abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161720066
Dit keer geen smartphone of andere high tech gadget maar een leuk betaalbaar toetsenbord + muis setje. Daar mijn vorige de verhuizing niet overleefd heeft was ik op zoek naar een nieuw setje. Nu zit er in HK een leuk winkeltje waar je je eigen mechanische toetsenbord kan samenstellen (per toets) maar daar hangt wel een forse prijskaart aan. In de tussentijd moet er wel getypt worden dus deze AULA aangeschaft. Ik had al eerder een AULA muis dus wist een beetje wat er zou binnenkomen.

Toetsenbord:

Layout: het is een vrij standaard 104-toetsen layout. Als extra is er een FN toets naast de rechter ALT toets. Met deze FN toets bedien je de media toetsen (onder de Functie toetsen, zoals volume, helderheid en bediening van de backlight. De toetsen zelf zijn gewone dome toetsen, dus geen mechanische. Toch tikt het wel lekker weg en zit er gevoel in het rammen op de toetsen. Je krijgt er een key-puller bij met wat extra doorzichtige toetsen zonder bedrukking. Ik heb ze bijv op WASD zitten. Met de (instelbare) blauwe backlight geeft dat wel een leuk effect. Het toetsenbord heeft verder een zeer korte polssteun, en voetjes om de hoogte in te stellen. Al met al is het gewoon een lekkere ramplank die doet wat hij moet doen voor dit geld.

Muis:

De muis is een vrij standaard formaat gaming muis met 4 extra knoppen. 1tje zit onder het muiswiel en laat je de DPI instellen, 2 zitten er bij je duim, standaard staan die ingesteld op forward / backward, en dan nog 1tje naar de linkermuisknop. Die staat standaard ingesteld als double-click. De onderkant van de muis is vrij glad en hij glijdt zeer gemakkelijk over elk oppervlak. Het koord wat er aan zit is vrij lang en braided, dus een beetje stug maar gaat niet gemakkelijk kapot.

Pluspunten:
Standaard layout (met grote shift)
Instelbare backlight
Stevige toetsen
Gladde muis

Minpunten:
Backlight lijkt soms een beetje te knipperen (maar dit kan misschien komen door de usb van mijn laptop)
De usb stekkers zijn vrij fors van formaat en kunnen niet naast elkaar op sommige usb poorten.

Linkje: http://goo.gl/nOm095

Foto's zeggen vaak meer dan woorden

[ Bericht 2% gewijzigd door Kenzi op 27-04-2016 09:18:05 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')