op zich, was wel ok. Ik ben niet eens tussendoor naar huis geweest (ik denk dat we dat kunnen zien als een kleine overwinning). De kinderen hebben zich vermaakt, we zijn de camping alleen af geweest voor boodschappen en dat was wel ok.
Het weer was niet helemaal fantastisch, 1 verregende dag (we waren in NL), maar verder eigenlijk wel ok.

Ik denk elk jaar, ik doe het niet weer volgend jaar, maar toch ga ik dan weer ;).
Voor nu hebben we het maar weer gehad, man heeft nog vakantie, dus op ons gemakje. En volgend jaar is volgend jaar, ik ga wel een paklijst maken voor de volgende vakantie, want dat werkt iets makkelijker met inpakken ;).

Chill ze magnetronkoffie!
Klinkt als een beetje vergelijkbaar met de situatie van Opoefiets, zal ik je hetzelfde advies geven? :P

Thanks! Is wel gelukt (zolang ik maar niet teveel hoefde na te denken :P ).

[ Bericht 0% gewijzigd door magnetronkoffie op 09-08-2016 19:32:03 ]
pi_164424970
Ik ben een tijdje er over aan het nadenken. Ik heb namelijk een lage Autisme Qoutient (een 5) en scoor ook significant lager dan de controlegroep op de Brede-Autismefenotype test. En ik denk dat dit ook duidt op mogelijke sociale problemen met normale mensen. Wat denken jullie daarvan? Is er iets aan de andere kant van ASS.
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_164426495
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 13:08 schreef Mathemaat het volgende:
Ik ben een tijdje er over aan het nadenken. Ik heb namelijk een lage Autisme Qoutient (een 5) en scoor ook significant lager dan de controlegroep op de Brede-Autismefenotype test. En ik denk dat dit ook duidt op mogelijke sociale problemen met normale mensen. Wat denken jullie daarvan? Is er iets aan de andere kant van ASS.
Ik moet even opzoeken hoe dat nou ook weer precies zat met Autisme Quotiënt.

Waar loop je dan verder tegenaan?

Je bedoelt andere kant van NT t.o.v. ASS?

Ligt er denk ik aan hoe je het bekijkt. Ik dacht dat ik weleens een lijstje had gemaakt van karaktereigenschappen van autisten en heb vervolgens dingen op dat lijstje gewoon zitten omdraaien.

Beetje zo:
Autist:
* Kan moeilijker liegen (zelfs als dit in zijn/haar eigen nadeel is, want ook meer een principekwestie)
* Houdt meer van de waarheid spreken dan een NT (zoals bijvoorbeeld makkelijker tegen je baas kunnen zeggen dat je het niet met hem eens bent, ook al kan dat je je baan kosten).
* Kan slechter tegen onrecht/oneerlijkheid
* Directer in zeggen wat hij/zij van iemand vindt (dik iemand: "Lijk ik dik in deze jurk?" Autist: "Ja").
Een autist zal gewoonlijk wel weten dat dit antwoord kwetsend kan zijn, maar tegelijk denken "Maar als je weet dat je dik bent en mij deze vraag stelt, dan had je toch van tevoren al kunnen weten dat ik je dit antwoord zou geven? Dus waarom je zo verrast en gekwetst met mijn antwoord bent, want je had dit antwoord gewoon kunnen verwachten, want het is gewoon zo/het is gewoon waar. Als je niet wou dat ik je dit (voorspelbare) antwoord gaf, dan had je mij die vraag maar niet moeten stellen"
* Kan beter logica scheiden van andere dingen (zoals dat hersenonderzoek waar ik pas geleden nog uitgebreid over geschreven heb/is beter in staat objectief logisch te denken).
* Minder manipulatief karakter
* Gevoeliger zijn en empathischer zijn (vandaar ook de vergrote gevoeligheid voor overprikkeling en autisten zijn vaker echte dierenvrienden, zullen minder snel iemand opzettelijk kwaad willen doen).
* Wil mede door bovenstaande meer alleen zijn/meer op zichzelf/haarzelf zijn.

En deze dingen heb ik dus gewoon omgedraaid, zoals
* Kan makkelijker liegen (en al helemaal als dit in zijn/haar eigen voordeel is, heeft minder principiële bezwaren tegen liegen).
* Vindt "gewoon de waarheid zeggen" minder belangrijk dan een NT
* Kan beter tegen onrecht/oneerlijkheid
* Indirecter in zeggen wat hij/zij van iemand vindt (dik iemand: "Lijk ik dik in deze jurk?" anti-autist:"Nee".
* Kan slechter logica scheiden van ander dingen (is slechter in staat objectief logisch te denken).
* Meer manipulatief karakter
* Ongevoeliger zijn en minder empathisch zijn (vandaar ook de geringere gevoeligheid voor overprikkeling, zullen eerder last hebben van onderprikkeling dan NT's en zullen hierdoor eerder thrillseekers zijn, "anti-autisten" zullen eerder dierenvijanden zijn, zullen sneller iemand opzettelijk kwaad doen).
* Wil mede door bovenstaande meer onder de mensen zijn.

Er waren nog wel meer in dat lijstje, zal hem even opzoeken.

Een andere manier is door verschillen in de hersenen te bekijken.
Grofweg is er bij autisten minder pruning, dus zou ik kunnen veronderstellen dat er bij mensen aan de andere kant juist meer pruning zal plaatsvinden.

Zo goed Mathemaat? En herken je dingen van dat anti-lijstje?
Of was dit je vraag eigenlijk niet?
pi_164426817
Ik kon het niet vinden. Heb wel een ander lijstje gevonden wat ging over de voordelen van autisme, plaats hem hier nog even, omdat er sowieso al meer slecht nieuws dan goed nieuws over autisme is en het lijstje was ook wel aardig wat werk:
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 01:42 schreef magnetronkoffie het volgende:
Misschien wel leuk voor hier ook, heb een effesnel-lijstje gemaakt van de voordelen van autisme (elk nadeel hep ze voordeel en zo :P ). Iemand vroeg er om.

-analytisch inzicht en gestructureerde werkhouding
-Eerlijk, open en direct zijn.
-Sterk rechtvaardigheidsgevoel.
-Ook eerlijker durven zijn ondanks sociale druk (vaak vanwege ongevoeligheid voor deze druk, deze wordt niet relevant gevonden om daarvoor op essentiële punten van mening te veranderen).
-Kunnen zeer trouw zijn.
-Minder vatbaar voor groupthink.
-Meer geneigd zich heel erg in 1 of enkele onderwerpen te verdiepen en hebben meer de neiging diep over bepaalde onderwerpen na te denken.
-Meer geneigd zich aan de regels te houden.
-Minder behoefte aan prikkels, dus ook minder nodig om prikkelverzadigd te worden.
-Gevoeliger, ook voor veranderingen en voor details.
-Lossen problemen vaak op onconventionele wijze op (meer praktisch gericht/zolang het maar werkt. Dat een oplossing minder 'sociaal aanvaardbaar' zou zijn, is minder belangrijk).
-Vaak dierenliefhebbers/natuurliefhebbers
-Hebben vaak een wat ander type humor (vaker wat absurder/meer op absurde details en minder vaak 'leedvermaak'-achtige humor).
-Vaker gericht op 1-op-1 contacten of kleinere groepjes en meer geneigd tijdens gesprekken de diepte in te willen gaan (minder oppervlakkige conversaties).

Leuk lijstje? :P
Ontbreken er wat dingen? (kan bijna niet anders dan dat ik dingen vergeten ben, maar vond deze lijst langer dan ik van tevoren verwacht had).
Zijn verder genoeg lijstjes met de nadelen, dus als mensen problemen met dit ene lijstje hebben, dan gaan ze daarmee maar ergens anders heen. Autisme ook zien als iets wat ook voordelen heeft wordt al snel door mensen gezien als iets waar men zich tegen zou moeten verzetten heb ik gemerkt, dus vandaar even deze disclaimer.
pi_164427146
Maar als ik objectief wil bekijken wat het theoretische profiel van een anti-autist zou moeten of zou kunnen zijn, dan zou ik natuurlijk ook met een lijst nadelen van autisme moeten komen, ga ik nu even mee aan de slag (input is welkom hier :D :P ).

1 nadeel dat ik zo kan benoemen, is bijvoorbeeld slechter tegen aanrakingen kunnen (want prikkelgevoeliger).

Hieruit zou ik kunnen opmaken dat een anti-autist juist makkelijker met aanrakingen om zou moeten kunnen gaan en ik weet uit ervaring dat aanraken erg helend kan werken (een autist zal dit meer moeten leren en vervaren, wat voor een autist lastiger is dan voor een NT).

Moment...
pi_164427389
* Autisten hebben meer de neiging om zich op 1 bepaald onderwerp te concentreren, veel over 1 of in elk geval minder verschillende onderwerpen te weten dan een NT, dus kan ik veronderstellen dat een anti-autist meer een soort regelneef is wat (gespreks)onderwerpen betreft.
* Autisten zijn sneller overprikkeld en mede daardoor sneller moe. Hieruit zou ik kunnen opmaken dat een anti-autist iemand zou kunnen zijn die onvermoeibaar is en kan doorgaandoorgaandoorgaan... . Ik kan hierbij ook denken aan het vermogen om arbeid te verrichten. Wellicht dat dit vaker mensen zijn die minder moeite hebben om meer uren/week te werken (veel meer autisten kunnen hooguit part-time werken, dus neem ik even aan dat anti-autisten vaker gevonden zullen worden in beroepen waar werkweken van zeg maar 80 uur geregelder zullen voorkomen).
* Autisten schrikken makkelijker (bevriezen sneller/eerder) door heftige gebeurtenissen dan anti-autisten zouden moeten, wat kan impliceren dat anti-autisten een beetje meer doordouwers zouden kunnen zijn (bijvoorbeeld in tijden van oorlog de meest verschikkelijke dingen mee kunnen maken, maar toch door kunnen gaan met hun taken, alsof het ze minder raakt (wat op bepaalde manieren wellicht ook gewoon daadwerkelijk het geval zal zijn).
* Autisten hebben meer behoefte aan een veilige en stabiele thuissituatie (dus niet elke maand het hele interieur omgooien bitte) en zijn gevoeliger voor stress en indirect ook voor angst en depressieve klachten. Hieruit zou ik kunnen opmaken dat anti-autisten juist beter met stress zouden kunnen omgaan, met name als het om langdurige/chronische stress gaat.

* Ik heb zelf de indruk dat autisten vaker langer doorgaan met het onderhouden van een vriendschap of bijvoorbeeld langer contact zullen blijven onderhouden met mensen die eigenlijk juist een slechte invloed op desbetreffende autist hebben (denk dan met name aan familieleden die een slechte (wellicht zelfs destructieve) invloed op de autist hebben). Autisten laten niet zomaar iemand vallen en willen (voor ze definitief contact met iemand breken) er eerst goed over hebben nagedacht. De anti-autist zal een vriendschap of band met een familielid dat een slechte invloed op ze heeft, juist makkelijker moeten kunnen doorbreken, meer van "Oké, aan jou heb ik ook niks, doei! *blokt en wist alle contactkanalen" en gaat gewoon verder met zijn/haar leven en zal juist minder bedenkingen en twijfels hebben over of hij/zij wel de juiste beslissing heeft gemaakt. Kan dus makkelijker zulke periodes afsluiten en weer doorgaan met zijn/haar leven, wat natuurlijk wel een groot voordeel kan zijn.
* Autisten hebben relatief meer behoefte aan duidelijkheid/weten waar ze aan toe zijn. In dit geval zou een anti-autist juist veel makkelijker die maar wat vervelende onduidelijkheden naast zich neer kunnen leggen en alvast in volle vaart kunnen beginnen met bijvoorbeeld het uitvoeren van taken, terwijl de autist dan eerder vertwijfeld stil zal blijven staan.
* Een autist is beter met losse individuen dan een NT, waaruit ik zou kunnen opmaken dat anti-autisten eerder met zo groot mogelijke groepen om zou moeten willen gaan (daar de voorkeur voor hebben en er ook beter in zijn). Ik kan bijvoorbeeld denken aan een leidersrol van een grote groep mensen (ik moet hierbij meteen aan bijvoorbeeld politici denken of bijvoorbeeld een rebellenleider).

Er zijn nog wel meer dingen te bedenken, ik zal deze lijst eventueel later nog gaan aanvullen.
Zoiets? Heb nu even geen zin meer :P.

[ Bericht 5% gewijzigd door magnetronkoffie op 11-08-2016 14:58:52 ]
pi_164440830
quote:
2s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 14:07 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik moet even opzoeken hoe dat nou ook weer precies zat met Autisme Quotiënt.

Waar loop je dan verder tegenaan?

Je bedoelt andere kant van NT t.o.v. ASS?

Ligt er denk ik aan hoe je het bekijkt. Ik dacht dat ik weleens een lijstje had gemaakt van karaktereigenschappen van autisten en heb vervolgens dingen op dat lijstje gewoon zitten omdraaien.

Beetje zo:
Autist:
* Kan moeilijker liegen (zelfs als dit in zijn/haar eigen nadeel is, want ook meer een principekwestie)
* Houdt meer van de waarheid spreken dan een NT (zoals bijvoorbeeld makkelijker tegen je baas kunnen zeggen dat je het niet met hem eens bent, ook al kan dat je je baan kosten).
* Kan slechter tegen onrecht/oneerlijkheid
* Directer in zeggen wat hij/zij van iemand vindt (dik iemand: "Lijk ik dik in deze jurk?" Autist: "Ja").
Een autist zal gewoonlijk wel weten dat dit antwoord kwetsend kan zijn, maar tegelijk denken "Maar als je weet dat je dik bent en mij deze vraag stelt, dan had je toch van tevoren al kunnen weten dat ik je dit antwoord zou geven? Dus waarom je zo verrast en gekwetst met mijn antwoord bent, want je had dit antwoord gewoon kunnen verwachten, want het is gewoon zo/het is gewoon waar. Als je niet wou dat ik je dit (voorspelbare) antwoord gaf, dan had je mij die vraag maar niet moeten stellen"
* Kan beter logica scheiden van andere dingen (zoals dat hersenonderzoek waar ik pas geleden nog uitgebreid over geschreven heb/is beter in staat objectief logisch te denken).
* Minder manipulatief karakter
* Gevoeliger zijn en empathischer zijn (vandaar ook de vergrote gevoeligheid voor overprikkeling en autisten zijn vaker echte dierenvrienden, zullen minder snel iemand opzettelijk kwaad willen doen).
* Wil mede door bovenstaande meer alleen zijn/meer op zichzelf/haarzelf zijn.

En deze dingen heb ik dus gewoon omgedraaid, zoals
* Kan makkelijker liegen (en al helemaal als dit in zijn/haar eigen voordeel is, heeft minder principiële bezwaren tegen liegen).
* Vindt "gewoon de waarheid zeggen" minder belangrijk dan een NT
* Kan beter tegen onrecht/oneerlijkheid
* Indirecter in zeggen wat hij/zij van iemand vindt (dik iemand: "Lijk ik dik in deze jurk?" anti-autist:"Nee".
* Kan slechter logica scheiden van ander dingen (is slechter in staat objectief logisch te denken).
* Meer manipulatief karakter
* Ongevoeliger zijn en minder empathisch zijn (vandaar ook de geringere gevoeligheid voor overprikkeling, zullen eerder last hebben van onderprikkeling dan NT's en zullen hierdoor eerder thrillseekers zijn, "anti-autisten" zullen eerder dierenvijanden zijn, zullen sneller iemand opzettelijk kwaad doen).
* Wil mede door bovenstaande meer onder de mensen zijn.

Er waren nog wel meer in dat lijstje, zal hem even opzoeken.

Een andere manier is door verschillen in de hersenen te bekijken.
Grofweg is er bij autisten minder pruning, dus zou ik kunnen veronderstellen dat er bij mensen aan de andere kant juist meer pruning zal plaatsvinden.

Zo goed Mathemaat? En herken je dingen van dat anti-lijstje?
Of was dit je vraag eigenlijk niet?
Ja en nee. Ik herken wel wat dingen in die lijstjes van een autist en anti-autist. Ik ben eigenlijk meer geïnteresseerd in een klinisch profiel van een hypothetisch anti-autist. Waarbij ik anti-autist definieer als iemand wie heel pramatisch (in gedrag en taalgebruik) en betrokken (warmbloedig) is.

Ik denk dat een anti-autist, zoals een autist, slecht zal scoren op de sociale verbale en non-verbale testen voor ASS'ers, omdat die verschillen met NT'ers zal botsten. En deze verschillen zijn uiteraard niet overbrugbaar, dat maakt het strikt anders dan alle andere stoornissen, behalve ASS.

Nu zitten we in een vreemde situatie dat de meeste ASS'ers gediagnosticeerd zijn als PDD-NOS'er (eigenlijk de rest-categorie), omdat de diagnose criteria niet helemaal voldaan kunnen worden, maar het toch naar ASS wijst. Dus het zou heel goed kunnen dat er een grote groep mensen is, die de verkeerde behandeling krijgt.
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_164441651
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 21:25 schreef Mathemaat het volgende:

Nu zitten we in een vreemde situatie dat de meeste ASS'ers gediagnosticeerd zijn als PDD-NOS'er (eigenlijk de rest-categorie), omdat de diagnose criteria niet helemaal voldaan kunnen worden, maar het toch naar ASS wijst. Dus het zou heel goed kunnen dat er een grote groep mensen is, die de verkeerde behandeling krijgt.
Niet helemaal alle voorgaande reacties gelezen.
Maar tegenwoordig gebruiken ze de DSM-5, die geen onderscheid meer maakt in pdd-nos, asperger en klassiek autisme. Het valt allemaal onder de noemer ASS.

Er zijn vast mensen met een ASS diagnose waarbij dat niet klopt. Andersom zijn er ook veel mensen met ASS die een verkeerde diagnose krijgen.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_164441866
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 21:25 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Ja en nee. Ik herken wel wat dingen in die lijstjes van een autist en anti-autist. Ik ben eigenlijk meer geïnteresseerd in een klinisch profiel van een hypothetisch anti-autist. Waarbij ik anti-autist definieer als iemand wie heel pramatisch (in gedrag en taalgebruik) en betrokken (warmbloedig) is.
Wat bedoel je precies met een klinisch profiel?

Volgens mij is anti-autist nieteens een officiële aanduiding, ik heb deze alleen maar even zelf verzonnen, omdat de term de lading exact dekt.

Wat bedoel je precies met pragmatisch (in gedrag en taalgebruik) en betrokken (warmbloedig)?

Pragmatisch wacht ik wel even op je uitleg, betrokken zijn hangt ook erg af van het onderwerp zelf en is wel erg algemeen gebracht door jou.

Zelf merk ik dat autisten juist vaker betrokken zijn, bij niet-autisten merk ik toch wel vaker dat ze wel doen alsof ze betrokken zijn, maar het is meer een formaliteit (ze vinden het belangrijker dat ik me op m'n gemak voel, ook al zitten ze me feitelijk eerder gewoon in de maling te nemen, mij energie te laten stoppen in een doodlopende weg, wat voor mij eerder als onbetrokken overkomt).

Welke dingen herken je welk en welke dingen herken je niet?
quote:
Ik denk dat een anti-autist, zoals een autist, slecht zal scoren op de sociale verbale en non-verbale testen voor ASS'ers, omdat die verschillen met NT'ers zal botsten.
Hier bega je een projectiefout, want je kunt helemaal niet objectief stellen dat wanneer je slechter scoort in non-verbale testen wat betreft het herkennen van NT gedrag, dat je -dus- slechter hierin zou zijn.
Dat is niet wetenschappelijk, maar vanuit slechts een enkel standpunt. Met dezelfde redenatie zou ik ook kunnen stellen dat ik de hond als normaal dier bestempel en vervolgens de kat als een inferieure versie van de hond ga bekritiseren, puur om objectief gezien arbitraire redenen.
Zeker ook als communicatie bij autisten onderling een stuk probleemlozer gaat.

Het is allemaal gekozen en eerder een afspiegeling van wat "objectief" niet is.

Ik heb hier al veel over geschreven, dus ga het even hierbij laten voor dit moment.
quote:
En deze verschillen zijn uiteraard niet overbrugbaar, dat maakt het strikt anders dan alle andere stoornissen, behalve ASS.

Nu zitten we in een vreemde situatie dat de meeste ASS'ers gediagnosticeerd zijn als PDD-NOS'er (eigenlijk de rest-categorie), omdat de diagnose criteria niet helemaal voldaan kunnen worden, maar het toch naar ASS wijst. Dus het zou heel goed kunnen dat er een grote groep mensen is, die de verkeerde behandeling krijgt.
Dit laatste is een vrijwelle zekerheid.

Hoe ziet jouw lijstje eruit? Wellicht dat ik m'n eigen (ietswat haastig in elkaar geflanste versie wat kan verbeteren met de info die ik uit jouw argumentatie kan halen).

Er kunnen natuurlijk ook fouten in staan, ik heb hier nog niet veel over nagedacht.
pi_164477272
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2016 00:06 schreef Aiciu het volgende:
Ik ben sowieso heel vergevingsgezind, zelfs wanneer iemand dit eigenlijk niet verdiend :')

Ja, maar ik zou uiteindelijk wel weer bijdraaien als ik merk dat die persoon dat ook naar mij toe doet/probeert.
Sorry, ik had je reactie of niet gezien, of ik had even geen zin om je antwoorden uit mijn quote te gaan vissen :D :P.

Ik was vroeger erg vergevingsgezind, maar in de loop der jaren ben ik door manipulatie, uitbuiting, geestelijke mishandeling en andere oorzaken, deze mensen steeds verder gaan wantrouwen.
Dit heeft mij in zoverre beïnvloed, dat ik zelf wel zou kunnen stellen dat als dit mij nooit overkomen was, dat ik nu een totaal ander mens geweest zou zijn.

Mijn belangrijkste reden en oorzaak dat dit niet gebeurd is en dat ik me meer hiermee bezig ben gaan houden, is omdat ik wel moest.

Ik -kon- het niet negeren, net zoals je een lekke band van een auto op de snelweg niet kunt negeren.

Hier gaat zoveel tijd en energie in zitten, dat het m'n hele leven heeft vervormd (ik heb 't gelukkig wel m'n eigen invulling kunnen geven).

Ik leerde op een gegeven moment dat ik slimmer moest zijn en slimmer moest denken, niet er vanuit gaan dat iedereen altijd even eerlijk is en goede intenties heeft.

Ik ben ze gaan observeren en later ook filteren. Eerst onbewust en later ben ik gerichter naar oorzaken gaan zoeken.

Ik merk dat er best veel mensen zijn aan wie ik gewoon niks ga hebben.

Die mensen komen met een glimlach en een goed-klinkend verhaal naar me toe en doen er alles aan mij voor zich te winnen, maar uiteindelijk heb ik alleen mezelf ermee, als ik met dit soort mensen in zee ga.

Maar niemand heeft dit me verteld of uitgelegd, ik heb alles zelf moeten uitzoeken en daar baal ik wel van (want dit impliceert slechte intenties).

Geen idee waarom ik specifiek dit nu tik hoor, maar wilde het toch even van me afschrijven.

Het is niet voor niets dat ik zo'n lage dunkt van het gros van de mensheid heb gekregen, want ik weet nu ondertussen wel waar die voor staat.
pi_164480306
quote:
2s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 21:53 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Wat bedoel je precies met een klinisch profiel?

Volgens mij is anti-autist nieteens een officiële aanduiding, ik heb deze alleen maar even zelf verzonnen, omdat de term de lading exact dekt.
Nee, dat klopt. Er bestaat ook nog geen naam voor dit. Maar ik vond een anti-autist nog vrij goed.
quote:
Wat bedoel je precies met pragmatisch (in gedrag en taalgebruik) en betrokken (warmbloedig)?

Pragmatisch wacht ik wel even op je uitleg, betrokken zijn hangt ook erg af van het onderwerp zelf en is wel erg algemeen gebracht door jou.

Zelf merk ik dat autisten juist vaker betrokken zijn, bij niet-autisten merk ik toch wel vaker dat ze wel doen alsof ze betrokken zijn, maar het is meer een formaliteit (ze vinden het belangrijker dat ik me op m'n gemak voel, ook al zitten ze me feitelijk eerder gewoon in de maling te nemen, mij energie te laten stoppen in een doodlopende weg, wat voor mij eerder als onbetrokken overkomt).
Een anti-autist juist heel makkelijk is in verandering van structuur en wat er gezegd is. Hij is gewoon oké met alles wat jij vreselijk zou vinden eigenlijk :P

Met betrokken bedoel ik gewoon de oprechte variant, zoals die van NT'er. En zoals je die vast hebt ervaren, is dat meer een plakkerig en 'meer praat' variant in plaats dan die van ASS'er.
quote:
Welke dingen herken je welk en welke dingen herken je niet?

[..]

Hier bega je een projectiefout, want je kunt helemaal niet objectief stellen dat wanneer je slechter scoort in non-verbale testen wat betreft het herkennen van NT gedrag, dat je -dus- slechter hierin zou zijn.
Dat is niet wetenschappelijk, maar vanuit slechts een enkel standpunt. Met dezelfde redenatie zou ik ook kunnen stellen dat ik de hond als normaal dier bestempel en vervolgens de kat als een inferieure versie van de hond ga bekritiseren, puur om objectief gezien arbitraire redenen.
Zeker ook als communicatie bij autisten onderling een stuk probleemlozer gaat.

Het is allemaal gekozen en eerder een afspiegeling van wat "objectief" niet is.

Ik heb hier al veel over geschreven, dus ga het even hierbij laten voor dit moment.
Daar wil ik het eerlijk gezegd ook niet over hebben.
quote:
[..]

Dit laatste is een vrijwelle zekerheid.

Hoe ziet jouw lijstje eruit? Wellicht dat ik m'n eigen (ietswat haastig in elkaar geflanste versie wat kan verbeteren met de info die ik uit jouw argumentatie kan halen).

Er kunnen natuurlijk ook fouten in staan, ik heb hier nog niet veel over nagedacht.
Daar heb ik nu even geen tijd voor. Ik zal later op die lijstjes terugkomen.
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_164480787
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 23:27 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Nee, dat klopt. Er bestaat ook nog geen naam voor dit. Maar ik vond een anti-autist nog vrij goed.
Tis niet meer dan een snel-bedachte functionele naam, maar wel leuk dat je deze naam wel kunt waarderen voor wat het is :).
quote:
[..]

Een anti-autist juist heel makkelijk is in verandering van structuur en wat er gezegd is. Hij is gewoon oké met alles wat jij vreselijk zou vinden eigenlijk :P
Hier mag best wel een nuance aangebracht worden.

Structuur is er op meerdere vlakken en de ene heeft liever de structuur van een vaste woonplek, terwijl een volgende juist de structuur van een meer absolute vorm van (woon)vrijheid prefereert.

Ik heb gemerkt dat autisten over het algemeen gesproken moeilijker zijn wat veranderingen in de woonomgeving en de sociale contacten betreft, maar niet-autisten normaal gesproken moeilijker zijn wat veranderingen in hun wereldbeeld betreft. Niet-autisten lijken veel meer moeite te hebben om dingen die als "niet-standaard" gezien kunnen worden, goed te keuren ipv af te keuren, waar autisten eerder (oprecht) nieuwsgierig zullen zijn en makkelijker een ander wereldbeeld kunnen accepteren alnaargelang hun wereldbeeld door verwerving van nieuwe kennis, aangepast dient te worden. Niet-autisten lijken het hier zichtbaar significant moeilijker mee te hebben.

Het lijkt meer een verschuiving in prioriteit dan het wel of niet hebben van behoefte aan structuur. Ze hebben ze beiden nodig, maar op een andere manier.
Ik kan nu nog niet zeggen op welke manier een anti-autist structuur nodig zou hebben, maar als ik de lijn doortrek, dan zal die anti-autist waarschijnlijk wel een vorm van structuur nodig hebben.
quote:
Met betrokken bedoel ik gewoon de oprechte variant, zoals die van NT'er. En zoals je die vast hebt ervaren, is dat meer een plakkerig en 'meer praat' variant in plaats dan die van ASS'er.
Maar de variant van de NT is bijna per definitie minder oprecht betrokken. Ze doen vaker alsof, omdat ze liever liegen in naam van de lieve vrede dan gewoon de waarheid eruit te kwakken, zodat er door die leugens dingen mis gaan lopen (alsof ze onheil willen uitstellen).
Dus ik denk dat je hier iets nog niet helemaal goed begrepen hebt.

De variant van de NT is juist minder oprecht, zie anders dat voorbeeld van die jurk maar nog een keer, das toch echt heel duidelijk en moet haast wel erg herkenbaar zijn. Tis bijna een klassieker!

Nou, als je denkt dat autisten niet kunnen kletsen, dan heb je nog een hoop te leren! :D :P
quote:
[..]

Daar wil ik het eerlijk gezegd ook niet over hebben.

[..]

Daar heb ik nu even geen tijd voor. Ik zal later op die lijstjes terugkomen.
Prima als je het er even niet over wilt hebben i.v.m. de tijd. Ben benieuwd wat je uitkomst zal zijn.

Wel verwacht ik uiteindelijk een minstens eerlijke houding naar mij, gezien ik eenzelfde houding jegens jou heb. Verpest dit niet door in de toekomst op 1-richtingsverkeer aan te gaan sturen, want dan schuif ik je zo door naar een volgende bij wie ik wel beter 50/50 kan spiegelen.
pi_164486285
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 23:49 schreef magnetronkoffie het volgende:

Structuur is er op meerdere vlakken en de ene heeft liever de structuur van een vaste woonplek, terwijl een volgende juist de structuur van een meer absolute vorm van (woon)vrijheid prefereert.

Ik heb gemerkt dat autisten over het algemeen gesproken moeilijker zijn wat veranderingen in de woonomgeving en de sociale contacten betreft, maar niet-autisten normaal gesproken moeilijker zijn wat veranderingen in hun wereldbeeld betreft. Niet-autisten lijken veel meer moeite te hebben om dingen die als "niet-standaard" gezien kunnen worden, goed te keuren ipv af te keuren, waar autisten eerder (oprecht) nieuwsgierig zullen zijn en makkelijker een ander wereldbeeld kunnen accepteren al naar gelang hun wereldbeeld door verwerving van nieuwe kennis, aangepast dient te worden. Niet-autisten lijken het hier zichtbaar significant moeilijker mee te hebben.

Het lijkt meer een verschuiving in prioriteit dan het wel of niet hebben van behoefte aan structuur. Ze hebben ze beiden nodig, maar op een andere manier.
Hier heb je een goed punt.
Herkenbaar denk ik, ik zit even te denken hoe ik daar een concreet voorbeeld van heb...
maar dat krijg ik zo niet even op papier.

quote:
Nou, als je denkt dat autisten niet kunnen kletsen, dan heb je nog een hoop te leren! :D :P
^O^
Bedoel je trouwens kletsen als gewoon praten ongeacht of iemand luistert of ook het echt tegen iemand kletsen... *)
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_164486957
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 08:41 schreef Nijna het volgende:

[..]

Hier heb je een goed punt.
Herkenbaar denk ik, ik zit even te denken hoe ik daar een concreet voorbeeld van heb...
maar dat krijg ik zo niet even op papier.
Homo's, pesters, religies, om maar even wat ochtend-voorbeeldjes te geven (ben wel net wakker he }:| :P ).
Ik vond dit als kind al raar, bijvoorbeeld... als het bijvoorbeeld om lesbiennes gaat, ik snapte nooit waarom zoveel mensen zo makkelijk andersdenkenden afkeurden. Het is rigide denken.

Ik merk zelf dat autisten hier opvallend makkelijker in zijn, die hebben veel sneller (echt VEEL sneller) zoiets van "Oké....hmm...das eigenlijk wel interessant, kan je me meer vertellen? O wat grappig, zo had ik dit ng nooit gezien!" en veel niet-autisten reageren toch meer door gewoon met je mee te kletsen en tegelijk soort van "subtiel" proberen het gespreksonderwerp op iets anders te leggen...ofzo.

Autisten zijn nieuwsgierig naar dingen die anders zijn en niet-autisten lijken toch meer te gaan voor die oppervlakkige dingetjes (zo van "Hey, heb je gister nog die wedstrijd gezien? Wat een mooi doelpunt he!") maar probeer maar eens met zoiemand over een andere sport te praten (bijvoorbeeld die balsport van de Maya's) en je ziet hun aandacht zo wegglippen...
quote:
[..]

^O^
Bedoel je trouwens kletsen als gewoon praten ongeacht of iemand luistert of ook het echt tegen iemand kletsen... *)
Volgens mij kunnen autisten en niet-autisten dit beide evengoed :D :') (tis ook wel best wel afhankelijk van wie je tegenover je hebt en ook zeg maar de omstandigheden van dat moment).

Zoiets....laat me even wakker worden _O- :D

[ Bericht 10% gewijzigd door magnetronkoffie op 13-08-2016 10:09:24 ]
pi_164525058
Magnetronkoffie, ik had het toevallig gisteren met mijn moeder nog even over je voorbeeld mbt dat makkelijker zijn.
Voorbeeldje: iemand in mijn omgeving, partner met dementie (zodanig ver dat het meer een ouder-kind relatie is) en diegene heeft sinds een tijdje een nieuwe liefde. Er zijn best wel veel mensen die daar heel raar over doen.
Terwijl ik zoiets heb: joh als je je daar beter door voelt... ik heb er geen moeite mee. Daar kan ik heel nuchter in zijn.

Nieuwsgierig: check *)

Ben je inmiddels wakker? ;)
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_164525199
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2016 17:36 schreef Nijna het volgende:
[..]

Nieuwsgierig: check *)

Ben je inmiddels wakker? ;)
Vrouwen 8-)
pi_164529082
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 21:55 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Sorry, ik had je reactie of niet gezien, of ik had even geen zin om je antwoorden uit mijn quote te gaan vissen :D :P.

Ik was vroeger erg vergevingsgezind, maar in de loop der jaren ben ik door manipulatie, uitbuiting, geestelijke mishandeling en andere oorzaken, deze mensen steeds verder gaan wantrouwen.
Dit heeft mij in zoverre beïnvloed, dat ik zelf wel zou kunnen stellen dat als dit mij nooit overkomen was, dat ik nu een totaal ander mens geweest zou zijn.

Mijn belangrijkste reden en oorzaak dat dit niet gebeurd is en dat ik me meer hiermee bezig ben gaan houden, is omdat ik wel moest.

Ik -kon- het niet negeren, net zoals je een lekke band van een auto op de snelweg niet kunt negeren.

Hier gaat zoveel tijd en energie in zitten, dat het m'n hele leven heeft vervormd (ik heb 't gelukkig wel m'n eigen invulling kunnen geven).

Ik leerde op een gegeven moment dat ik slimmer moest zijn en slimmer moest denken, niet er vanuit gaan dat iedereen altijd even eerlijk is en goede intenties heeft.

Ik ben ze gaan observeren en later ook filteren. Eerst onbewust en later ben ik gerichter naar oorzaken gaan zoeken.

Ik merk dat er best veel mensen zijn aan wie ik gewoon niks ga hebben.

Die mensen komen met een glimlach en een goed-klinkend verhaal naar me toe en doen er alles aan mij voor zich te winnen, maar uiteindelijk heb ik alleen mezelf ermee, als ik met dit soort mensen in zee ga.

Maar niemand heeft dit me verteld of uitgelegd, ik heb alles zelf moeten uitzoeken en daar baal ik wel van (want dit impliceert slechte intenties).

Geen idee waarom ik specifiek dit nu tik hoor, maar wilde het toch even van me afschrijven.

Het is niet voor niets dat ik zo'n lage dunkt van het gros van de mensheid heb gekregen, want ik weet nu ondertussen wel waar die voor staat.
Ik heb inderdaad daardoor ook wel door wat voor type mens ik wel mag en welke niet.
Vaak geeft mijn intuïtie vaak toch gelijk.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_164533165
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2016 17:36 schreef Nijna het volgende:
Magnetronkoffie, ik had het toevallig gisteren met mijn moeder nog even over je voorbeeld mbt dat makkelijker zijn.
Voorbeeldje: iemand in mijn omgeving, partner met dementie (zodanig ver dat het meer een ouder-kind relatie is) en diegene heeft sinds een tijdje een nieuwe liefde. Er zijn best wel veel mensen die daar heel raar over doen.
Terwijl ik zoiets heb: joh als je je daar beter door voelt... ik heb er geen moeite mee. Daar kan ik heel nuchter in zijn.

Nieuwsgierig: check *)

Ben je inmiddels wakker? ;)
Ik ben net wakker...momentje hoor _O- :')
pi_164533318
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2016 20:10 schreef Aiciu het volgende:

[..]

Ik heb inderdaad daardoor ook wel door wat voor type mens ik wel mag en welke niet.
Vaak geeft mijn intuïtie vaak toch gelijk.
Ik ben veel te lang doorgegaan met met toch maar het vanuit beste uit willen blijven gaan, denken dat het allemaal wel mee zou vallen (ik geloofde m'n eigen gevoel zeg maar niet). Maar ik heb sowieso vroeger nooit -echt- naar m'n gevoel geluisterd, werd me hiervan pas bewust toen ik de 28 begon te naderen.

Ik slaap op 't moment op een beetje rare tijden :P
pi_164534296
quote:
10s.gif Op zondag 14 augustus 2016 21:59 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik ben net wakker...momentje hoor _O- :')
Lol _O- , ik denk dat ik maar eens ga pogen te slapen :Z , afgelopen nacht kwam ik wat uurtjes tekort dus ik hoop op een fatsoenlijke nacht.
Welterusten.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_164534617
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2016 22:02 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik ben veel te lang doorgegaan met met toch maar het vanuit beste uit willen blijven gaan, denken dat het allemaal wel mee zou vallen (ik geloofde m'n eigen gevoel zeg maar niet). Maar ik heb sowieso vroeger nooit -echt- naar m'n gevoel geluisterd, werd me hiervan pas bewust toen ik de 28 begon te naderen.

Ik slaap op 't moment op een beetje rare tijden :P
Altijd jammer wanneer men jouw goede intenties niet ziet en alleen maar zeurt.
Maar ondanks een vooroordeel (je mag geen vooroordelen hebben dat is niet goed aldus de NT) hoop ik toch altijd dat ik het mis heb, maar helaas. :P
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_164535958
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2016 22:24 schreef Nijna het volgende:

[..]

Lol _O- , ik denk dat ik maar eens ga pogen te slapen :Z , afgelopen nacht kwam ik wat uurtjes tekort dus ik hoop op een fatsoenlijke nacht.
Welterusten.
Slaap lekker :W
quote:
9s.gif Op zondag 14 augustus 2016 22:30 schreef Aiciu het volgende:

[..]

Altijd jammer wanneer men jouw goede intenties niet ziet en alleen maar zeurt.
Maar ondanks een vooroordeel (je mag geen vooroordelen hebben dat is niet goed aldus de NT) hoop ik toch altijd dat ik het mis heb, maar helaas. :P
pfff, je moest eens weten...
pi_164543026
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2016 17:36 schreef Nijna het volgende:
Magnetronkoffie, ik had het toevallig gisteren met mijn moeder nog even over je voorbeeld mbt dat makkelijker zijn.
Voorbeeldje: iemand in mijn omgeving, partner met dementie (zodanig ver dat het meer een ouder-kind relatie is) en diegene heeft sinds een tijdje een nieuwe liefde. Er zijn best wel veel mensen die daar heel raar over doen.
Terwijl ik zoiets heb: joh als je je daar beter door voelt... ik heb er geen moeite mee. Daar kan ik heel nuchter in zijn.

Nieuwsgierig: check *)

Ben je inmiddels wakker? ;)
Zo, even iets meer tijd om te reageren.
Ik vind 't wel leuk/grappig om te lezen dat je dit nu zelf ook zag en dat je ook gelijk op 'onderzoek' bent gegaan :P.

En nieuwsgierig zijn! _O_ :P
pi_164547673
Zo nu en dan kom ik een bepaald soort opmerking tegen, zoals in een topic over een 3e keus wat geslachts-icoontje betreft (dus dat je naast een mannetje, een vrouwtje, ook een soort mens-erger-je-niet poppetje kunt selecteren).
Dus dat je zeg maar ervoor kunt kiezen om niet je geslacht op dit forum weer te laten geven (vergelijkbaar met hoe je kunt selecteren je online/offline status onzichtbaar te maken).

Was 1 van de opmerkingen dit:
quote:
Bekrompen autistjes hier die jeuk krijgen van het idee dat zo'n optie er wel eens zou kunnen komen :')
Als ik dan denk en kijk naar die rigiditeit waar het dit weekend hier over ging (weet ff geen beter/passender woord dan rigiditeit in deze situatie), dan vind ik dit een soort ander uiterste.

Gelukkig is die post wel weggehaald, maar ik vind het gewoon raar dat bepaalde mensen zo rigide aan hun overtuigingen blijven hangen, zelfs al is "het bewijsmateriaal dat het tegendeel bewijst" overweldigend.

Waarom blijven ze dan toch zo doordenken? Want dit snap ik dus (echt) niet.

Pas geleden nog een post in D&A hierover geweid, hoe dit gedrag mijn gezin uit elkaar heeft gerukt. Maar ze blijven gewoon volharden in hun overtuigingen en zien de nadelen van hun eigen gedrag niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door magnetronkoffie op 15-08-2016 13:03:16 ]
pi_164555854
Vandaag adviesgesprek bij het ggz gehad. Ze (intaker en psychiater) denken allebei dat ik autisme heb. Oa aan de hand van hoe ik antwoord gaf op vragen,kan me verder laten onderzoeken bij het autisme-team. Denk dat ik wel doe, kan mijn begeleiding echt specifiek daarvoor zijn is wel belangrijk.
FOK! is net een groot tijdschrift
pi_164556474
Ik dacht dat ik vandaag een afspraak had maar dat blijkt pas de 19e te zijn :(

Nu vraag ik me af bij wie het misverstand vandaan kwam :P

Verder wel een leuk dagje gehad, een beetje fotomodel gespeeld voor mijn vriendin zodat ze haar nieuwe camera kon testen :)
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_164556808
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 17:27 schreef Vimbavimba het volgende:
Vandaag adviesgesprek bij het ggz gehad. Ze (intaker en psychiater) denken allebei dat ik autisme heb. Oa aan de hand van hoe ik antwoord gaf op vragen,kan me verder laten onderzoeken bij het autisme-team. Denk dat ik wel doe, kan mijn begeleiding echt specifiek daarvoor zijn is wel belangrijk.
-Als- je autistisch bent, is het wel heel belangrijk om dit te weten (en hoe eerder, hoe beter).
En zelfs als je dit niet blijkt te zijn, jezus, wat een typtyfus heb ik _O- dan is het sowieso wel handig dat dit in elk geval ook uitgesloten kan worden.

Ga er maar vanuit dat het (als het goed is) een best wel uitgebreid onderzoek zal zijn.
Bij mij wilden ze minstens 2 familieleden (bij voorkeur ouders) en ook dingen als oude schoolrapporten enzo.

En ik moest ook wat testjes doen.

Ik was wel verrast door de uitslag, maar nu weet ik dat dit zelfs best wel standaard is onder niet-gediagnostiseerde en net-wel-gediagnostiseerde autisten :P
pi_164556833
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 17:53 schreef Aiciu het volgende:
Ik dacht dat ik vandaag een afspraak had maar dat blijkt pas de 19e te zijn :(

Nu vraag ik me af bij wie het misverstand vandaan kwam :P

Verder wel een leuk dagje gehad, een beetje fotomodel gespeeld voor mijn vriendin zodat ze haar nieuwe camera kon testen :)
Ik was een keer een maand te vroeg :(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_164557261
quote:
2s.gif Op maandag 15 augustus 2016 18:07 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

-Als- je autistisch bent, is het wel heel belangrijk om dit te weten (en hoe eerder, hoe beter).
En zelfs als je dit niet blijkt te zijn, jezus, wat een typtyfus heb ik _O- dan is het sowieso wel handig dat dit in elk geval ook uitgesloten kan worden.

Ga er maar vanuit dat het (als het goed is) een best wel uitgebreid onderzoek zal zijn.
Bij mij wilden ze minstens 2 familieleden (bij voorkeur ouders) en ook dingen als oude schoolrapporten enzo.

En ik moest ook wat testjes doen.

Ik was wel verrast door de uitslag, maar nu weet ik dat dit zelfs best wel standaard is onder niet-gediagnostiseerde en net-wel-gediagnostiseerde autisten :P
Het gekke is dat ik al eerder diagnose autisme heb gehad. Later is dat ingetrokken maar had nog wel kenmerken maar nu denken ze weer dat ik het heb.

Ja; daarom heb dan sowieso zekerheide als ik me opnieuw laat onderzoeken.

Ben helaas niet heel jong meer.

Hoe oud was jij dan (als je wil zeggen?)
Hoelang duurde jouw onderzoek?
FOK! is net een groot tijdschrift
pi_164557456
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2016 18:31 schreef Vimbavimba het volgende:

[..]

Het gekke is dat ik al eerder diagnose autisme heb gehad. Later is dat ingetrokken maar had nog wel kenmerken maar nu denken ze weer dat ik het heb.

Ja; daarom heb dan sowieso zekerheide als ik me opnieuw laat onderzoeken.

Ben helaas niet heel jong meer.

Hoe oud was jij dan (als je wil zeggen?)
Hoelang duurde jouw onderzoek?
Waarom hadden ze het weer ingetrokken?
Was er bij dat onderzoek soms wat fout gedaan, waardoor de uitslag als niet langer betrouwbaar gezien werd, of waren er andere dingen die speelden?

Maar dan weet je als het goed is tenminste wel hoe zo'n onderzoek zal verlopen, misschien dat je niet alles over hoeft te doen en dat ze gewoon een deel van de onderzoeksresultaten van je vorige onderzoek kunnen meenemen?

Ik was rond de 30 toen ik m'n diagnose kreeg (veel te laat dus).

Maar ik merk dat de behandeling (ondanks de vaak goede bedoelingen van veel behandelaars) qua effectiviteit nog in de kinderschoenen staat...en dit kind wil maar niet hard doorgroeien.

Ze doen en ontdekken alles met trial&error, maar er lijkt niet al te veel denkwerk in te zitten ofzo, alsof ze het contact met de werkelijkheid (van hoe autisme echt is, wat het echt inhoudt) maar niet goed kunnen begrijpen.

Ik weet het niet, het gaat allemaal zo omslachtig en 1 van de meest gehoorde klachten van de hulpverlening voor autisten, is dat ze de autisten gewoon niet of niet goed begrijpen.

Heel frustrerend ook, dan loopt het eindelijk eens lekker met een behandelaar, krijg je weer een nieuwe die er weer niks van snapt, moet je weer om een wissel gaan vragen en met een beetje pech gaat ondertussen je geboekte vooruitgang weer verloren.
pi_164558191
quote:
2s.gif Op maandag 15 augustus 2016 18:40 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Waarom hadden ze het weer ingetrokken?
Was er bij dat onderzoek soms wat fout gedaan, waardoor de uitslag als niet langer betrouwbaar gezien werd, of waren er andere dingen die speelden?

Maar dan weet je als het goed is tenminste wel hoe zo'n onderzoek zal verlopen, misschien dat je niet alles over hoeft te doen en dat ze gewoon een deel van de onderzoeksresultaten van je vorige onderzoek kunnen meenemen?

Ik was rond de 30 toen ik m'n diagnose kreeg (veel te laat dus).

Maar ik merk dat de behandeling (ondanks de vaak goede bedoelingen van veel behandelaars) qua effectiviteit nog in de kinderschoenen staat...en dit kind wil maar niet hard doorgroeien.

Ze doen en ontdekken alles met trial&error, maar er lijkt niet al te veel denkwerk in te zitten ofzo, alsof ze het contact met de werkelijkheid (van hoe autisme echt is, wat het echt inhoudt) maar niet goed kunnen begrijpen.

Ik weet het niet, het gaat allemaal zo omslachtig en 1 van de meest gehoorde klachten van de hulpverlening voor autisten, is dat ze de autisten gewoon niet of niet goed begrijpen.

Heel frustrerend ook, dan loopt het eindelijk eens lekker met een behandelaar, krijg je weer een nieuwe die er weer niks van snapt, moet je weer om een wissel gaan vragen en met een beetje pech gaat ondertussen je geboekte vooruitgang weer verloren.
Zeggen hadDen me opnieuw getest (vragenlijsten enzo)
Kwam uit dat ik het niet had maar wel trekken maar weet niet want ze zeiden dingen die niet klopten. Diagnose die ik heb nu wordt ook wel verward met autisme
Is 10 jaar terug geweest.
Maar omdat ze dat nu zeggen begin ik weer te twijfelen.
Nu ook veel aanwijzingen


Hmm misschien een idee maar misschien beter om blanco te zijn?


Jij was wel laat idd. Heel menselijk brein staat nog in de kinderschoenen helaas. Zag laatst wel youtube filmpje van een behandeling die effectief werd bewezen.
FOK! is net een groot tijdschrift
pi_164558373
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2016 19:10 schreef Vimbavimba het volgende:

[..]

Zeggen hadDen me opnieuw getest (vragenlijsten enzo)
Kwam uit dat ik het niet had maar wel trekken maar weet niet want ze zeiden dingen die niet klopten. Diagnose die ik heb nu wordt ook wel verward met autisme
Is 10 jaar terug geweest.
Maar omdat ze dat nu zeggen begin ik weer te twijfelen.
Wacht even, ze hebben je in het verleden al 2 keer getest? Dacht dat je meende dat je in het verleden nog maar 1 keer was getest.

Welke diagnose, die weleens met autisme verward wordt, bedoel je?
quote:
Hmm misschien een idee maar misschien beter om blanco te zijn?

Jij was wel laat idd. Heel menselijk brein staat nog in de kinderschoenen helaas. Zag laatst wel youtube filmpje van een behandeling die effectief werd bewezen.
Je kunt het best wel goed zien, zonder dat je eerst zeg maar onder een MRI-scanner hebt moeten liggen, en eerlijk gezegd is het best goed te doen om met de nu al beschikbare informatie al heel ver te komen.

Maar het lijkt wel alsof ze (de wetenschap, whatever) het maar niet voor elkaar krijgen om alle losse eindjes aan elkaar te knopen, ik snap niet waarom ze dit niet zien.

Als ze dit wel zouden zien, dan kunnen ze veel gerichter onderzoeken, maar dat doen ze niet (ze graaien in het donker ofzo).

Ja, maar vaak komt de diagnose pas veel te laat en pas na een lange lijdensweg.
Er gaat nog steeds heel veel mis helaas :(.

Heb je een linkje naar dat youtubefilmpje?
pi_164559102
quote:
2s.gif Op maandag 15 augustus 2016 19:17 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Wacht even, ze hebben je in het verleden al 2 keer getest? Dacht dat je meende dat je in het verleden nog maar 1 keer was getest.

Welke diagnose, die weleens met autisme verward wordt, bedoel je?

[..]

Je kunt het best wel goed zien, zonder dat je eerst zeg maar onder een MRI-scanner hebt moeten liggen, en eerlijk gezegd is het best goed te doen om met de nu al beschikbare informatie al heel ver te komen.

Maar het lijkt wel alsof ze (de wetenschap, whatever) het maar niet voor elkaar krijgen om alle losse eindjes aan elkaar te knopen, ik snap niet waarom ze dit niet zien.

Als ze dit wel zouden zien, dan kunnen ze veel gerichter onderzoeken, maar dat doen ze niet (ze graaien in het donker ofzo).

Ja, maar vaak komt de diagnose pas veel te laat en pas na een lange lijdensweg.
Er gaat nog steeds heel veel mis helaas :(.

Heb je een linkje naar dat youtubefilmpje?
oeps, ja 1 keer maar een onderzoek gehad.
Wordt weleens verward met de ontwijkende persoonlijkheidsstoornis bv.

ja, daarom vind ik het zelf wel vreemd dat ik een andere diagnose kreeg.
Maaja ik ben maar een leek.

Misschien zie jij het al wel maar zij dan idd nog niet.
ja, vooral als het goed te verbergen is komt het laat en heb je idd al veel hinder ondervonden.
Heb je nu wel goede begeleiding of iets, wel idee dat je verder bent gekomen sinds het moment van je diagnose?

dit is de link
FOK! is net een groot tijdschrift
pi_164561926
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 19:42 schreef Vimbavimba het volgende:

[..]

oeps, ja 1 keer maar een onderzoek gehad.
Wordt weleens verward met de ontwijkende persoonlijkheidsstoornis bv.

ja, daarom vind ik het zelf wel vreemd dat ik een andere diagnose kreeg.
Maaja ik ben maar een leek.

Misschien zie jij het al wel maar zij dan idd nog niet.
ja, vooral als het goed te verbergen is komt het laat en heb je idd al veel hinder ondervonden.
Heb je nu wel goede begeleiding of iets, wel idee dat je verder bent gekomen sinds het moment van je diagnose?

dit is de link
Ik ben absoluut wel verder gekomen, maar alles gaat met wind tegen en het schiet gewoon niet genoeg op.

het had allemaal magnitudes sneller kunnen gaan, maar het is dat onbegrip.
Dat is wellicht 1 van de grootste hordes.

Thanks voor je link, ik ga hem strakjes in alle rust even kijken en ook de overige delen van je post :).
pi_164708473
Je hebt ook nog steeds genoeg mensen die geloven dat autisme niet bestaat of een mode ding is.

Laatst werd er iemand boos op me omdat hij vond dat autisme niet bestaat en ik maar een luie uitkeringstrekker ben zonder doel in het leven. Natuurlijk zijn er ergere dingen denkbaar dan bijv autisme maar er heerst nog altijd een taboe op psychische aandoeningen.
pi_164722093
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 augustus 2016 15:08 schreef Michie_ het volgende:
Je hebt ook nog steeds genoeg mensen die geloven dat autisme niet bestaat of een mode ding is.
Ik ken 't. Was ooit uit eten vanuit m'n vrijwilligerswerk (enkele tientallen mensen, groot deel had ik nog nooit gezien) en daar was 1 vrouw die bij hoog en bij laag beweerde dat burn-out niet bestond, dat het aanstellerij was of aandachtstrekkerij.

Wat moet ik nou met zulke mensen? Die kan je toch niet serieus nemen? Tips zijn welkom :D :P.
quote:
Laatst werd er iemand boos op me omdat hij vond dat autisme niet bestaat en ik maar een luie uitkeringstrekker ben zonder doel in het leven. Natuurlijk zijn er ergere dingen denkbaar dan bijv autisme maar er heerst nog altijd een taboe op psychische aandoeningen.
Ow, ja, wat ik hier eerder al tikte dus. Beste kun je dit soort mensen zoveel mogelijk negeren/ontwijken, want een oplossing is bij deze mensen volgens mij zo goed als onmogelijk.

Naja, ik denk dat het wel degelijk mogelijk is, maar de tijd en energie die ik in deze bodemloze putten zie verdwijnen, kan ik 100-voudig rendabeler in andere mensen steken die dit probleem niet hebben.

Ik weet serieus niet wat ik hiermee moet, behalve dan dat ik de laatste jaren steeds meer ervaren heb dat hoe meer van zulke mensen ik in mijn sociale kring heb, hoe meer ze me uiteindelijk leegzuigen en bij gebrek van deze mensen, voel ik me op m'n best.

Waarom zou ik ervoor kiezen met zo iemand om te gaan als ik deze persoon ook gewoon kan skippen en 5 meter verderop een wel-normaal persoon kan spreken? Dan ben ik toch gek om met minder genoegen te nemen?

Ik weet 't niet hoor :')
pi_164727239
Ik denk echt dat energie steken in zulke mensen zonde is... degene waar ik vaak mee werk op mn vrijwilligerswerk is ook zo'n kortzichtig type... overal een oordeel over.
Laatst ben ik gewoon even iets gaan doen waar ze niet in de buurt was, want ik was in staat om heel lelijk te gaan doen.

Gisteren even zo'n baal moment, ik voel me een beetje buitengesloten hier in de straat. Het lijkt wel of iedereen iets met elkaar heeft en ik voel me er zo buiten staan. Ik mis het een beetje om gewoon af en toe een kop thee met iemand te drinken ofzo.
Beste vriendin woont daar te ver weg voor en dat vind ik jammer. Aan de andere kant hoef ik echt geen busladingen vrienden te hebben, want daar heb ik de energie toch niet voor.
Soms heb je dat blijkbaar...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_164730575
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2016 09:20 schreef Nijna het volgende:
Ik denk echt dat energie steken in zulke mensen zonde is... degene waar ik vaak mee werk op mn vrijwilligerswerk is ook zo'n kortzichtig type... overal een oordeel over.
Laatst ben ik gewoon even iets gaan doen waar ze niet in de buurt was, want ik was in staat om heel lelijk te gaan doen.

Gisteren even zo'n baal moment, ik voel me een beetje buitengesloten hier in de straat. Het lijkt wel of iedereen iets met elkaar heeft en ik voel me er zo buiten staan. Ik mis het een beetje om gewoon af en toe een kop thee met iemand te drinken ofzo.
Beste vriendin woont daar te ver weg voor en dat vind ik jammer. Aan de andere kant hoef ik echt geen busladingen vrienden te hebben, want daar heb ik de energie toch niet voor.
Soms heb je dat blijkbaar...
Vetgedrukte herken ik wel van toen ik nog op school zat, maar tegenwoordig heb ik dit gevoel zelf gelukkig niet meer. Ik ga in principe nooit bij de buren langs, maar we helpen elkaar wel even als er iets aan de hand is/als we eventjes elkaars hulp nodig hebben en ik maak toch zeker wel 1 gesprekje met ze als we elkaar toevallig in de tuin tegenkomen en we houden ook een beetje de buurt in de gaten i.v.m. inbrekers enzo :P. Maar ik heb zelf niet de behoefte om elke week bij 1 of enkelen op de koffie te gaan.

Dat wat je beschrijft, klinkt voor mij ook een beetje als eenzaamheid, het gemis dat je effesnel op iemand kunt terugvallen en even een babbeltje mee kunt maken, maar weet niet of ik dit goed gezien heb (ik ben echt net uit bed :P ).

Voor de rest heb ik vrijwel niemand hier echt in de buurt wonen, maar wat het verschil voor mij maakt, is dat ik een kleine vriendengroep heb met wie we geregeld bellen en tegenwoordig doen we dit bellen vrijwel altijd via skype (want gratis en handen vrij, wat scheelt als je elkaar geregeld meer dan een uur aan de lijn hebt :P ).
Gewoon even kletsen en meestal doen we ook nog een beetje gamen of interesses delen (zo van "hey, ik heb gisteren nog deze website gevonden en zat dit en dat te denken, wat vind jij ervan?").

We spelen afwisselend verschillende games en we spelen ze ook niet altijd samen (soms gaat er 1 gamen terwijl 2 anderen bijvoorbeeld blijven kletsen, soms gamen we met z'n allen, levert altijd wel hilarische en soms ook frustrerende ("Hey X, hoe gaat het?" "Jezus, dat team van mij weer, allemaal braindead dus dit gaan we niet winnen :'), dus ik ga lekker campen en alleen maar damage schieten :)" momenten op waar we dan weer gezamelijk om kunnen lachen of huilen :P.

Ik denk dat het voornamelijk mijn vriendengroepje is waardoor ik me (sociaal gezien) tevreden voel wat de kleinere allerdaagse beslommeringen betreft.

Voor de rest heb ik ook een wat uitgebreidere kennissenkring opgebouwd, waarmee ik weer andere sociale behoeftes vervul, dus wat m'n sociale kring betreft, deze geeft mij op dit moment heel veel voldoening.

Ik heb 't ook goed in de hand (ik heb zeg maar geen mensen erin zitten die me leegslurpen en heb genoeg (soms ook wel te veel) opties en merk nu al dat ik moeite heb om zeg maar met iedereen waarmee ik contact zou willen hebben ook contact te onderhouden en in die situatie krijg ik de neiging om het contact met mensen die ik het minst goed ken en/of waarmee ik de minste binding heb (zeg maar de mensen die minder belangrijk voor me zijn) wat losser te maken (vooral wanneer ik het gevoel heb dat ik die persoon er gewoon even niet bij kan hebben om wat voor reden dan ook (wat ik meestal ook echt gewoon jammer vind, want ze kunnen me zeker wel boeien)).

't is een beetje managen voor mij.

Lang verhaal voor iets waarvan ik niet eens zeker weet of dit überhaupt wel op jou betrekking heeft, maar als ik er al naast zat, wellicht vond je 't in elk geval wel ff leuk om gelezen te hebben :P.
pi_164730727
Ik heb een kat.
Ik heb het eindelijk voor elkaar gekregen dat mensen op de woonafdeling een kat mogen.

Hij heet Ollie, is 5 en een half jaar en ik heb 'm uit het asiel.


Ik ben helemaal gek op hem. Hij is enorm lief en wilt alleen maar knuffelen.
Ik voel mijn stress ook afnemen als ik met hem op de bank lig.
Hij heeft niesziekte, en morgen gaan we even naar de dierenarts. Ik heb zelfs in het weekeind met hem hete douches genomen (hij zat gewoon droog op de badmat) om hem te laten stomen.
Waarschijnlijk komt het wel goed maar toch morgen even naar de arts.


T'klinkt misschien wel gek maar als kind had ik ook altijd hele andere banden met mijn katten en hond dan met mensen.
Ik voel mij er toch wat meer thuis bij ze.
O+
Twiddel
pi_164731588
quote:
17s.gif Op zondag 21 augustus 2016 12:50 schreef summer2bird het volgende:
Ik heb een kat.
Ik heb het eindelijk voor elkaar gekregen dat mensen op de woonafdeling een kat mogen.

Hij heet Ollie, is 5 en een half jaar en ik heb 'm uit het asiel.
[ afbeelding ]

Ik ben helemaal gek op hem. Hij is enorm lief en wilt alleen maar knuffelen.
Ik voel mijn stress ook afnemen als ik met hem op de bank lig.
Hij heeft niesziekte, en morgen gaan we even naar de dierenarts. Ik heb zelfs in het weekeind met hem hete douches genomen (hij zat gewoon droog op de badmat) om hem te laten stomen.
Waarschijnlijk komt het wel goed maar toch morgen even naar de arts.


T'klinkt misschien wel gek maar als kind had ik ook altijd hele andere banden met mijn katten en hond dan met mensen.
Ik voel mij er toch wat meer thuis bij ze.
O+
NIIIIICE!!!! _O_ O+

Veel plezier met hem *O*

En wel tof dat je er dan toch 1 mocht! ^O^

Wel een beetje zorgelijk van die niesziekte, ik had begrepen dat dit toch wel vrij ernstig kon zijn? (onze eigen katten hebben dit gelukkig nooit gehad).

Als je op vakantie gaat (en je een beetje in de buurt woont), dan wil ik wel op hem passen :D :P.
pi_164732140
quote:
14s.gif Op zondag 21 augustus 2016 13:24 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

NIIIIICE!!!! _O_ O+

Veel plezier met hem *O*

En wel tof dat je er dan toch 1 mocht! ^O^

Wel een beetje zorgelijk van die niesziekte, ik had begrepen dat dit toch wel vrij ernstig kon zijn? (onze eigen katten hebben dit gelukkig nooit gehad).

Als je op vakantie gaat (en je een beetje in de buurt woont), dan wil ik wel op hem passen :D :P.
Van de brochure wat ik kreeg van het asiel is het vrij normaal voor asielkatten om niesziekte te krijgen als ze thuis komen. Er staat zelfs dat je beter het aan kan zien ipv er meteen medicatie aan te gooien ivm immuumsysteem.
Maar ik ga morgen toch echt een afspraak maken.
Hij is nu vooral aan het snotteren, niezen, hoesten.

En is goed hoor haha :)
Twiddel
pi_164738410
quote:
99s.gif Op zondag 21 augustus 2016 13:48 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Van de brochure wat ik kreeg van het asiel is het vrij normaal voor asielkatten om niesziekte te krijgen als ze thuis komen. Er staat zelfs dat je beter het aan kan zien ipv er meteen medicatie aan te gooien ivm immuumsysteem.
Maar ik ga morgen toch echt een afspraak maken.
Hij is nu vooral aan het snotteren, niezen, hoesten.

En is goed hoor haha :)
Weet ik niet (meer) precies.

Wij hadden meestal kittens (en dan uit eigen nest, we hebben zelfs nu nog een 3e generatie :D :P Moeder en oma ook bij ons opgegroeid :) ).

Ik zou idd wel even die afspraak maken, het is geloof ik ook besmettelijk (maar niet voor mensen dacht ik :P ).
pi_164745572
quote:
2s.gif Op zondag 21 augustus 2016 12:42 schreef magnetronkoffie het volgende:

Dat wat je beschrijft, klinkt voor mij ook een beetje als eenzaamheid, het gemis dat je effesnel op iemand kunt terugvallen en even een babbeltje mee kunt maken, maar weet niet of ik dit goed gezien heb (ik ben echt net uit bed :P ).
Daar zit wel wat in. Het is niet dat ik bij mijn buren de deur plat hoef te lopen. Ik weet ook niet of dat nou mijn types zijn... Het is meer inderdaad iemand waar je even op terug kan vallen en een babbeltje maken. Misschien dat ik het in de vakantie wel extra mis, omdat ik dan ook niet even op het schoolplein van die prut praatjes kan maken. Blijkbaar heb ik daar toch wel behoefte aan...
Puntje om nog eens met begeleidster te bespreken...

Ik heb 1 beste vriendin en verder eigenlijk wat heel oppervlakkige kennissen. Ik zou zo graag wat dichter bij die vriendin wonen, dat je gewoon even langs kan gaan als je dat zou willen.
We bellen nu af en toe, allebei druk en het lukt niet zo vaak als we zouden willen, maar toch voelt het dan wel heel vertrouwd ofzo :D.

quote:
Lang verhaal voor iets waarvan ik niet eens zeker weet of dit überhaupt wel op jou betrekking heeft, maar als ik er al naast zat, wellicht vond je 't in elk geval wel ff leuk om gelezen te hebben :P.
Het was interessant om te lezen en vooral die eerste alinea die ik gequote heb over eenzaamheid laat me weer even net anders kijken en dat vind ik fijn!
Dank je ^O^
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_164745871
quote:
17s.gif Op zondag 21 augustus 2016 12:50 schreef summer2bird het volgende:
Ik heb een kat.
Ik heb het eindelijk voor elkaar gekregen dat mensen op de woonafdeling een kat mogen.

Hij heet Ollie, is 5 en een half jaar en ik heb 'm uit het asiel.
[ afbeelding ]

Ik ben helemaal gek op hem. Hij is enorm lief en wilt alleen maar knuffelen.
Ik voel mijn stress ook afnemen als ik met hem op de bank lig.
Hij heeft niesziekte, en morgen gaan we even naar de dierenarts. Ik heb zelfs in het weekeind met hem hete douches genomen (hij zat gewoon droog op de badmat) om hem te laten stomen.
Waarschijnlijk komt het wel goed maar toch morgen even naar de arts.


T'klinkt misschien wel gek maar als kind had ik ook altijd hele andere banden met mijn katten en hond dan met mensen.
Ik voel mij er toch wat meer thuis bij ze.
O+
Wat fijn dat Ollie bij je is komen wonen!
Huisdieren kunnen echt wel wat toevoegen!
Wij hadden vroeger een hond, ik kon alles met haar. Super beest.
En ik zou het soms best wel weer willen, maar er zitten natuurlijk ook nadelen aan en dat zijn wel dingen om heel goed over na te denken.
Kat kan niet, mijn man is allergisch voor katten en ik vermoed mijn oudste ook in enige mate...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_164747869
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2016 21:55 schreef Nijna het volgende:

[..]

Daar zit wel wat in. Het is niet dat ik bij mijn buren de deur plat hoef te lopen.
Ik splits hem gelijk hier even, omdat me gelijk wat te binnen schoot.

Ik vind het eerlijk gezegd juist wel fijn dat mijn buren me niet constant verzoeken sociaal met ze te doen. Het "probleem" van een buur is natuurlijk dat ie naast je woont en het is veel lastiger deze te 'ontlopen' dan een kennis die in een volgende stad woont.

Ook al mag ik iemand nog zo graag, ik vind het ergens ook juist fijn dat er een afstand is.
Van 1 van mijn vrienden weet ik dat ie soms een periode heeft waarin ie even helemaal geen contact met zijn vrienden wilt (waaronder ikzelf dus) en zo'n periode duurt bij hem meestal een week of 2.

Hij kondigt ze nooit aan, maar achteraf kan ik wel zeggen dat ik het een beetje zag aankomen (vaak heeft ie dan ook gedoe met bijvoorbeeld de mensen van zijn stamkroeg en wat privé-issues (zoals met z'n familie)) en dan bel ik hem nar een weekje ofzo wel even op en bij hem laat ik hem al-tijd 7x overgaan, meestal belt ie mij dan als 1e terug, omdat hij weet dat ik dat meestal geweest ben. Heeft ie geen zin om terug te bellen, dan weet ik ook dat ik hem dan zeg maar niet ieder uur terug ga lopen bellen.

Pas na 2 weken, begin ik me wel een beetje zorgen te maken (achteraf altijd onterecht, maar zou hem bijvoorbeeld niet dood in z'n woning willen aantreffen o.i.d. :P ), maar dat is ook wel zo'n beetje de maximale periode waarna hij gewoonlijk weer even contact opneemt (en gewoonlijk is het als vanouds, even elkaar updaten en dan aan de lanterfanter-orde van de dag :P ).

In 1 geval gaf iemand van tevoren aan een maandje helemaal geen contact meer met mij te willen en dat heb ik dan ook gehonoreerd. Vond 't eigenlijk juist goed dat dit me zo gevraagd werd, omdat het ook duidelijkheid schept (maar was wel even wennen, daar dit verder heel weinig in m'n leven gebeurt, behalve dan een vriendin van me die semi-geregeld weer van de radar verdwijnt).

Voor de rest ken ik eigenlijk niemand die ik vervelend-contacterig vind (godzijdank) en die deel van m'n sociale kring uitmaakt. Ik heb ze wel gehad, heel wat eigenlijk.

1 vriend van mij spreek ik geregeld langer dan een half jaar helemaal niet meer (echt complete radiostilte) en om de zoveel tijd daagt ie weer op of bel ik hem dan even.

Belangrijk voor mij is toch wel dat mensen mijn grenzen kunnen respecteren, ik doe (of doe poging tot :P ) dit zelf ook zoveel mogelijk. Ik vind het ook wel leerzaam.
quote:
Ik weet ook niet of dat nou mijn types zijn... Het is meer inderdaad iemand waar je even op terug kan vallen en een babbeltje maken. Misschien dat ik het in de vakantie wel extra mis, omdat ik dan ook niet even op het schoolplein van die prut praatjes kan maken. Blijkbaar heb ik daar toch wel behoefte aan...
Puntje om nog eens met begeleidster te bespreken...
Goed punt. En goed dat je dit gelijk gaat bespreken, ik houd wel van "meteen aanpakken" :P
Ik heb een beetje een soort van lijstje van mensen met wie ik even contact op kan nemen en een beetje afhankelijk van hoeveel zin in sociaal contact ik op dat moment heb (en ook een beetje hoeveel energie ik zeg maar beschikbaar heb of mag hebben van mezelf) en soms ga ik gewoon letterlijk dat hele lijstje af, totdat er iemand opneemt.

En zelfs als er niemand opneemt (wat natuurlijk gewoon kan), dan kan ik altijd nog naar teamspeak :P (zeg maar een soort open babbelkanalen van een paar gamersclans).

En last but not least, ik kan altijd nog bij de buren aanbellen :D :') :P.
quote:
Ik heb 1 beste vriendin en verder eigenlijk wat heel oppervlakkige kennissen. Ik zou zo graag wat dichter bij die vriendin wonen, dat je gewoon even langs kan gaan als je dat zou willen.
We bellen nu af en toe, allebei druk en het lukt niet zo vaak als we zouden willen, maar toch voelt het dan wel heel vertrouwd ofzo :D.
Klinkt een beetje alsof je op zich niet op zoek bent naar alleen maar contact met mensen, maar dat je misschien ook wel een beetje op zoek bent naar iemand waarmee je gewoon even kunt 'chillen'. Klopt dat een beetje?
Oppervlakkige mensen stop ik liefst wat dieper/verder weg en gooi ik even een camouflagenetje over m'n huis zodra ik weet dat ze in de buurt zijn :P :').

Sommige mensen bel ik trouwens op en dan weet ik van tevoren dat het een meer informatief gesprek gaat worden ( =kost wat meer energie, ook al is het wel nuttig en leuk enzo) en sommige anderen zijn die gesprekken van een erg hoog chillniveau en houd ik het makkelijk uren vol ('t record staat (I'm not kidding!) op ruim 11 uur een open kanaal via skype (tis dat dat klokje niet liegt :P ).

Maar 't is wel meermalen voorgekomen dat ik gewoon wat random zat te surfen en te tikken/chatten (heel geconcentreerd bla bla enzo :P ) en dan ineens een luide kuch door de speakers hoor...was ik vergeten dat we met elkaar zaten te skypen, we beiden eventjes niks te melden hadden en hij eventjes naar een andere kamer was gelopen om even iets te zoeken of te doen en hij daar een half uur gezeten had :P.

Geen verplichtingen...dat vind ik nou chill :P.
quote:
[..]

Het was interessant om te lezen en vooral die eerste alinea die ik gequote heb over eenzaamheid laat me weer even net anders kijken en dat vind ik fijn!
Dank je ^O^
Dank je, en graag gedaan :).
Heeft een ander er ook nog wat aan :P.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_164791470
Magnetronkoffie, ik heb het gisteren met mijn moeder ook nog eens gehad over dat eenzame gevoel e.d. ik ga ook maar weer eens op zoek naar iets voor mezelf, ik deed 1 keer in de week sporten, maar dat had ik gestopt omdat er te vaak iets tussen kwam. Toch ga ik weer iets zoeken, want ik heb het nodig om niet altijd alleen maar mama te zijn.
En begeleidster komt volgende week weer, daarmee ga ik het er ook nog eens over hebben.

Niet teveel verplichtingen inderdaad. Dat had ik een beetje met het sporten toen.
Dat was naderhand nog even wat drinken, dat was op zich wel gezellig. Maar er waren ook regelmatig etentjes enzo, daar heb ik dan gewoon wat minder mee en dan verstikt het me.
Met mijn vrijwilligerswerk ontloop ik die dingen ook een beetje, voornemen om het de komende keer (over maand of 2) toch maar eens wil proberen… maar ik zie nog wel of ik dat ook ga doen.

Gisteren voor intake slaaponderzoek geweest, degene die de intake deed vond de verwijzing zeer terecht :D.
Bult aan vragenlijsten ingevuld, nu dagboekje bijhouden en soort stappenteller en ik mag een keer komen slapen volgende maand. Ik had de indruk dat hij wel een bepaalde richting in zat te denken, we zullen zien… ik ben benieuwd of er iets uitkomt wat de moeheid verklaart of dat we dingen af kunnen strepen (is ook wat waard denk ik).
En als we het toch meer moeten zoeken in de balans tussen inspanning en ontspanning. dan weten we ook waar we heel concreet mee bezig moeten.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_164791652
@Summer2Bird: wat fijn dat je het voor elkaar hebt gekregen toch een kat te mogen. Mooie kat!

En dat met die stress die een stuk minder wordt in combinatie met een huisdier, ken ik. Ik heb nog nooit huisdieren gehad, omdat ik altijd allergisch was. Waar ik op ben gegroeid, had ik altijd last van allergie. Daar ben ik overheen gegroeid. Ik heb een tijd twee logeerkatten in huis gehad, omdat het baasje op zee zat. Zó gezellig! Dit jaar heb ik er weer een te logeren gehad. Hij logeerde hier twee weken en dat was zo'n knuffelkat. Ik mis hem echt enorm, het was opeens zo stil in huis ;(
Als ik weer in een huis met een tuin woon, wil ik een lieve oude kat O+
  dinsdag 23 augustus 2016 @ 18:39:29 #278
399061 kuolema
vermaledijd
pi_164792079
Heeft iemand ervaring met studiebegeleiding voor mensen met autisme namens de universiteit of school? Er staat wel een stukje op de site maar ik weet niet zo goed wat ik me erbij voor moet stellen. Ik denk overigens niet dat ik het wil, maar wil toch even informeren.

quote:
17s.gif Op zondag 21 augustus 2016 12:50 schreef summer2bird het volgende:
Ik heb een kat.
Ik heb het eindelijk voor elkaar gekregen dat mensen op de woonafdeling een kat mogen.

Hij heet Ollie, is 5 en een half jaar en ik heb 'm uit het asiel.
[ afbeelding ]

Ik ben helemaal gek op hem. Hij is enorm lief en wilt alleen maar knuffelen.
Ik voel mijn stress ook afnemen als ik met hem op de bank lig.
Hij heeft niesziekte, en morgen gaan we even naar de dierenarts. Ik heb zelfs in het weekeind met hem hete douches genomen (hij zat gewoon droog op de badmat) om hem te laten stomen.
Waarschijnlijk komt het wel goed maar toch morgen even naar de arts.


T'klinkt misschien wel gek maar als kind had ik ook altijd hele andere banden met mijn katten en hond dan met mensen.
Ik voel mij er toch wat meer thuis bij ze.
O+
Wat is hij leuk! Tof dat je dat voor elkaar hebt gekregen!
Gaat het al iets beter met hem?
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_164796860
Geen ervaring met studiebegeleiding bij ass, ik had in die tijd nog geen diagnose.
De decaan heeft me toen (ivm studievertraging door depressie en behandeling) wel geholpen een jaar extra studiefinanciering aan te vragen (maar dat zal nu ook allemaal wel anders zijn).
Mama van 2 lieve meiden :)
  dinsdag 23 augustus 2016 @ 22:43:44 #280
399061 kuolema
vermaledijd
pi_164799791
Mogelijk kom ik ook in aanmerking voor een jaar extra studiefinanciering, dat is al eens ter sprake gekomen bij de decaan. Ik heb nog 8 maanden studiefinanciering tegoed, dus moet dat binnenkort eens gaan regelen. Maar mij werd verteld dat ik dan eerst moet bewijzen dat ik succesvol bezig ben met mijn studie. Dat is nog niet het geval.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_164805111
Nijna, we hebben allemaal iets nodig voor onszelf. Iets waarmee we weer even in contact staan met onzelf. Ik ben nog dus van de pillen en zit mobiel en er is geen koffie hier, goddammit :(
Supermarkt is ook nog dicht.

Zo herkenbaar van dat sporten en na afloop 'gezellig blijven drinken'. Eeest dit kleine dingetje, dan nog iets anders erbij blabla. Ik deed in principe alleen extra's als het direct op de route lag van de activiteit die ik echt voor mezelf doe.

Na het sporten wat gaan drinken? Nu meteen? Nee je bedoelt morgen? (Denkwolkje:jij kan me toch niks boeien en blijf morgen liever m'n eigen agenda volgen dan de agenda van iemand die me toch niks kan boeien) ik zeg:"Nee dank je, geen zin morgen met je wat te gaan drinken".

Is het drinken direct na het sporten en heb -ik- nog energie zat, zin in wat nieuws, genoeg interesse wat die persoon zeg maar van me zou willen, etc, dan ga ik mee en zie wel hoe 't wordt (+1 yolo).

Als ik alleen maar iedereens agenda achteraan hol, dan word ik geleefd door anderen, gewoon wat meer zeg maar "nep-asociaal" doen met als reden dat je jezelf afschermt.

Edit: misschien moet ik ook maar eens een slaap-dagboek-ding gaan bijhouden. Mijn slaappatroon is nog vager dan Twin Peaks :').

Laat je weten hoe het slaaponderzoek is gegaan? Succes alvast, terwijl ik slapeloos op bed lig Nijna, zal ik aan je denken :p

[ Bericht 12% gewijzigd door magnetronkoffie op 24-08-2016 08:33:03 ]
pi_164805529
Opoefiets, ik heb zelf op katten gepast waarvan de eigenaren op vakantie waren (ik kreeg het aangeboden toen ik samen met m'n vader bij een kennis van hem was en zij zag hoe goed ik met haar katten omging en meer aandacht gaf aan de katten dan hun computer, hun eten en de menselijke aanwezigen :p

6 weken heb ik daar gezeten in dat huis!! Wunderschön! :D
pi_164805647
Kuo. Ikzelf niet uit eigen ervaring, want had nog geen diagnose en was de weg te erg kwijt om ernaar te vragen (was totale chaos voor mij).

Kun je je decaan niet vragen of iemand anders? Receptie? Informatiebalie?

Ik ken wel iemand die iemand kent die op dit moment studeert en autistisch is (zelfde uni dacht ik ook), stuur je zo wel even DM, is niet veel maar beter dan niks.
pi_164806442
Wat vinden jullie trouwens van dat "autistendiagnose" topic in KLB?
Ik heb dat topic enkele dagen terug al gereport.

Weet niet hoe ik moet copypasten hier.

Ze zitten gewoon autisme af te zeiken, is dat hoe 'normale mensen' met elkaar om horen te gaan?

Wtf moet ik daar nou weer van leren, behalve dan dat mijn zin om nog langer met dat soort mensen om te gaan, alleen nog maar verder afneemt.
pi_164807072
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 18:39 schreef kuolema het volgende:

Wat is hij leuk! Tof dat je dat voor elkaar hebt gekregen!
Gaat het al iets beter met hem?
Ja :D
Hij is helemaal beter ondertussen :)
Twiddel
  woensdag 24 augustus 2016 @ 10:35:03 #286
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_164807279
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 augustus 2016 15:08 schreef Michie_ het volgende:
Je hebt ook nog steeds genoeg mensen die geloven dat autisme niet bestaat of een mode ding is.

Laatst werd er iemand boos op me omdat hij vond dat autisme niet bestaat en ik maar een luie uitkeringstrekker ben zonder doel in het leven. Natuurlijk zijn er ergere dingen denkbaar dan bijv autisme maar er heerst nog altijd een taboe op psychische aandoeningen.
Dus je hebt nu geen werk. :? Samenwerking met collega's gaat stroef?
Ik volg nu een studie Civiele Techniek. Communicatieve vaardigheden vallen erg tegen, ik weet niet of ik ooit op de bouwplaats kom. :'(

[ Bericht 1% gewijzigd door PandaDrop op 24-08-2016 10:50:47 ]
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
  woensdag 24 augustus 2016 @ 10:42:23 #287
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_164807449
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 09:55 schreef magnetronkoffie het volgende:
Wat vinden jullie trouwens van dat "autistendiagnose" topic in KLB?
Ik heb dat topic enkele dagen terug al gereport.

Weet niet hoe ik moet copypasten hier.

Ze zitten gewoon autisme af te zeiken, is dat hoe 'normale mensen' met elkaar om horen te gaan?

Wtf moet ik daar nou weer van leren, behalve dan dat mijn zin om nog langer met dat soort mensen om te gaan, alleen nog maar verder afneemt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
IDkaart en Mapima (achter dit account schuilt wss een Leidse/Haagse vrouw die mbo/wo) zijn de forumvervuilers. Zij zetten elke poep en scheet op Fok.nl. Haar verhalen kloppen van geen kant.

Waarom denk dat haar topic niet in R&P staat? Juist omdat KLB voor onzinklachten is.


Ik ben officieel geen echte autist. wel heb ik ASS (was eerst PDD-NOS). :')
Wel autistische kenmerken, zoals repeterend gedrag (zoals trillen met voeten of aan spullen rammelen). En een oog voor details en techniek. Ik word helaas als huisslaaf gebruikt voor aanschaf en reparatie computers, telefoon en huishoudelijke apparaten. Ik weet het meeste van hun, maar zij denken dat ik god ben. :')

[ Bericht 6% gewijzigd door PandaDrop op 24-08-2016 10:55:59 ]
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
pi_164807698
*zucht* reactie weg... mij ging het niet om de dingen die jij benoemt, maar om de dingen die ik benoem.
Ik zit mobiel, dus er gaat nog wel het 1 en ander mis :p
  woensdag 24 augustus 2016 @ 10:54:03 #289
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_164807769
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
pi_164808370
quote:
Danku
  woensdag 24 augustus 2016 @ 11:25:36 #291
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_164808645
quote:
Aan autisten wordt veel geld verdiend. Zo zijn er medicijnen voor autisten, cursussen voor autisten (zoals: hoe om te gaan met seks als autist. _O- ), scholen voor autisten, kampen voor autisten, tijdschriften voor autisten, apps om het leven van een autist dragelijker te maken, speciaal voedsel zonder zogenaamde ingrediënten die schadelijk zijn voor een autist et cetera.
Dit vind ik wel minder.
Medicijnen voor autisten? Zijn die er dan?
Cursussen voor autisten. Dit zijn meestal Sova trainingen.
Scholen voor autisten: Ja, ze bestaan, maar ik heb altijd op een cluster 2 school gezeten.
Sommige autisten zitten op regulier onderwijs. (met evt. aanpassingen)
Kampen voor autisten, Meeste autisten vinden kampen niet heel erg gaaf. Vreemde locatie, verandering van leefstijl en woonruimte.
Tijdschriften van autisten vind ik prut. Leer gewoon mee leven en pas je aan. en de tijdschriften zijn toch voor ouders met autisten bedoeld
Apps voor autisten? nooit van gehoord, Misschien moet ik het proberen wat dat is.
Speciaal voedsel voor autisten? WAHAHAHAHAH, godver serieus? Ik ben vegetariër, maar goed.
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
pi_164814736
Nou, een zoekmachine speciaal voor autisten zou me wel wat lijken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Scholen voor autisten? Waar de leerlingen meer bezig zijn met leren ipv met elkaar?
Met elkaar omgaan als iets wat vrijblijvend is, waar je kunt kiezen en dingen kunt uitproberen. Waar je kunt leren en waar je ook mag falen.
Een veilige leerplek, dat lijkt me wel wat :)

Ik vond kampen vreselijk ;(
En niet vanwege de locaties, maar vooral vanwege de mensen en soms ook de regeltjes (ze lieten me wel wat meer m'n gang gaan).

[ Bericht 23% gewijzigd door magnetronkoffie op 24-08-2016 15:40:30 ]
pi_164815268
quote:
9s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 11:25 schreef PandaDrop het volgende:

[..]

Scholen voor autisten: Ja, ze bestaan, maar ik heb altijd op een cluster 2 school gezeten.
Dat streeft de overheid nu meer na; inclusie ipv exclusie. Daar is iedereen bij gebaat. Scholen komen leerlingen 'tegemoet' door ze koptelefoons te geven, waardoor het geluid uit de omgeving minder prikkels geeft. Een mooie uitvinding, in mijn ogen. :)
1 + 1 = blauw
pi_164816521
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
FOK! is net een groot tijdschrift
pi_164821224
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 22:43 schreef kuolema het volgende:
Mogelijk kom ik ook in aanmerking voor een jaar extra studiefinanciering, dat is al eens ter sprake gekomen bij de decaan. Ik heb nog 8 maanden studiefinanciering tegoed, dus moet dat binnenkort eens gaan regelen. Maar mij werd verteld dat ik dan eerst moet bewijzen dat ik succesvol bezig ben met mijn studie. Dat is nog niet het geval.
Ik weet niet precies hoe (weet de details niet), maar mijn zusje was er zo lang mee bezig..ik kan je toch aanraden om eem beetje te gaan netwerken, mijn ervaring is dat je zo toch sneller dingen te weten kunt komen.
Mijn ervarimg is dat mensen de neiging hebben niet alle relevante info te geven, waaronder info die -wel- mijn beslissing had kunnen veranderen.
pi_164822048
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 08:52 schreef magnetronkoffie het volgende:
Kuo. Ikzelf niet uit eigen ervaring, want had nog geen diagnose en was de weg te erg kwijt om ernaar te vragen (was totale chaos voor mij).

Kun je je decaan niet vragen of iemand anders? Receptie? Informatiebalie?

Ik ken wel iemand die iemand kent die op dit moment studeert en autistisch is (zelfde uni dacht ik ook), stuur je zo wel even DM, is niet veel maar beter dan niks.
Ik weet niet of decaan of studieadviseur meer informatie heeft, maar wil het eigenlijk niet vragen, hoopte dat iemand hier meer zou weten.
quote:
99s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 10:26 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Ja :D
Hij is helemaal beter ondertussen :)
Fijn!
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 20:07 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik weet niet precies hoe (weet de details niet), maar mijn zusje was er zo lang mee bezig..ik kan je toch aanraden om eem beetje te gaan netwerken, mijn ervaring is dat je zo toch sneller dingen te weten kunt komen.
Mijn ervarimg is dat mensen de neiging hebben niet alle relevante info te geven, waaronder info die -wel- mijn beslissing had kunnen veranderen.
Ik vertrouw wat dat betreft wel op de decaan, die er zelf over begon.
Ik begrijp niet zo goed wat je bedoelt.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_164828482
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 20:35 schreef kuolema het volgende:

[..]

Ik weet niet of decaan of studieadviseur meer informatie heeft, maar wil het eigenlijk niet vragen, hoopte dat iemand hier meer zou weten.
Je wilt het niet aan decaan/studieadviseur vragen? Wat voor (potentieel) nadeel kan het hebben het hen te vragen?

quote:
Ik vertrouw wat dat betreft wel op de decaan, die er zelf over begon.
Ik begrijp niet zo goed wat je bedoelt.
Ik edit dit stukje later nog wel.
Edit: ik had het ook slecht uitgelegd (twijfelde ook een beetje ivm dingen). Wat ik wilde zeggen, er zijn vast bepaalde rwgelingen en bepaalde potjes voor bepaalde specifieke gevallen en die potjes veranderen ook continu.
Niet iedereen weet van alle potjes, het kan zeker zinvol zijn om een beetje rond te vragen....en al helemaal niet (nooit) zomaar blind vertrouwen op 't woord van een enkel persoon.

[ Bericht 18% gewijzigd door magnetronkoffie op 25-08-2016 01:43:49 ]
pi_164832600
Slapen? Wasda?
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 22:43 schreef kuolema het volgende:
Mogelijk kom ik ook in aanmerking voor een jaar extra studiefinanciering, dat is al eens ter sprake gekomen bij de decaan. Ik heb nog 8 maanden studiefinanciering tegoed, dus moet dat binnenkort eens gaan regelen. Maar mij werd verteld dat ik dan eerst moet bewijzen dat ik succesvol bezig ben met mijn studie. Dat is nog niet het geval.
Ik doe even in een nieuwe post.
Misschien zie ik iets verkeerds, maar als je moet bewijzen dat je goed bezig bent met je studie, dan heb je dat extra jaar studiefinanciering toch sowieso niet nodig?

Maar goed. Aan welke/wat voor verdere voorwaardes zou je moeten voldoen? Of voldoe je daar al aan?
pi_164832695
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 16:48 schreef Vimbavimba het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Uhh...das wel erg dom hoor.
Maar in elk geval bedankt voor de kleine update en op zich doet dat er op dit moment niet meer zo toe neem ik aan?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')