abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161895093
Ik zit sinds 7 februari in de WW.

In april toen ik mijn inkomsten doorgaf aan het UWV kreeg ik een melding dat de inkomsten die ik had doorgegeven over februari niet klopten. Volgens het UWV was mijn bruto inkomen die maand ongeveer 1500 euro. Klopt niets van gezien ik maar 32u heb gewerkt in februari en met een uurloon van nog geen 11 euro bruto per uur kom je dan niet aan 1500 euro.

Heb dus het het UWV gebeld en zij beweerden dat mijn voormalige werkgever dat had doorgegeven. Toen gebeld met Tempo Team, maar die wisten van niks. Daar zeggen ze dat zij geen inkomsten doorgeven aan het UWV maar dat de belastingdienst dat doet. Dus vervolgens ook met de belastingdienst gebeld en daar wisten ze ook van niks.

Heb vervolgens mijn bankafschriften en de loonstrook van februari naar het UWV gestuurd en kreeg een paar dagen later een telefoontje dat er iets mis moet zijn gegaan, ze weten alleen niet wat. Maar het was dus opgelost.

Afgelopen zondag heb ik de inkomsten over april doorgegeven, en toen kreeg ik een melding in beeld dat mijn bruto inkomen van maart niet klopte en ik zou rond de 1750 euro bruto aan inkomsten hebben gehad, dat terwijl ik helemaal geen betaald werk heb gedaan in maart.

Gisteren dus weer met het UWV gebeld en kreeg weer hetzelfde verhaal te horen over dat Tempo Team dat bedrag zou hebben doorgegeven. Ik werk helemaal niet meer voor hun, mijn detacheringscontract stopte op 6 februari. Kan dus weer mijn bankafschriften opsturen en dus weer langer wachten op mijn uitkering.

Nog meer mensen die hier last van hebben? En geeft een werknemer nu wel of geen inkomsten door aan het UWV? UWV beweerd dus van wel maar bij Tempo Team zeggen ze dat ze dat niet doen.
  dinsdag 3 mei 2016 @ 19:39:00 #2
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_161903052
Ik zou wel eens willen weten waar je dat inkomen volgens hen verdiend hebt, klinkt meer alsof er een foutje is gemaakt met je BSN.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_161903378
Werkgever geeft het door aan de belastingdienst. Belastingdienst deelt deze gegevens met het UWV.

Waarschijnlijk worden er op jouw BSN ook nog inkomsten doorgegeven die je zelf niet hebt, en dus ook niet op jouw rekening terecht komen. Ergens in Nederland is een werkgever die een verkeerd BSN hanteert voor 1 van zijn werknemers.
pi_161903383
Precies, kijk eens bij de Loongegevens achter werknemer-portaal.uwv.nl/mijnuwv welke werkgever daar vermeld wordt.
pi_161917211
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 19:39 schreef Leandra het volgende:
Ik zou wel eens willen weten waar je dat inkomen volgens hen verdiend hebt, klinkt meer alsof er een foutje is gemaakt met je BSN.
Volgens UWV is dat loon uit werk bij Tempo Team. Tempo Team is het uitzendbureau waarvoor ik gewerkt heb, contract stopte 7 februari i.v.m. de flexwet.

Heb al contact gehad met Tempo Team maar volgens hun is er niks doorgegeven. Zij hebben de vorige maand ook al aan het UWV gemeld dat ik niet voor hun aan het werk ben.
  woensdag 4 mei 2016 @ 11:16:30 #6
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_161917262
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 11:14 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

Volgens UWV is dat loon uit werk bij Tempo Team. Tempo Team is het uitzendbureau waarvoor ik gewerkt heb, contract stopte 7 februari i.v.m. de flexwet.

Heb al contact gehad met Tempo Team maar volgens hun is er niks doorgegeven. Zij hebben de vorige maand ook al aan het UWV gemeld dat ik niet voor hun aan het werk ben.
Dan zou daar dus een fout gemaakt moeten zijn....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_161917321
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 11:16 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dan zou daar dus een fout gemaakt moeten zijn....
Ik heb maar weer met het UWV gebeld en ze gaan het weer uitzoeken net als de vorige keer. Krijg gelukkig vrijdag wel gewoon mijn uitkering op mijn rekening, betaling is al onderweg.
  woensdag 4 mei 2016 @ 11:21:34 #8
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_161917357
Nee temp team heeft voor jou niks doorgegeven, maar mogelijk wel jouw BSN gebruikt bij een andere client dus.

ff langs wandelen is sneller dan bellen gok ik ... ff je BSN in het zoekveldje daar en het komt als het goed is naar boven.

En dan begint het feest dus van dit teruggedraaid krijgen, ook dat moet tempo team doen.
Dum de dum
  woensdag 4 mei 2016 @ 13:00:21 #9
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_161919287
Je kan bij het doorgeven van de inkomsten toch zien bij welke werkgevers je wat verdient zou hebben?
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
  Moderator woensdag 4 mei 2016 @ 14:04:07 #10
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
pi_161920705
Zodra ik "Tempo Team" las wist ik al waar het fout gaat....
Don't be surprised what the night brings.
When you search the dark, you get dark things.
Wat wij kijken
pi_161925097
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 14:04 schreef Armani XL het volgende:
Zodra ik "Tempo Team" las wist ik al waar het fout gaat....
Heb jaren voor Tempo Team gewerkt, dit is de 3e keer flexwet onderbreking en voorheen nog nooit problemen gehad.
pi_161925111
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 13:00 schreef _Flash_ het volgende:
Je kan bij het doorgeven van de inkomsten toch zien bij welke werkgevers je wat verdient zou hebben?
Ja, daar staat Tempo Team bij, maar volgens Tempo Team hebben zij niks doorgegeven en moet de belastingdienst dat hebben gedaan.
pi_161925156
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 11:21 schreef Fe2O3 het volgende:
Nee temp team heeft voor jou niks doorgegeven, maar mogelijk wel jouw BSN gebruikt bij een andere client dus.

ff langs wandelen is sneller dan bellen gok ik ... ff je BSN in het zoekveldje daar en het komt als het goed is naar boven.

En dan begint het feest dus van dit teruggedraaid krijgen, ook dat moet tempo team doen.
Bellen gaat sneller, de vestiging waarvoor ik werkte is een inhouse vestiging in het pand van Philips in Emmen, 52km hier vandaan. De tijden dat er iemand aanwezig is op kantoor is ook verschillend. Dus daarom bel ik liever in plaats van dat ik er naartoe ga en de kans heb dat ik voor niks ben gekomen.
  Moderator woensdag 4 mei 2016 @ 18:08:11 #14
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
pi_161925164
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 18:04 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

Heb jaren voor Tempo Team gewerkt, dit is de 3e keer flexwet onderbreking en voorheen nog nooit problemen gehad.
Voor zover ik begrijp is Tempo Team eind vorig jaar overgegaan naar een gedecentraliseerd betaalsysteem. Het wordt nu op regiokantoren gedaan in plaats van op één centraal punt.
Probleem is dat de mensen op die regiokantoren geen idee hebben waar ze mee bezig zijn. Zelf ook al rechtsbijstand in moeten schakelen om betalingen te ontvangen waar ik recht op had.
Wat wij kijken
pi_161925211
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 18:08 schreef Armani XL het volgende:

[..]

Voor zover ik begrijp is Tempo Team eind vorig jaar overgegaan naar een gedecentraliseerd betaalsysteem. Het wordt nu op regiokantoren gedaan in plaats van op één centraal punt.
Probleem is dat de mensen op die regiokantoren geen idee hebben waar ze mee bezig zijn. Zelf ook al rechtsbijstand in moeten schakelen om betalingen te ontvangen waar ik recht op had.
Alles gaat via het hoofdkantoor van Randstad Holding (Tempo Team valt onder Randstad) in Diemen. Urenregistratie wordt tegenwoordig ook veelal automatisch verwerkt, bij veel bedrijven hangt een vingerscan apparaat, waar ik werkte ook. In en uit klokken wordt meteen automatisch verwerkt. Maar als er iets mis gaat dan moet dat wel bij de eigen contactpersoon worden doorgegeven en zij moeten dan vervolgens contact opnemen met het hoofdkantoor.

Is trouwens niet sinds eind vorig jaar maar al langer, de vesting waar ik voor werkte (een inhouse kantoor) werkt al meer dan 3 jaar op die manier.
  woensdag 4 mei 2016 @ 18:11:49 #16
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_161925243
Waarschijnlijk vakantiegeld, wordt na beëindiging contract gestort.
pi_161925265
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 18:11 schreef Mishu het volgende:
Waarschijnlijk vakantiegeld, wordt na beëindiging contract gestort.
Dat heb ik tegelijk met mijn laatste weekloon al ontvangen in de 2e week van februari, was ook een veel lager bedrag.
  Moderator woensdag 4 mei 2016 @ 18:25:47 #18
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
pi_161925508
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 18:10 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

Alles gaat via het hoofdkantoor van Randstad Holding (Tempo Team valt onder Randstad) in Diemen. Urenregistratie wordt tegenwoordig ook veelal automatisch verwerkt, bij veel bedrijven hangt een vingerscan apparaat, waar ik werkte ook. In en uit klokken wordt meteen automatisch verwerkt. Maar als er iets mis gaat dan moet dat wel bij de eigen contactpersoon worden doorgegeven en zij moeten dan vervolgens contact opnemen met het hoofdkantoor.

Is trouwens niet sinds eind vorig jaar maar al langer, de vesting waar ik voor werkte (een inhouse kantoor) werkt al meer dan 3 jaar op die manier.
Oké, ik weet alleen dat eind vorig jaar mijn vrouw ziek werd in verband met haar zwangerschap en Tempo Team geen idee had hoe daar mee om te gaan. Uiteindelijk dus rechtsbijstand in moeten schakelen omdat Tempo Team weigerde de uitkering die zij van het UWV kregen aan ons uit te betalen.

Maar goed, inkomsten worden zoals gezegd doorgegeven aan de Belastingdienst, de zogenaamde polisadministratie. UWV haalt hier de inkomsten uit die worden gebruikt bij de vaststelling van de hoogte van de uitkering en welke inkomsten gekort worden. Als er bedragen in staan van Tempo Team dan heeft Tempo Team die bedragen doorgegeven aan de Belastingdienst.

Zoals hierboven al ergens vermeld is kun je in het werknemersportaal kijken welke inkomsten worden doorgegeven door welke werkgevers.

Er wordt daar wel SV-loon vermeld dus niet je bruto-loon. SV-loon is het loon waarover de premies worden berekend en is vaak bruto-pensioenpremie.
Wat wij kijken
pi_161944653
Ben er inmiddels achter wat er aan de hand is. Heb al mijn loonstroken even gecheckt en het bedrag dat bij het UWV is doorgegeven als loon blijkt de transitievergoeding te zijn die ik nadat mijn contract stopte van Tempo Team heb ontvangen.

Heeft dus geen invloed op de uitkering, wordt niks ingehouden, maar het wordt wel als inkomen doorgegeven aan de belastingdienst die dat dan vervolgens weer doorgeven aan het UWV. De belastingdienst krijgt namelijk geen informatie over of een bedrag is verkregen uit werk of dat het om een ontslag/transitievergoeding gaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')