abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 3 januari 2003 @ 19:00:25 #76
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_7690171
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 18:57 schreef schatje het volgende:

Dat was mijn vraag niet.
Ik kan ook diverse schrijvers aanvoeren over die periode, waaronder Baedekers reisgids "Palästina und Syrien" geschreven door Albert Socin en "The Palestine War revisited" van E. Rogan/Avi Shlaim(Cambridge University Press):
*text*
BAZZA's bron: alleen Mark Twain.

Er zijn inderdaad zat bronnen, wij hebben het over een eeuw geleden, het merendeel van die Arabs is daar tussen 1890 en 1930 heen getrokken uit de buurlanden en Irak etc.
Da's algemeen bekend.
Dat heb ik jou ook niet in twijfel zien trekken dus waar heb je het over?

"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
pi_7691110
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 19:00 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Er zijn inderdaad zat bronnen, wij hebben het over een eeuw geleden, het merendeel van die Arabs is daar tussen 1890 en 1930 heen getrokken uit de buurlanden en Irak etc.
Da's algemeen bekend.
Dat heb ik jou ook niet in twijfel zien trekken dus waar heb je het over?

Eerst bronnen graag a.u.b.
  vrijdag 3 januari 2003 @ 19:56:58 #78
8502 BAZZA
pi_7691280
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 19:49 schreef schatje het volgende:

Eerst bronnen graag a.u.b.

Silktie meen ik (of iemand anders) had er een stukje over geschreven met bronnen, maar om nou 22 delen door te zoeken?
niet nu iniedergeval
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
pi_7691356
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 19:56 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Silktie meen ik (of iemand anders) had er een stukje over geschreven met bronnen, maar om nou 22 delen door te zoeken?
niet nu iniedergeval

Dan weet ik al genoeg.
  vrijdag 3 januari 2003 @ 20:06:10 #80
8502 BAZZA
pi_7691500
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 19:59 schreef schatje het volgende:

Dan weet ik al genoeg.

Mooi

ps:
http://www.foxnews.com/story/0,2933,74520,00.html kun je vast ook wel van smullen

vrijdag 3 januari 2003 @ 20:32:01 #81
262 Re
Kiss & Swallow
pi_7692030
volgens mij zitten er nu een paar zeer intensief het net af te speuren
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_7692109
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 20:06 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Mooi

ps:
http://www.foxnews.com/story/0,2933,74520,00.html kun je vast ook wel van smullen

quote:

Illegal Alien Worked at White House for Two Years

Fok News kan ik wel ontvangen via de schotel.

pi_7704827
Sharon is een terrorist net als de rest van de hypocritie regering van Israel en bondgenootje Amerika. Arafat is net als de gehele arabische wereld een schijtluis die danst naar andermans pijpen. En de arme Palestijnse en Joodse bevolking (let wel de de JOODSE bevolking en niet de ZIONISTISCHE) zijn de dupe.

Tot zover mijn psychoanalyse.

pi_7711706
quote:
Op zaterdag 4 januari 2003 16:52 schreef Boerinneke het volgende:
Sharon is een terrorist net als de rest van de hypocritie regering van Israel en bondgenootje Amerika. Arafat is net als de gehele arabische wereld een schijtluis die danst naar andermans pijpen. En de arme Palestijnse en Joodse bevolking (let wel de de JOODSE bevolking en niet de ZIONISTISCHE) zijn de dupe.

Tot zover mijn psychoanalyse.

Hmmm... Gefeliciteerd met je "maiden post" hier op Fok!.

Je bent niet toevallig een kloon, he?

Ars longa, vita brevis
  zaterdag 4 januari 2003 @ 23:57:35 #85
2283 speedcore
uw reclame hier
pi_7712083
quote:
Op zaterdag 4 januari 2003 23:37 schreef motown het volgende:

[..]

Hmmm... Gefeliciteerd met je "maiden post" hier op Fok!.

Je bent niet toevallig een kloon, he?

nee hoor

wat is een kloon eigenlijk???

opinions are like assholes. they all stink except for mine, which smells like roses
  zondag 5 januari 2003 @ 18:00:03 #86
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_7722500
Nouja, hier dan maar he ....

breaking news op CNN 2 grote explosies in het centrum van Tel Aviv gehoord

zondag 5 januari 2003 @ 18:02:20 #87
43802 Angelo_
Ani Yachol
pi_7722530
hier wat meer info over die aanslag van een half uur gelede, helaas was dat andere topic al dicht
quote:
Update 6.30
At least 15 people were killed and 30 others wounded in two simultaneous suicide bombings Sunday evening at the Old Central Bus Station in Tel Aviv.

"To my sorrow there are deaths...It seems according to evidence in the area that we are talking of two suicide bombers," Yossi Sedbon, Tel Aviv Police chief, told Army Radio.

Seven of the wounded were in very serious condition, a Magen David Adom official said.

The two suicide bombers blew themselves up around 6:30 P.M., within less than a minute of one another, at the corner of G'dud Ha'ivri and Neve She'anan streets in south Tel Aviv.

Police and Magen David Adom medical personnel were at the scene of the attack. The entire area, where many foreign workers live, has been closed to traffic.

The wounded were being taken to Ichilov Hospital in Tel Aviv and Sheba Medical Center at Tel Hashomer, but heavy traffic was making it difficult.

No group has yet claimed responsibilty for the attack. Sunday's suicide bombing was the first in an Israeli city since November, when a suicide bomber blew up a bus in Jerusalem, killing himself and 11 passengers.

On July 17, two suicide bombers blew themselves up at the entrance to the Neve Sha'anan Quarter, killing three people and wounding forty individuals. The two bombers were killed in the double attack.

bron: www.haaretz.co.il

btw.. hallo allemaal

edit: en als je er echt last van hebt, kan ik het wel weghalen hoor motown...

[Dit bericht is gewijzigd door Angelo_ op 05-01-2003 18:36]

Li zeh lo yekre
pi_7722671
quote:
Op zondag 5 januari 2003 18:02 schreef Angelo_ het volgende:
hier wat meer info over die aanslag van een half uur gelede, helaas was dat andere topic al dicht
[..]

bron: www.haaretz.co.il

btw.. hallo allemaal

Zo, dit wordt een heuse Fok! debutanten topic.

Volgens mij was daar trouwens al een specifiek topic voor.

Ars longa, vita brevis
  zondag 5 januari 2003 @ 18:41:26 #89
8502 BAZZA
pi_7723189
19:25 IST: Death toll rises to 15 in double Palestinian suicide bombing Sunday night on two crowded street corners near old Central Bus Terminal in South Tel Aviv.

Seven of at least 40 injured in very serious condition. Jihad Islami`s Damascus HQ takes responsibility for dual terror attacks, the first of 2003

Israeli political sources note Jihad Islami-Damascus is represented at Egyptian-sponsored Palestinian conference in Cairo - supposedly to discuss cessation of terror

pi_7723603
quote:
Op zondag 5 januari 2003 18:41 schreef BAZZA het volgende:
19:25 IST: Death toll rises to 15 in double Palestinian suicide bombing Sunday night on two crowded street corners near old Central Bus Terminal in South Tel Aviv.

Seven of at least 40 injured in very serious condition. Jihad Islami`s Damascus HQ takes responsibility for dual terror attacks, the first of 2003

Israeli political sources note Jihad Islami-Damascus is represented at Egyptian-sponsored Palestinian conference in Cairo - supposedly to discuss cessation of terror

Yep, CNN is echt objectief en proportioneel de onschuldige slachtoffers onder beide partijen in het conflict aan het verslaan, hoor... Not.

Voor de duidelijkheid: ik veroordeel aanslagen op burgerdoelen, ook Israelische burgerdoelen.

Ars longa, vita brevis
  zondag 5 januari 2003 @ 19:30:51 #91
8502 BAZZA
pi_7724084
quote:
Op zondag 5 januari 2003 19:04 schreef motown het volgende:

Yep, CNN is echt objectief en proportioneel de onschuldige slachtoffers onder beide partijen in het conflict aan het verslaan, hoor... Not.

Voor de duidelijkheid: ik veroordeel aanslagen op burgerdoelen, ook Israelische burgerdoelen.

Oh komt het van CNN dan?

Wat zeur je nou eigenlijk? het gaat over slachtoffers van aanslag op Israeliers waar behalve die "palestijnse" daders(s) geen enkele Arab is omgekomen.

Jij had dus blijkbaar graag wat meer aandacht voor die "arme" terroristen gezien ?

het is in en in triest

zondag 5 januari 2003 @ 19:33:50 #92
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_7724124
quote:
Op zondag 5 januari 2003 19:30 schreef BAZZA het volgende:

het is in en in triest

Wat is triester? Wat is het verschil? 10 dode Israeli's of 10 dode Palestijnen?
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  zondag 5 januari 2003 @ 19:36:16 #93
8502 BAZZA
pi_7724161
quote:
Op zondag 5 januari 2003 19:33 schreef robh het volgende:

Wat is triester? Wat is het verschil? 10 dode Israeli's of 10 dode Palestijnen?

De reactie van Motown evenals de dood van 10 onschuldige slachtoffers.
pi_7724188
quote:
At least 20 dead in double suicide bombing in south Tel Aviv
At least 20 people were killed and 35 others wounded in a double suicide bombing at around 6:30 P.M. Sunday evening at the Old Central Bus Station in south Tel Aviv.
volledig artikel

De Amerikaanse regering heeft intussen kritiek geuit op de Israëlische politiek om huizen van de plegers van aanslagen te vernielen.Mensenrechtengroepen noemen dat een collectieve straf, wat verboden is door het internationaal recht.

zondag 5 januari 2003 @ 20:34:34 #95
262 Re
Kiss & Swallow
pi_7725320
quote:
Op zondag 5 januari 2003 19:37 schreef schatje het volgende:

[..]

volledig artikel

De Amerikaanse regering heeft intussen kritiek geuit op de Israëlische politiek om huizen van de plegers van aanslagen te vernielen.Mensenrechtengroepen noemen dat een collectieve straf, wat verboden is door het internationaal recht.

nee joh, dat schrikt af voor toekomstige terreuraanslagen zoals deze helaas weer laffe daad
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zondag 5 januari 2003 @ 20:44:54 #96
43802 Angelo_
Ani Yachol
pi_7725525
quote:
Op zondag 5 januari 2003 20:34 schreef Re het volgende:

[..]

nee joh, dat schrikt af voor toekomstige terreuraanslagen zoals deze helaas weer laffe daad

Precies. die familie van diegene die die aanslag heeft gedaan zijn juist trots op hem, dus laat ze maar wat voelen hoe het is om wat kwijt te zijn
Li zeh lo yekre
pi_7725725
Verschrikkelijk al die slachtoffers.
En de Israëlische regering blijft de bezetting tot in eeuwige dagen volhouden; dit is dus nog lang niet het einde.
  zondag 5 januari 2003 @ 20:55:53 #98
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_7725777
quote:
Op zondag 5 januari 2003 20:44 schreef Angelo_ het volgende:

Precies. die familie van diegene die die aanslag heeft gedaan zijn juist trots op hem, dus laat ze maar wat voelen hoe het is om wat kwijt te zijn

Of de familie al dan niet trots is, als er na elke aanslag Israelische bulldozers komen om huizen plat te gooien (wat is het nut?) dan kweek je weinig goodwill...
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  zondag 5 januari 2003 @ 21:00:20 #99
2207 Juan Zueco
Rap is geen muziek!
pi_7725871
Ik begrijp dit niet helemaal. De vorige verkiezingen hebben uitgewezen, dat de israëlische kiezers zeer bëinvloedbaar zijn door de aanslagen en daardoor en masse rechts kiezen. Een rechtse regering in Israël zorgt voor de status quo, voor vergelding.

Waarom doet Hamas dit, juist nu, aan de vooravond van nieuwe verkiezingen?

Enlighten me.

J.

You bend your words like Uri Geller spoons...
pi_7726254
quote:
Op zondag 5 januari 2003 21:00 schreef Juan Zueco het volgende:
Ik begrijp dit niet helemaal. De vorige verkiezingen hebben uitgewezen, dat de israëlische kiezers zeer bëinvloedbaar zijn door de aanslagen en daardoor en masse rechts kiezen. Een rechtse regering in Israël zorgt voor de status quo, voor vergelding.

Waarom doet Hamas dit, juist nu, aan de vooravond van nieuwe verkiezingen?

Enlighten me.

J.

Dat is precies wat ik me ook al afvroeg. Maar niet dat het veel had uitgemaakt. Het is namelijk een win-win situatie voor Sharon (en een lose-lose situatie voor iedereen die voor vrede is).

Als er geen aanslagen meer worden gepleegd, dan gaat men er vanuit dat Sharon's harde acties tegen de Palestijnen hun vruchten hebben afgeworpen. Zijn aanpak is voor de meeste stemmers dan kennelijk de juiste.

Als er echter weer aanslagen worden gepleegd, dan heeft dat een opleving van angst, haat en wraaklust tot gevolg. Zo had Netanyahu in 1996 (na heel lang in de peilingen hopeloos op Peres te hebben achtergelegen) uiteindelijk toch de verkiezingen gewonnen. Dus dan zullen de kiezers evengoed op Sharon kiezen.

Mijn reactie op BAZZA's post was bedoeld als beklag om het feit dat Palestijnse slachtoffers veel minder news-coverage krijgen dan Israelische slachtoffers. Altijd al zo geweest en bij de Amerikaanse media is het zelfs nog erger.

Ars longa, vita brevis
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')