abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161888480
In verband met een geplande vakantie naar Namibie deze zomer ben ik op zoek naar een verrekijker. Eerdere verrekijkers heb ik nooit gehad, dus zelf heb ik geen goedvergelijkingsmateriaal. Wel ben ik van plan de verrekijker ook in Nederland te gaan gebruiken. Heel veel eisen heb ik denk ik niet. Wel draag ik afwisselend een bril of lenzen. De verrekijker hoeft niet per se heel klein te zijn. Wat groter en steviger lijkt mij ook wel prettig qua stabiliteit namelijk? Budget is ongeveer tot 250 euro. Is dit een reeel budget voor een degelijke verrekijker? De prijzen die ik online vind lopen namelijk ver uiteen. Ik ben sowieso van plan om eens een zaak binnen te lopen voor deskundig advies.

Mocht dit niet de juiste plek zijn voor deze vraag mijn excuses!
pi_161890018
¤250,- voor een verrekijker lijkt me sowieso wel erg veel, zelfs voor een hele goede.

http://www.kijkshop.nl/pr(...)kers-en-accessoires/
With a Song in my heart and a smile on my face...
pi_161890028
quote:
4s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 02:56 schreef Mr.Galaxy. het volgende:
¤250,- voor een verrekijker lijkt me sowieso wel erg veel, zelfs voor een hele goede.

http://www.kijkshop.nl/pr(...)kers-en-accessoires/
Als ts zelf met een budget van 250 euro aan komt. Is het wel heel grof om kijkshop spul van 2 tientjes voor te gaan stellen... het brakke beeld dat daaruit komt maakt iedereen spontaan zeeziek. Dat is alsof hij vraagt voor een knappe camera voor 500 euro en je dan voorstelt om een mobieltje van 5 tientjes te pakken omdat die het ook kan :') Een "erg" goede kan meer dan 750 euro kosten. Wat knaps met een goede prijs/prestatie kan je vinden voor rond de 100.

TS, ik raad aan gewoon eens een foto winkel binnen te lopen. Die hebben meestal ook genoeg soorten verrekijkers. Kan je met je eigen ogen eens kijken wat je fijn vind. Geen idee welke regio je zit, maar bij bijv CameraNu (Urk) hebben ze er heel erg veel. En kan je ze ook gewoon in de weilanden achter de zaak testen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 03-05-2016 03:07:53 ]
pi_161890066
quote:
99s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 03:02 schreef CrashO het volgende:

[..]

Als ts zelf met een budget van 250 euro aan komt. Is het wel heel grof om kijkshop spul van 2 tientjes voor te gaan stellen... het brakke beeld dat daaruit komt maakt iedereen spontaan zeeziek. Dat is alsof hij vraagt voor een knappe camera voor 500 euro en je dan voorstelt om een mobieltje van 5 tientjes te pakken omdat die het ook kan :') Een "erg" goede kan meer dan 750 euro kosten. Wat knaps met een goede prijs/prestatie kan je vinden voor rond de 100.

TS, ik raad aan gewoon eens een foto winkel binnen te lopen. Die hebben meestal ook genoeg soorten verrekijkers. Kan je met je eigen ogen eens kijken wat je fijn vind. Geen idee welke regio je zit, maar bij bijv CameraNu (Urk) hebben ze er heel erg veel. En kan je ze ook gewoon in de weilanden achter de zaak testen.
Ik geef alleen maar aan dat zelfs een hele goede verrekijker iig geen 250 euro hoeft te kosten.

Ter vergelijking geef ik een linkje van de kijkshop, wil nog niet zeggen dat TS persé daar moet kopen, maar als tip dat TS juist niet naar de duurdere zaken hoeft voor goede kwaliteit.

Maar jouw tip sloeg (net als je Avatar) al helemaal nergens op, iets adviseren wat TS zelf in de OP al had bedacht. :')
With a Song in my heart and a smile on my face...
pi_161895478
Ik heb nog wel genoeg verstand dat een verrekijker van 20 euro niet veel soeps kan zijn.... Woon in regio Groningen. Zag dat in Beilen (Drenthe) een speciaalzaak zat (verrekijkershop.nl). Ik zal daar dan ook eens een bezoekje gaan brengen t.z.t.
  Moderator dinsdag 3 mei 2016 @ 13:59:44 #6
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_161895833
Schopje FOT, succes met zoeken ;)
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_161897169
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 03:17 schreef Mr.Galaxy. het volgende:

[..]

Ik geef alleen maar aan dat zelfs een hele goede verrekijker iig geen 250 euro hoeft te kosten.

Ter vergelijking geef ik een linkje van de kijkshop, wil nog niet zeggen dat TS persé daar moet kopen, maar als tip dat TS juist niet naar de duurdere zaken hoeft voor goede kwaliteit.

Maar jouw tip sloeg (net als je Avatar) al helemaal nergens op, iets adviseren wat TS zelf in de OP al had bedacht. :')
Waar zie jij goede kwaliteit daar dan? Ik zie alleen maar Chinees plastic speelgoed..
pi_161914993
Persoonlijk zou ik het budget verhogen en op zoek gaan naar een goede tweedehands Zeiss of Meopta.

Nieuw spul ga je waarschijnlijk spijt van krijgen met dat bedrag, zeker tijdens schemer als al het interessante begint.
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.
pi_161929737
Is budget rond de 250 euro dan een irreëel bedrag voor een degelijke verrekijker? Ben met tweedehands altijd bang voor verborgen gebreken, met name als het op een relatief dure aankoop gaat.
  woensdag 4 mei 2016 @ 20:59:04 #10
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_161930049
Is dit niks?
http://www.aroundtheglobe(...)ekijker-si24193.html

Zie ik voor ¤179 te koop. Nieuw
Weet niet of dit een 'echte' Steiner is, maar ben al jaren tevreden met een Steiner Commander.
NB. Is een Chinees, lees ik her en der. :)

Nikon Monarch 5 8x42?

[ Bericht 4% gewijzigd door Hyperdude op 04-05-2016 21:34:05 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_161931102
250 kan je een prima kijker voor kopen hoor, niet vergelijkbaar met een swarovski, maar dat hoeft ook niet voor dat bedrag. Heb zelf een simpele Eden van knivesandtools en tevreden mee. Werkt prima tijdens schemer, beeldkwaliteit is oké, maar niet bijzonder goed. HD en XP heb je er van, elk een eigen prijs en natuurlijk kwaliteit. XP iets beter dan HD.

Heb zelf de XP en HD getest en vond de meerprijs van de XP het zeker waard :)
pi_161933909
Ok bedankt voor de input. Die Eden XP komt bijzonder goed uit alle reviews als ik het zo lees. Misschien iets boven budget maar liever een paar euro te veel dan een miskoop.
pi_161945165
Die Eden is wel een leuk ding zo te zien, maar test hem in het schemerlicht anders ga je echt spijt krijgen mocht het niet lekker werken.
Als je voor de Eden gaat kies dan de 10 x 56 en niet de 10 x 42. Grotere lens is meer lichtinval.

Tweedehands kun je heel goed kopen bij een winkel waar ze ook garantie geven camera winkel, jagers winkel enz. En houd er rekening mee dat Zeiss levenslange garantie heeft die ook overdraagbaar is. ( levenslang komt bij hun over op 45 jaar)
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.
pi_161945258
Mwah, niet helemaal mee eens. De 10x56 is ook echt belachelijk onhandig qua meenemen. Leuk voor in de schemering, maar totaal niet praktisch als je een stuk gaat lopen. Nu zal je dat in Namibië wellicht niet zo veel doen, maar mocht je ooit nog gaan backpacken oid of zonder auto reizen, dan is het wel jammer dat je weer een nieuwe nodig hebt.
Een 10x56 is daarnaast ook niet per se beter dan een 10x42. Puur afhankelijk van wat je wilt. Ik zou zelf altijd voor de 10x42 gaan, want ik wil hem ook mee kunnen nemen tijdens het wandelen en de 10x42 is handzamer en lichter.

Uiteraard gewoon even testen, maar een 8x42 of een 10x42 zou gewoon moeten werken zoals de meesten dat doen. Kwaliteitsverschil tussen een top-end verrekijker en deze is zichtbaar, maar daar is de prijs ook naar. Ben er zelf nog altijd tevreden mee in ieder geval, maar als ik soms door een top-end kijker kijk dan merk ik het verschil zeker :)
pi_161962840
Ok bedankt nogmaals. Zat nog wel te twijfelen over 8 of 10x vergroting. Ik had begrepen dat als je veel aan het lopen/kijken bent 8x makkelijker is ivm beeldstabilisatie en ruim voldoende is?
pi_161963815
beeldstabilisatie valt bij 10x en 8x nog wel te doen. 8x is voldoende in principe denk ik, maar ik zou zelf toch voor de 10x gaan. Je gaat naar Namibië en de kans is groot dat je dieren gaat zien op grote afstanden, dus dat kleine beetje extra is dan wel prettig.

Beide zijn prima denk ik. 10x is zeker nuttig als je ook vogels wilt bekijken.
  vrijdag 13 mei 2016 @ 17:36:29 #17
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_162157355
De vogelbescherming heeft nu een actie met korting op verrekijkers. Het eigen merk van de vogelbescherming maakt ook prima kijkers, zie bijvoorbeeld de verrekijkertest van Roots Magazine:

http://www.technolyt.nl/u(...)ROOTS-kijkertest.pdf
Huilen dan.
  vrijdag 13 mei 2016 @ 17:37:43 #18
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_162157375
Als je lid bent van de vogelbescherming dan haal je de Buizerd 8x42 en 10x42 voor ongeveer 288 euro.

Dan heb je een goede kijker te pakken voor een nette prijs.
Huilen dan.
  vrijdag 13 mei 2016 @ 17:40:35 #19
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_162157432
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 03:17 schreef Mr.Galaxy. het volgende:

[..]

Een "hele goede" verrekijker gaat je meer dan ¤1000 kosten. Een "goede" vind je over het algemeen tussen de 200-500 en daaronder krijg je op z'n hoogst "aardige" kijkers en "troep".
Huilen dan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')