abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 mei 2016 @ 17:22:31 #51
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_162040296
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 16:26 schreef Luuksor het volgende:
Oh! Ik was ook erg verbaasd dat ze FrankenGregor gewoon Ser Gregor noemden, hebben ze zo'n lage verwachting van het gemiddelde publiek?
Ja hadden ze geen bewijs naar Dorne gestuurd dat Gregor dood was? Dat maakt de woede van de sneks ietsjes begrijpelijker.
“An interesting thing is a good thing.”
  maandag 9 mei 2016 @ 20:17:49 #52
78964 Luuksor
[ Curacao ]
pi_162044278
In de boeken wel, maar in de show niet volgens mij. Ik bekijk het Dorne lijntje compleet los van de rest trouwens, niet te voorspellen wat daar gebeurt!

Dit vond ik trouwens, precies mijn idee over de Umbers:
https://www.reddit.com/r/(...)spoilers_everything/
pi_162046171
Ik hoop wel dat ze volgende ep ook de rest bij de Tower of Joy laten zien.
  maandag 9 mei 2016 @ 21:19:13 #54
78964 Luuksor
[ Curacao ]
pi_162046269
Three Eyes zei wel zoiets als: enough for now.. Dus ik hoop het wel ja!
  maandag 9 mei 2016 @ 22:42:29 #55
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_162049657
quote:
2s.gif Op woensdag 4 mei 2016 01:00 schreef clumsy_clown het volgende:
Even iets anders. Moqorro wordt een vrouw. Want Carice is lang genoeg de enige hot priestess geweest, blijkbaar.

[ afbeelding ]

Wedden dat ze Jorahs greyscale doet verdwijnen, en de link gaat worden tussen Dany en de Ironborn?
wouldnt mind :9
Deathlift or Die.
pi_162050953
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 22:42 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

wouldnt mind :9
Oh, dacht dat ik die ook richting jou had gestuurd, vermoedde al zoiets.
pi_162054224
Vonden jullie de Tower of Joy scene niet enorm matig uitgevoerd? In het boek is die zo goed beschreven en echt een hoogtepunt van het eerste boek.

Maar ik vond hem echt heel erg matig uitgevoerd.. Geen Hightower, geen goede casting van Ned, dialoog wat er deels uitgehaald is...

Of ben ik te kritisch?
  dinsdag 10 mei 2016 @ 10:06:22 #58
211083 Angelof9
I must go first
pi_162055478
Ik vond de zwaardvecht scène een beetje lame. Je ziet regelmatig iemand alleen maar rondrennen zonder echt iets bij te dragen. Het was gewoon niet heel; erg indrukwekkend.

;(
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_162055782
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 08:30 schreef Spaulding het volgende:
Vonden jullie de Tower of Joy scene niet enorm matig uitgevoerd? In het boek is die zo goed beschreven en echt een hoogtepunt van het eerste boek.

Maar ik vond hem echt heel erg matig uitgevoerd.. Geen Hightower, geen goede casting van Ned, dialoog wat er deels uitgehaald is...

Of ben ik te kritisch?
nee ik had hetzelfde vond het echt een van de beste scenes uit het boek en zit er eigenlijk al sinds seizoen 1 op te wachten.

vooral jammer dat ze de dialoog in hebben gekort.

quote:
“I looked for you on the Trident,” Ned said to them.
“We were not there,” Ser Gerold answered.
“Woe to the Usurper if we had been,” said Ser Oswell.
“When King's Landing fell, Ser Jaime slew your king with a golden sword, and I wondered where you were.”
“Far away,” Ser Gerold said, “or Aerys would yet sit the Iron Throne, and our false brother would burn in seven hells.”
“I came down on Storm's End to lift the siege,” Ned told them, "and the Lords Tyrell and Redwyne dipped their banners, and all their knights bent the knee to pledge us fealty. I was certain you would be among them.”
“Our knees do not bend easily,” said Ser Arthur Dayne.
“Ser Willem Darry is fled to Dragonstone, with your Queen and Prince Viserys. I thought you might have sailed with him.”
“Ser Willem is a good man and true,” said Ser Oswell.
“But not of the Kingsguard,” Ser Gerold pointed out. “The Kingsguard does not flee.”
“Then or now,” said Ser Arthur. He donned his helm.
“We swore a vow,” explained old Ser Gerold.
Ned's wraiths moved up beside him, with shadow swords in hand. They were seven against three.
“And now it begins,” said Ser Arthur Dayne, the Sword of the Morning. He unsheathed Dawn and held it with both hands. The blade was pale as milkglass, alive with light.
“No,” Ned said with sadness in his voice. “Now it ends.”"
ook vond ik "Dawn" nou niet zo'n tof zwaard als het in de boeken is.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_162056018
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 10:25 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

nee ik had hetzelfde vond het echt een van de beste scenes uit het boek en zit er eigenlijk al sinds seizoen 1 op te wachten.

vooral jammer dat ze de dialoog in hebben gekort.

[..]

ook vond ik "Dawn" nou niet zo'n tof zwaard als het in de boeken is.
Ik ben het niet met de kritiek eens.
First of all: niet gek dat ze de woordenwisseling ingekort hebben. Dat stuk met het benoemen van andere Lords is ook niet donders interessant. Maar belangrijker is dat alles wat we weten van de TOJ, gebaseerd is op een ijldroom van Ned. Hoewel het inderdaad één van de meest hyped stukken van AGOT is, komen we er nu pas echt achter wat er daadwerkelijk gebeurd is daar. GRRM zal D&D echt niet aan hun lot overgelaten hebben wat dat betreft, vermoed ik. Ik vind het juist heel gaaf gedaan dat Bran erachter komt dat het gevecht echt niet zo honourable was, en dat de verhalen over Ned dus wellicht niet waar zijn. Het bouwt ook op naar andere, nog schokkendere ontdekkingen in de toren zelf. Verder vermoed ik dat Hightower zich in de toren zelf bevindt, nabij Lyanna.
pi_162056331
Ik vond dat dubbele zwaard wel behoorlijk lame.
pi_162057824
Belangrijk detail uit de TOJ-scene is trouwens dat Bran definitely lijkt te kunnen communiceren met het verleden, of zichzelf in ieder geval hoorbaar kan maken. Ik zet mijn geld erop dat hij op die manier Wylis de ballen uit zijn broek gaat laten schrikken, waarna Hodor niet meer kan praten.

Een heel, heel gaaf gevolg van die theorie zou zijn dat we nu te zien krijgen dat Bloodraven Aerys heeft geprobeerd te waarschuwen voor de betrayers, waarna Aerys steeds meer paranoïde en uiteindelijk gek wordt. Daarom probeert hij Bran tegen te houden als hij denkt te kunnen/willen communiceren met het verleden. En dit allemaal kan leiden tot een flashback van Jaime die Aerys vermoordt, wat al soort van gelekt is door één van de previews O+.
pi_162059392
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 12:10 schreef clumsy_clown het volgende:
Belangrijk detail uit de TOJ-scene is trouwens dat Bran definitely lijkt te kunnen communiceren met het verleden, of zichzelf in ieder geval hoorbaar kan maken. Ik zet mijn geld erop dat hij op die manier Wylis de ballen uit zijn broek gaat laten schrikken, waarna Hodor niet meer kan praten.

Een heel, heel gaaf gevolg van die theorie zou zijn dat we nu te zien krijgen dat Bloodraven Aerys heeft geprobeerd te waarschuwen voor de betrayers, waarna Aerys steeds meer paranoïde en uiteindelijk gek wordt. Daarom probeert hij Bran tegen te houden als hij denkt te kunnen/willen communiceren met het verleden. En dit allemaal kan leiden tot een flashback van Jaime die Aerys vermoordt, wat al soort van gelekt is door één van de previews O+.
Komt het in de boeken ook niet terug dat iemand in de flashback iets meent te horen, en dat het wordt verklaard als 'het zal wel een windvlaag zijn'?
pi_162059490
quote:

Ik denk niet dat de persoon in de serie Bloodraven is. Vrijwel alle hints daarvan zijn tot nu toe weggelaten (Op de naamverandering naar three eyed raven na), maar hij gaf de laatste aflevering aan al 1000 jaar op Bran te hebben gewacht. Als dat de waarheid is dan kan het Bloodraven nooit zijn, of hij staat de boel vreselijk te overdrijven :P
pi_162059712
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 13:25 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Komt het in de boeken ook niet terug dat iemand in de flashback iets meent te horen, en dat het wordt verklaard als 'het zal wel een windvlaag zijn'?
Het komt heel vaak voor dat iemand denkt iets te horen, maar dat zelf dan wijt aan de wind. Zag dat Reddit hetzelfde denkt, en geheel des reddits hebben ze meteen maar alle boeken doorgespit naar voorbeelden :') https://www.reddit.com/r/(...)ed_a_list_of_all_of/

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 13:29 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]

Ik denk niet dat de persoon in de serie Bloodraven is. Vrijwel alle hints daarvan zijn tot nu toe weggelaten (Op de naamverandering naar three eyed raven na), maar hij gaf de laatste aflevering aan al 1000 jaar op Bran te hebben gewacht. Als dat de waarheid is dan kan het Bloodraven nooit zijn, of hij staat de boel vreselijk te overdrijven :P
Ik zeg dat 1000 jaar gewoon een hyperbool was, en blijf bij m'n standpunt B-)
  dinsdag 10 mei 2016 @ 16:04:56 #66
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_162063223
quote:

Dat zou wel heel duister zijn als blijkt dat Bran in het verleden dan in Hodor kruipt of zijn naam zegt. Wat het qua tijdreizen ook heel ingewikkeld maakt :P
Oh.
  dinsdag 10 mei 2016 @ 16:33:56 #67
429702 Jasonjj90
Badabing Badabang
pi_162063900
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 16:04 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Dat zou wel heel duister zijn als blijkt dat Bran in het verleden dan in Hodor kruipt of zijn naam zegt. Wat het qua tijdreizen ook heel ingewikkeld maakt :P
Over Hodor iemand enig idee waarom hij niet gewoon Walder heet in de serie net als in de boeken? Komt dat doordat mensen dan met Walder Frey in de war komen ofzo net als Asha die Yara wordt genoemd om haar niet te verwarren met Osha?
pi_162064075
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 16:33 schreef Jasonjj90 het volgende:

[..]

Over Hodor iemand enig idee waarom hij niet gewoon Walder heet in de serie net als in de boeken? Komt dat doordat mensen dan met Walder Frey in de war komen ofzo net als Asha die Yara wordt genoemd om haar niet te verwarren met Osha?
Ongetwijfeld daarom ja. Veel te ingewikkeld anders.
  dinsdag 10 mei 2016 @ 16:49:18 #69
429702 Jasonjj90
Badabing Badabang
pi_162064190
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 16:41 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]

Ongetwijfeld daarom ja. Veel te ingewikkeld anders.
Ik raak juist in de war omdat mensen dan verschillende namen hebben, maarja niets aan te doen.
  dinsdag 10 mei 2016 @ 17:16:18 #70
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_162064858
https://madeinmyr.wordpre(...)tential-dark-powers/

Moet je deze eens lezen. Als @MadeinMyr gelijk heeft dan ben ik bang van wat er gaat komen.
“An interesting thing is a good thing.”
  dinsdag 10 mei 2016 @ 17:16:30 #71
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_162064862
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 16:33 schreef Jasonjj90 het volgende:

[..]

De schrijvers van de serie denken we dat we mensen met dezelfde naam dan niet uit elkaar kunnen houden.

De kleine Arryn heet in de boeken ook Robert en geen Robin. Maar anders dachten we nog dat die tietzuiger de koning was in seizoen 1.
Oh.
  dinsdag 10 mei 2016 @ 19:13:11 #72
429702 Jasonjj90
Badabing Badabang
pi_162067546
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 17:16 schreef Repelsteeltju het volgende:
https://madeinmyr.wordpre(...)tential-dark-powers/

Moet je deze eens lezen. Als @MadeinMyr gelijk heeft dan ben ik bang van wat er gaat komen.
Awesome. Bang wat er gaat komen? Als dit waar is kan ik niet wachten!!!
  woensdag 11 mei 2016 @ 09:17:22 #73
211083 Angelof9
I must go first
pi_162084389
Vraagje, in de boeken word de baby van Sam en Gilly omgeruild voor de Wildling baby die "belangrijker" is, is dit in de serie ook gebeurd? Ik vond hun verhaal juist zo interessant door die ruil en hoe beiden daar mee omgingen, in de serie zie ik hier niets van terug. Maar ik kan me dus ook niet herinneren dat de baby geruild is.
  woensdag 11 mei 2016 @ 09:27:16 #74
133369 Jivis
Critikut
pi_162084536
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 09:17 schreef Angelof9 het volgende:
Vraagje, in de boeken word de baby van Sam en Gilly omgeruild voor de Wildling baby die "belangrijker" is, is dit in de serie ook gebeurd? Ik vond hun verhaal juist zo interessant door die ruil en hoe beiden daar mee omgingen, in de serie zie ik hier niets van terug. Maar ik kan me dus ook niet herinneren dat de baby geruild is.
Omgeruild? Staat me echt niks van bij.
Amen.
  woensdag 11 mei 2016 @ 09:47:18 #75
211083 Angelof9
I must go first
pi_162084784
Met de baby van Mance Rayder. Want die heeft Kingsblood dus Mel wil hem gebruiken voor een of ander ritueel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')