Dit vond ik inderdaad ook een curieuze scene:
Carice vraagt aan de notaris geld.Hoeveel moet je hebben vraagt hij.Doe maar een ton en wat juwelen.EEN TON???? In die tijd??? toen kostte een huis net 10.000,-
Ja zei Carice ik moet er een jaar van rondkomen.Zoveel heb ik niet zegt de man en geeft haar “maar” 50.000,- en honderden diamanten!!!
http://sargasso.nl/recensie_zwartboek/Ik dacht dat ik 'een ton' verkeerd verstaan had. Ze kunnen toch wel een béétje moeite doen om het waarschijnlijk te houden?
Voor mij was het trouwens een aaneenschakeling van curieuze scenes en het geweld had veel minder gekund, maar de film is wel spannend en - behalve het geweld - mooi om naar te kijken van begin tot eind. Goed geacteerd, eindelijk weer eens niet storende dialogen behalve de scene waarin Carice uitlegt wie en waarom verraad heeft gepleegd. Dan lijkt het meer op de 'vijf detectives' van Enid Blyton. Of op een dialoog in Floris. Ook ergerlijk was de scene waarin burgers schreeuwen en schelden op Carice die een hoop stront over zich heen gaat krijgen. Een stelletje willekeurige figuranten kan dat niet geloofwaardig. Dan moet je ook de discipline hebben om door te zoeken, andere figuranten, whatever, totdat het wél geloofwaardig overkomt. Anders overstijgt het niet het niveau van een kinderfilm.
[ Bericht 9% gewijzigd door Loekie1 op 09-05-2016 09:40:04 ]