quote:
Op dinsdag 10 mei 2016 15:39 schreef Copa het volgende:Ja, iemand uitzetten naar Syrië of Eritrea lijkt me vrij onmenselijk. Dat snap je toch zelfs ook wel?
Ik heb er over mensen uit veelal Afrikaanse landen die hier asiel aanvragen, worden afgewezen en illegaal in Nederland verblijven, veelal met hulp van groepen als Antifa en daaraan gelieerde groepen, meestal onder het argument van "geen mens is illegaal" en "de wereld is van iedereen".
Enerzijds werken ze uitzetting volledig tegen, anderszijds wordt dagopvang voor ze geëist.
Ik vind het prima dat mensen asiel aanvragen en dat sommige mensen dat ook krijgen, maar als je wordt afgewezen is het klaar en moet je terug.
In Syrië is het oorlog, ja. Maar er zijn al Syriërs die vrijwillig terugkeren naar het land van herkomst, zelfs met hulp van de Nederlandse overheid. Dit zijn dus mensen die niet zijn afgewezen, maar gewoon zelf besluiten om terug te keren.
In Eritrea is het kut, net als op zo veel plekken, maar beweren dat iedere Ertireër zonder uitzondering recht heeft op asiel is vrij naïef. Nederland, en de EU in het geheel, hoort pas asiel te verlenen als laatste optie en dat hoort zo veel mogelijk tijdelijk te zijn.