Iemand tips ? Waar moet ik op letten, les nemen, wat moet ik hebben etc. etc. etc.
Danku !
succes met oefenen
ps oordoppen voor de eerste tijd wel een optie
quote:It's not the instrument, it's about the artist...
Op woensdag 27 november 2002 18:42 schreef Duukboat het volgende:
controleer de kleppen, als die droog zijn en scheurtjes vertonen dan sluiten ze niet goed en dus krijg je er dan minder mooi geluid uit.
Het uiterlijk maakt niet zoveel uit. controleer het mondstuk even of dat nog een beetje goed is, en verder moet ie niet te duur zijn.
les is zoiezo een goed ding, voordat je alles een beetje door hebt dan ben je wel even verder. een goeie klank komt pas veeeeeeeeeeel later. heb 10 jaar sax gespeelt en toen drie jaar niet meer en ben de klank helemaal kwijt..
oh ja de veertjes die de verbindingen maken die moet je ook even bekijken, de kleppen moeten soepel terug kunnensucces met oefenen
ps oordoppen voor de eerste tijd wel een optie
quote:Mwah, daar ben ik het niet helemaal mee eens hoor. Ik heb 12 jaar op een bagger sax getoeterd. De meeste vrienden van me kregen er geen goed geluid uit...ik uiteindelijk wel. Ik denk dat als je op een klote sax een mooi geluid kan produceren dan lukt het op een goede sax ook wel . Je leert op een slechte sax goed luisteren en corrigeren denk ik. Zeker als ie erg onzuiver is.
Op woensdag 27 november 2002 18:47 schreef Duukboat het volgende:
zeker, maar een soepel instrument is wel handig, anders vraag je de hele tijd af waarom er toch zo'n raar geluid uit komt
Natuurlijk moet je niet op een toeter gaan blazen waar aan alle kanten lucht ontsnapt op plaatsen waar dat niet zou moeten, maar toch.
En veel klassiek spelen...dat is erg goed voor je techniek en geluid. Dat scheuren en janken komt vanzelf..als je steeds vrijer wordt en meer durft...
quote:Neuh.
Op woensdag 27 november 2002 18:44 schreef Reintje het volgende:[..]
It's not the instrument, it's about the artist...
quote:Heb zelf ook een jaar of twee/drie alt-sax gespeelt, maar ben eerst begonnen op blokfluit
Op woensdag 27 november 2002 18:36 schreef Toeterdetoet het volgende:
Geinspireerd door John Coltrane , Ben Webster, Lester Young en dergelijke, en de aanbieding van een goede 2de handse saxofoon van een vriendin die er mee is gekapt wil ik saxofoon gaan spelenIemand tips ? Waar moet ik op letten, les nemen, wat moet ik hebben etc. etc. etc.
Danku !
Waar je op moet letten, is naast dat je instrument goed is verzorgd, dat je vanuit je buik blaast, niet vanuit je longen. Anders krijg je maar korte toontjes
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |