Heb mijn profiel nu gedisabled. Weet helemaal niet hoe LI werkt dus als het straks relevant blijkt, duik ik er wel in.quote:Op zondag 1 mei 2016 20:44 schreef DoubleDip het volgende:
Waarom pas je dan die foto niet aan? Je studie is bijna klaar, moet je nagaan wat er straks gebeurt als je op zoek gaat naar werk. En waarom heb je uberhaupt die foto gebruikt? Dat het verplicht was wil nog niet zeggen dat het slim is om er dan op zo'n manier op te gaan staan.
Nee, in mijn vakgebied gaat 't trouwens meer om persoonlijke aanbevelingen. Maakt niet uit welke diploma's je hebt of wie je bent, als je maar goed bent in je taak. Alles en iedereen is een uitzendbureau zeg maar.quote:Op zondag 1 mei 2016 20:45 schreef DoubleDip het volgende:
Ben je trouwens al bezig met het zoeken naar een werkplek? Als in: ga je naar netwerkborrels/carrierebeurzen en dat soort dingen? Connecties zijn heel belangrijk als je een baan wilt, misschien nog wel belangrijker dan je CV. 60% van de banen gaat via-via en niet door middel van vacatures.
Ah oke, nou op LinkedIn heb je een Recommendations functie. Je kan iemand van je stagebedrijf vragen om een aanbeveling voor je te schrijven op je profiel. Werkgevers zien dat dan ook.quote:Op zondag 1 mei 2016 20:47 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Nee, in mijn vakgebied gaat 't trouwens meer om persoonlijke aanbevelingen. Maakt niet uit welke diploma's je hebt of wie je bent, als je maar goed bent in je taak. Alles en iedereen is een uitzendbureau zeg maar.
Ik weet nog niet wat ik wil straks, en mensen moeten mij maar nemen zoals ik ben. Ik schijn uniek te zijn, en helemaal gelikt over (willen) komen om zo een baantje te bemachtigen, dan is het sowieso al geen match voor mij. Elleboogwerk ben ik niet zo van, al is één goede foto wel slim, zoals die in z/w destijds.quote:Op zondag 1 mei 2016 20:47 schreef DoubleDip het volgende:
Ik zou trouwens zorgen voor een foto die gemaakt is door een professionele fotograaf. Weet niet hoe het in jouw wereldje werkt, maar wat ik gemerkt heb is dat ik na vrijwel iedere sollicitatie (of het nu voor een stage of business course is) wel een profiel view heb van een potentiële werkgever.
Ik zeg niet dat het één grote show is op platforms als LI, maar het komt soms wel allemaal over als vriendjespolitiek of o zo leuk gevonden willen worden, en in sommige sectoren heb je helemaal niks aan LI. En zoals gezegd: ik gebruik dat profiel al jaren niet meer, dus ik was mij er ook niet bewust van.quote:Op zondag 1 mei 2016 20:53 schreef DoubleDip het volgende:
Dat heeft weinig te maken met dat mensen je moeten 'nemen zoals je bent'. Gewoon een nette, professionele foto is al een goed begin, mensen nemen je serieuzer. Heeft niks te maken met gelikt over willen komen, of beweer jij nu dat iedereen die op LI zit gelikt over wil komen? En met ellebogenwerk is er ook geen verband, al moet je wel jezelf zien te verkopen en guess what, dat werkt juist niet met een feesthoed.
Kijk anders eens wat rond op LinkedIn, dan zie je wat ik bedoel met een professionele foto.
Een gesprek regel ik altijd door mijn gelikte brief en cv. Ben onderscheidend van de rest blijkbaar, kan dingen goed verwoorden zoals ik ze zie, alsof je het zelf meemaakt of dingen afvraagt als je de brief leest. Daarom faal ik ook op al die platforms als FB, LI en datingsites, ik weet mezelf daar niet te verkopen of leuker te maken dan ik ben. In het echt en op papier lukt dat blijkbaar wel.quote:Op zondag 1 mei 2016 20:56 schreef Scuidward het volgende:
Sollicitatiegesprekken en daten hebben nog best veel raakvlakken. Doe je het niet voor het een, is het wel handig voor het ander, en doe je het voor allebei, dan sla je twee vliegen in 1 klap. Gemiddeld is een sollicitatiegesprek wel drie kwartier.
En jij denkt dat de journalistiek geen vriendjespolitiek / ons kent ons cultuurtje is? Manman, wat ga jij het nog naar je zin hebben als je eindelijk klaar bent met je opleiding.quote:Op zondag 1 mei 2016 20:58 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Een gesprek regel ik altijd door mijn gelikte brief en cv. Ben onderscheidend van de rest blijkbaar, kan dingen goed verwoorden zoals ik ze zie, alsof je het zelf meemaakt of dingen afvraagt als je de brief leest. Daarom faal ik ook op al die platforms als FB, LI en datingsites, ik weet mezelf daar niet te verkopen of leuker te maken dan ik ben. In het echt en op papier lukt dat blijkbaar wel.
Je moet jezelf natuurlijk wel kunnen verkopen. Het is idd cliché, maar een goed netwerk helpt al een hele hoop. Hoeveel connecties heb je? Zijn dat bijvoorbeeld klasgenoten, of ook mensen die ergens werken waar jij ook zou willen werken?quote:Op zondag 1 mei 2016 20:56 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het één grote show is op platforms als LI, maar het komt soms wel allemaal over als vriendjespolitiek of o zo leuk gevonden willen worden, en in sommige sectoren heb je helemaal niks aan LI. En zoals gezegd: ik gebruik dat profiel al jaren niet meer, dus ik was mij er ook niet bewust van.
Uitgenodigd worden is een mooie eerste stap, maar daarmee heb je nog geen baan. Hoe zorg je dat een gesprek goed verloopt? En wat El Dinosaur zegt: als het blijkbaar allemaal vriendjespolitiek is (wil ik best geloven hoor), hoe zorg je dan dat jij die baan krijgt?quote:Op zondag 1 mei 2016 20:58 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Een gesprek regel ik altijd door mijn gelikte brief en cv. Ben onderscheidend van de rest blijkbaar, kan dingen goed verwoorden zoals ik ze zie, alsof je het zelf meemaakt of dingen afvraagt als je de brief leest.
Hehe, maar ook daar zie ik soms mensen die ik in het echt weleens tegenkom... kan ze dan online echt helemaal niet herkennen. Die foto's en wat ze meemaken is vaak één goed nieuws show. Online werkt het misschien, maar offline zijn ze echt niet zo sprankelend als ze doen vermoeden.quote:Op zondag 1 mei 2016 20:59 schreef Harmankardon het volgende:
Terwijl profielen doorgronden nog wel een sterke kant van je is.
Hoeveel niet-stage sollicitaties heb jij tot nu toe gehad?quote:Op zondag 1 mei 2016 20:58 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Een gesprek regel ik altijd door mijn gelikte brief en cv. Ben onderscheidend van de rest blijkbaar, kan dingen goed verwoorden zoals ik ze zie, alsof je het zelf meemaakt of dingen afvraagt als je de brief leest. Daarom faal ik ook op al die platforms als FB, LI en datingsites, ik weet mezelf daar niet te verkopen of leuker te maken dan ik ben. In het echt en op papier lukt dat blijkbaar wel.
Ik doelde specifiek op het gesprek daarna, waarin er een wederzijdse match moet zijn.quote:Op zondag 1 mei 2016 20:58 schreef Deezertje het volgende:
Een gesprek regel ik altijd door mijn gelikte brief en cv.
Dat zijn fijne eigenschappen.quote:Op zondag 1 mei 2016 20:58 schreef Deezertje het volgende:
Ben onderscheidend van de rest blijkbaar, kan dingen goed verwoorden zoals ik ze zie, alsof je het zelf meemaakt of dingen afvraagt als je de brief leest.
Zeg je nu dat jij je in het echt leuker wilt voordoen dan dat je bent? Wie help je daar dan mee?quote:Op zondag 1 mei 2016 20:58 schreef Deezertje het volgende:
Daarom faal ik ook op al die platforms als FB, LI en datingsites, ik weet mezelf daar niet te verkopen of leuker te maken dan ik ben. In het echt en op papier lukt dat blijkbaar wel.
Dat zeg ik toch ook niet? Ik zeg: ik ben niet van het ellebogenwerk en dat is is mijn wereldje helaas wel zo. Ons kent ons etc.quote:Op zondag 1 mei 2016 21:00 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
En jij denkt dat de journalistiek geen vriendjespolitiek / ons kent ons cultuurtje is? Manman, wat ga jij het nog naar je zin hebben als je eindelijk klaar bent met je opleiding.
2, binnen mijn sector bij landelijke bedrijven.quote:Op zondag 1 mei 2016 21:01 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Hoeveel niet-stage sollicitaties heb jij tot nu toe gehad?
En hoe is dat gegaan?quote:Op zondag 1 mei 2016 21:03 schreef Deezertje het volgende:
[..]
2, binnen mijn sector bij landelijke bedrijven.
Nee, ik zeg dat mensen zich online beter voordoen dan ze offline zijn. Daarom faal ik: ik ben gewoon mezelf online en dat is misschien niet zo gelikt of de beste foto's. Ik bedenk vooraf niet hoe ik de meeste likes met iets krijg of welke hoek beter werkt. Op een wat genuanceerder beeld en introverter persoonlijkheid na dan op dit forum doet vermoeden, ben ik offline het zelfde.quote:Op zondag 1 mei 2016 21:01 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Ik doelde specifiek op het gesprek daarna, waarin er een wederzijdse match moet zijn.
[..]
Dat zijn fijne eigenschappen.
[..]
Zeg je nu dat jij je in het echt leuker wilt voordoen dan dat je bent? Wie help je daar dan mee?
Er waren meer kandidaten, dus niet geworden. Maar wel door de 200+ brieven heen gekomen en de gesprekken gingen niet slecht, veel gelachen en raakvlakken. Maar dat zegt achteraf weer niks.quote:
Dat is geen antwoord op de vraag. Hebben ze je ook concreet verteld waarom het dan niet gelukt is? Mooi en goed dat je op gesprek mocht uit zoveel brieven, maar blijkbaar gaat er in de real life presentatie dan toch iets fout.quote:Op zondag 1 mei 2016 21:06 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Er waren meer kandidaten, dus niet geworden. Maar wel door de 200+ brieven heen gekomen en de gesprekken gingen niet slecht, veel gelachen en raakvlakken. Maar dat zegt achteraf weer niks.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |