abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161905433
Ah resultaten zijn feiten.
Oftewel de Lannisters zijn de echte heersers van Westeros en Stannis is een usurper.

Wat blijf je nou ijlen dat ik me op niets baseer. We hebben het hier over een on af fantasywerk verteld door middel van verschillende gezichtspunten. Dan is er dus veel open voor interpretatie. Daar kunnen we dan over discussiëren met Repelsteeltje gaat dat prima want ook al interpreteert hij dingen anders ik snap zijn uitleg wel en zou het ook zo kunnen zien.

Maar in wat jij zegt zit gewoon weinig logica, nu is Jon's doel opeens niet meer de Whiite Walkers stoppen maar alle huizen verenigen. Stannis is volgens jou van geen enkel belang om dat te doen? Zie je de tegenstrijdigheid van die twee uitspraken niet?
  dinsdag 3 mei 2016 @ 21:04:35 #32
429702 Jasonjj90
Badabing Badabang
pi_161905675
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 20:57 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ah resultaten zijn feiten.
Oftewel de Lannisters zijn de echte heersers van Westeros en Stannis is een usurper.

Wat blijf je nou ijlen dat ik me op niets baseer. We hebben het hier over een on af fantasywerk verteld door middel van verschillende gezichtspunten. Dan is er dus veel open voor interpretatie. Daar kunnen we dan over discussiëren met Repelsteeltje gaat dat prima want ook al interpreteert hij dingen anders ik snap zijn uitleg wel en zou het ook zo kunnen zien.

Maar in wat jij zegt zit gewoon weinig logica, nu is Jon's doel opeens niet meer de Whiite Walkers stoppen maar alle huizen verenigen. Stannis is volgens jou van geen enkel belang om dat te doen? Zie je de tegenstrijdigheid van die twee uitspraken niet?
Lannisters zijn ook de heersers van Westeros op het moment. Ik bazeer mijn mening omdat gewoon letterlijk verteld wordt dat hij een goed commandant is en door helemaal niemand is verteld dat hij geen goed commandant is. Je kan hem een eikel vinden. Een saaie flapdrol of wat dan ook het enige wat hij gewoon is zonder dat je daar ook maar enig tegendeel voor hebt is een goed commander. Vertel mij anders maar vanuit wiens gezichtsveld jij bazeert dat hij geen goed commander is...

Om White Walkers te stoppen zal hij iedereen moeten overtuigen met hem mee te vechten dus alle huizen aan zijn kant krijgen. Daar gaat het hele verhaal over "A Song Of Ice And Fire." Het lot van Stannis bepaald niet of Jon nou wel of niet tot leven moet worden gewekt. Dat opperde jij in je eerste bericht.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jasonjj90 op 03-05-2016 21:13:41 ]
  dinsdag 3 mei 2016 @ 21:05:19 #33
429702 Jasonjj90
Badabing Badabang
pi_161905697
Sorry klik de hele tijd per ongeluk op quote ipv wijzig.
pi_161907948
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 21:04 schreef Jasonjj90 het volgende:

[..]

Lannisters zijn ook de heersers van Westeros op het moment. Ik bazeer mijn mening omdat gewoon letterlijk verteld wordt dat hij een goed commandant is en door helemaal niemand is verteld dat hij geen goed commandant is. Je kan hem een eikel vinden. Een saaie flapdrol of wat dan ook het enige wat hij gewoon is zonder dat je daar ook maar enig tegendeel voor hebt is een goed commander. Vertel mij anders maar vanuit wiens gezichtsveld jij bazeert dat hij geen goed commander is...
Ik heb Stannis nooit een slechte commandant genoemd, wel een all-round faler.
Dit omdat hij helemaal niet waarmaakt wat hij van zichzelf vind, hij had verdiend wat Renly kreeg, hij is nu zogenaamd de ware koning, etcetera.
Dat ging helemaal niet om Stannis zijn skills als commandant, jij zei dat hij de beste levende commandant in Westeros is. Dat kán best maar ik heb al redenen aangedragen waarom het niet zo hoeft te zijn. En zelfs al is het zo, geweldige commanders als Tywin en Robb kwamen in deze serie ook niet op het slagveld om het leven.

quote:
Om White Walkers te stoppen zal hij iedereen moeten overtuigen met hem mee te vechten dus alle huizen aan zijn kant krijgen. Daar gaat het hele verhaal over "A Song Of Ice And Fire." Het lot van Stannis bepaald niet of Jon nou wel of niet tot leven moet worden gewekt. Dat opperde jij in je eerste bericht.
Sure ik dicht Jon ook wel een grote misschien wel de grootste rol toe in het stoppen van de White Walkers. Maar om nou te beweren dat zijn omgeving niet boeit blijf ik raar vinden. Als Stannis het Noorden wint wordt Jon's missie gelijk zoveel makkelijker dan als hij met Ramsay moet dealen.
Als Stannis wint heeft Jon voorlopig weinig reden om de Wall te verlaten, mij lijkt dat hij dat zeker moet doen om zijn rol van betekenis in dit verhaal op te eisen.
  dinsdag 3 mei 2016 @ 22:19:28 #35
429702 Jasonjj90
Badabing Badabang
pi_161908932
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 21:59 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Ik heb Stannis nooit een slechte commandant genoemd, wel een all-round faler.
Dit omdat hij helemaal niet waarmaakt wat hij van zichzelf vind, hij had verdiend wat Renly kreeg, hij is nu zogenaamd de ware koning, etcetera.
Dat ging helemaal niet om Stannis zijn skills als commandant, jij zei dat hij de beste levende commandant in Westeros is. Dat kán best maar ik heb al redenen aangedragen waarom het niet zo hoeft te zijn. En zelfs al is het zo, geweldige commanders als Tywin en Robb kwamen in deze serie ook niet op het slagveld om het leven.
quote:
waarschijnlijk word zijn kunde zwaar overdreven
Dit heb je wel gezegd en dat bazeer je niet echt op feiten. Hij kan inderdaad dood, dit heb ik ook nooit ontkent. Het is echter onwaarschijnlijk dat hij om het leven komt zoals in de serie door het falen in battle. Het is denk ik zelfs onwaarschijnlijk dat de Boltons hem verslaan.

quote:
[..]

Sure ik dicht Jon ook wel een grote misschien wel de grootste rol toe in het stoppen van de White Walkers. Maar om nou te beweren dat zijn omgeving niet boeit blijf ik raar vinden. Als Stannis het Noorden wint wordt Jon's missie gelijk zoveel makkelijker dan als hij met Ramsay moet dealen.
Als Stannis wint heeft Jon voorlopig weinig reden om de Wall te verlaten, mij lijkt dat hij dat zeker moet doen om zijn rol van betekenis in dit verhaal op te eisen.
Ik reageerde meer op wat je eerder zei namelijk:

quote:
Daarbij stel Stannis wint en hij vermoord Ramsay en Roose, dan zie ik niet echt waarom Jon Snow nog opnieuw tot leven moet worden gewekt. Wat zou hij doen Stannis joinen om Westeros te veroveren? Bij de muur blijven?
Ik zie niet de relatie tussen het falen van Stannis ja of nee, en het Jon Snow opnieuw tot leven wekken. Of Stannis nou faalt of niet faalt, Jon zijn verhaal is gewoonweg nog niet af.
pi_161909928
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 22:19 schreef Jasonjj90 het volgende:

[..]

[..]

Dit heb je wel gezegd en dat bazeer je niet echt op feiten. Hij kan inderdaad dood, dit heb ik ook nooit ontkent. Het is echter onwaarschijnlijk dat hij om het leven komt zoals in de serie door het falen in battle. Het is denk ik zelfs onwaarschijnlijk dat de Boltons hem verslaan.
Ik reageerde meer op wat je eerder zei namelijk:
Ja ik zeg dat er wordt overdreven, betekend dat dan dat ik hem een slecht commander vind? Naar mijn idee in ieder geval niet.
In de serie word hij toch door Brienne vermoord? Die deed toch helemaal niet mee in de strijd.

quote:
Ik zie niet de relatie tussen het falen van Stannis ja of nee, en het Jon Snow opnieuw tot leven wekken. Of Stannis nou faalt of niet faalt, Jon zijn verhaal is gewoonweg nog niet af.
Nouja ik ben natuurlijk GRRM niet, maar om nou eerst Dany boekenlang weg te laten rotten in slavers bay en daarna Jon weer minimaal een boek zonder een flikker te doen aan de Wall rond te laten hangen zie ik niet gebeuren. Dus heeft hij tegenstanders nodig, Stannis en eigenlijk iedereen behalve de Boltons en White Walkers vallen daarvoor ongeveer af.
De enige andere reden die ik zie voor hem om weg te gaan bij de muur is om troepen te ronselen, maar wie zou de bastard van Edd Stark nou weer serieus nemen als hij dat doet terwijl hij zijn plicht als Lord Commander verzuimt, de Lannisters in ieder geval niet :P en ik gok dat hetzelfde geldt voor iedereen die de GoT speelt.
  dinsdag 3 mei 2016 @ 23:11:54 #37
429702 Jasonjj90
Badabing Badabang
pi_161911599
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 22:35 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Ja ik zeg dat er wordt overdreven, betekend dat dan dat ik hem een slecht commander vind? Naar mijn idee in ieder geval niet.
In de serie word hij toch door Brienne vermoord? Die deed toch helemaal niet mee in de strijd.

[..]

Nouja ik ben natuurlijk GRRM niet, maar om nou eerst Dany boekenlang weg te laten rotten in slavers bay en daarna Jon weer minimaal een boek zonder een flikker te doen aan de Wall rond te laten hangen zie ik niet gebeuren. Dus heeft hij tegenstanders nodig, Stannis en eigenlijk iedereen behalve de Boltons en White Walkers vallen daarvoor ongeveer af.
De enige andere reden die ik zie voor hem om weg te gaan bij de muur is om troepen te ronselen, maar wie zou de bastard van Edd Stark nou weer serieus nemen als hij dat doet terwijl hij zijn plicht als Lord Commander verzuimt, de Lannisters in ieder geval niet :P en ik gok dat hetzelfde geldt voor iedereen die de GoT speelt.
Hij wordt vermoord door Brienne, maar alleen doordat hij vooraf de battle had verloren, Brienne had dit nooit kunnen doen als hij die battle niet verloor natuurlijk of iig niet op die manier. Hier zijn we het denk ik wel over eens.

En als je het zwaar overdreven vindt noem je het misschien geen slechte commandant, maar zeg je wel dat hij geen goede commandant is. Dit stel ik echter in twijfel doordat vele karakters zeggen dat hij wel degelijk een uitstekend commandant is. Ik ga nu niet quoten uit de boeken, want dit kost me een hoop zoekwerk waar ik niet echt zin in heb :+ . Maar ik meen dat karakters als: Tywin, Roose, Tyrion, Renly en nog een aantal dit letterlijk hebben gezegd.

Ik denk dat Jon hoe dan ook nuttig is wat er ook met Stannis gebeurd. En voor mij blijkt het uit de daden van hem dat Jon op zijn minst begint te begrijpen dat het enige wat er werkelijk toe doet de battle tegen de WhiteWalkers is. (Op dat ene zwakke moment na wat ook uiteindelijk zijn "dood" wordt) Of nou Roose, Ramsay, Rickon of Stannis de lord of the north is maakt in dat geval niet uit. Ja het zou inderdaad makkelijker zijn om Stannis of Rickon te overtuigen, maar je zei het zelf al hij zal nog genoeg tegenstand krijgen met de zuidelijke huizen. Hij hoeft dus volgens mij hoe dan ook niet weg te kwijnen op de muur.

En dat stukje van wie zou een bastard nou geloven geldt sowieso of Stannis nou overwint of niet.
  woensdag 4 mei 2016 @ 00:47:24 #38
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_161913592
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 20:35 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
Wars and politics is best een goede en vermakelijke site, maar het zijn wel Stanstans, dus dat ze Stannis is een positief licht zien is niet zo heel raar.
Wel een aanrader zolang je dat in je achterhoofd houd.
Alles hun essays zijn goed ondersteund door de tekst en nooit niet goed onderzocht, meer kun je niet verlangen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 20:19 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Maar dat Stannis met huurlingen Westeros ooit had kunnen veroveren lijkt me sterk. Daarbij zie je Stannis al huurlingen inspireren? Zo'n troep die alleen vecht voor geld aanvoeren is toch totaal tegen zijn natuur.
Hij hoefde maar een paar belangrijke veldslagen te winnen om het momentum naar zijn kant te keren. Voor de rest heeft hij geen huurlingen nodig. Hij is tenslotte geen buitenlandse bezetter.

Ik denk dat huurlingen Stannis wel zouden waarderen, gewoon omdat ze in zien dat hij ze met zijn rigoureuze voorbereidingen in leven houdt.

quote:
He still had Bronn's hirelings, near eight hundred of them now, but sellswords were notoriously fickle. Tyrion had done what he could to buy their continued loyalty, promising Bronn and a dozen of his best men lands and knighthoods when the battle was won. They'd drunk his wine, laughed at his jests, and called each other ser until they were all staggering . . . all but Bronn himself, who'd only smiled that insolent dark smile of his and afterward said, "They'll kill for that knighthood, but don't ever think they'll die for it."- A Clash of Kings - Tyrion XI
“An interesting thing is a good thing.”
pi_161913730
Even iets anders. Moqorro wordt een vrouw. Want Carice is lang genoeg de enige hot priestess geweest, blijkbaar.

Wedden dat ze Jorahs greyscale doet verdwijnen, en de link gaat worden tussen Dany en de Ironborn?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-05-2016 01:00:45 ]
  woensdag 4 mei 2016 @ 01:07:57 #40
429702 Jasonjj90
Badabing Badabang
pi_161913808
quote:
2s.gif Op woensdag 4 mei 2016 01:00 schreef clumsy_clown het volgende:
Even iets anders. Moqorro wordt een vrouw. Want Carice is lang genoeg de enige hot priestess geweest, blijkbaar.

[ afbeelding ]

Wedden dat ze Jorahs greyscale doet verdwijnen, en de link gaat worden tussen Dany en de Ironborn?
Denk je ook dat zei dan op het schip van de Greyjoys meekomt net als Moqorro. En dan ook gelijk een stukje Dusky Woman wordt? Zou haar wel met Yara/Asha willen zien hoor... :o
pi_161913886
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 00:47 schreef Repelsteeltju het volgende:

Alles hun essays zijn goed ondersteund door de tekst en nooit niet goed onderzocht, meer kun je niet verlangen.
Iets minder Stannis bias zou best mogen van mij, dus ik kan best meer verlangen. :P

Maar goed, wat bias is op zich niet zo erg, maar hij is wel duidelijk merkbaar.
  woensdag 4 mei 2016 @ 01:19:15 #42
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_161913956
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 01:14 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:

[..]

Iets minder Stannis bias zou best mogen van mij, dus ik kan best meer verlangen. :P

Maar goed, wat bias is op zich niet zo erg, maar hij is wel duidelijk merkbaar.
Stannis en de Davos hoofdstukken zijn gewoon relatief er populair bij boeklezers.

Ik vind stoot me vooral aan hun waardering van Euron en een beetje hun m.i. structurele onderwaardering van Tywin.

Dat neemt niet weg dat wat ze schrijven al noem ik het essays voornamelijk opiniestukken zouden heten als ze ergens op papier gepubliceerd zouden worden.
  maandag 9 mei 2016 @ 11:51:53 #43
78964 Luuksor
[ Curacao ]
pi_162033932
Wat vonden jullie van de nieuwe ep?
pi_162034119
Vond het allemaal niet zo boeiend, wel bevestiging voor mij dat Stannis in het boek ook geen lang leven beschoren is.
pi_162035237
Dus. Is Meera Jon's zus?

Ik zeg neen.
pi_162036402
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 12:49 schreef clumsy_clown het volgende:
Dus. Is Meera Jon's zus?

Ik zeg neen.
Hoe kom je hier opeens bij? :?
pi_162036654
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 13:45 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Hoe kom je hier opeens bij? :?
Kwam net een debiele theorie tegen. Hij komt er op neer dat Meera wel héél erg op Jon lijkt, dat we Lyanna twee keer horen schreeuwen, en dat het mogelijk is dat Howland een deel van de tweeling mee heeft genomen.

Onzintheorieën daargelaten, is het wel heel cool om de verhaallijnen nu te zien ontwikkelen. Zelfs als boeklezer heb je geen idee meer waar het allemaal heen gaat, waardoor men als een gek aan het speculeren is geslagen.
pi_162036845
quote:
10s.gif Op maandag 9 mei 2016 13:58 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Kwam net een debiele theorie tegen. Hij komt er op neer dat Meera wel héél erg op Jon lijkt, dat we Lyanna twee keer horen schreeuwen, en dat het mogelijk is dat Howland een deel van de tweeling mee heeft genomen.

Onzintheorieën daargelaten, is het wel heel cool om de verhaallijnen nu te zien ontwikkelen. Zelfs als boeklezer heb je geen idee meer waar het allemaal heen gaat, waardoor men als een gek aan het speculeren is geslagen.
Met dat laatste ben ik het eens.
Ik denk dat we vanzelf antwoord krijgen als we Lyanna krijgen te zien.
  maandag 9 mei 2016 @ 16:22:14 #49
78964 Luuksor
[ Curacao ]
pi_162039300
quote:
10s.gif Op maandag 9 mei 2016 13:58 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Die theorie heb ik ook gelezen, klinkt niet zo heel raar eigenlijk.. Aan de andere kant, hoe zou dat uitspelen?
  maandag 9 mei 2016 @ 16:26:43 #50
78964 Luuksor
[ Curacao ]
pi_162039362
Oh! Ik was ook erg verbaasd dat ze FrankenGregor gewoon Ser Gregor noemden, hebben ze zo'n lage verwachting van het gemiddelde publiek?
  maandag 9 mei 2016 @ 17:22:31 #51
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_162040296
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 16:26 schreef Luuksor het volgende:
Oh! Ik was ook erg verbaasd dat ze FrankenGregor gewoon Ser Gregor noemden, hebben ze zo'n lage verwachting van het gemiddelde publiek?
Ja hadden ze geen bewijs naar Dorne gestuurd dat Gregor dood was? Dat maakt de woede van de sneks ietsjes begrijpelijker.
  maandag 9 mei 2016 @ 20:17:49 #52
78964 Luuksor
[ Curacao ]
pi_162044278
In de boeken wel, maar in de show niet volgens mij. Ik bekijk het Dorne lijntje compleet los van de rest trouwens, niet te voorspellen wat daar gebeurt!

Dit vond ik trouwens, precies mijn idee over de Umbers:
https://www.reddit.com/r/(...)spoilers_everything/
pi_162046171
Ik hoop wel dat ze volgende ep ook de rest bij de Tower of Joy laten zien.
  maandag 9 mei 2016 @ 21:19:13 #54
78964 Luuksor
[ Curacao ]
pi_162046269
Three Eyes zei wel zoiets als: enough for now.. Dus ik hoop het wel ja!
  maandag 9 mei 2016 @ 22:42:29 #55
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_162049657
quote:
2s.gif Op woensdag 4 mei 2016 01:00 schreef clumsy_clown het volgende:

[ afbeelding ]

wouldnt mind :9
Deathlift or Die.
pi_162050953
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 22:42 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

wouldnt mind :9
Oh, dacht dat ik die ook richting jou had gestuurd, vermoedde al zoiets.
pi_162054224
Vonden jullie de Tower of Joy scene niet enorm matig uitgevoerd? In het boek is die zo goed beschreven en echt een hoogtepunt van het eerste boek.

Maar ik vond hem echt heel erg matig uitgevoerd.. Geen Hightower, geen goede casting van Ned, dialoog wat er deels uitgehaald is...

Of ben ik te kritisch?
  dinsdag 10 mei 2016 @ 10:06:22 #58
211083 Angelof9
I must go first
pi_162055478
Ik vond de zwaardvecht scčne een beetje lame. Je ziet regelmatig iemand alleen maar rondrennen zonder echt iets bij te dragen. Het was gewoon niet heel; erg indrukwekkend.

;(
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_162055782
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 08:30 schreef Spaulding het volgende:
Vonden jullie de Tower of Joy scene niet enorm matig uitgevoerd? In het boek is die zo goed beschreven en echt een hoogtepunt van het eerste boek.

Maar ik vond hem echt heel erg matig uitgevoerd.. Geen Hightower, geen goede casting van Ned, dialoog wat er deels uitgehaald is...

Of ben ik te kritisch?
nee ik had hetzelfde vond het echt een van de beste scenes uit het boek en zit er eigenlijk al sinds seizoen 1 op te wachten.

vooral jammer dat ze de dialoog in hebben gekort.

quote:
“I looked for you on the Trident,” Ned said to them.
“We were not there,” Ser Gerold answered.
“Woe to the Usurper if we had been,” said Ser Oswell.
“When King's Landing fell, Ser Jaime slew your king with a golden sword, and I wondered where you were.”
“Far away,” Ser Gerold said, “or Aerys would yet sit the Iron Throne, and our false brother would burn in seven hells.”
“I came down on Storm's End to lift the siege,” Ned told them, "and the Lords Tyrell and Redwyne dipped their banners, and all their knights bent the knee to pledge us fealty. I was certain you would be among them.”
“Our knees do not bend easily,” said Ser Arthur Dayne.
“Ser Willem Darry is fled to Dragonstone, with your Queen and Prince Viserys. I thought you might have sailed with him.”
“Ser Willem is a good man and true,” said Ser Oswell.
“But not of the Kingsguard,” Ser Gerold pointed out. “The Kingsguard does not flee.”
“Then or now,” said Ser Arthur. He donned his helm.
“We swore a vow,” explained old Ser Gerold.
Ned's wraiths moved up beside him, with shadow swords in hand. They were seven against three.
“And now it begins,” said Ser Arthur Dayne, the Sword of the Morning. He unsheathed Dawn and held it with both hands. The blade was pale as milkglass, alive with light.
“No,” Ned said with sadness in his voice. “Now it ends.”"
ook vond ik "Dawn" nou niet zo'n tof zwaard als het in de boeken is.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_162056018
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 10:25 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

nee ik had hetzelfde vond het echt een van de beste scenes uit het boek en zit er eigenlijk al sinds seizoen 1 op te wachten.

vooral jammer dat ze de dialoog in hebben gekort.

[..]

ook vond ik "Dawn" nou niet zo'n tof zwaard als het in de boeken is.
Ik ben het niet met de kritiek eens.
First of all: niet gek dat ze de woordenwisseling ingekort hebben. Dat stuk met het benoemen van andere Lords is ook niet donders interessant. Maar belangrijker is dat alles wat we weten van de TOJ, gebaseerd is op een ijldroom van Ned. Hoewel het inderdaad één van de meest hyped stukken van AGOT is, komen we er nu pas echt achter wat er daadwerkelijk gebeurd is daar. GRRM zal D&D echt niet aan hun lot overgelaten hebben wat dat betreft, vermoed ik. Ik vind het juist heel gaaf gedaan dat Bran erachter komt dat het gevecht echt niet zo honourable was, en dat de verhalen over Ned dus wellicht niet waar zijn. Het bouwt ook op naar andere, nog schokkendere ontdekkingen in de toren zelf. Verder vermoed ik dat Hightower zich in de toren zelf bevindt, nabij Lyanna.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')