Dit forum is 18+.quote:Op maandag 9 mei 2016 14:42 schreef Loveless85 het volgende:
Je bent een volwassen vent maar doet bij voorbaat al huilie dat je naar Amsterdam moet reizen voor een gesprek?
Vertel jij Fylax dat hij weg moet?quote:
Sinds vandaag?quote:
Ja precies.quote:Op maandag 9 mei 2016 14:46 schreef BaardaapAd het volgende:
Solliciteren via een omweg zuigt - dan heb je niet met je werkelijke werkgever te maken (in Rotjeknor) die echt weet wat er nodig is maar met een of andere HR figuur in 020 (die van de werkelijke functie vaak amper kaas heeft gegeten en dus weinig zinnigs zal kunnen vragen, puur basale theoretische dingen).
It's something inderdaad. Met gesprekken in het buitenland komt dat wel voor ja, in Nederland ook?quote:Op maandag 9 mei 2016 14:43 schreef Janneke141 het volgende:
Je kunt vragen of ze je reiskosten vergoeden, maar veel meer dan dat zal er niet inzitten.
Of vraag of ze in zijn voor een kennismaking via Skype o.i.d.
Nee heb je, ja kun je krijgen.quote:Op maandag 9 mei 2016 14:58 schreef Koewam het volgende:
It's something inderdaad. Met gesprekken in het buitenland komt dat wel voor ja, in Nederland ook?
Ja dat ga ik doen, maar een volwassen vent bereidt dat voor om sterker te staan. Waarom denk je zo autistisch? De wereld is breder dan Fok alleen.quote:Op maandag 9 mei 2016 14:57 schreef hottentot het volgende:
[..]
Vertel jij Fylax dat hij weg moet?
Als je een echte volwassen vent was geweest had je die lui gewoon opgebeld om in overleg te gaan.
Nou ja, het lijkt mij dat een W&S bureau alle baat bij heeft om een geschikte kandidaat te vinden. En ik opereer niet aan de onderkant van de markt waar er 10 anderen voor mij zijn.quote:Op maandag 9 mei 2016 14:58 schreef DonJames het volgende:
Dat is de eerste test om de geschikte kandidaten eruit te vissen. Je bent gezakt.
Het is meer dat ik bij iemand die zich een volwassen vent noemt ik niet onmiddenlijk het idee heb van iemand die zich op een forum als vrouw uitgeeft, Amsterdam-Rotterdam redelijk ver vind, en anderen moet vragen wat hij zelf al zou kunnen weten en dat is dat je alleen weet wat mogelijk is als je de wg opbelt.quote:Op maandag 9 mei 2016 14:59 schreef Koewam het volgende:
[..]
Ja dat ga ik doen, maar een volwassen vent bereidt dat voor om sterker te staan. Waarom denk je zo autistisch? De wereld is breder dan Fok alleen.
Exact.quote:Op maandag 9 mei 2016 15:00 schreef Koewam het volgende:
[..]
Nou ja, het lijkt mij dat een W&S bureau alle baat bij heeft om een geschikte kandidaat te vinden.
Dus? Ook als je een werknemer zoekt in het hogere segment wil je geen zeurende kniepert, wel?quote:En ik opereer niet aan de onderkant van de markt waar er 10 anderen voor mij zijn.
Maar TS is 'niet wanhopig op zoek naar een baan', dus schijnbaar is het gewoon teveel moeite ofzo. De baan moet naar TS komen, niet andersom.quote:Op maandag 9 mei 2016 15:09 schreef hottentot het volgende:
Daarbij, hoe groot is je keuze, inmiddels bel je al een paar maanden aan het solliciteren en heb je geen werk, tijd kan dus niet je probleem zijn. En zo duur is een treinkaart nu ook weer niet.
Maar als jij sollicitatie moest afnemen, en dan ook nog voor banen die niet aan de onderkant van de markt zouden zitten en een sollicitant zou het al teveel moeite vinden om van Rotterdam naar Amsterdam te reizen....?quote:Op maandag 9 mei 2016 15:14 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Maar TS is 'niet wanhopig op zoek naar een baan', dus schijnbaar is het gewoon teveel moeite ofzo. De baan moet naar TS komen, niet andersom.
Ik ook. Ik zou het zelfs logischer vinden als het wél de onderkant van de markt was en iemand vroeg om reiskostenvergoeding oid. Je gaat er vanuit dat als je (schijnbaar) in het hogere segment werft mensen wel snappen dat je soms wat moet investeren en dus niet op voorhand klagen over die paar tientjes, als het dat al is.quote:Op maandag 9 mei 2016 15:18 schreef hottentot het volgende:
[..]
Maar als jij sollicitatie moest afnemen, en dan ook nog voor banen die niet aan de onderkant van de markt zouden zitten en een sollicitant zou het al teveel moeite vinden om van Rotterdam naar Amsterdam te reizen....?
Ik zou het wel weten, tenzij TS raketgeleerde is waren we er snel klaar mee.
Gelijk heb je.quote:Op maandag 9 mei 2016 14:34 schreef Koewam het volgende:
Vind ik redelijk ver aangezien ik totaal geen enig zicht heb op welke vruchten dit gaat afwerpen - afgezien nog van de reiskosten en hap uit m'n tijd die dat meebrengt.
Dan nog... Een werknemer die voor een sollicitatiegesprek niet van Rotterdam naar Amsterdam wil reizen 'want kost tijd en geld'.... Geeft gelijk al blijk van zijn niveau inzet, motivatie, doorzettingsvermogen en loyaliteit. Allen onvoldoende. Dat gaat alleen maar ellende opleveren; eisen, zeiken, klagen en nooit ff meedenken of een stapje extra zetten.quote:Op maandag 9 mei 2016 15:00 schreef Koewam het volgende:
[..]
Nou ja, het lijkt mij dat een W&S bureau alle baat bij heeft om een geschikte kandidaat te vinden. En ik opereer niet aan de onderkant van de markt waar er 10 anderen voor mij zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |