abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161865645
Welkom in het babytopic!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

Game on! *O*
pi_161865744
Muziek is helemaal super ja :) kan ook niet anders met zo'n muzikale vader!
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_161865759
Wow Kris, 30 kilo! Knap! Hier heb ik 10 kilo cadeau gekregen van K. maar ik ben erg anti sporten :@ Ik denk dat ik er wel aan moet geloven als ik m'n muffin top kwijt wil. Al lijkt het echt alleen daar te zitten, want ik pas al m'n kleding nog van voor de zwangerschap.
pi_161865828
O ja over een slappe buik. Ik ben alle kilo's al lang weer kwijt en mijn buik is ook wel weer plat geworden, maar strak is nog wel heel wat anders. :+ Ik ga wel pas echt weer sporten als ik helemaal uitgeworpen ben. Mijn conditie is alweer prima op peil door het vele lopen met N. en een strakke buik komt vast ooit wel weer. :P
  maandag 2 mei 2016 @ 10:07:01 #5
327807 Mariposas
יה&#14
pi_161865903
Hoe gaat het met N nu, Selvaria?
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_161866023
Slappe buik? Nee joh, gewoon weer een baby in gehuisvest, zie je niks van zo!

Hoe doen jullie dat eigenlijk met zonnebrand smeren? Ik weet niet zo goed waar ik mee moet beginnen te smeren bij T. Zijn huid lijkt nogal te reageren op 'smeerseltjes en parfummetjes'. Maar we wandelen en fietsen veel en dan is 't eigenlijk geen doen om de zon compleet te vermijden.
pi_161866050
Lief dat je het vraagt. :) De nacht ging goed en vanochtend werd ze wakker met 37,8 en heeft ze wat gegeten en een uurtje gespeeld. Nu ligt ze alweer bijna een uur te slapen. Straks smeren we haar goed in, zetten we haar een hoedje op en gaan we even een korte wandeling maken om te kijken of ze dat volhoudt. Anders zijn we zo weer hier terug en kan ze nog even lekker slapen. Ze lijkt in elk geval niet meer zo snel als gisteren, maar het is natuurlijk even afwachten hoe het later op de dag weer gaat.
  maandag 2 mei 2016 @ 10:16:30 #8
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_161866055
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 10:14 schreef Ggirl het volgende:

Hoe doen jullie dat eigenlijk met zonnebrand smeren? Ik weet niet zo goed waar ik mee moet beginnen te smeren bij T. Zijn huid lijkt nogal te reageren op 'smeerseltjes en parfummetjes'. Maar we wandelen en fietsen veel en dan is 't eigenlijk geen doen om de zon compleet te vermijden.
Je zou bijv. Lovea eens kunnen proberen of Naif :Y
pi_161866085
Wow Kris, 30 kilo! Was je ook zoveel aangekomen of ben je extra aan het afvallen?

Ik heb me er al bij neergelegd dat mijn buik nooit meer goed komt. Het is niet alleen een flubberbuik nu, maar ook onder de striae scheuren die nu langzaam minder zichtbaar worden van kleur maar qua structuur duidelijk voelbaar en zichtbaar zijn. Enige voordeel is dat de flubberbuik nog een deel verstopt :')

Maar goed, ik ga er ook pas echt wat aan proberen te doen zodra we klaar zijn met baby's maken.
pi_161866367
30 zijn er van de zwangerschap, alles wat ik nu afval is extra. Was voor m'n zwangerschap ook al eens 40 kilo afgevallen. Dus die strakke buik daar hoop ik niet eens meer op. Buikspieroefeningen doen niks tegen de slappe huid. En moet binnenkort ook nog wat aan een Navelbreuk laten doen operatief.

L. steekt d'r handen in de lucht als ze muziek hoort. Soms staat ze dan ineens per ongeluk los.:D
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_161867163
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 10:14 schreef Ggirl het volgende:

Wij smeren Naïf (etos te koop) dat werkt goed. Geen gekkigheid erin en wurm met zijn eczeemhuid kan hem goed hebben. Zijn gezicht, nekje en armpjes (indien korte mouwen) smeer ik nu in. Geeft geen vlekken op dragers (indien je draagt) en kleding. Ook mijn eigen gezicht moet ik weer insmeren. Zwangerschapsmasker komt weer beetje tevoorschijn en ik ben heul niet zwanger!

Lovea (in sommige etossen en de tuinen te koop) is ook fijn spul wat ik steeds lees. Zacht voor gevoelige huidjes en laat ook geen vlekken achter.

Ook in de schaduw hebben ze bescherming nodig tegen de zon ;) Je kunt in de schaduw ook verkleuren ;)

wij gebruikte eerst deze P20 , maar die vlekt helaas. Wel fijn spul verder.

quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 09:37 schreef Krisvc het volgende:
Mijn flubber is permanent vrees ik. Maar sinds m'n bevalling ben ik 30+ kilo kwijt en ik heb er nog 7 te gaan. Ik kan wel leven met die flubber geloof ik. :P

Zijn jullie kleintjes ook zo gek op muziek? L. gaat helemaal los als er muziek op staat. Dansen, klappen, hupsen, totaal gefascineerd luisteren. Mooi vind ik dat.
30 + mijlpaal! Vreselijk knap! *O* O+ *O*

Hier de 20+ mijlpaal maar het voelt als 3 :') Nog een kilo of 20 te gaan :P

quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2016 08:42 schreef Lamb29 het volgende:
IMA ik geloof ook niet zo in die sprongetjes, maar mijn DNA zit wel heel klassiek op 5/6 WK nu & is minder tevreden.

Maar het kan ook nog wat buikpijn zijn. Hij zou graag weer een flinke poepluier kweken maar het lukt niet. Of buikpijn door de Nystatine. Of clusteren... Naja geen idee maar sneu is t wel. Hoewel t in verhouding nog steeds een heel rustig en tevreden jongetje is. Meer mopperen en wurmen met armen en benen, maar huilen ging van 10 naar 20 min per dag. En vooral wanneer het aanhappen niet lukt.. Of door de zure mondjes terug door het onrustig drinken.
Oh en hij is moe... hazenslaapjes gisteren ipv paar goede rondes
Heb je al eens gekeken naar babymassage? En rondjes draaien met de benen?
Ik legde wurm op zijn rug en dan trok ik zijn beentje op naar zijn buikje en ging dan langzaam met zijn onderlijf en beentjes naar links en dan langzaam weer terug beetje boven en dan beetje naar rechts en dan naar beneden recht. Soort van rondjes. Op een relaxed langzaam tempo blijven herhalen. Dat hielp zijn buikje bij ons goed.
misschien heb je wat aan de tip :D

quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 08:02 schreef silliegirl het volgende:
Ik haak trouwens nog even aan met een heel andere vraag: hoe lang duurde het bij jullie voor je buik weer ging lijken op hoe het was voor je bevalling?

Ik ben inmiddels wel weer aardig op gewicht, maar mijn buik :X . Mijn huid is zeg maar 4 maten te groot en nu hangt er zo'n flubbertje bij mn buik :X . Iemand enig idee of dat nog wat bij gaat trekken?
Die is altijd al flubber :P Maar bij mij al minder flubber dan voor de bevalling. Je zult het toch ook met spiertraining moeten doen ben ik bang ;)

quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 07:32 schreef silliegirl het volgende:
Mijn W is 6 maanden vandaag! *O* Waar is de tijd gebleven..
in het gisteren!

wat gaat dat hard he?

quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 21:16 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Ik geloof niet heel vast in sprongetjes, maar ik wil geloof ik een uitzondering maken voor de 9-maanden variant.. Ik dacht eerst een tand, maar die is wel door.. Het is steeds gillen, boos, huilen en dan ineens weer helemaal blij en vrolijk..
9 manden mood swings :9
Schudden voor gebruik
pi_161867184
Wanneer mag je eigenlijk starten met buikspier oefeningen? Mij terugplooi was netjes maar lijkt nu uit te lubberen :') hier nog plus 7 kilo ongeveer. Hoop er 10 af te krijgen. Maar nu niet actief ivm bv
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_161867267
Ja ik masseer al veel idd! O had veel heel veel krampjes dus weer deden het als automatische piloot ook weer bij E. Zijn beentjes opvouwen doen we ook veel, zo ligt hij graag.
We'll have love aplenty
You and Me
pi_161867282
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 11:12 schreef Lamb29 het volgende:
Wanneer mag je eigenlijk starten met buikspier oefeningen? Mij terugplooi was netjes maar lijkt nu uit te lubberen :') hier nog plus 7 kilo ongeveer. Hoop er 10 af te krijgen. Maar nu niet actief ivm bv
Volgens mij pas als je buikspieren weer netjes naast elkaar zitten.
pi_161867328
Oh dat zaten ze op een klein stukje na... Vandaag is hij 6wk dus ook officieel geen kraamperiode meer :D
Volgende week maar eens rustig beginnen wanneer O op school is
We'll have love aplenty
You and Me
pi_161867334
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 11:16 schreef Lamb29 het volgende:
Ja ik masseer al veel idd! O had veel heel veel krampjes dus weer deden het als automatische piloot ook weer bij E. Zijn beentjes opvouwen doen we ook veel, zo ligt hij graag.
^O^

Zure mondjes terug....geeft hij dat vaak?
Misschien kan je zijn matrasje al iets laten hellen door een handdoek eronder opgevouwen aan het hoofdkantje te leggen. Of blokjes onder het ledikant.
Ik kreeg de tip om wurm te laten liggen op zijn zij na de voeding. Dan is de maag en slokdarm en mond nog op een lijn en kan de lucht er gemakkelijk uit en krijg je geen klotsende maagjes met ineens recht op zetten. Zo had hij ook minder lucht in zijn buikje.

En dan zijn mijn tips even op :D :*
Schudden voor gebruik
pi_161867348
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 11:12 schreef Lamb29 het volgende:
schuine buikspieren na een week of 6 geloof ik?
nooit gedaan :@
Schudden voor gebruik
pi_161867399
Ik keek gisteren naar mijn mannen die samen aan het keuvelen waren in de draagdoek bij het lokale dierenpark. Wurm lijkt ineens zo groot. Wijst dingen aan, jaagt de geiten de stuipen op het lijf door ineens keihard BEEEEEEEEEEEEEeeeeeeeeeeeeeeeeeeeh te geiten. (plaatje bij het praatje gisteren in het draagtopic gezet)

Kreeg ik me toch het gevoel van.... kleine baby!! waar ben je? Nieuwe maken!! :'( :{ :D *;

Hebben meer dat gevoel soms? Of gehad? Of absoluut niet?
*nieuwschierig is! :D
Schudden voor gebruik
pi_161867684
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 11:19 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

^O^

Zure mondjes terug....geeft hij dat vaak?
Misschien kan je zijn matrasje al iets laten hellen door een handdoek eronder opgevouwen aan het hoofdkantje te leggen. Of blokjes onder het ledikant.
Ik kreeg de tip om wurm te laten liggen op zijn zij na de voeding. Dan is de maag en slokdarm en mond nog op een lijn en kan de lucht er gemakkelijk uit en krijg je geen klotsende maagjes met ineens recht op zetten. Zo had hij ook minder lucht in zijn buikje.

En dan zijn mijn tips even op :D :*
Oh handdoek kunnen we wel weer doen idd! In kraamweek gedaan ivm misselijk van vruchtwater.

En we laten hem idd na t drinken tijdje liggen ipv overeind. Björn doet hij van toch pas tijd later. Bv wanneer we hem optillen na de luier verschonen
We'll have love aplenty
You and Me
pi_161867714
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 11:22 schreef Stippelrientje het volgende:
Ik keek gisteren naar mijn mannen die samen aan het keuvelen waren in de draagdoek bij het lokale dierenpark. Wurm lijkt ineens zo groot. Wijst dingen aan, jaagt de geiten de stuipen op het lijf door ineens keihard BEEEEEEEEEEEEEeeeeeeeeeeeeeeeeeeeh te geiten. (plaatje bij het praatje gisteren in het draagtopic gezet)

Kreeg ik me toch het gevoel van.... kleine baby!! waar ben je? Nieuwe maken!! :'( :{ :D *;

Hier pas Kriebels toen O 4 was :D
Zag ineens een grote zus in haar O+
Vriend en ik zeiden altijd 'we zeggen nooit nooit maar minimaal 5 jr verschil
We'll have love aplenty
You and Me
  maandag 2 mei 2016 @ 11:37:19 #21
327807 Mariposas
יה&#14
pi_161867725
Ik zou de zonnebrandcreme van Lovea gebruiken, in Naïf zit wel parfum.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_161867892
quote:

Dat laatste? Soms. We zouden heel graag nog een kindje krijgen in de toekomst. Het ene moment denk ik 'kort op elkaar lijkt me tof als dat mag lukken' en het andere moment denk ik 'voorlopig niet, eerst maar eens de boel op een rij en optimaal van Twix genieten'.

Nu is mijn jongetje niet groot (we gaan nu bij 7,5 maand qua bovenkleding naar maat 68) maar hij ontwikkelt wel als een malle. Zitten, kruipen, optrekken, kletsen, enz. Dan denk ik wel eens 'stop de tijd!'
pi_161868016
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2016 11:44 schreef Malteser het volgende:

[..]

Dat laatste? Soms. We zouden heel graag nog een kindje krijgen in de toekomst. Het ene moment denk ik 'kort op elkaar lijkt me tof als dat mag lukken' en het andere moment denk ik 'voorlopig niet, eerst maar eens de boel op een rij en optimaal van Twix genieten'.

Nu is mijn jongetje niet groot (we gaan nu bij 7,5 maand qua bovenkleding naar maat 68) maar hij ontwikkelt wel als een malle. Zitten, kruipen, optrekken, kletsen, enz. Dan denk ik wel eens 'stop de tijd!'
Hij is wel aan het inlopen denk ik toch!.... Met 7 a 7,5 maand gingen wij net naar maatje 74 geloof ik. Daar zit hij nu nog in met 9 maanden.

Hij heeft dan ook veel energie verloren en te verdelen met zijn gehoest, gekuch, geslijm, gesnotter, gepuf en meer van die minder fijne dingen! Tijd voor een keer een update foto van je mooie mannetje O+
Schudden voor gebruik
pi_161868173
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 11:48 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Hij is wel aan het inlopen denk ik toch!.... Met 7 a 7,5 maand gingen wij net naar maatje 74 geloof ik. Daar zit hij nu nog in met 9 maanden.

Hij heeft dan ook veel energie verloren en te verdelen met zijn gehoest, gekuch, geslijm, gesnotter, gepuf en meer van die minder fijne dingen! Tijd voor een keer een update foto van je mooie mannetje O+
Dat is ook zo, dat kost hem veel energie. En als hij wakker is, staat hij 'aan'. Twix is altijd in beweging en actief. Dus hij verbruikt ook veel energie.
Hij weegt iets meer dan 7 kilo bij 67,5 centimeter. Daarmee groeit hij netjes op zijn eigen lijntje dus dikke prima!

Foto's online doe ik helaas niet aan, hoe graag ik mijn knapperd ook wil laten zien. Sorry :@.
pi_161868179
quote:

Hier wisselt het. Op goede dagen wil ik er nu nog wel 1, maar na een aantal slapeloze nachten wil ik er niet eens aan denken... :z

En das puur op gevoel, rationeel gezien komt er hier voorlopig echt geen 2e.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')