abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163614428
quote:
3s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 15:46 schreef Iwanius het volgende:

[..]

En wat bedoel je met dat laatste/ Mooi optisch maar weinig echte kwaliteit voor je geld die anderen wel bieden?
Ik kan natuurlijk niet voor Baas_bas antwoorden, maar Baas_bas heeft hier zijn standpunt mbt Gopro toegelicht en ikzelf heb daar ook wat commentaar gegeven op een Gopro.

Als ik commentaar mag geven op je vraag.
De kwaliteit van Gopro is uitstekend en staat ook niet ter discussie, maar er hangt ook een prijskaartje aan.
Veel Chinese klonen kunnen er niet aan tippen, maar een aantal ervan bieden voldoende kwaliteit om als goedkoper alternatief te dienen.

Daar was de vraag van de topicstarter op gericht om erachter te komen wat hem de beste kwaliteit kon bieden voor een lagere prijs dan een GoPro.
Voor de één is dat een Chinese kloon als de Gitup Git2, voor de ander een Japanse Sony HDR-AZ1.
De nieuwste Chinese Xiaomi Yi v2 (4k), zal in de eerste instantie waarschijnlijk zelfs de specificaties van de Gopro overtreffen, heeft een flink prijskaartje, maar is daarbij nog steeds voordeliger dan de Gopro.

Om de vergelijking van Gopro met Apple te verklaren. Beide hebben een standaard neergezet die door velen begeerd wordt.
Alleen heeft niet iedereen het geld ervoor (over) om deze trendsetters aan te schaffen en gaat op zoek naar een voordeliger alternatief die zoveel mogelijk dezelfde, maar liever nog wat meer kwaliteit en functies biedt.

Wil je in dat geval toch voor een dergelijk merk gaan, ben je aangewezen op de tweedehands markt. Want dat is wel een voordeel.. Ook tweedehands zijn ze populair. Alleen kies je dan wel voor verouderde specificaties.

[ Bericht 2% gewijzigd door elinx op 09-07-2016 17:28:51 ]
pi_163663618
quote:
3s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 15:46 schreef Iwanius het volgende:

[..]

En wat bedoel je met dat laatste/ Mooi optisch maar weinig echte kwaliteit voor je geld die anderen wel bieden?
naja dat gewoon dik 50% van het bedrag betalen voor de merknaam is

of eigenlijk dus 90% als je het vergelijkt met een Eken H9 waar je alles bij krijgt.
Dit bericht is intellectueel eigendom van Baas_bas. Het aanpassen, censureren of verwijderen is derhalve niet toegestaan. De lezer is zelf aansprakelijk voor de opvatting van de inhoud van de post. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent.
pi_163863811
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 13:38 schreef Landgeld het volgende:.....
Wat is handig nog meer te hebben met de GIT2?....
Toch maar voor een Xiaomi Yi v.1 gegaan, zie ik hier en uiteindelijk niet voor de Git2 of Yi v2 (4k).

jammer dat er nog zo'n ca. ¤ 40,- aan import kosten bijkomen. Maar dat is "all in the game"
Was hij op dat moment niet leverbaar in EU warehouse?

[ Bericht 2% gewijzigd door elinx op 19-07-2016 20:42:07 ]
pi_163864428
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 20:30 schreef elinx het volgende:

[..]

Toch maar voor een Xiaomi Yi v.1 gegaan, zie ik hier en uiteindelijk niet voor de Git2 of Yi v2 (4k).

jammer dat er nog zo'n ca. ¤ 40,- aan import kosten bijkomen. Maar dat is "all in the game"
Klopt , was niet leverbaar.

Kan ik nog op een of andere manier onder die belasting uitkomen?
Desgewenst via PM
Love is in the air!
  dinsdag 19 juli 2016 @ 21:24:39 #105
235070 Scarface150993
On the road...
pi_163865412
Je hebt allerlei goedkopere varianten, maar zijn er ook betere duurdere alternatieven?
pi_163865826
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 21:24 schreef Scarface150993 het volgende:
Je hebt allerlei goedkopere varianten, maar zijn er ook betere duurdere alternatieven?
De Yi 4k (ca. ¤225,-)
Deze is (momenteel nog) iets beter, maar niet duurder dan een GoPro Hero 4 Black
Ik zou ook zo gauw geen actioncam weten die duurder is dan laatstgenoemde (>¤450,-).

[ Bericht 9% gewijzigd door elinx op 19-07-2016 22:13:29 ]
pi_163866646
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 20:52 schreef Landgeld het volgende:.............Klopt , was niet leverbaar.

Kan ik nog op een of andere manier onder die belasting uitkomen?
............
Jammer, de actioncams zijn waarschijnlijk erg populair zo vlak voor de vakantie start.

mbt belasting is er weinig keus.
Ze vragen om de waarde en een aankoopbewijs. Geen factuur of invoice.
Je moet dus een kopie van je Paypal of CC afschrijving opsturen.

Beter is om bij dit soort aankopen, die best in een grote doos verstuurd worden, vanuit een EU warehouse te bestellen. Als dat om wat voor reden niet kan om zoveel mogelijk losse bestellingen te doen en de kosten per pakket zo laag mogelijk houden. (lees < ¤22,-) en evt. indien mogelijk een verzekering tegen import kosten afsluiten. Maar dat is "mosterd na de maaltijd"
Zelf calculeer ik altijd de importkosten in en neem bewust een risico na een afweging gemaakt te hebben. De spanning hoort een beetje bij China shoppen.
  dinsdag 19 juli 2016 @ 22:32:45 #108
235070 Scarface150993
On the road...
pi_163867680
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 21:39 schreef elinx het volgende:

[..]

De Yi 4k (ca. ¤225,-)
Deze is (momenteel nog) iets beter, maar niet duurder dan een GoPro Hero 4 Black
Ik zou ook zo gauw geen actioncam weten die duurder is dan laatstgenoemde (>¤450,-).
Wauw thnx voor de tip, ziet er heel nice uit. Wat werkt de stabilisatie ook goed zeg, zou in combinatie met een externe stabilisator prachtige beelden kunnen opleveren. Beelden zien er wel een beetje blurry en vaag uit, niet zo scherp als de gopro of ligt dat aan mij..
pi_163870563
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 22:32 schreef Scarface150993 het volgende:............Wauw thnx voor de tip, ..........
De Yi 4k is nog niet formeel uitgebracht, maar er zijn alleen review exemplaren geleverd.
Pas als hij grootschaliger verkocht gaat worden zullen de plus- en minpunten via gebruikers ervaringen bekend worden en eventuele oplossingen ook.
Hetzelfde is met de Yi v.1 gebeurd, daar is via FW updates/mods, scripts en hardware mods heel wat verbeterd.

Persoonlijk vind ik de stabilisatie van de Yi 4k (wat ik ervan gezien heb) nog niet overtuigen. In tegenstelling tot de Git2, die de gyro stabilisatie uitstekend heeft voor elkaar heeft. Maar die laatste is slechts 2k. (Trouwens... de stabilisatie bij de Yi werkt niet met 4k)
Blurry en vaag zegt niet alles als je geen oorspronkelijk materiaal kan downloaden.

Edit:
Hier is een topic waar een gebruiker ook oorspronkelijk beeldmateriaal heeft gepost.
Uit de discussie maak ik op dat er nog wel een en ander voor verbetering vatbaar is

[ Bericht 3% gewijzigd door elinx op 21-07-2016 12:09:04 ]
pi_163894614
quote:
19s.gif Op woensdag 20 juli 2016 18:49 schreef TwenteFC het volgende:
Gewoon via de Kijkshop maar wel een degelijk merk;..............
Zal best, maar met beeld sensor van 1.3Mp, een resolutie opgeschaald naar 1280x720 zou ik minder blij zijn.
Dit zijn nu niet de meest gelukkige voorbeelden. Ik vind dit persoonlijk nu niet echt GoPro alternatieven.
Helaas bij de Wifi Pro weinig specificaties, volgens de kijkshop niet eens FHD, maar die heeft wel een stevige prijs van bijna ¤320,-.

GoExtreme heeft echter wel FHD cams, zoals de Explorer, Power Control, Wifi View en Wifi Speed.
Deze zijn nog redelijk geprijsd ook. ( ca. ¤65,- à ¤125,-)

Edit:
Ook de WiFi Pro heeft FHD, logisch want het betreft het topmodel uit de serie.
Kon me al niet anders voorstellen voor die prijs

[ Bericht 9% gewijzigd door elinx op 21-07-2016 12:15:32 ]
pi_163917600
Ik heb zelf een SJCAM M20 gekocht, ziet er erg netjes uit , ook de stabilisatie is erg goed met de laatste update.

Maar ga deze waarschijnlijk weg doen, was leuk om te proberen maar doe er verder niets mee :)

*Bij belangstelling, PM/DM me maar*
Als je hoort hoe het klokje thuis tikt, zit je niet in het café.
pi_163994372
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 22:33 schreef elinx het volgende:

[..]

Ik refereerde aan de kaart die jij eerder had gelinkt, zelfde merk en specificaties.
"Sandisk Ultra SDXC 48MB/SEC Class 10 C10 UHS1".

Meestal staat in de handleiding of specificaties wat voor kaart erin kan en welke geadviseerd wordt.
Alles hangt af van de resolutie, bitrate en snelheid.

Hier staat bv eea over geheugenkaarten voor de GoPro.
Er wordt oa vermeld dat de hoogste schrijfsnelheid 8MB/s is. (Hero4 black)

Voor de Yi2 4k versie wordt een class 10 U3 kaart aanbevolen
Hier zie je dat de snelheid van zo'n kaart 60MB/s is en daar een overzicht van de verschillende kaarten voor action cams.

Op de Gitup site wordt een 45MB/s kaart aanbevolen
Ik heb de 64GB kaart gekocht. Lijkt me genoeg GB om een vakantie mee op te nemen/door te komen? ;)
Love is in the air!
pi_164005402
Ik zou gewoon de nieuwe GoPro afwachten, heb ooit een budget Chinees gehad maar heb deze na een week al doorverkocht. Kwaliteit was gewoon minder fraai dan de originele gopro. Dan heb ik het niet zozeer over de resoluties maar vooral het totaalplaatje, kleuren, apps e.d. dat allerlei problemen bevat.
pi_164005942
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 00:01 schreef elinx het volgende:

[..]

De Yi 4k is nog niet formeel uitgebracht, maar er zijn alleen review exemplaren geleverd.
Pas als hij grootschaliger verkocht gaat worden zullen de plus- en minpunten via gebruikers ervaringen bekend worden en eventuele oplossingen ook.
Hetzelfde is met de Yi v.1 gebeurd, daar is via FW updates/mods, scripts en hardware mods heel wat verbeterd.

Persoonlijk vind ik de stabilisatie van de Yi 4k (wat ik ervan gezien heb) nog niet overtuigen. In tegenstelling tot de Git2, die de gyro stabilisatie uitstekend heeft voor elkaar heeft. Maar die laatste is slechts 2k. (Trouwens... de stabilisatie bij de Yi werkt niet met 4k)
Blurry en vaag zegt niet alles als je geen oorspronkelijk materiaal kan downloaden.

Edit:
Hier is een topic waar een gebruiker ook oorspronkelijk beeldmateriaal heeft gepost.
Uit de discussie maak ik op dat er nog wel een en ander voor verbetering vatbaar is

Techmoan heeft inmiddels een review van de Yi 4k online

pi_164111959
Git2 ga ik ook bestellen.
Welke handige selfiestick raden jullie hierbij aan?
Love is in the air!
pi_164127764
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 20:30 schreef elinx het volgende:

[..]

Git2 alsnog kunnen kopen...

Ik zoek alleen nog een goede "selfie-stick" - niet zo'n water floating..maar dunne "normale".
Banggood zie ik die niet echt.

Jij nog een tip?
Love is in the air!
pi_164190475
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2016 12:39 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Git2 alsnog kunnen kopen...
......
Jij nog een tip?
Verrassend.... nu heb je er dus twee? Ik hoop deze wel uit een EU warehouse.

Mbt selfiestick of monopod heb ik alleen de ervaring dat een niet al te dunne stick van max. ca. 60cm mij het beste bevalt mbt de handelbaarheid.
Ik heb ook zo een gewone goedkope telescoop stick, maar vind die teveel topzwaar op volle lengte, waardoor de cam teveel beweegt bij het filmen.
pi_164216806
MobiusCam, kost zo'n 60 euro en heeft ongeveer dezelfde kwaliteit, alleen wat minder opties en geen 'display'.

The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_164218087
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 00:00 schreef elinx het volgende:

[..]

Verrassend.... nu heb je er dus twee? Ik hoop deze wel uit een EU warehouse.

Mbt selfiestick of monopod heb ik alleen de ervaring dat een niet al te dunne stick van max. ca. 60cm mij het beste bevalt mbt de handelbaarheid.
Ik heb ook zo een gewone goedkope telescoop stick, maar vind die teveel topzwaar op volle lengte, waardoor de cam teveel beweegt bij het filmen.
Eén gaat naar mijn broer ;) Ik weet niet of het vanuit EU of China is. Lijkt me alleen een verschil in verzendtijd?
Love is in the air!
pi_164219060
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 10:00 schreef Landgeld het volgende:
...
vanuit EU of China is. Lijkt me alleen een verschil in verzendtijd?
en evt. importkosten die je vanuit EU nimmer krijgt.
pi_164344065
Dubbel

[ Bericht 99% gewijzigd door Landgeld op 10-08-2016 20:35:36 ]
Love is in the air!
pi_164405198
Edit - dubbel

[ Bericht 99% gewijzigd door Landgeld op 10-08-2016 20:35:12 ]
Love is in the air!
pi_164405291
Edit: zoek wel even op google uit.

[ Bericht 50% gewijzigd door Landgeld op 10-08-2016 20:35:25 ]
Love is in the air!
pi_164579459
Als de actioncam niet waterdicht hoeft te zijn, dan is het mobius/808/runcam model ook geschikt, maar dan wel HD en met stabilisatie.
De Hawkeye Firefly Q6 is in dat geval een voordelig alternatief.
12MP 1080@60fps met gyro stabilisatie al voor ca. ¤ 60,- uit China (plus evt. importkosten)

Voordeel is de prijs, kleine maat en lichtgewicht.
Nadeel is de accuduur van ca 40 minuten en erg basic door gebrek aan accessoires en mounts. (dus improvisatie noodzakelijk)

De gyro stabilisatie is vooral na de laatste fw updates (>> v2,1) sterk verbeterd en geeft eenzelfde resultaat als de Firefly 6S en Gitup Git2.

[ Bericht 4% gewijzigd door elinx op 17-08-2016 21:45:22 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')