abonnement Unibet Coolblue
pi_165811161
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 13:35 schreef nikao het volgende:

[..]

Opvallend zeker. Heb je ook voorbeelden van dergelijke transacties die de koers omhoog zetten?
1 snelle voorbeeld want ik ben beetje druk hier.

http://www.zerohedge.com/(...)illion-notional-gold

Dit zag je gisteren en begin deze week ook al gebeuren, voor sluitingstijd hoppa enorm veel contracten dumpen
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 14:46:35 #77
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_165811791
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 14:02 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

1 snelle voorbeeld want ik ben beetje druk hier.

http://www.zerohedge.com/(...)illion-notional-gold

Dit zag je gisteren en begin deze week ook al gebeuren, voor sluitingstijd hoppa enorm veel contracten dumpen
Slecht voorbeeld. Nikao vroeg om manipulatie omhoog.
Overal verstand van.
pi_165812862
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 14:46 schreef macondo het volgende:

[..]

Slecht voorbeeld. Nikao vroeg om manipulatie omhoog.
2e plaatje op die link laat wel flinke groene candles zien dat het spiket. Eigenlijk nog meer dan rood.
Dus ben benieuwd hoe dat dan geinterpreteerd wordt? :)
pi_165814628
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 16:13 schreef nikao het volgende:

[..]

2e plaatje op die link laat wel flinke groene candles zien dat het spiket. Eigenlijk nog meer dan rood.
Dus ben benieuwd hoe dat dan geinterpreteerd wordt? :)
Trapsgewijs weer terugkopen, oudste manier van market manipulation wat er bestaat.

Gebeurde ook bij bitcoinsin het begin toen net plots ging stijgen van een paar cent naar de 250 dollar.

En hoppa klappen plotseling naar beneden en langzaam trapsgewijs weer omhoog.

Ik heb me dat ooit door een expert laten uitleggen die het in ieder geval beter kon dan ik dat kan.
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 18:32:02 #80
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_165815164
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 18:01 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Trapsgewijs weer terugkopen, oudste manier van market manipulation wat er bestaat.

Gebeurde ook bij bitcoinsin het begin toen net plots ging stijgen van een paar cent naar de 250 dollar.

En hoppa klappen plotseling naar beneden en langzaam trapsgewijs weer omhoog.

Ik heb me dat ooit door een expert laten uitleggen die het in ieder geval beter kon dan ik dat kan.
Manipulatie roepen is het makkelijkste dat er is. De markt manipuleren niet - ten minste als je geen kolossale verliezen wilt accepteren.
Overal verstand van.
pi_165815220
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 18:32 schreef macondo het volgende:

[..]

Manipulatie roepen is het makkelijkste dat er is. De markt manipuleren niet - ten minste als je geen kolossale verliezen wilt accepteren.
als je oneindig geld kan scheppen is het geen enkel probleem om op, in dit geval dan, papier een hoop goud of zilver te kopen.

Centrale banken krijgen korting op de commodities markten ook nog eens dus kaantje.

Ook dat is bewezen nadat men (ook op zerohedge volgens mij al een jaar geleden) een lijst / overzicht van hoeveel korting etc., werd gepubliceerd.

Maar enfin, doe jij jouw ding en ik mijn ding.
pi_165816057
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 18:01 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Trapsgewijs weer terugkopen, oudste manier van market manipulation wat er bestaat.

Gebeurde ook bij bitcoinsin het begin toen net plots ging stijgen van een paar cent naar de 250 dollar.

En hoppa klappen plotseling naar beneden en langzaam trapsgewijs weer omhoog.

Ik heb me dat ooit door een expert laten uitleggen die het in ieder geval beter kon dan ik dat kan.
trapsgewijs? Laat dat eens zien? ziet er imho precies andersom uit (de spikes omhoog zijn groter?)
pi_166119446
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_166621703
quote:
Edelmetall als Anlage auf Rekordhoch, Der Goldschatz der Deutschen

Als Barren, Münzen oder Schmuck - Gold ist als Anlage bei den Deutschen hoch im Kurs. Eine repräsentative Umfrage ergab: Privatleute besitzen so viel Gold wie noch nie. 6,4 Prozent des weltweiten Goldbestandes sind in deutschem Besitz.

In Zeiten von Niedrigzinsen setzen die Deutschen immer mehr auf Gold. Das ist das Ergebnis einer repräsentativen Umfrage. Die Berliner Steinbeis-Hochschule hatte im Auftrag der Reisebank 2000 volljährige Bundesbürger befragt. Das Ergebnis: Ein Milliardenschatz befindet sich im Besitz deutscher Privatleute.

In Zahlen sind das 8672 Tonnen Edelmetall - ein Rekordwert. Mehr als die Hälfte (4705 Tonnen) davon sind in Barren und Münzen angelegt. Knapp 4000 Tonnen sind in Form von Schmuck im Besitz der Deutschen. Drei Viertel der erwachsenen Bundesbürger besitzen Gold. Rechnet man das pro Kopf, so hätte jeder von ihnen 69 Gramm Gold. Dabei gibt es durchaus größere regionale Unterschiede. Die Menschen in Süddeutschland kommen auf 85 Gramm pro Person, in Ostdeutschland besitzt jeder Anleger durchschnittlich 45 Gramm.

Wenn man auch noch die Goldreserven der Bundesbank - 3381 Tonnen Ende 2015 - hinzu rechnet, sind 6,4 Prozent der weltweiten Goldreserven in deutschem Besitz. Würde man die gesamten 12 053 Tonnen auf einem Haufen sammeln, ergäbe sich ein Würfel mit einer Kantenlänge von 8,50 Meter. Und der Goldschatz könnte noch weiter wachsen. Rund 78 Prozent der Goldbesitzer wollen ihre Bestände weiter aufstocken, gut jeder Vierte plant dies schon in naher Zukunft.
In het licht van de duitse monetaire historie mag het weinig verbazing wekken dat de duitsers goud aan het hamsteren zijn. Het onbegrensde monetaire beleid van de ECB valt bij de meeste duitsters erg slecht. Zelfs hypotheken en bedrijfsleningen worden nu door de ECB gemonetariseerd. Het direct opkopen/monetariseren van aandelen is de laatste grote marktmanipulatie die nog ontbreekt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Digi2 op 13-11-2016 11:42:26 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_166621994
Rusland, China en India kopen massaal fysieke goud op. En nu ook de Duitsers. Dat zijn toch niet de minste landen die goud kopen en toch stijgt de prijs niet naar grote hoogte. Dit jaar is de goudprijs wel gestegen maar ik verwacht toch wel grotere percentage dan nu is.
Het papier goud is toch niet te vergelijken met fysiek goud. En toch blijven de banken met papier goud aankomen om de prijzen te drukken.
pi_166622471
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 11:47 schreef Blord het volgende:
Het papier goud is toch niet te vergelijken met fysiek goud. En toch blijven de banken met papier goud aankomen om de prijzen te drukken.
Mijn vermoeden is dat commerciele banken derivaten gebruiken voor prijsmanipulatie en daar aan ¨verdienen¨. Centrale banken die goud willen accumuleren kopen liever in tegen lagere prijzen lijkt me. Dit kan juist een bodem in de markt leggen omdat zij bij een sterke prijsval juist meer gaan opkopen. Wat ook kan gebeuren is dat vanwege de oplopende yields op treasuries centrale banken deze snel willen verkopen wat de yields nog verder doet oplopen. De Fed staat hiertegen voorlopig vrij machteloos omdat ze met QE gestopt zijn en zelf zeggen de rente te willen verhogen.

quote:
Bonds Plunge by $1 Trillion This Week as Trump Seen Game Changer

More than $1 trillion was wiped off the value of bonds around the world this week as U.S. President-elect Donald Trump's policies are seen boosting spending and quickening inflation.


[ Bericht 3% gewijzigd door Digi2 op 13-11-2016 12:40:52 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_166624639
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 11:47 schreef Blord het volgende:
Rusland, China en India kopen massaal fysieke goud op. En nu ook de Duitsers. Dat zijn toch niet de minste landen die goud kopen en toch stijgt de prijs niet naar grote hoogte. Dit jaar is de goudprijs wel gestegen maar ik verwacht toch wel grotere percentage dan nu is.
Het papier goud is toch niet te vergelijken met fysiek goud. En toch blijven de banken met papier goud aankomen om de prijzen te drukken.
Dat ben ik met je eens. Je zou, met zoveel grote partijen die aan het kopen zijn veel grotere prijsstijgingen verwachten. Kun je nagaan wat de prijs zou kunnen gaan doen als deze partijen ooit weer gaan verkopen.
pi_166624788
quote:
1s.gif Op zondag 13 november 2016 14:22 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Je zou, met zoveel grote partijen die aan het kopen zijn veel grotere prijsstijgingen verwachten. Kun je nagaan wat de prijs zou kunnen gaan doen als deze partijen ooit weer gaan verkopen.
Dat is begin in de jaren 90 al eens gebeurt. Toen zijn er onderlinge afspraken gemaakt en hebben de centrale banken om beurten goud verkocht waaronder ook DNB. 1999 is er opnieuw een akkoord gesloten, het CBGA (Central Bank Gold Agreement). De jaren 90 kenmerkten zich door geopolitieke ontspanning en wereldwijde economische groei. Sinds de credietcrisis van 2007/2008 is de context volledig veranderd.

[ Bericht 4% gewijzigd door Digi2 op 13-11-2016 19:16:40 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_166625207
quote:
1s.gif Op zondag 13 november 2016 14:22 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens. Je zou, met zoveel grote partijen die aan het kopen zijn veel grotere prijsstijgingen verwachten. Kun je nagaan wat de prijs zou kunnen gaan doen als deze partijen ooit weer gaan verkopen.
Gaat niet meer gebeuren.

Engeland was de laatste die ze daarmee gepusht hebben te verkopen. (toen goud het laagst stond :') ) in de hoop het te laten kelderen.

Het is daarna alleen maar gestegen.

Al dat goud is "verdwenen" en ligt waarschijnlijk in Azië, met name China en dan met name in de handen van, naar engels vertaald grappig genoeg, SAFE.
Wat onder directe controle ligt van de PLA.

En daarmee hoeft China dat goud ook niet op te geven eind vorig jaar voor ze werden toegelaten tot het mandje van SDR's.
Waardoor het leek alsof China sinds mid 2000 maar 600 ton aan goud had toegevoegd. (van +/- 1000 ton naar 1600nogwat)

Maar feitelijk is het bijna 4000.. (zo'n 3000 dus in SAFE)

Wat een stuk logischer is dan die 600, als je het aan goudmijnen vraagt, bij bijna allemaal word er 50% per jaar aan China verkocht, nog voor het uit de grond is.
Eenmaal in China komt het er niet meer uit, behalve via bijv. de panda munten, maar dat is voornamelijk Zuid-Afrikaans goud.
pi_166628079
quote:
1s.gif Op zondag 13 november 2016 14:22 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens. Je zou, met zoveel grote partijen die aan het kopen zijn veel grotere prijsstijgingen verwachten. Kun je nagaan wat de prijs zou kunnen gaan doen als deze partijen ooit weer gaan verkopen.
Laat ze het maar verkopen. Als goud heel goedkoop wordt dan wordt dat massaal opgekocht. Een beetje miljardair koopt zo een paar ton op. En in China lopen tegenwoordig veel miljardairs rond. Dat was pakweg 10 jaar geleden niet zo. Dus zover laten de banken de goudprijzen niet zakken.
pi_166631421
Tja, we gaan het zien... Het blijft toch een beetje koffiedik kijken maar de tijd gaat het leren :7

[ Bericht 48% gewijzigd door Horsemen op 13-11-2016 21:24:51 ]
pi_166707920
quote:
The Strange Consequences of India's Unprecedented Banknote Ban

A new gold rush also emerged soon after Modi’s announcement. “Jewelers who had shut shop for the day on Nov. 8 had to reopen their stores within a couple of hours and were selling gold up to 4 a.m.,” Chirag Thakkar, a director at gold wholesaler Amrapali Group, said by phone from Ahmedabad in Modi’s home state of Gujarat. “Customers were lining up with bags of cash. Some jewelers even had to call the police to organize the crowds.” Customers paid as much as 52,000 rupees per 10 grams, almost double the current prices, he said.
De vraag naar goud in India heeft tot een flink tekort op de handelsbalans geleid. Middels importheffingen proberen ze de vraag te remmen. Er is aanzienlijke smokkel gaande om zo de heffingen te ontlopen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_166775531
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 08:07 schreef Digi2 het volgende:

[..]

De vraag naar goud in India heeft tot een flink tekort op de handelsbalans geleid. Middels importheffingen proberen ze de vraag te remmen. Er is aanzienlijke smokkel gaande om zo de heffingen te ontlopen.
Het is ook best wel vreemd wat in India gebeurd, wel een mooi voorbeeld wat er gebeurd als een valuta plots verdwijnt of stop word gezet.

Iedereen grijpt dan naar goud en zilver, vooral in India / aziatische landen waar ze nog wel opgroeien met het feit dat goud en zilver altijd al geld is geweest.. en anders kochten centrale banken het ook niet in als het allemaal een "industrieel metaal" is.

Maar als ik mijn grote vriend Jim Rickards mag geloven zal "ice-nine" belangrijk gaan worden komende 5? á 10 jaar als het niet eerder is.
pi_166777058
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2016 13:34 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Het is ook best wel vreemd wat in India gebeurd, wel een mooi voorbeeld wat er gebeurd als een valuta plots verdwijnt of stop word gezet.

Iedereen grijpt dan naar goud en zilver, vooral in India / aziatische landen waar ze nog wel opgroeien met het feit dat goud en zilver altijd al geld is geweest.. en anders kochten centrale banken het ook niet in als het allemaal een "industrieel metaal" is.

Maar als ik mijn grote vriend Jim Rickards mag geloven zal "ice-nine" belangrijk gaan worden komende 5? á 10 jaar als het niet eerder is.
Voor zover mij bekent gaat het in India om meer dan 80% van het cash betalingsverkeer. Niet verwonderlijk dat het tot chaos en economische stagnatie heeft geleid. Men verwacht op langere termijn echter hogere economische groei en meer belasting opbrengsten door krimp van het zwarte circuit. Of dat gebeurt betwijfel ik? Vooral in het buitenland zit men ermee in de maag want geen bank wisselt de biljetten meer om.
Jim Rickards volg ik wel maar zijn idee dat de SDR de nieuwe wereld reserve currency wordt ipv de $ na een volgende financiele marktcrisis deel ik niet.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_166777727
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2016 14:32 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Voor zover mij bekent gaat het in India om meer dan 80% van het cash betalingsverkeer. Niet verwonderlijk dat het tot chaos en economische stagnatie heeft geleid. Men verwacht op langere termijn echter hogere economische groei en meer belasting opbrengsten door krimp van het zwarte circuit. Of dat gebeurt betwijfel ik? Vooral in het buitenland zit men ermee in de maag want geen bank wisselt de biljetten meer om.
Jim Rickards volg ik wel maar zijn idee dat de SDR de nieuwe wereld reserve currency wordt ipv de $ na een volgende financiele marktcrisis deel ik niet.
Het zal onvermijdelijk zijn, hoewel wij daar weinig van merken, ik bedoel SDR's zul je niet tegen gaan komen in je portemonnee, euros en dollars eventueel nog wel.
pi_166777893
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2016 14:50 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Het zal onvermijdelijk zijn.
Ik zie niet in waarom het onvermijdelijk zou zijn?
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_166778752
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2016 14:55 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Ik zie niet in waarom het onvermijdelijk zou zijn?
Omdat je naar het patroon moet kijken van crisis naar crisis.
Eerst waren het de aandelen, toen de huizen en daarmee vooral de banken, die weer gered moesten (en nog steeds) door de centrale banken, die sindsdien niet alleen de banken uit het vuur blijft trekken maar ook weer de beurzen zowel direct als indirect.

Bij de volgende crisis zullen de centrale banken zelf gered moeten worden en dat is in principe niet mogelijk, niet zonder je land leeg te plunderen in ieder geval, dus men zal overschakelen op SDR's omdat het IMF als enige entiteit een schone balans/rekening heeft.

Daarnaast kunnen ze dan via SDR's oneindig schuld maken, het IMF is immers geen land, heeft niet te maken met bijv. handelstekorten etc., en is daarbij onaantastbaar qua verantwoordelijkheid.

Het is de meest voor de hand liggende conclusie.

Wel hebben we grote kans dat ze goud illegaal gaan maken.
Het zou me niets verbazen in ieder geval, de overheden en bankiers zijn al met veel erger weggekomen dus tja why not?

Anyway, ik ga er verder geen lang verhaal van maken, te winderig hier. :P
Krijg zo een boom op mn dak. :'(
pi_166779047
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2016 15:20 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Omdat je naar het patroon moet kijken van crisis naar crisis.
Eerst waren het de aandelen, toen de huizen en daarmee vooral de banken, die weer gered moesten (en nog steeds) door de centrale banken, die sindsdien niet alleen de banken uit het vuur blijft trekken maar ook weer de beurzen zowel direct als indirect.

Bij de volgende crisis zullen de centrale banken zelf gered moeten worden en dat is in principe niet mogelijk, niet zonder je land leeg te plunderen in ieder geval, dus men zal overschakelen op SDR's omdat het IMF als enige entiteit een schone balans/rekening heeft.

Daarnaast kunnen ze dan via SDR's oneindig schuld maken, het IMF is immers geen land, heeft niet te maken met bijv. handelstekorten etc., en is daarbij onaantastbaar qua verantwoordelijkheid.

Het is de meest voor de hand liggende conclusie.

Wel hebben we grote kans dat ze goud illegaal gaan maken.
Het zou me niets verbazen in ieder geval, de overheden en bankiers zijn al met veel erger weggekomen dus tja why not?

Anyway, ik ga er verder geen lang verhaal van maken, te winderig hier. :P
Krijg zo een boom op mn dak. :'(
Het probleem is toch juist het oneindig vergroten van schuldenbergen door de gewaande onaantastbaarheid van staten? Hoe kan nu een entiteit de macht geven, daar nog es fftjes een tandje bovenop te doen en die nog onaantastbaarder is de oplossing zijn? Ik kan me niet voorstellen dat de wereldbevolking zo achterlijk zou zijn daarmee in te gaan?

[ Bericht 0% gewijzigd door Digi2 op 20-11-2016 15:37:16 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_166782801
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2016 15:30 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Het probleem is toch juist het oneindig vergroten van schuldenbergen door de gewaande onaantastbaarheid van staten? Hoe kan nu een entiteit de macht geven, daar nog es fftjes een tandje bovenop te doen en die nog onaantastbaarder is de oplossing zijn? Ik kan me niet voorstellen dat de wereldbevolking zo achterlijk zou zijn daarmee in te gaan?
Als je ziet hoe achterlijk de wereldbevolking tot nu toe is..
pi_166783646
Inderdaad, kijk maar eens naar Nederland. Bijna hele Nederlandse bevolking is er tegen maar de overheid leent nog miljarden euro's uit aan Griekenland.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')