Dit, het valt zelfs onder agressie in het verkeer.quote:Op woensdag 4 mei 2016 13:42 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Als je gaat seinen of toeteren ná dat iets gebeurt is heeft dat sowieso geen nut hè, sterker nog, je draagt bij aan onveiligheid.
Dat is het probleem van een auto. Je hebt weinig instrumenten om te communiceren, en de instrumenten die tot je beschikking staan zijn wettelijk beperkt.quote:Op woensdag 4 mei 2016 13:49 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Dit, het valt zelfs onder agressie in het verkeer.
Je hoeft alleen maar te communiceren om iemand te waarschuwen, dus voordat iets zich voordoet. Achteraf heb je niks aan communiceren vanuit de auto, toch?quote:Op woensdag 4 mei 2016 15:19 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Dat is het probleem van een auto. Je hebt weinig instrumenten om te communiceren, en de instrumenten die tot je beschikking staan zijn wettelijk beperkt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 15% gewijzigd door Sounddragon op 04-05-2016 15:53:00 (Spoiler gemonteerd.) ]De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 4 mei 2016 15:59 schreef Maegrim het volgende:
I see what you did there10 gold ipv Slam helpt een hoopSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
Leuk dat je het vraagt, qua claxonneren heb ik een mooi voorbeeld.quote:Op woensdag 4 mei 2016 15:19 schreef Ridocar het volgende:
En geen gewenste antwoorden asjeblieft, want "ik blijf altijd rustig, ook al pissen ze op m'n auto" klinkt erg ongeloofwaardig.
We zijn allemaal wel eens pissig, alleen heeft seinen en toeteren ná dat iets gebeurd is geen enkele zin. Als je je ergernis kwijt wil scheld je gewoon een keer in je eigen auto, heeft niemand last van.quote:Op woensdag 4 mei 2016 15:19 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Dat is het probleem van een auto. Je hebt weinig instrumenten om te communiceren, en de instrumenten die tot je beschikking staan zijn wettelijk beperkt.
In een supermarkt staat iedereen netjes in de rij te wachten. Het waarom zal je wel duidelijk zijn. In het verkeer gas bijgeven voor eigen gewin is blijkbaar normaal, want zelfs de meest extreme puistenkop met Golf is qua verkeersdeelnemer gelijk aan die zakenmeneer in zijn nette pak en dito hok en zelfs met de tokkie in z'n brik op wielen. Voelt veilig he, zo'n hok?
Nu is natuurlijk de vraag, ben jij de aso, of ben jij de gefrustreerde die iedere keer weer door een andere debiel achter een vrachtauto belandt?
En geen gewenste antwoorden asjeblieft, want "ik blijf altijd rustig, ook al pissen ze op m'n auto" klinkt erg ongeloofwaardig.
Ik had vanmorgen nog een figuur die zonder kijken of knipperen maar naar links ging, waar ik op dat moment naast hem reed. Was toen toch wel heel blij met mijn toetertje, want toen keek hij ineens wel even opzij en ging 'ie terug, maar er zat nog geen halve meter tussen ons. Ik heb deze motor nu drie maanden, en daarin al twee keer moeten toeteren en uitwijken om een ongeluk te voorkomen. De ervaring van de een kan dus behoorlijk afwijken van de ander .quote:Op woensdag 4 mei 2016 16:05 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Leuk dat je het vraagt, qua claxonneren heb ik een mooi voorbeeld.
Heb al een jaar of 4 dezelfde auto.. Een half jaar geleden ofzo reed ik achter iemand een straat in, met achter mij nog een paar auto's.. Het ging maar stapvoets en de auto voor mij stopte.. Om een of andere reden besloot degene voor mij om achteruit te komen, ik zag de afstand steeds kleiner worden, zette mijn auto ook in zn achteruit om degene achter mij aan te geven dat ik misschien wat ruimte nodig zou hebben.
Op een bepaald moment dacht ik "zou toch maar even toeteren voor hij hem bij mij op de motorkap zet"..
Haha zat toen in halve paniek te zoeken, shit waar zit dat ding
Gelukkig had degene achter mij het ook in de gaten en claxonneerde voor mij in de plaats, waarna de auto voor mij het in de gaten kreeg.
Dus in die vier jaar tijd dat ik die auto had, had zich nog nooit een situatie voorgedaan waarbij ik het nodig vond om te toeteren
Ik durf toch wel te stellen dat ik altijd rustig ben in de auto, al zijn er natuurlijk wel dingen die je kunnen frustreren.
Dat geloof ik zonder meer. Heb hier ook filmpjes voorbij zien komen van iemand die het nodig vond om bij alles te claxonneren. De laatste keer dat ik het zag werd hij bijna uit zijn auto getrokkenquote:Op woensdag 4 mei 2016 16:25 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Ik had vanmorgen nog een figuur die zonder kijken of knipperen maar naar links ging, waar ik op dat moment naast hem reed. Was toen toch wel heel blij met mijn toetertje, want toen keek hij ineens wel even opzij en ging 'ie terug, maar er zat nog geen halve meter tussen ons. Ik heb deze motor nu drie maanden, en daarin al twee keer moeten toeteren en uitwijken om een ongeluk te voorkomen. De ervaring van de een kan dus behoorlijk afwijken van de ander .
Correct gebruik van de claxon lijkt me. Je ziet dat er gevaar dreigt en gebruikt 'm om dat te voorkomen.quote:Op woensdag 4 mei 2016 16:25 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Ik had vanmorgen nog een figuur die zonder kijken of knipperen maar naar links ging, waar ik op dat moment naast hem reed. Was toen toch wel heel blij met mijn toetertje, want toen keek hij ineens wel even opzij en ging 'ie terug, maar er zat nog geen halve meter tussen ons. Ik heb deze motor nu drie maanden, en daarin al twee keer moeten toeteren en uitwijken om een ongeluk te voorkomen. De ervaring van de een kan dus behoorlijk afwijken van de ander .
Ik heb sowieso de neiging om veel vaker te toeteren Vooral bij figuren die op de snelweg te druk zijn met hun telefoontjes om op te letten, even ernaast gaan rijden en dan flink kabaal maken om ze wakker te schudden. Je zult alleen zien dat ze dan van schrik alle kanten opslingeren en iedereen in de buurt rammenquote:Op woensdag 4 mei 2016 16:33 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Dat geloof ik zonder meer. Heb hier ook filmpjes voorbij zien komen van iemand die het nodig vond om bij alles te claxonneren. De laatste keer dat ik het zag werd hij bijna uit zijn auto getrokken
Precies, anders lag ik dit bericht vanuit het ziekenhuis te typen, en daar keek ik niet naar uit.quote:Op woensdag 4 mei 2016 16:47 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Correct gebruik van de claxon lijkt me. Je ziet dat er gevaar dreigt en gebruikt 'm om dat te voorkomen.
Als je gaat seinen en toeteren omdat iemand in jouw ogen iets fout doet, terwijl je zelf de oorzaak daarvan bent, dan ben je gewoon een hypocriete lul. Zelfde geldt voor mensen die naar je gaan seinen als je ze inhaalt op de snelweg, omdat ze voor het verkeerslicht bij groen licht stil bleven staan en jij even toeterde...quote:Op woensdag 4 mei 2016 13:42 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Als je gaat seinen of toeteren ná dat iets gebeurt is heeft dat sowieso geen nut hè, sterker nog, je draagt bij aan onveiligheid.
Raar, maar bij een stoplicht kan je ook de intentie van je toeteren aangeven. Klein tikje dat hij net even geluid maakt om hem wakker te schudden, of dat ding een paar seconden ingedrukt houden waarmee je zegt "rij nou, lul"quote:Op woensdag 4 mei 2016 17:12 schreef Pizza_Boom het volgende:
omdat ze voor het verkeerslicht bij groen licht stil bleven staan en jij even toeterde...
En als er iemand voor een groen verkeerslicht bleef staan? Zou je dan wel even seinen? Formeel hoeft het niet, want het is voor jou geen dreigend gevaar.quote:Op woensdag 4 mei 2016 15:45 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je hoeft alleen maar te communiceren om iemand te waarschuwen, dus voordat iets zich voordoet. Achteraf heb je niks aan communiceren vanuit de auto, toch?
Klein tikje. Ik had er zoëen een tijdje terug. Wordt groen, blijft staan, ik tel maar eens rustig tot 5 (op de manier van eenentwintig, tweeëntwintig, drieëntwintig, etc). en toeter eens kort. Blijft nog steeds staan. Tel nog eens tot 3 en toeter weer kort, blijft nog steeds staan, totdat het oranje wordt. Toen gaf ie opeens vol gas.quote:Op woensdag 4 mei 2016 17:17 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Raar, maar bij een stoplicht kan je ook de intentie van je toeteren aangeven. Klein tikje dat hij net even geluid maakt om hem wakker te schudden, of dat ding een paar seconden ingedrukt houden waarmee je zegt "rij nou, lul"
Claxonneren is claxonneren, of het nu 0,001 of 3 seconden duurt.quote:Op woensdag 4 mei 2016 17:17 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Raar, maar bij een stoplicht kan je ook de intentie van je toeteren aangeven. Klein tikje dat hij net even geluid maakt om hem wakker te schudden, of dat ding een paar seconden ingedrukt houden waarmee je zegt "rij nou, lul"
Of te bellen. Wel eens gedaan bij inhalen van iemand die 40@80 reed, toeterend langs. Telefoon vloog door de auto.quote:Op woensdag 4 mei 2016 17:20 schreef Ridocar het volgende:
Ik had het alleen over hypothetische gevallen waarbij standaard gedrag kan worden verwacht. Ik ben het ook met jullie eens dat 99 van de honderd gevalletjes claxon onnodig zijn, maar het "ik schrik ervan en dan gebeuren er allemaal dingen die ik niet wil" is natuurlijk van de zotte. Dan zat je gewoon zelf te slapen.
Zou het expres zijn?quote:Op woensdag 4 mei 2016 17:20 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Klein tikje. Ik had er zoëen een tijdje terug. Wordt groen, blijft staan, ik tel maar eens rustig tot 5 (op de manier van eenentwintig, tweeëntwintig, drieëntwintig, etc). en toeter eens kort. Blijft nog steeds staan. Tel nog eens tot 3 en toeter weer kort, blijft nog steeds staan, totdat het oranje wordt. Toen gaf ie opeens vol gas.
Ja, blijkbaar wel. In de bocht (adviessnelheid 50, vmax 70) ook nog even terugremmen naar 30. Gelukkig ben ik toch een stuk vlotter dan zo'n Kia nep 4x4, dus zat ik bij invoegen al links (op de meest linker rijstrook) van hem voordat ie het door had. Ging ik naar rechts terug, ging ie seinen. Normaal draai ik daar rond de 90, nu eens netjes 70 gereden, liet ie hem ook afzakken. Durfde niet meer dichtbij te komen. Kneus.quote:
quote:Op woensdag 4 mei 2016 15:50 schreef Sounddragon het volgende:
Ik reed gisteravond/vannacht terug naar Limburg, heerlijk lege wegen, wat mij deed besluiten om eens te kijken of ik mijn zuinigheidsrecord kon evenaren/verbeteren, dus cc op 83 gezet, muziekje, sigaartje en een blikkie erbij en lekker rechts hangend hobbelen (my gawd wat is dat traag ) werd ik in die 144km 2 keer ingehaald door een vrachtwagen, ik sein als hij net voorbij is dat ik het geen stijl vind dat 'ie me zomaar inhaalt (ze mogen maar 80 natuurlijk), gaan ze nog met hun richtingaanwijzers zitten knipperen ook
Asociale tokkies zijn het, allemaalJij bent er ook zo één die begint te seinen als een auto je inhaalt met een illegale snelheid van 140?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.pindazakje
Nee.quote:Op woensdag 4 mei 2016 17:20 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Claxonneren is claxonneren, of het nu 0,001 of 3 seconden duurt.
je sarc-radar is kapoet.quote:Op woensdag 4 mei 2016 17:29 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Jij bent er ook zo één die begint te seinen als een auto je inhaalt met een illegale snelheid van 140?
Het klonk ook best geloofwaardig.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |