Mooie vergelijking TS, maar moet je kijken hoe druk die kerel het heeft:quote:Op dinsdag 3 mei 2016 12:11 schreef MRPET het volgende:
Als student zijnde heb ik het inkomen van een ijsverkoper in Groenland dus dat zal wel goedkomen.
Alle andere mensen die wel recht hebben op kwijtschelding kunnen toch ook een lening afsluiten bij de bank? Dat zijn dan toch ook middelen voor hen?quote:Op dinsdag 3 mei 2016 14:08 schreef hottentot het volgende:
En nu serieus: Die lening behoort tot je middelen, of je die lening nu wel of niet vol gebruikt maakt niet uit, de gemeente staat in haar gelijk en je kunt hier werkelijk helemaal niets aan doen.
Ik heb de regels niet bedacht.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 15:20 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
Alle andere mensen die wel recht hebben op kwijtschelding kunnen toch ook een lening afsluiten bij de bank? Dat zijn dan toch ook middelen voor hen?
Ik woon in een andere gemeente, maar krijg al sinds het begin van mijn studie altijd kwijtschelding. Verschilt dat dan per gemeente? Het lijkt me dat het landelijke regels zijn.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 15:23 schreef hottentot het volgende:
[..]
Ik heb de regels niet bedacht.
Don't shoot the messenger. TS vraagt, ik geef antwoord.
Gemeenten hebben wat vrijheid dacht ik, maar met de participatiewet zijn er dingen veranderd.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 15:25 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
Ik woon in een andere gemeente, maar krijg al sinds het begin van mijn studie altijd kwijtschelding. Verschilt dat dan per gemeente? Het lijkt me dat het landelijke regels zijn.
Ik kreeg juist dit jaar een brief dat mijn inkomen onder bijstandsniveau is en dat ik vanaf nu automatisch kwijtschelding krijg zonder dat ik zelf nog alle bewijzen hoef op te sturen.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 15:27 schreef hottentot het volgende:
[..]
Gemeenten hebben wat vrijheid dacht ik, maar met de participatiewet zijn er dingen veranderd.
Mensen die recht hebben op kwijtschelding komen absoluut niet in aanmerking voor een lening bij de bank...quote:Op dinsdag 3 mei 2016 15:20 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
Alle andere mensen die wel recht hebben op kwijtschelding kunnen toch ook een lening afsluiten bij de bank? Dat zijn dan toch ook middelen voor hen?
Dit vroeg ik mij ook af.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 16:02 schreef Leandra het volgende:
¤ 750 gemeentelijke belastingen per jaar?
Hoe riant woon je dan wel niet als arme student?
Zelfs met een koopwoning haal ik dat niet.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 16:02 schreef Leandra het volgende:
¤ 750 gemeentelijke belastingen per jaar?
Hoe riant woon je dan wel niet als arme student?
De gemiddelde huiseigenaar is minder aan gemeentelijke lasten kwijt dan die ¤ 750 per jaar waar TS het over heeft, en die gemiddelde huiseigenaar woont in een eigen huis van boven de 2 ton.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 19:41 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Dit vroeg ik mij ook af.
Zelfs met het eigenaren-deel van mijn koopwoning én de waterschapslasten erbij opgeteld komen de lokale lasten nog niet eens aan 750 euro per jaar.
Daarnaast belachelijk van de ambtenaar die bedenkt dat een lening een inkomen is. Als ze in Enschede eens beginnen met ambtenaren te ontslaan die dit soort idioterie bedenken, blijft er misschien geld over om de tarieven te verlagen en mensen met amper inkomen de kwijtschelding te geven.
Lol, ik blijf niet aan de gangquote:Op woensdag 4 mei 2016 00:07 schreef MRPET het volgende:
Mijn appartement is net wat luxer dan een koophuisje in Kenia.
Dus kun je die kosten dan ook delen.quote:Op woensdag 4 mei 2016 00:07 schreef MRPET het volgende:
Daarnaast woon ik met 1 medestudent, wat ons gezamenlijk inkomen op 1600 (if only) brengt. De mensen die op zichzelf hebben gewoond als student hebben waarschijnlijk wel recht op kwijtschelding.
500+ voor riool/afval zonder eigenarendeel? Welke gemeente zit zo krap bij kas?quote:Op woensdag 4 mei 2016 00:07 schreef MRPET het volgende:
Ha!
Dank voor alle antwoorden. En excuus voor de laatste reactie!
De grote vraag: 750 euro?? Die woont in een huis met butlers en vloerverwarming, nee, ik betaal 500+ voor riool en afval en 200+ voor waterschap (onterecht meegerekend?). Mijn appartement is net wat luxer dan een koophuisje in Kenia.
Blij om te zien dat ik niet de enige ben die dit raar vindt.
Daarnaast woon ik met 1 medestudent, wat ons gezamenlijk inkomen op 1600 (if only) brengt. De mensen die op zichzelf hebben gewoond als student hebben waarschijnlijk wel recht op kwijtschelding.
Ach.. Ik heb me erbij neergelegd, ik leen wel wat extra om het te betalen in termijnen. Oh de ironie.
Dankjewel gemeente, dit jaar extra Mexicaans eten om in ieder geval mijn geld uit de rioolbelasting te halen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |