abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 27 april 2016 @ 08:22:22 #126
39240 jagermaster
stof en water, dat ben ik
pi_161745120
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 00:48 schreef bramkaper het volgende:

[..]

Dag Fred

Ik kreeg een advocaat aangeboden, ik heb deze niet geaccepteerd wel mee gebeld voor wat uitleg ik vroeg haar namelijk dit "wat moet ik nu doen om niet in het gevangenis te geraken" als eerste keer gearresteerd te worden weet je niet echt wat er gebeurd je word voor de eerste keer in een cell gegooid en je wilt gewoon zo snel mogelijk naar huis, de antwoord van mijn advocaat was zo goed mogelijk mee te werken. Ik heb alles bekend aan de politie en aan de school dit leek het meest logische, ofcourse heb ik een aantal dingen stil gehouden en niet gezegd ik heb alleen dingen verteld waarvoor ik bij het bureau was voor school hacken niets meer niets anders ik deed ook aan andere hacking, random website's etc. en sotp met die waarom dit vragen ik ben hier niet gekomen om een hele conversatie met jullie te voeren ik kwam enkel voor wat vragen. Ik heb 3 reactie's geleden gezegd dat ik mijn besluit heb genomen en een advocaat te nemen, als ik een advocaat ga nemen hoef ik niet meer naar mijn Fok topic te gaan om te kijken wat er allemaal nog word gezegd deed het nu even just in case voor de personen gelijk jij.
btw ik ben apart, sommige denken misschien van "oh omg misdrijf snel advocaat bellen enz enz" als je weet dat je fucked bent hoef je niet eens een advocaat die het zelfde gaat zeggen tegen je "you are fucked" je weet het gewoon heb niet eens me ouders laten komen naar het bureau heb het allemaal gewoon zelf even snel geregeld en wat me gevolgen zijn weet ik nog niet gewoon afwachten

en doei
en je bent nog behoorlijk arrogant. Jij zit in de problemen, je vraagt hier hulp en nu je toch hebt besloten een advocaat in te schakelen denk je dat je het allemaal wel weet. Veel plezier in het gevang.
Where's my fear???
  woensdag 27 april 2016 @ 08:58:35 #127
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_161745345
Na zo'n actie zulke username kiezen getuigt ook niet van veel inzicht. Je hebt maar van een ding spijt en dat is dat je gepakt bent. En je wordt gepakt omdat je zuigt. Volgens mij alleen nog een toekomst in een beschermde werkplaats.
pi_161745422
Wat een pareltje dit topic en deze TS :')

Geweldig, dit soort oelewappers zijm waarom ik op fok kom. Genieten .
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_161746007
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 00:48 schreef bramkaper het volgende:

[..]

Dag Fred

Ik kreeg een advocaat aangeboden, ik heb deze niet geaccepteerd wel mee gebeld voor wat uitleg ik vroeg haar namelijk dit "wat moet ik nu doen om niet in het gevangenis te geraken" als eerste keer gearresteerd te worden weet je niet echt wat er gebeurd je word voor de eerste keer in een cell gegooid en je wilt gewoon zo snel mogelijk naar huis, de antwoord van mijn advocaat was zo goed mogelijk mee te werken. Ik heb alles bekend aan de politie en aan de school dit leek het meest logische, ofcourse heb ik een aantal dingen stil gehouden en niet gezegd ik heb alleen dingen verteld waarvoor ik bij het bureau was voor school hacken niets meer niets anders ik deed ook aan andere hacking, random website's etc. en sotp met die waarom dit vragen ik ben hier niet gekomen om een hele conversatie met jullie te voeren ik kwam enkel voor wat vragen. Ik heb 3 reactie's geleden gezegd dat ik mijn besluit heb genomen en een advocaat te nemen, als ik een advocaat ga nemen hoef ik niet meer naar mijn Fok topic te gaan om te kijken wat er allemaal nog word gezegd deed het nu even just in case voor de personen gelijk jij.
btw ik ben apart, sommige denken misschien van "oh omg misdrijf snel advocaat bellen enz enz" als je weet dat je fucked bent hoef je niet eens een advocaat die het zelfde gaat zeggen tegen je "you are fucked" je weet het gewoon heb niet eens me ouders laten komen naar het bureau heb het allemaal gewoon zelf even snel geregeld en wat me gevolgen zijn weet ik nog niet gewoon afwachten

en doei
maar dan ben je dus al een keer eerder veroordeeld? je zegt dat je een strafblad hebt, maar dat je nog niet veroordeeld bent voor dit strafbare feit want je vraagt naar de gevolgen :?
zonder veroordeling met hoogte van straf heb je geen strafblad lijkt me...

en verder doe je arrogant vriend, jij zit hier in de shit. wij niet hoor. verder heb je dus nog meer lopen hacken, dit is dus zeker geen nieuwsgierigheid maar gewoon een misdrijf. succes in de cel en met het pallets sorteren (een betere baan zal het niet worden) later om de schadeclaim beetje bij beetje af te lossen ^O^

en doei.
Niet Fokken met mij.
pi_161746349
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 09:07 schreef sirdanilot het volgende:
Wat een pareltje dit topic en deze TS :')

Geweldig, dit soort oelewappers zijm waarom ik op fok kom. Genieten .
pi_161746483
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 14:56 schreef bramkaper het volgende:
Geachte leden,

Ik ben Bram, ik ben 18 jaar en ik ben geschorst wegens hacking op school. Heeft iemand dit ook eerder meegemaakt? Gelieven een privé bericht te sturen ik zou graag wat meer informatie erover willen, wat de gevolgen zijn etc.

Voor de duidelijkheid: ik had geen slechte bedoelingen met deze "inbraak" integendeel! Ik wou dit melden aan de directie maar heb mijn schrik gepakt. En niets meer over gezegd, ik heb ook geen persoonlijke gegevens of andere informatie naar buiten gehaald of op geslaan alleen bekeken!

Uitleg:
Op 23 maart werd ik gearresteerd voor het hacken van mijn school dit werd gedaan tijdens de schooluren buiten school. Ik had toegang tot alle e-mails, ftp / databases van de school en andere school gemeenschappen. Ik had ook toegang tot hun Smartschool platform hiermee kon ik gevoelige informatie zien van leerlingen en leerkrachten. Ze hebben mijn IP gevonden in een inlog log en daarop hebben zij mij aangeklaagd. Dit was de eerste keer dat ik iets fout deed op school/bij de politie. Ik kreeg een definitieve schorsing, ik dacht eerst dat ik een contract zou krijgen of een tijdelijke schorsing ondanks mijn goed gedrag de voorbije jaren. Mijn laptop, GSM en iPod zijn in beslag genomen voor verdere onderzoek. Ik heb ook nog een enkele juridische vragen voor jullie.

Vraag 1:
Mijn toestellen die in beslag zijn genomen hoelang kan dit duren?

Vraag 2:
Ik heb een van mijn toestellen kunnen bemachtigen en uit te schakelen, kunnen ze hier nu iets mee?

Vraag 3:
Wat zijn de gevolgen van deze daden?

Vraag 4:
De dag na mijn arrestatie hadden we normaal extra muros activiteiten naar Barcelona, ik had hier voor ¤360,00 betaald, ik had geen annulatie verzekeringen omdat ik wist dat ik 100% ging gaan en niet in de toekomst kan kijken om te zien of ik gearresteerd ging worden. To the point, is het mogelijk om mijn geld terug te vragen aan school? Aangezien hun een non-profit organisatie zijn en geen winsten mogen maken en aangezien ik de reis niet heb geannuleerd maar hun.

Hartelijk bedank voor het lezen van mijn artikel, heb het zo duidelijk mogelijk proberen te maken. Als je nog wat vragen hebt stel ze gerust via mail liefst niet via telefoon
Even dan een serieuze reactie :P

1. Dit is meestal nadat je bent veroordeeld/uitspraak is gedaan. Als je in detentie zit kan tijdens detentie je spullen naar jou toe worden gebracht. Daar dien je dan een lijst te ondertekenen en spullen te controleren. Deze spullen kunnen worden opgeslagen of eventueel door naasten worden meegenomen. Als je gewoon buiten in vrijheid rondloopt wordt er door het onderzoeksteam (internet criminaliteit waarschijnlijk) contact met je opgenomen wanneer je de spullen kan ophalen

2. Wat bedoel je met uitschakelen? Op afstand je mobiel/SD kaart wissen? Dan kunnen ze er niets mee. Maar als ze je mobiel hebben gecontroleerd en werkend aan hebben getroffen en deze tijdens onderzoek gewist is, dan volgt er hoogstwaarschijnlijk nog een aanklacht.

3. hacken was 10-15 jaar geleden niet zo denderend, maar sinds de laatste 5 jaren overal ter wereld wat zwaarder geacht. Gezien je clean sheet zal dat ook meespelen. Gok zelf voorwaardelijk/taakstraf 100u/eventueel met boete.
Gevolgen met werk verschilt, Je kan gewoon werken in normale sectoren. (aangezien er geen financiële aspecten hebben meegespeeld, maar banen bij justitie kan je vergeten)

4. :D nee, hoe haal je het in je hoofd.
  Boks-Chick woensdag 27 april 2016 @ 11:19:07 #132
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_161747612
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 16:12 schreef bramkaper het volgende:

[..]

Stel, de politie vind in dit onderzoek ook data van andere hacks. Heb ik dan meer problemen of moeten die instanties mij daar ook eerst voor aanklagen?
dan ben je dubbel de sjaak en kom je er niet vanaf met 'ik was nieuwsgierig of ut kon weet juh!'
want dat betekent dat je het vaker doet, dondersgoed weet dat je kans van slagen hebt, dat je doelbewust aan de slag was. En met 18 jaar zou je toch echt moeten weten dat dit illegaal is.

succes, hopelijk gaat dit een wake up call voor je worden nu je hiervoor als volwassene het traject door moet en maak je nog wat fatsoenlijks van je leven :*
lolwut
pi_161749113
hallo leuk voor jullie medelijden dat ik genaaid ben maar ik denk toch dat salah abdeslam nog harder genaaid is dus wat ikheb gedaan is niet eens erg

doei
  woensdag 27 april 2016 @ 12:09:40 #134
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_161749194
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 12:07 schreef bramkaper het volgende:
hallo leuk voor jullie medelijden dat ik genaaid ben maar ik denk toch dat salah abdeslam nog harder genaaid is dus wat ikheb gedaan is niet eens erg

doei
Je moet toch gewoon zelf op de blaren zitten.
The love you take is equal to the love you make.
pi_161749227
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2016 12:09 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Je moet toch gewoon zelf op de blaren zitten.
precies dit! dus ksnap niet echt waarom andere zo zitten te huilen over mijn daden ik vroeg er niet eens om wou gewoon wat antwoorden op me vragen grgrgr
pi_161749255
Leer eens Nederlands ofzo.
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_161749322
quote:
13s.gif Op woensdag 27 april 2016 12:11 schreef MrSalazar het volgende:
Leer eens Nederlands ofzo.
Ik spreek heel goed Nederlands hoor maar ff seri who cares op internet wat ga je er aan doen me punten op geve

fgt

http://www.encyclo.nl/begrip/ofzo
  † In Memoriam † woensdag 27 april 2016 @ 12:20:31 #138
230491 Zith
pls tip
pi_161749517
Had die advocaat bij het telefoongesprek niet gezegd dat je

NOOIT MOET PRATEN MET DE POLITIE WANT ALLES WAT JE ZEGT WORDT TEGEN JE GEBRUIKT?
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  woensdag 27 april 2016 @ 12:22:41 #139
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_161749580
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 12:13 schreef bramkaper het volgende:

[..]

Ik spreek heel goed Nederlands hoor maar ff seri who cares op internet wat ga je er aan doen me punten op geve

fgt

Je komt niet zo snugger over, op deze manier.
The love you take is equal to the love you make.
  Boks-Chick woensdag 27 april 2016 @ 12:28:44 #140
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_161749760
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2016 12:22 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Je komt niet zo snugger over, op deze manier.
Wel gruwelijk arrogant alsof hij het allemaal wel weet en hoe stoer hij wel niet is :').
lolwut
  woensdag 27 april 2016 @ 12:50:37 #141
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_161750387
quote:
19s.gif Op woensdag 27 april 2016 12:28 schreef BrandX het volgende:

[..]

Wel gruwelijk arrogant alsof hij het allemaal wel weet en hoe stoer hij wel niet is :').
Nee hoor, als de onzekere puber die hij is.

Gewoon een scriptkiddie die dacht dat hij iets heel stoers aan het doen was en nu ontdekt dat hij toch net wat minder slim is dan hij vooraf dacht.

Al die stoerheid, arrogantie en bluf is gewoon onzekerheid en angst. Meer niet.
pi_161751666
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 12:20 schreef Zith het volgende:
Had die advocaat bij het telefoongesprek niet gezegd dat je

NOOIT MOET PRATEN MET DE POLITIE WANT ALLES WAT JE ZEGT WORDT TEGEN JE GEBRUIKT?
Dat ligt er natuurlijk maar aan, in bepaalde gevallen zal zwijgen inderdaad het beste zijn, in andere gevallen kan praten / meewerken gunstiger uitvallen. En ik verwacht dat wanneer je een goede advocaat hebt, en deze aangeeft dat je gezien het bewijs dat ze al hebben c.q. de situatie waarin je zit het beste kan meewerken deze best eens gelijk kan hebben.
pi_161753140
Enerzijds heeft dit topic een hoog "Niemand is ZO dom!" gehalte, anderzijds denk ik dat mcmlxiv wel een terecht punt heeft.
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 12:50 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Nee hoor, als de onzekere puber die hij is.

Gewoon een scriptkiddie die dacht dat hij iets heel stoers aan het doen was en nu ontdekt dat hij toch net wat minder slim is dan hij vooraf dacht.

Al die stoerheid, arrogantie en bluf is gewoon onzekerheid en angst. Meer niet.
pi_161754109
quote:

[..]

Ik spreek heel goed Nederlands
Tot hier gaat het nog goed.
quote:
hoor maar ff seri who cares op internet wat ga je er aan doen me punten op geve

fgt

Hier is het al niet meer te volgen.

TS, ik snap dat je emotioneel bent en dat je graag de stoere boy wil uithangen, maar als je serieus genomen wilt worden zul je toch echt iets geduldiger moeten worden en iets langer moeten nadenken voordat je je mond opentrekt. Dat je op fok! misschien niet serieus genomen wordt, is tot daar aan toe. Als de rechter je niet serieus neemt kan dat echter wel consequenties hebben. Dus koel een beetje af, praat met je advocaat en laat ons het resultaat weten. ^O^
  woensdag 27 april 2016 @ 15:53:05 #145
431144 Teydelyk
Bad, for the greater good
pi_161754163
Even serieus TS, psychologisch onderzoek kan geen kwaad. Je komt nogal autistisch (Asperger?) over en een diagnose zou je in deze rechtzaak enorm helpen.
Shake with your right hand but hold a rock in the left.
pi_161754357
Jullie posten echt teveel shit waar hij niks aan heeft
pi_161754643
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 15:53 schreef Teydelyk het volgende:
Even serieus TS, psychologisch onderzoek kan geen kwaad. Je komt nogal autistisch (Asperger?) over en een diagnose zou je in deze rechtzaak enorm helpen.
Fijn dat jij op afstand medische diagnoses kan stellen terwijl je de vermoedelijke patient in kwestie niet kent. Kun je ook even meedelen waar in Afrika ze je een diploma hebben verkocht?
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 27 april 2016 @ 16:48:30 #148
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_161755435
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 08:58 schreef mrPanerai het volgende:
Na zo'n actie zulke username kiezen getuigt ook niet van veel inzicht. Je hebt maar van een ding spijt en dat is dat je gepakt bent. En je wordt gepakt omdat je zuigt. Volgens mij alleen nog een toekomst in een beschermde werkplaats.
Waarschijnlijk heet ie gewoon Bram Kaper :')
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_161755954
quote:

[..]

fgt

Oelewapper.
  woensdag 27 april 2016 @ 18:07:30 #150
421920 StefDeStuntpiloot
Vlieg toch op joh
pi_161757011
Ik zou dit toch echt wel omdraaien en bij die school op het bordje teruggooien hoor; ooit van meldplicht datalekken gehoord, TS?

Als jij via iets belachelijk simpels als SQL injection toegang hebt verkregen tot een controlepaneel waar je wachtwoorden en persoonsgegevens kunt inzien, dan is er iets goed mis met de beveiliging van dat systeem of de kennis van de ontwikkelaar daarvan (of gierigheid van degenen die dit systeem hebben laten bouwen). Sowieso, als je wachtwoorden hebt kunnen inzien, dan stonden die dus gewoon als plaintext opgeslagen? Man man man...

Dat men gammele (waarschijnlijk PHP) kutscriptjes voor een persoonlijke website over hun cavia draait tot daar aan toe, maar voor een groot systeem waar persoonsgegevens in rondgaan kan dit echt niet...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')