Nou, sorry, ik niet hoor.quote:Op zaterdag 30 april 2016 19:53 schreef Lienekien het volgende:
voor 8 personen kun je het in een gemiddelde braadpan wel kwijt.
Denk dat ik dat maar ga doen. Aanbraden in de braadpan en dan alles vervolgens in de soeppan stoven. Waarschijnlijk wat meer bijblijven dan normaal.quote:Op zaterdag 30 april 2016 19:58 schreef RobinOok het volgende:
Nee, kan prima zo. Alles (in batches) aanbraden in de braadpan en dan overdoen in de soeppan.
Het enige probleem/nadeel van je soeppan is de dunne bodem en een dunne bodem betekent alleen dat iets snel aanbrandt. Maar boeuf Bourgignon is nat genoeg, dat gaat wel loslopen.
Als ie moet inkoken, dan zou ik op het laatst het vlees weer uit de pan scheppen en dan terwijl je erbij bent het vocht de typhus inkoken. Of andersom, vocht eruit scheppen en in de braadpan inkoken.
1,2 kilo riblappen voor 8 personen? Wow, dat eten wij met zijn tweeen.quote:Op zaterdag 30 april 2016 19:58 schreef utrecht1970 het volgende:
2,4 liter is de braadpan. (25 cm diameter)
Ik vrees dat ik daar geen liter wijn, 1,2 kilo riblappen, selderij, wortels, champignons etc in kwijt ga krijgen voor 8 personen.
Die is dan inderdaad aan de kleine kant. 3,5 liter is wat ik gemiddeld zou noemen.quote:Op zaterdag 30 april 2016 19:58 schreef utrecht1970 het volgende:
2,4 liter is de braadpan. (25 cm diameter)
Ik vrees dat ik daar geen liter wijn, 1,2 kilo riblappen, selderij, wortels, champignons etc in kwijt ga krijgen voor 8 personen.
Nou das wel een beetje overdreven maar ik zou zeker het dubbele doen voor 8 personen ja. Reken minstens op 300 g pp. Minstens.quote:Op zaterdag 30 april 2016 20:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
1,2 kilo riblappen voor 8 personen? Wow, dat eten wij met zijn tweeen.
is inclusief 4 kinderen.quote:Op zaterdag 30 april 2016 20:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
1,2 kilo riblappen voor 8 personen? Wow, dat eten wij met zijn tweeen.
Sowieso een goed idee! Stoofgerechten zoals deze zijn de dag erna altijd lekkerder.quote:Op zaterdag 30 april 2016 20:00 schreef utrecht1970 het volgende:
[..]
Ik ga het een dag van te voren al maken, zodat ik niet de hele dag nog in de keuken hoef bezig te zijn als het bezoek er is.
Kijk ik ben er wel voor om kinderen alles te laten eten.quote:Op zaterdag 30 april 2016 20:08 schreef utrecht1970 het volgende:
[..]
is inclusief 4 kinderen.
Ik ga het recept verdubbelen dat ik altijd maak: http://www.goddelijke-recepten.nl/stoofschotel/boeuf-bourguignon/
Het is een goed recept behalve de maizena. Das zonde.quote:Op zaterdag 30 april 2016 20:08 schreef utrecht1970 het volgende:
[..]
is inclusief 4 kinderen.
Ik ga het recept verdubbelen dat ik altijd maak: http://www.goddelijke-recepten.nl/stoofschotel/boeuf-bourguignon/
vooraf nog uiensoep gratin en als toetje pecan pie met vanille ijs
Zou uitgaan van 250 gram rundvlees pp.quote:Op zaterdag 30 april 2016 20:08 schreef utrecht1970 het volgende:
[..]
is inclusief 4 kinderen.
vooraf nog uiensoep gratin en als toetje pecan pie met vanille ijs
Ik maak het nogmaals op verzoek. Vrienden hebben het eerder bij ons gegeten en vraag was of we het nogmaals konden eten.quote:Op zaterdag 30 april 2016 20:10 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Kijk ik ben er wel voor om kinderen alles te laten eten.
Maar ik denk dat kinderen dat echt niet lusten hoor. Ik stond bekend als alleseter maar dingen gestoofd in wijn waren voor mij als kind toch echt een brug te ver. Tegenwoordig vind ik het heerlijk maar als kind kreeg ik dat niet weg. Te volwassen smaak.
Maar goed je kent zelf je kinderen het beste natuurlijk.
Heb verder nooit boeuf bourguignon gemaakt, alleen stoofvlees met bier. Wel coq au vin wat een beetje erop lijkt maar dan met kip. Doe ik geen maizena in.quote:
Een saus van stoofvlees hoeft va mij niet lobbig te zijn. Liever dunner en meer smaak dan lobbig en vlak inderdaad.quote:Op zaterdag 30 april 2016 20:16 schreef Pietverdriet het volgende:
Zou geen maizena gebruiken om te binden, dat onderdrukt en vervlakt de smaak. Als je het wat lobbiger wil hebben, kook een geraspte kleine aardappel mee aan het einde.
Als je smaak net zo goed is als je gevoel voor nuance begin ik eea te begrijpenquote:Op zaterdag 30 april 2016 20:52 schreef RobinOok het volgende:
Ja hoor, theelepeltje maizena verneukt de smaak, maar een aardappel of een boterham door je gerecht pleuren is een prima idee. *draaitmetwijsvingereenrondjelangshaarslaapsmiley*
Wittebrood heeft niet hetzelfde effect als maizena hoor.quote:Op zaterdag 30 april 2016 20:52 schreef RobinOok het volgende:
Ja hoor, theelepeltje maizena verneukt de smaak, maar een aardappel of een boterham door je gerecht pleuren is een prima idee. *draaitmetwijsvingereenrondjelangshaarslaapsmiley*
Oh ja, het ligt aan mijn gebrek aan nuance.quote:Op zaterdag 30 april 2016 20:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als je smaak net zo goed is als je gevoel voor nuance begin ik eea te begrijpen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |