quote:
Op dinsdag 3 mei 2016 07:34 schreef Kamina het volgende:[..]
Als jij werkelijk zou vertellen aan je psycholoog wat je hier vertelt, dan zou diegene direct alarm slaan en je medicatie ontzeggen.
Maar iets zegt me dat je dat het meest vreest; niet meer kunnen gebruiken. Ik geloof niet dat jij geholpen wil worden, en daar kan geen hulpverlening je bij helpen.
Verre, verre van normaal, zulk gedrag en denkbeelden.
Niks willen voelen, want gevoelens zijn te confronterend, belemmert hem dan ook om aan zijn issues te werken. Ik denk dat hulpverleners nog geen kwart weten van wat er in hem omgaat en wat hij heeft meegemaakt. Het wantrouwen is ook erg jammer. Dan kan je inderdaad niet verwachten dat therapie gaat helpen. Zorg dan dat je van hulpverlener verandert, want er zitten wel goede tussen. Maar iets zegt me dat hij inderdaad niet geholpen wil worden, en daarom alle hulpverleners op een bepaalde manier wegzet.
Al is het verder niet compleet onrealistisch om te denken dat sommige mensen niet te helpen zijn, want dat is zo. Maar als een zombie door het leven gaan lijkt me voor niemand nodig. Misschien dat je niet alles kunt bereiken in het leven wat je zou willen, maar dit is geen kwaliteit van leven. Dan kan je net zo goed dood zijn, of er alles aan doen om er wat van te maken. Dat laatste is eng natuurlijk, zeker als je liever alles ontwijkt.
Afijn, we hebben het hier over iemand die al vanaf vrij jong zichzelf heeft geïsoleerd door middel van World of Warcraft. Dan heb je het jezelf ook wel heel moeilijk gemaakt om normaal te functioneren en goede sociale vaardigheden te ontwikkelen. Als daar dan ook nog trauma, BDD en depressie bij komen... persoonlijkheidsproblematiek zou me ook niks verbazen.
Geen fijn traject om daar allemaal mee te moeten dealen. Dus als dit is wat hij wil, snap ik dat wel. Overleven, in plaats van leven. Zo'n traject is enorm zwaar en BDD is een ziekte waarbij het risico op suïcide relatief hoog is.