abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161826360
Ikreed gisternacht van m'n werk terug naar huis en toen begon ik me ineens iets af te vragen..

Hoe kan het toch dat wanneer je een vriendin/relatie hebt je erg makkelijk met andere vrouwen praat en alles heel soepel lijkt te verlopen. En wanneer je geen relatie hebt je altijd opkijkt tegen vrouwen en je het allemaal moeilijk vind om met die vrouwen te gaan praten.

Dit geldt voor mij wel zo in ieder geval. Toen ik nog een vriendin had was ik continu aan het "auwehoeren" en gewoon een makkelijke gesprekspartner, maar sinds ik weer single ben is het allemaal lastig. Ik stap niet snel op een vrouw af en ben bang een blauwtje te lopen, terwijl ik heel goed weet dat eigenlijk geen ruk uitmaakt.

Is het iets in je hoofd? Of is het een gevoel van zekerheid omdat je toch al een meid hebt?

Het kan vast niet zo zijn dat alleen deze vraag heb, dus kom maar op met die uitleg 😉
  zaterdag 30 april 2016 @ 17:10:57 #2
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_161826469
.

[ Bericht 97% gewijzigd door Woelwater op 30-04-2016 17:12:13 ]
pi_161826531
Als je een relatie hebt hoef je ook niet bang te zijn om een blauwtje te lopen.
Denk dat dat onbewust toch best wel veel invloed heeft.
Ook in moeilijke tijden.
pi_161826555
Omdat je dan er ( voor jezelf) druk op legt. Als je al voorzien bent hoef je niets belangrijks van ze.
Ja doei.
pi_161826572
Ik slap ouwehoer altijd prima (mits ik daar zin in heb) of ik nou een vriendin heb of niet en dan hoeft er niet eens wat achter te steken zegmaar. :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_161826626
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2016 17:14 schreef motorbloempje het volgende:
Omdat je dan er ( voor jezelf) druk op legt. Als je al voorzien bent hoef je niets belangrijks van ze.
Als je niet voorzien bent ook lang niet altijd hoor. Niks mis met een gezellig praatje over koetjes/kalfjes in de kroeg met een leuke dame zonder dat jouw insteek meteen is om die gore lichtekooi finaal uit elkaar te trekken.

Ergo: gewoon babbeltje maken. De meeste bijten niet TS :)
pi_161826708
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 april 2016 17:16 schreef Geralt het volgende:

[..]

Als je niet voorzien bent ook lang niet altijd hoor. Niks mis met een gezellig praatje over koetjes/kalfjes in de kroeg met een leuke dame zonder dat jouw insteek meteen is om die gore lichtekooi finaal uit elkaar te trekken.

een normaal mens doet en kan dat ja... Maar niet iedereen.
Ja doei.
pi_161826724
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 april 2016 17:20 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

een normaal mens doet en kan dat ja... Maar niet iedereen.
Persoonlijk zou ik mezelf niet betitelen als "een normaal mens", maar dat even terzijde.

:@
pi_161826942
Ik heb er persoonlijk niet zo heel veel moeite mee om iemand aan te spreken, maar als je een vriendin hebt ga je toch anders op iemand af dan dat als je dat niet hebt.

En dat zal dan inderdaad wel te maken hebben met de druk die je op jezelf legt.

Wel vind ik het lastig om een gesprek gaande te houden. Maar ook daar zal ik niet de enige in zijn.
pi_161828049
De theorie is simpel je hebt al een relatie en niks te verliezen. Verder straal je uit dat je geen relatie wilt (dus onbereikbaar) maar omdat he een relatie hebt straal je dus ook uit dat je het niet erg zou vinden
pi_161828290
Dat zijn wel aannames. Ik ben mijn hele leven single en kan prima met mensen praten zonder enige verwachtingen. Heb ik sowieso nooit gehad, waarom zou ik? Gewoon relaxed een gesprek beginnen en oprechte interesse tonen ipv bedenken hoe je het snelste in zijn/haar broekje kunt komen.
  zaterdag 30 april 2016 @ 18:41:25 #12
438758 zeer
Opritsjniki
pi_161828585
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 april 2016 17:16 schreef Geralt het volgende:

[..]

Bij heteroseksuelen mannen is het anders heel normaal dat je geen platonische relaties aan gaat met vrouwen.
pi_161828624
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2016 18:41 schreef zeer het volgende:

[..]

Bij heteroseksuelen mannen is het anders heel normaal dat je geen platonische relaties aan gaat met vrouwen.
Je kan toch gewoon met iemand babbelen zonder meteen ook maar wat voor soort dan ook relatie te willen? 8)7
  zaterdag 30 april 2016 @ 18:43:43 #14
438758 zeer
Opritsjniki
pi_161828647
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 april 2016 18:42 schreef Geralt het volgende:

[..]

Je kan toch gewoon met iemand babbelen zonder meteen ook maar wat voor soort dan ook relatie te willen? 8)7
Nee, da's onmogelijk.
pi_161828691
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2016 18:43 schreef zeer het volgende:

[..]

Nee, da's onmogelijk.
We hebben het over een kort gezellig kulpraatje met een vreemde vrouw. Dat kan prima.

Vriendschappen tussen man en vrouw werken inderdaad niet zonder dat die kerel meer wil, maar een praatje kan zonder meer :)
  zaterdag 30 april 2016 @ 19:35:03 #16
416020 K44S
The bearded man
pi_161829820
Herkenbaar probleem. Maar dan ook meer in de zin van.... dat ik eenmaal "hoi, ik vind jou een knappe dame". zij:"dankje... jij mag er ook zijn :)"

En dat het dan stil valt.
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
  zaterdag 30 april 2016 @ 19:39:57 #17
456432 Kamina
Tenacious!
pi_161829951
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2016 19:35 schreef K44S het volgende:
Herkenbaar probleem. Maar dan ook meer in de zin van.... dat ik eenmaal "hoi, ik vind jou een knappe dame". zij:"dankje... jij mag er ook zijn :)"

En dat het dan stil valt.
Je kan vervolgens interesse tonen in haar, hoe ze heet, wat zij belangrijk vindt, etc.

Ik noem maar iets geks hoor. :P
1 + 1 = blauw
  zaterdag 30 april 2016 @ 19:47:34 #18
416020 K44S
The bearded man
pi_161830155
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 april 2016 19:39 schreef Kamina het volgende:

[..]

Je kan vervolgens interesse tonen in haar, hoe ze heet, wat zij belangrijk vindt, etc.

Ik noem maar iets geks hoor. :P
Misschien moet ik dat eens proberen.
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_161830393
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 april 2016 18:42 schreef Geralt het volgende:

[..]

voor sommigen is dat moeilijk gebleken ;(
Ja doei.
pi_161836445
Ik vind het toch best apart dat er bij sommige mensen waaronder ikzelf dan die schakelaar omgaat en je ineens erg terugdeinst om een vrouw aan te spreken.. En dat terwijl ik helemaal niet zo'n hele ongemakkelijke prater ben ofzo.

Zal wel iets psygisch zijn gok ik dan maar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')