abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161803944
Zondag 24 april zijn in een Rotterdamse tram een Turks-Nederlandse moslima van 51 jaar, haar 18-jarige nichtje en haar dochter van 16 jaar mishandeld door een groep van Feyenoord-supporters die op weg waren naar het voetbaltreffen tussen Feyenoord en Utrecht in stadion de Kuip. Het slachtoffer doet haar verhaal tegenover Dutchturks.nl.

De vrouw, een 51-jarige Rotterdamse, zat bij de deur van tramlijn 23 nummer 2009, die tussen 17.00 en 17.30 tussen het viaduct en de Kuip reed, toen een groep Feyenoord-supporters bestaande uit 1 vrouw en 7 á 8 mannen met bekers bier in hun handen instapten. De vrouw vroeg de man die naast haar stond of hij zijn bier aan de andere zijde wilde houden, nadat ze bij het vertrek van de tram bier over zich heen had gekregen. De man reageerde dat ze ‘haar bek moest houden’, waarop de vrouw antwoordde ‘Ik ben een mens, geen dier, ik heb een mond en geen bek’. De vrouw werd op dat moment vrijwel meteen overdonderd door de groep bestaande uit 1 vrouw en 7 á 8 mannen en fysiek aangevallen.

De supporters trokken de hoofddoek van mevrouw van haar hoofd en mishandelden haar en haar dochter (16) en nichtje (18) die ook meereisden. De 51-jarige vrouw kreeg, naar eigen zeggen, meerdere klappen in en op het gezicht, het hoofd, de nek en haar borstkas. De dochter van de vrouw die in het Turks om haar moeder riep met ‘Anne, Anne’, wat ‘moeder, moeder’ betekent in het Turks, kregen van de vermeende daders ‘Anne, Anne, Anne Frank, Anne Frank’ toegeschreeuwd.

De groep supporters stapte uit bij stadion de Kuip, terwijl het slachtoffer verwond achterbleef in de tram. Het incident werd via de trambestuurder doorgegeven aan de centrale. Volgens het slachtoffer reed de trambestuurder nog zeven haltes door, voordat mevrouw werd opgehaald met een ambulance en naar de spoedeisende hulp van het Maasstad Ziekenhuis werd gebracht. Daar werd zij bezocht door twee politieagenten die haar getuigenis opnamen en foto’s maakten van haar verwondingen, die ook in het doktersrapport staan vermeld, dat is ingezien door dutchturks.nl.

De dochter en het nichtje van de vrouw zijn geschrokken van de mishandeling en durven niet meer de straat op, vertelt de vrouw.

Een woordvoerder van het RET verklaart dat ze niet vooruit wil lopen op de zaak en eerst contact wil leggen met de vrouw in kwestie om uit te kunnen zoeken wat er precies is gebeurd en de beelden op te willen vragen. Bij de verkeerscentrale van de RET is niets geregistreerd van het incident voor zover bekend volgens RET.

Een woordvoerder van de politie verklaart vrijdag tegenover dutchturks.nl dat het slachtoffer is bezocht in het ziekenhuis door de politie om haar verklaring op te nemen, foto’s te maken van haar verwondingen en de beelden van het incident via het RET heeft veiliggesteld en zegt de feiten uit het politieonderzoek af te wachten en niet vooruit te willen lopen op dat onderzoek. Het slachtoffer van de mishandeling heeft een afspraak gemaakt bij de politie om aangifte te doen van mishandeling.

Of er sprake is van geweld in verband met alcoholmisbruik of dat het een specifiek incident van islamofobie betreft kan niet met zekerheid worden vastgesteld.

Zowel Sportclub Feyenoord als burgemeester Aboutaleb van Rotterdam hebben nog niet gereageerd op de gebeurtenis die zich rondom de bekerfinale in Rotterdam voltrok.

Verschillende politieke partijen, waaronder de landelijke afdeling van de PvdA en DENK, en NIDA in Rotterdam zijn gevraagd om een reactie.

Tunahan Kuzu van DENK geeft aan dat “Dit incident niet op zichzelf staat” en “Er een patroon zit in de toenemende aanvallen met een mogelijk islamofoob motief. Dit is een blinde vlek van de gevestigde politieke orde. Waar zijn de media, waar zijn de mondelinge vragen, waar zijn de talloze Kamervragen en de mediahype? Of is het nu zo dat een aanval op een moslima door hooligans, niet belangrijk genoeg is om aandacht aan te besteden?”, reageert Tunahan Kuzu op de mishandeling. Kuzu rekent erop dat burgemeester Aboutaleb en de autoriteiten in Rotterdam de daders opsporen en vervolgen.

http://dutchturks.nl/mosl(...)eyenoord-supporters/
pi_161803947
Laffe honden.
pi_161803989
Tsja, wat moet ik hier van zeggen?

Feyenoord supporters :')
Uitvinder van de biersmiley.
  vrijdag 29 april 2016 @ 17:59:38 #4
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_161804048
Geen beelden, hoofddoek afgetrokken en als bonus dochters mishandeld, DENK dat het voor waar aanneemt. Ik zeg hoax.
pi_161804053
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 17:59 schreef Richestorags het volgende:
Geen beelden, hoofddoek afgetrokken en als bonus dochters mishandeld, DENK dat het voor waar aanneemt. Ik zeg hoax.
Oke
  vrijdag 29 april 2016 @ 18:01:51 #6
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_161804094
Heb je ook een andere bron of blijft het bij dit? Als dit namelijk echt gebeurd was dan had je nu allang de social media vol gehad met filmpjes van andere mensen In de bewuste tram.
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_161804102
Ik vind het altijd vreemd aankijken hoe landelijke politici zich bemoeien met het beleid van hun gemeentelijke collega's. Helemaal als er een landelijke splinterpartij, welke geenszins is gekozen door burgers, zich inlaat met zulke kwesties.
Google is your friend, abuse your friends
pi_161804112
Feyenoord is vrede!

...wacht dat is niet goed...
pi_161804115
Altijd vrouwen en kinderen, hopelijk worden hun gezichten openbaar gemaakt
  Moderator vrijdag 29 april 2016 @ 18:07:48 #10
138438 crew  Pizzakoppo
pi_161804192
quote:
waarop de vrouw antwoordde ‘Ik ben een mens, geen dier, ik heb een mond en geen bek’.
Tering bijdehand. :') Verder duidelijk een hoax, zoals zoveel zogenaamde anti-Islam acties is er nooit bewijs, nooit een filmpje en zijn er nooit getuigen.
pi_161804193
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 april 2016 18:01 schreef MPC60 het volgende:
Heb je ook een andere bron of blijft het bij dit? Als dit namelijk echt gebeurd was dan had je nu allang de social media vol gehad met filmpjes van andere mensen In de bewuste tram.
http://nos.nl/artikel/210(...)-feyenoord-fans.html

Hier is een andere bron.
pi_161804242
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 18:03 schreef PSVCL het volgende:
Altijd vrouwen en kinderen, hopelijk worden hun gezichten openbaar gemaakt
Dat zal i.v.m. de privacy voorlopig wel niet gebeuren.
pi_161804273
Tram 23 heeft volgens mij gewoon camera's. Dus dan zou er bewijs moeten zijn.

(ah, staat ook in het nos artikel dus)
pi_161804282
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 18:07 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Tering bijdehand. :') Verder duidelijk een hoax, zoals zoveel zogenaamde anti-Islam acties is er nooit bewijs, nooit een filmpje en zijn er nooit getuigen.
Politie schijnt volgens het artikel van de NOS de camerabeelden van de tram te hebben..
  vrijdag 29 april 2016 @ 18:14:06 #15
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_161804311
Dutchturks.nl :')

Ik wacht even de verklaring van de politie af.
  vrijdag 29 april 2016 @ 18:14:17 #16
28033 Pek
je moet wat
pi_161804317
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 17:56 schreef dimmak het volgende:
Tsja, wat moet ik hier van zeggen?

Feyenoord supporters :')
Kakkerlakken gonna kak.
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_161804347
quote:
De vrouw heeft nog geen aangifte gedaan. ''Dat gebeurt morgen. Uit het onderzoek moet blijken waarover de betrokkenen ruzie hebben gekregen", aldus een woordvoerder van de politie.
Ik heb zo'n vermoeden dat ze helemaal geen aangifte kan doen omdat het verhaal niet klopt.
Maar dat horen we later wel.
  vrijdag 29 april 2016 @ 18:18:36 #18
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_161804386
Ach, was het een Nederlandse vrouw geweest die was gaan zeiken over dat biertje was hetzelfde gebeurd. Wat is de toegevoegde waarde om afkomst en geloof in het bericht te vermelden :?
pi_161804434
quote:
De vrouw vroeg de man die naast haar stond of hij zijn bier aan de andere zijde wilde houden, nadat ze bij het vertrek van de tram bier over zich heen had gekregen.
Wat een gezeur. Je houdt je bier waar je je bier wilt houden.
quote:
De man reageerde dat ze ‘haar bek moest houden’
Gepaste reactie
quote:
waarop de vrouw antwoordde ‘Ik ben een mens, geen dier, ik heb een mond en geen bek’.
Ze moet eens zo'n grote mond opzetten tegen haar eigen man, dan krijgt ze ook gewoon klappen.
pi_161804464
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 18:18 schreef Woelwater het volgende:
Ach, was het een Nederlandse vrouw geweest die was gaan zeiken over dat biertje was hetzelfde gebeurd. Wat is de toegevoegde waarde om afkomst en geloof in het bericht te vermelden :?
Nou ja was het een Nederlandse vrouw dan kan de racismekaart niet getrokken worden..
pi_161804469
Duidelijk een islamitisch complot om de Feyenoord supporter in een kwaad daglicht te zetten.
pi_161804497
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 18:22 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Duidelijk een islamitisch complot om de Feyenoord supporter in een kwaad daglicht te zetten.
_O-
pi_161804520
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 18:18 schreef Woelwater het volgende:
Als er had gestaan: de slachtoffers waren lichtgetint, was het geheel in lijn van alle andere topics hier.
pi_161804524
Walgelijk. Aan de ene kant goed dat ze er wat van gezegd heeft maar soms kan je beter niets zeggen. Maar ja ook als je niets zegt slaan en trappen ze je.

Sws geweld is om te kotsen , en dan nog tegen een vrouw.
  vrijdag 29 april 2016 @ 18:26:54 #25
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_161804533
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 18:26 schreef Szikha2 het volgende:
en dan nog tegen een vrouw.
Want dat maakt het anders dan tegen een man of zo? :')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')