Is dat zo? We zijn al een keer naar een bank geweest, moesten we allerlei formulieren invullen en meenemen en uiteindelijk nooit meer wat van weer gehoord. Daar ga ik dus puur uit principe al nooit meer heen..quote:Op dinsdag 26 april 2016 09:57 schreef gianni61 het volgende:
bij veel banken / hypotheekverstrekkers is het eerste gesprek toch juist gratis?
De bank waarbij ik mn hypotheek heb ( Rabobank) was het eerste gesprek in ieder geval gratis.quote:Op dinsdag 26 april 2016 10:04 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Is dat zo? We zijn al een keer naar een bank geweest, moesten we allerlei formulieren invullen en meenemen en uiteindelijk nooit meer wat van weer gehoord. Daar ga ik dus puur uit principe al nooit meer heen..
Mijn vriendin geen vast werk (invalkracht onderwijs) en heeft nu bijna 2 jaar gewerkt. Is het voor haar mogelijk om op basis van het gemiddelde van deze 2 jaar een hypotheek af te sluiten of niet?
En ben jaar daar uiteindelijk ook mee verder gegaan? Uiteindelijk ontkom je niet aan de kosten van die bank toch? Je moet tenslotte toch ergens een hypotheek afsluiten..quote:Op dinsdag 26 april 2016 10:08 schreef gianni61 het volgende:
[..]
De bank waarbij ik mn hypotheek heb ( Rabobank) was het eerste gesprek in ieder geval gratis.
andere waarbij ik had gekeken ook
Voor zzp'ers is het minimaal 3 jaar als ik me niet vergis. Of dit voor oproepkrachten ook geldt durf ik zo niet te zeggen..
als je er verder mee gaat komen er altijd kosten bij.quote:Op dinsdag 26 april 2016 10:10 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
En ben jaar daar uiteindelijk ook mee verder gegaan? Uiteindelijk ontkom je niet aan de kosten van die bank toch? Je moet tenslotte toch ergens een hypotheek afsluiten..
Ja, dat is, bij alle banken en adviseurs waar ik ben geweest, zo. Is ook redelijk natuurlijk. Wie gaat er betalen voor een gesprek waar uitkomt dat je lang niet kan krijgen wat je nodig hebt?quote:Op dinsdag 26 april 2016 10:04 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Is dat zo? We zijn al een keer naar een bank geweest, moesten we allerlei formulieren invullen en meenemen en uiteindelijk nooit meer wat van weer gehoord. Daar ga ik dus puur uit principe al nooit meer heen..
Ik verwacht niet dat ze haar inkomen dan mee gaan nemen. Daarvoor moet je, in de meeste gevallen, of een vast contract dan wel intentieverklaring hebben, of 3 jaar een stabiel inkomen.quote:Mijn vriendin geen vast werk (invalkracht onderwijs) en heeft nu bijna 2 jaar gewerkt. Is het voor haar mogelijk om op basis van het gemiddelde van deze 2 jaar een hypotheek af te sluiten of niet?
Mwah.. Je zet iemand aan het werk. Bij bijvoorbeeld een aannemer moeten klanten die een product afnemen betalen voor al die mensen die wel een offerte hebben aangevraagd maar niet afnemen. Dat is eigenlijk gekker.quote:Op dinsdag 26 april 2016 10:19 schreef zovty het volgende:
Kennismakingsgesprek is gratis. Als ze daadwerkelijk een, voor jou op maat gesneden, advies gaan uitbrengen moet je gaan betalen.
ja, raar, moeten betalen voor een offerte, maar zo weet je wel zeker(der) dat je onafhankelijk advies krijgt.
mwoah. Aannemer moet passen, meten en nadenken. Zo'n vrouwke typt gewoon wat getalletjes in de computer, lult nog wat slap en vraagt 450.quote:Op dinsdag 26 april 2016 10:22 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Mwah.. Je zet iemand aan het werk. Bij bijvoorbeeld een aannemer moeten klanten die een product afnemen betalen voor al die mensen die wel een offerte hebben aangevraagd maar niet afnemen. Dat is eigenlijk gekker.
in principe hoef je niks mee nemen.quote:Op dinsdag 26 april 2016 10:26 schreef Memoru het volgende:
Vraagje: wat wordt er allemaal besproken tijdens een kennismakingsgesprek en wat moet je meenemen?
Ok! Vertellen ze ook gelijk hoeveel hypotheek je zou kunnen krijgen? Op internet kan je bij de meeste banken een berekening doen van hoeveel hypotheek je zou kunnen krijgen. Is die berekening erg betrouwbaar?quote:Op dinsdag 26 april 2016 10:29 schreef gianni61 het volgende:
[..]
in principe hoef je niks mee nemen.
maar je moet natuurlijk wel weten hoe je financiële situatie is en het is ook handig als je al ongeveer iets voor ogen hebt van wat je zou willen
ze geven wel een indicatie.quote:Op dinsdag 26 april 2016 10:34 schreef Memoru het volgende:
[..]
Ok! Vertellen ze ook gelijk hoeveel hypotheek je zou kunnen krijgen? Op internet kan je bij de meeste banken een berekening doen van hoeveel hypotheek je zou kunnen krijgen. Is die berekening erg betrouwbaar?
Op dit niveau kan ik het nog enigzins snappen, maar ik vind het raar. Uiteindelijk geeft de Rabobank, of welke bank dan ook die hypotheek om geld aan te verdienen toch. Maar je moet ze wel eerst betalen zodat ze uit kunnen rekenen of ze wel genoeg aan je kunnen verdienenquote:Op dinsdag 26 april 2016 10:20 schreef watmoetikkiezen het volgende:
nou zo raar is het niet toch, ze moeten er daadwerkelijk tijd en moeite in steken..
Second thisquote:Op dinsdag 26 april 2016 10:43 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Op dit niveau kan ik het nog enigzins snappen, maar ik vind het raar. Uiteindelijk geeft de Rabobank, of welke bank dan ook die hypotheek om geld aan te verdienen toch. Maar je moet ze wel eerst betalen zodat ze uit kunnen rekenen of ze wel genoeg aan je kunnen verdienenof zie ik het nu heel fout?
Kun je mij toevallig ook uitleggen hoe betalen ze onafhankelijker zou maken? Omdat ze je dan eerder adviseren toch elders te kijken of het niet te doen? Of zit er een andere gedachte achter .quote:Op dinsdag 26 april 2016 10:46 schreef watmoetikkiezen het volgende:
ja klopt, maar ze moeten het adviesgesprek rekenen en mogen dat niet in de tarieven voor hypotheek verwerken. Ik dacht dat dat was omdat anders zo'n onafhankelijk adviseur anders altijd te duur is. Die moeten immers wel geld rekenen voor zo'n gesprek, want ze mochten dacht ik niet meer betaald worden voor de hypotheek die ze verkopen door de bank (om onafhankelijkheid te waarborgen)..
Dacht ik in ieder geval..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |