Dit. Tevens TT verduidelijkt.quote:Op donderdag 28 april 2016 11:43 schreef Vincentoo het volgende:
Diplomaat wordt je niet zo maar even na je studie. Lijkt me dus verstandiger een studie met toekomstperspectief te kiezen en een cursus daarnaast te volgen in een van deze talen.
Dat, of bestuurskunde.quote:Op donderdag 28 april 2016 11:55 schreef Mishu het volgende:
Ironische naam als je internationaal georiënteerd bentik zou politicologie met minor taal en richting internationale betrekkingen gaan doen.
Dat je niet meteen diplomaat wordt, wist ik al. Om de vraag te verduidelijken: wat is een goede vooropleiding voor het klasje van BuZa?quote:Op donderdag 28 april 2016 11:43 schreef Vincentoo het volgende:
Diplomaat wordt je niet zo maar even na je studie. Lijkt me dus verstandiger een studie met toekomstperspectief te kiezen en een cursus daarnaast te volgen in een van deze talen.
ik ben eigenlijk wel benieuwd waarom TS diplomaat wil worden, want dan is zijn vraag nog niet zo gek natuurlijk. Maar afhankelijk van het antwoord kom je wel weer bij je vraag terecht, want dan kan je nog passender de jiuste vooropleiding erbij zoeken.quote:Op donderdag 28 april 2016 12:59 schreef Vincentoo het volgende:
Dan moet je eerder denken aan internationale betrekkingen, bestuurskunde of internationale ontwikkelingsstudies (als je de ambitie hebt om in een ontwikkelingsland te gaan werken).
Maar hoe groot is de kans nu dat je diplomaat wordt ? Het lijkt me véél verstandiger om een studie te gaan volgen die je gewoon leuk vindt. Dan kan je over 30 jaar nog eens nadenken of je diplomaat wil worden. Wellicht dat je er dan een netwerk voor opgebouwd hebt.
Ik ben zeer geïntresseerd in politiek. Ik heb, alleen al dit jaar, 5 boeken gelezen over politiek. Ik kijk regelmatig naar debatten in de Tweede Kamer en commissievergaderingen. Van deze debatten/commissievergaderingen spreekt BuZa/EuZa/Def mij het meeste aan. Ik hoop dat ik antwoord heb gegeven op je vraag.quote:Op donderdag 28 april 2016 13:37 schreef BrandX het volgende:
[..]
ik ben eigenlijk wel benieuwd waarom TS diplomaat wil worden, want dan is zijn vraag nog niet zo gek natuurlijk. Maar afhankelijk van het antwoord kom je wel weer bij je vraag terecht, want dan kan je nog passender de jiuste vooropleiding erbij zoeken.
Dus: wat lijkt je er leuk aan, TS? Wat zou jij als diplomaat willen doen?
dank je voor je antwoord, echter waarom vervolgens diplomaat en niet politicus?quote:Op donderdag 28 april 2016 13:53 schreef wegmetdeEU het volgende:
[..]
Ik ben zeer geïntresseerd in politiek. Ik heb, alleen al dit jaar, 5 boeken gelezen over politiek. Ik kijk regelmatig naar debatten in de Tweede Kamer en commissievergaderingen. Van deze debatten/commissievergaderingen spreekt BuZa/EuZa/Def mij het meeste aan. Ik hoop dat ik antwoord heb gegeven op je vraag.
Er werd in een reactie bij mij de suggestie gewekt dat ik het niet aan kan, dat ik te kort zou komen. Als 8 jarig kind heb ik uit mezelf Engels geleerd. Als 14 jarige heb ik mezelf geleerd programmeren. Deze 2 voorbeelden -die jullie meteen weer mogen vergeten, want zo belangrijk zijn ze niet- getuigen dat ik geen domme jongen ben. Ik kom niet te kort.
Ik ben nog scholier en vind dat je voor je politicus wordt, wel wat bereikt moet hebben. Diplomaat hoort daar absoluut bij, wat mij betreft.quote:Op donderdag 28 april 2016 14:06 schreef BrandX het volgende:
[..]
dank je voor je antwoord, echter waarom vervolgens diplomaat en niet politicus?
oh en als jij het echt wil, er gewoon voor gaan natuurlijk. Wat Spanky hierboven zegt zijn daarbij echter wel handige toevoegingen. Dit is wel een kruiwagenspel, dus zorg dat je bij de juiste kruiwagens in de buurt komt!
Nee, je bent een ambtenaar en vertegenwoordigd het Koninkrijk, niet de politieke partij waar je zelf lid van bent, noch de politieke partij waar de minister lid van is. Ik zou toch een klein beetje beter je huiswerk gaan doen.quote:Op donderdag 28 april 2016 19:57 schreef wegmetdeEU het volgende:
Dank voor alle reacties.
Dat VNL niet erg geliefd is weet ik, maar ik vroeg me ook af hoe erg er naar politieke kleur wordt gekeken. Uiteindelijk representeer je een ministerie, dus moet je ook van dezelfde partij zijn als de minister op dat moment?
Want welke afkomst heb je en hoe denk je dat din een rol speelt?quote:Wat ik me ook afvroeg is of afkomst een grote rol speelt.
Quote 1 > Omdat de minister een beleid maakt. Lijkt me logisch dat een Koenders en Verhagen niet eenzelfde beleid maken. Maar mijn vraag is beantwoord.quote:Op donderdag 28 april 2016 20:46 schreef vaduz het volgende:
[..]
Nee, je bent een ambtenaar en vertegenwoordigd het Koninkrijk, niet de politieke partij waar je zelf lid van bent, noch de politieke partij waar de minister lid van is. Ik zou toch een klein beetje beter je huiswerk gaan doen.
[..]
Want welke afkomst heb je en hoe denk je dat din een rol speelt?
Als het zo zou werken konden ze het hele ministerie wel ontslaan na iedere verkiezingen.quote:Op donderdag 28 april 2016 21:25 schreef wegmetdeEU het volgende:
[..]
Quote 1 > Omdat de minister een beleid maakt. Lijkt me logisch dat een Koenders en Verhagen niet eenzelfde beleid maken. Maar mijn vraag is beantwoord.
Lijkt me geen probleem, mits je gewoon in Nederland geboren bent en de Nederlandse nationaliteit hebt. Wel kan het voor dit soort functies erg van belang zijn om de juiste contacten te hebben. Dus kun je beter netwerken op de hockeyclub, dan op de voetbalclub van een "prachtwijk".quote:Quote 2 > Omdat je Nederland vertegenwoordigt leek mij dat je je afkomst mee moet hebben. Mijn afkomst: ouders zijn Afghaan, ik voel me Nederlander.
Netwerken in het buitenland kan ook nooit kwaad, maar je wilt vooral netwerken onder je toekomstige collega's en mogelijke kruiwagens, die ofwel bij BuZa zitten of er mensen kennen.quote:Op donderdag 28 april 2016 21:45 schreef wegmetdeEU het volgende:
De term netwerken is al een paar keer gevallen in dit topic. Netwerken om tot het klasje van BuZa aangenomen te worden? Netwerken in het buitenland?
Politieke kleur boeit niet, maar VNL is een beetje een pauperpartij. Je doet er geen interessante politieke ervaring op en je profileert je ermee als een tokkie. Niet de hoogwaardige achtergrond die diplomaten wel moeten hebben.quote:Op donderdag 28 april 2016 19:57 schreef wegmetdeEU het volgende:
Dat VNL niet erg geliefd is weet ik, maar ik vroeg me ook af hoe erg er naar politieke kleur wordt gekeken. Uiteindelijk representeer je een ministerie, dus moet je ook van dezelfde partij zijn als de minister op dat moment?
Ik vraag me wel erg af waarom bestuurkunde/politicologie/rechten als goede vooropleiding bekend staat. En waarom moet ik geen cultuurstudie doen?
Hé, ho! Ze dragen pakken op de 'partij'conferentie hoor! Maar kern van het verhaal: ik zou lidmaatschap van zo'n groep niet echt als iets positiefs zien, zeker als je serieus een enigszins politieke carrière wilt..quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |