Welke chinese webshop zou jij aanraden?quote:Op zondag 5 juni 2016 20:27 schreef Catch22- het volgende:
Ja. Zou alleen niet bij gearbest bestellen. Die hebben echt een kut klantenservice
Banggood. Of AliExpress bij een seller met goede ratingquote:Op maandag 6 juni 2016 09:42 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Welke chinese webshop zou jij aanraden?
die heeft maar 5 Mp. Dat is niet meer van deze tijd.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 09:50 schreef poesjes het volgende:
Je zou voor een GoPro Hero kunnen gaan, die is niet duurder dan de alternatieven en wel even goed.
Het is een action cam natuurlijk, dan ben je meestal zeer blij met een behuizing eromheen, ik heb mijn GoPro nog nooit zonder gebruikt. Maakt hem ook veel te kwetsbaar.quote:Op zondag 19 juni 2016 15:53 schreef Saninl het volgende:
Paar vragen na een klein uurtje spelen;
-Ik zie dat bijna alle accessoires werken als de camera in de waterdichte case zitten. Is het dus zo dat je het apparaat eigenlijk bijna nooit 'naakt' gebruikt?
Formatteer de card in de cameraquote:-Bij het aanzetten van het apparaat krijg ik de melding dat 'Custer size wrong, format error'. Ik heb al geprobeerd de SD kaart te formatteren op Fat32 en ExFat. Maar niets helpt? Komt dit misschien doordat ik een Mac gebruik ipv een PC met Windows?
Als je die op 4 seconden zet, neem je met snapshot filmpjes van 4 seconden opquote:Qua functies, wat is;
-Video snapshot timer?
Omdat je soms helemaal niet wil dat dit ding een correctie uitvoert.quote:-Waarom zou je de gyro NIET aanzetten? (waarom die optie?)
Wide Dynamic Range, (will je meer weten, dan staat google tot je beschikking)quote:-wdr?
Field of view, (will je meer weten, dan staat google tot je beschikking)quote:-fov?
Je vrouw blij makenquote:-G-sensor, wat kan ik daarmee?
Ik weet dat mannen allergisch zijn voor handleidingen, maar als je al deze dingen moet vragen, zou ik als ik jou was toch even gaan lezenquote:![]()
Begrijpelijk, hij is zonder ook vrij fragiel inderdaad. Dit betekent wel dat de kwaliteit van het geluid drastisch achteruit gaat. Maar dat is inderdaad minder erg dan dat het hele apparaat kapot zou gaanquote:Op zondag 19 juni 2016 17:52 schreef hottentot het volgende:
[..]
Het is een action cam natuurlijk, dan ben je meestal zeer blij met een behuizing eromheen, ik heb mijn GoPro nog nooit zonder gebruikt. Maakt hem ook veel te kwetsbaar.
Thnx, did that; workedquote:[..]
Formatteer de card in de camera
Wanneer zou je zo'n ontzettend schokkerig beeld prefereren boven het vloeiende?quote:[..]
Als je die op 4 seconden zet, neem je met snapshot filmpjes van 4 seconden op
[..]
Omdat je soms helemaal niet wil dat dit ding een correctie uitvoert.
Thnxquote:[..]
Wide Dynamic Range, (will je meer weten, dan staat google tot je beschikking)
Thnxquote:[..]
Field of view, (will je meer weten, dan staat google tot je beschikking)
Yep! Ik ga ook zeker meer lezen over de camera, maar toch heel erg bedankt voor alle antwoorden tot nu toequote:[..]
Je vrouw blij makenmaar je kunt er ook mee instellen bij wat voor kracht van een shock de camera de opname moet wegschrijven op de card.
[quote]
held
. Dit kan dus handig zijn mocht ik het apparaat ooit ga gebruiken als dashcam.
[..]
Ik weet dat mannen allergisch zijn voor handleidingen, maar als je al deze dingen moet vragen, zou ik als ik jou was toch even gaan lezen
Thnx! Prima leesvoerquote:Op zondag 19 juni 2016 22:11 schreef elinx het volgende:
DashcamTalk geeft veel nuttige informatie, ook over andere actioncams.
Maak even wat testfilmpjes voor jezelf.quote:Op maandag 20 juni 2016 00:43 schreef Saninl het volgende:
Thnx Na wat lezen ben ik er helaas nog niet uit waarom ik hem op 'narrow' zou zetten ipv op 'wide'. Het enige dat ik kan bedenken is dat het beeld dan wordt uitgerekt? Anders zou je altijd wel breed willen filmen toch...
Het ontwerp van een camera is altijd een compromis tussen onmogelijkheden.quote:Op maandag 20 juni 2016 00:43 schreef Saninl het volgende:....................Begrijpelijk, hij is zonder ook vrij fragiel inderdaad. Dit betekent wel dat de kwaliteit van het geluid drastisch achteruit gaat. Maar dat is inderdaad minder erg dan dat het hele apparaat kapot zou gaan.............
.............................
Wanneer zou je zo'n ontzettend schokkerig beeld prefereren boven het vloeiende?
..................
Thnx[sub]Na wat lezen ben ik er helaas nog niet uit waarom ik hem op 'narrow' zou zetten ipv op 'wide'. Het enige dat ik kan bedenken is dat het beeld dan wordt uitgerekt? Anders zou je altijd wel breed willen filmen toch................................
De Git2 maakt gebruik van een gyro om de bewegingen van de camera te registreren, de stabilisatie (cq beeldcorrectie) is daarom niet alleen softwarematig.quote:Op maandag 20 juni 2016 20:04 schreef Mano_ het volgende:
Softwarematige stabilisatie is vaak ook behoorlijk ruk. ...................
Als je ziet hoeveel dat van je PC vraagt snap je waarom het op z'n best matig is op de camera's zelf.
Met de laatste firmware updates va. v1.3 wel ja.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 21:21 schreef Chr1st1aan het volgende:................
De SJ5000X met de laatste firmware bied toch net zulke goede stabilisatie aan?
Volgens mij komt de naam Denver alleen in Nederland uit. Waarschijnlijk heeft deze camera ook een internationale naam. Als je daarachter kan komen dan zou je er veel meer over te weten kunnen komen. Nu ben je afhankelijk van de reviews in Nederland.quote:Op zondag 26 juni 2016 11:14 schreef DJMO het volgende:
kan iemand mij vertellen of dit een beetje kwalitatief is tov de prijs? https://www.bol.com/nl/p/(...)fi/9200000039502587/
Ik heb de gok maar gewoon genomen (stuk ongeduld dat ik benquote:Op dinsdag 28 juni 2016 21:52 schreef elinx het volgende:
[..]
Volgens mij komt de naam Denver alleen in Nederland uit. Waarschijnlijk heeft deze camera ook een internationale naam. Als je daarachter kan komen dan zou je er veel meer over te weten kunnen komen. Nu ben je afhankelijk van de reviews in Nederland.
Ik denk dat er weinig op aan te merken zal zijn. De youtube resultaten zien er ook goed uit.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 21:56 schreef DJMO het volgende:...........
Ik heb de gok maar gewoon genomen .............. Hele korte testopname gemaakt, en die zag er toch wel vrij scherp uit. ...................
Toen ik in de instellingen zat te snuffelen, kon ik wel kiezen voor stabilistatie iig. Dus dat is ws al een pro?quote:Op dinsdag 28 juni 2016 22:14 schreef elinx het volgende:
[..]
Ik denk dat er weinig op aan te merken zal zijn. De youtube resultaten zien er ook goed uit.
Persoonlijk zou ik geen actioncam zonder stabilisatie meer aanschaffen. Vooral om de tijd die het bespaart tijdens de montage.
Ik denk dat het alleen om digitale stabilisatie gaat en dat zal niet zo veel verschil maken met niet gestabiliseerd beeld. Bij gyro stabilisatie wordt de beweging van de camera zelf gecorrigeerd, waardoor je een heel rustig beeld krijgt.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 22:16 schreef DJMO het volgende:...........
Toen ik in de instellingen zat te snuffelen, kon ik wel kiezen voor stabilistatie iig. ..........
Ik heb het zelf niet gecontroleerd, maar volgens deze site past de Git2 in een Gopro waterproof housing en zijn ook de filters daarvoor toepasbaar. Hier wordt er eea over geschreven.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 22:56 schreef Farenji het volgende:
.......... Zijn er gopro alternatieven die volledig compatible zijn met lensfilters voor gopro?
Ah kijk, die git2 lijkt dan wel een goede kandidaat. Dank!quote:Op dinsdag 28 juni 2016 23:04 schreef elinx het volgende:
[..]
Ik heb het zelf niet gecontroleerd, maar volgens deze site past de Git2 in een Gopro waterproof housing en zijn ook de filters daarvoor toepasbaar. Hier wordt er eea over geschreven.
Op eerder genoemde site wordt vermeld dat ook de Firefly 6s in een originele Gopro behuizing past.
De Eken H9 hoef je niet aan te schaffen om het risico op een fake te voorkomenquote:Op woensdag 18 mei 2016 12:17 schreef elinx het volgende:
Ik had nog niet eerder van de Eken H9 gehoord, dus de eens gezocht naar reviews.
Als je niet teveel geld wilt uitgeven, is wat je voor die prijs krijgt volgens mij een prima keuze.
Ik zou deze nog eerder aanschaffen dan bv een SJxxxx, omdat daarvan een flink aantal fakes zijn verschenen, die onder de maat presteren.
Dat is vervelend en is eerder het geval geweest met de SJ1000 en SJ4000. Maar die waren op dat moment de "Gopro"killers, zoals de Git2 (en SJ5000x Elite) op dit moment is.quote:Op woensdag 29 juni 2016 12:04 schreef Ralphmeister het volgende:
[..]
De Eken H9 hoef je niet aan te schaffen om het risico op een fake te voorkomen![]()
DIG / Eken H9 of toch niet?
quote:Op zaterdag 2 juli 2016 16:02 schreef Landgeld het volgende:
Is de nieuwe Xiaomi-Yi-4K-Sports 2 al ergens op de markt gebracht/gesignaleerd?
Anders is dit denk ik de beste optie qua prijs/kwaliteit: http://www.banggood.com/G(...)ensor-p-1007770.html ?
20 juli begint weliswaar de verzending, maar niet zeker is of hij dan ook meteen verstuurd gaat worden. Het hangt er helemaal vanaf hoeveel er door Xiaomi geleverd worden en hoeveel presale bestellingen er zijn. Als ze het netjes doen dan worden de eerste presale bestellingen als eerste verstuurd. 20 juli is dan wel kort dag.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 21:41 schreef Landgeld het volgende:
http://m.gearbest.com/action-cameras/pp_360137.html
Tot 20 juli presale.
Een maand later ga ik op vakantie. Dat red ik zeker niet met verzenden ed.?
Dat denk ik ook. Bedoel je overigens de korting van 12% van Bangood?quote:Op zondag 3 juli 2016 15:05 schreef elinx het volgende:
[..]
[..]
20 juli begint weliswaar de verzending, maar niet zeker is of hij dan ook meteen verstuurd gaat worden. Het hangt er helemaal vanaf hoeveel er door Xiaomi geleverd worden en hoeveel presale bestellingen er zijn. Als ze het netjes doen dan worden de eerste presale bestellingen als eerste verstuurd. 20 juli is dan wel kort dag.
Ik denk inderdaad dat de Gitup in dat geval een betere keus is, vooral als je de korting meerekent, kost toch minder dan de helft van prijs van de Yi v.2 en kan meteen geleverd worden.
Nee, de rode couponcode bij product details is meer waard (ca 25%), want die gaat er ook vanaf.quote:Op zondag 3 juli 2016 16:20 schreef Landgeld het volgende:............
Dat denk ik ook. Bedoel je overigens de korting van 12% van Bangood?/
Voor shots vanuit de auto heb je deze zuignap nodig.quote:Op zondag 3 juli 2016 21:45 schreef Landgeld het volgende:
Wat wordt gebruikt voor die Camera mooie shots vanuit een auto?
zit die kit hier ook bij?
.................
Neem aan dat dit materiaal ook voor Git 2 gebruikt kan worden..
Niemand wordt ervan weerhouden om een "echte Gopro" te kopen, maar in dit topic gaat het over de alternatieven ervan en kom je al gauw bij Chinese merken uit.quote:Op zondag 3 juli 2016 23:05 schreef 0906 het volgende:
............. in vergelijking met al die namaak uit China.
Klopt en Sony heeft een goede optische stabilisatie en was prijstechnisch altijd al een goede keus tov de GoPro. Maar ¤150,- is wel heel voordelig.quote:Op maandag 4 juli 2016 00:07 schreef Spanky78 het volgende:
Sony maakt ook aardige cams. Laatst voor 150e op ibood, komt vast nog een voorbij.
Deze zijn optisch heel goed en lichtgevoelig.
Yip. optisch zeer goed en tot nu toe allemaal heel goed in donkere omstandigheden. Dus voor duikers een goede keuze bijvoorbeeld. Volgens mij is er ook al wel een 4k model op de markt.quote:Op maandag 4 juli 2016 00:16 schreef elinx het volgende:
[..]
Klopt en Sony heeft een goede optische stabilisatie en was prijstechnisch altijd al een goede keus tov de GoPro. Maar ¤150,- is wel heel voordelig.
edit: Het gaat om de Sony HDR-AZ1 die hier en daar voor ca ¤170,- verkrijgbaar is.
Sony vs Gopro
Thanks!quote:Op zondag 3 juli 2016 22:58 schreef elinx het volgende:
[..]
Voor shots vanuit de auto heb je deze zuignap nodig.
Bij de aangewezen kit zit spul wat niet past of nimmer zal gebruiken.
Of de acculader werkt vraag ik me af, want die is voor een specifieke accu.
Beter is een kit met alleen mounts die je denkt nodig te hebben
Extra accu plus losse lader is altijd handig om je opnametijd te verlengenquote:Op maandag 4 juli 2016 13:38 schreef Landgeld het volgende:.
Wat is handig nog meer te hebben met de GIT2?
......................
Thanks!quote:Op maandag 4 juli 2016 17:57 schreef elinx het volgende:
[..]
Extra accu plus losse lader is altijd handig om je opnametijd te verlengen
Onderwatercase is volgens mij meegeleverd. Wil je Gopro filters toepassen, neem dan een originele Gopro case, want daar past de Git2 ook in.
Combi van niet te lange selfiestick met floater is handig, want die kan ook in het water mee. (bv deze of die)
microSD kaart, veiliger is in NL te kopen. Wil je toch een gok wagen test dan altijd de SD kaart voor je hem in gebruik neemt met bv FakeFlashTest
(Ik persoonlijk, heb bij deze Ebay shop goede ervaringen en al een aantal kaarten besteld).
Welke prijzen vergelijk je?quote:Op maandag 4 juli 2016 20:15 schreef Landgeld het volgende:
........
Ten aanzien van de geheugenkaart, scheelt dat niet zoveel met de prijs:..............
is 64 genoeg denk je?
Hmm. Maar is dit genoeg snelheid voor spiegelreflex en GoPro ed?quote:Op maandag 4 juli 2016 22:22 schreef elinx het volgende:
[..]
Welke prijzen vergelijk je?
Want een 64GB 48MB/s Class 10 is volgens mij de helft van die prijs op Ebay
Ik refereerde aan de kaart die jij eerder had gelinkt, zelfde merk en specificaties.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 19:18 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Hmm. Maar is dit genoeg snelheid voor spiegelreflex en GoPro ed?
De reviews van Techmoan zijn van een zeer hoge kwaliteit en zeer betrouwbaar.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 19:23 schreef Zolderkamer het volgende:
Geen idee of ie al genoemd werd maar de Dazzne p2 schijnt niet slecht te zijn..
En Techmoan kan het weten..........
De Yi v2 belooft een topper te worden. Hij is echter nog niet grootschalig op de markt verschenen. Alleen nog hoofdzakelijk reviewmodellen. Hier is bv een review gepubliceerd, waar ook de hier besproken cam's langs zijn geweest.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 22:23 schreef DieselTank het volgende:
ik weet niet of het al gezegd is maar de xiaomo yi heeft de nieuwere versie van de sensor dan de go pro heeft. De sensor zelf is van Sony........
Op Dealextreme staan ze voor 220 dollar en worden verscheept op 30 juni... maar dat klopt niet helemaalquote:Op dinsdag 5 juli 2016 22:51 schreef elinx het volgende:
[..]
De Yi v2 belooft een topper te worden. Hij is echter nog niet grootschalig op de markt verschenen. Alleen nog hoofdzakelijk reviewmodellen. Hier is bv een review gepubliceerd, waar ook de hier besproken cam's langs zijn geweest.
De prijs ervan zal later nog wel wat zakken en er zullen net als bij de eerste versie van de Yi plusjes, minnetjes en tweaks worden gepubliceerd.
Gearbest verscheept na 20 juli, Banggood na 31 juli. Prijzen nu nog $249.quote:Op woensdag 6 juli 2016 00:29 schreef DieselTank het volgende:
[..]
Op Dealextreme staan ze voor 220 dollar en worden verscheept op 30 juni... maar dat klopt niet helemaal
op aliexpress
...........
15 juli worden ze verscheept. Dus het eind van de maand zal je wel 100% zeker weten of hij goed genoeg is.
En de prijs van 240 zal wel zakken naar 210/220 dollar neem ik aan.
..........
En wat bedoel je met dat laatste/ Mooi optisch maar weinig echte kwaliteit voor je geld die anderen wel bieden?quote:Op zaterdag 14 mei 2016 10:12 schreef Baas_bas het volgende:
Xiaomi Yi, Eken H9 en die SJcam400 of zo
GoPro is echt de Apple van de action cams![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |