abonnement Unibet Coolblue
pi_165381617
quote:
2s.gif Op zaterdag 17 september 2016 12:47 schreef Semisane het volgende:

[..]

Sociale huurmarkt is lastig (onmogelijk) als je niet al op de wachtlijst staat en niet aan de voorwaarden voldoet(hoe dan ook inschrijven is een must!), vrije markt huur is meestal duurder dan kopen en met kopen moet je mazzel hebben wil je in een beetje betaalbaar in een leuke buurt in West wilt wonen.

Je kan naar Oost, maar dat is zo'n beetje net zo duur als West. Noord kan, daar is veel ontwikkeling nu en wordt een leuk stadsdeel (sterker nog er zijn al erg leuke plekken daar), maar zo nu ook snel duurder worden.

Buiten de ring kan je ook zoeken (Slotervaart, Osdorp, Geuzenveld, Diemen etc) maar ja in veel van die buurten moet nog wel wat gebeuren qua investeringen en ontwikkeling...gebeurt wel maar gaat langzamer dan West/Oost/Noord binnen de ring.
Bedankt voor je uitgebreide reactie! Is Woningnet de enige waar je in hoeft te schrijven? M'n vriend staat daar overigens al een jaar of twee ingeschreven, ik nog niet.
  zaterdag 17 september 2016 @ 13:04:02 #202
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_165381718
Woningnet is voor de (sociale) huurmarkt, dus ja daarop inschrijven op het moment dat je 5 minuten 18 jaar bent is wel aan te raden...inschrijving geld tegenwoordig voor heel Nederland geloof ik...dus dat kan je altijd wel doen waar je ook woont...je bouwt dan al wachttijd op.

2 jaar is vrij weinig, maar goed je moet ergens starten. :)

Verder kan je altijd contact opnemen een makelaar als je de vrije huurmarkt op wil of uiteraard voor koop. :)
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  zaterdag 17 september 2016 @ 13:04:25 #203
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_165381725
Moet je niet iets van 15 jaar ingeschreven staan hier? :P
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  zaterdag 17 september 2016 @ 13:06:50 #204
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_165381758
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2016 13:04 schreef Valerie. het volgende:
Moet je niet iets van 15 jaar ingeschreven staan hier? :P
Als je op de Dam wilt wonen wel, maar voor de wat mindere buurten kan je wel af met wat minder wachttijd...10 jaar of zo. :')
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_165381855
Dat klinkt alsof het onmogelijk is.
  zaterdag 17 september 2016 @ 13:23:06 #206
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_165381981
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 september 2016 13:13 schreef Kaas- het volgende:
Dat klinkt alsof het onmogelijk is.
Met twee jaar inschrijftijd zou ik sociale huur wel op mijn buik schrijven als ik jou was ja
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_165382021
Er zijn heel veel huurmakelaars, vaak zelfstandigen met goede connecties in het vastgoed, die door hun netwerk vaak weten waar en wanneer nieuwe huurwoningen vrij komen. Prijzen varieren, als je een pas gerenoveerde woning wil, betaal je inderdaad veel. Er zijn echter ook nog genoeg vrije sector woningen die niet of nauwelijks worden opgeknapt als de huurder vertrekt en waarvan de huur dus niet gigantisch wordt. Daar moet je wel op tijd bij zijn.

Dus zo'n huurmakelaar zoeken (je kunt ook zo iemand voor jezelf inschakelen als aanhuurmakelaar) en je wensen kenbaar maken kan zomaar resulteren in een woning.

O ja, sociale huur wordt het niet, inderdaad,.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_165382348
Eigenlijk toch van de gekke hè. Ik ben allang weg uit Amsterdam maar laat m'n inschrijving op Woningnet voor de zekerheid doorlopen. Heb nu 7 jaar wachttijd en als ik voor de gein eens kijk is nog steeds overal mijn slaagkans "zeer laag". Beste kans nog wel ergens in Nieuw-West, plek 128 van 229 reacties. :X

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 17-09-2016 13:50:19 ]
pi_165382441
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2016 13:48 schreef Igen het volgende:
Eigenlijk toch van de gekke hè. Ik ben allang weg uit Amsterdam maar laat m'n inschrijving op Woningnet voor de zekerheid doorlopen. Heb nu 7 jaar wachttijd en als ik voor de gein eens kijk is nog steeds overal mijn slaagkans "zeer laag". Beste kans nog wel ergens in Nieuw-West, plek 128 van 229 reacties. :X
Wow, dat heeft weinig zin. Ik denk (of hoop) eerlijk gezegd ook dat ik op basis van inkomen er niet voor in aanmerking zal komen, zeker niet tegen de tijd dat ik eventueel genoeg wachttijd heb opgebouwd. Dus dat wordt dan uitkijken naar een te dure schoenendoos in een buitenwijk op de private huurmarkt.
pi_165382527
Een paar jaar terug tijdens mijn studie ging er zo'n idee rond om een bepaald contingent aan woningen voor starters in te richten. Met een contract waarbij je na bijv. 5 jaar eruit gekickt kan worden als je dan intussen te veel verdient voor sociale woningbouw, zodat de doorstroming beter wordt.

Weet iemand of nog serieus aan dat plan wordt gewerkt?
pi_165382926
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2016 13:48 schreef Igen het volgende:
Eigenlijk toch van de gekke hè. Ik ben allang weg uit Amsterdam maar laat m'n inschrijving op Woningnet voor de zekerheid doorlopen. Heb nu 7 jaar wachttijd en als ik voor de gein eens kijk is nog steeds overal mijn slaagkans "zeer laag".
ik denk dat er ontzettend veel mensen hun inschrijving laten doorlopen ondanks dat ze niet actief zoeken of niet eens meer onder de condities vallen. En dan hebben we natuurlijk nog de mensen zoals kaas die hier graag willen wonen voor de leuk zonder binding met de stad.
Het is hier nou eenmaal aantrekkelijker dan Lelystad
pi_165383139
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 september 2016 14:38 schreef computergirl het volgende:

[..]

ik denk dat er ontzettend veel mensen hun inschrijving laten doorlopen ondanks dat ze niet actief zoeken of niet eens meer onder de condities vallen. En dan hebben we natuurlijk nog de mensen zoals kaas die hier graag willen wonen voor de leuk zonder binding met de stad.
Het is hier nou eenmaal aantrekkelijker dan Lelystad
Ehh mijn binding is dat mijn partner daar woont. En m'n werk ook later dit jaar.
pi_165383260
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 september 2016 14:57 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Ehh mijn binding is dat mijn partner daar woont. En m'n werk ook later dit jaar.
dat laatste is niet zo interessant. er werken heel veel mensen in Amsterdam, daarom hebben zijn er veel snelwegen en verschillende treinstations.
  vrijdag 23 september 2016 @ 22:08:04 #214
27699 Ravage
thinking about you
pi_165524951
Hoi Amsterdammers!

Komende week zit ik een weekje in Amsterdam (omgeving Westerpark) voor een cursus. Vanuit ons bedrijf ben ik de enige, en de andere cursisten zijn randstedelingen en gaan waarschijnlijk gewoon naar huis, en ik zit in het hotel.

Wat zijn leuke dingen (niet te toeristisch) om 's avonds in je eentje te gaan doen? Zijn er nog festivals of andere bijzondere evenementen? Vind het ook niet erg om stukje te reizen met tram.
i'm not living, i'm just killing time
pi_165525569
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 22:08 schreef Ravage het volgende:
Hoi Amsterdammers!

Komende week zit ik een weekje in Amsterdam (omgeving Westerpark) voor een cursus. Vanuit ons bedrijf ben ik de enige, en de andere cursisten zijn randstedelingen en gaan waarschijnlijk gewoon naar huis, en ik zit in het hotel.

Wat zijn leuke dingen (niet te toeristisch) om 's avonds in je eentje te gaan doen? Zijn er nog festivals of andere bijzondere evenementen? Vind het ook niet erg om stukje te reizen met tram.
ikzelf zou een avondje naar paradiso of de melkweg gaan of maloe malo vind ik ook altijd leuk met live bandjes
pi_165525670
ik ha
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 september 2016 14:38 schreef computergirl het volgende:

[..]

ik denk dat er ontzettend veel mensen hun inschrijving laten doorlopen ondanks dat ze niet actief zoeken of niet eens meer onder de condities vallen. En dan hebben we natuurlijk nog de mensen zoals kaas die hier graag willen wonen voor de leuk zonder binding met de stad.
Het is hier nou eenmaal aantrekkelijker dan Lelystad
ja ik heb een koopwoning maja het kan altijd fout gaan dus je staat ingeschreven, maar ik had massel met m'n eerste woning ik was achtste en er kwam niemand opdagen kreeg gelijk de sleutels
pi_165526089
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 22:08 schreef Ravage het volgende:
Hoi Amsterdammers!

Komende week zit ik een weekje in Amsterdam (omgeving Westerpark) voor een cursus. Vanuit ons bedrijf ben ik de enige, en de andere cursisten zijn randstedelingen en gaan waarschijnlijk gewoon naar huis, en ik zit in het hotel.

Wat zijn leuke dingen (niet te toeristisch) om 's avonds in je eentje te gaan doen? Zijn er nog festivals of andere bijzondere evenementen? Vind het ook niet erg om stukje te reizen met tram.
je kunt naar de ton ton club in het westerpark gaan en op arcadekasten spelen :P
Wie dit leest is hek.
  vrijdag 23 september 2016 @ 23:14:47 #218
27699 Ravage
thinking about you
pi_165526685
Yes, een speelhal _O_

En ik ga even kijken wat er in Paradiso is.

Bedankt voor de tips!
i'm not living, i'm just killing time
pi_165526736
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 september 2016 14:38 schreef computergirl het volgende:

[..]

ik denk dat er ontzettend veel mensen hun inschrijving laten doorlopen ondanks dat ze niet actief zoeken of niet eens meer onder de condities vallen. En dan hebben we natuurlijk nog de mensen zoals kaas die hier graag willen wonen voor de leuk zonder binding met de stad.
Het is hier nou eenmaal aantrekkelijker dan Lelystad
ik zag laatst een artikeltje in het parool dat mensen met binding met de stad voorrang krijgen op sociale huurwoningen ben ik wel voor.
pi_165526819
paradiso is uitverkocht misschien kan je nog een kaartje voor de deur krijgen
https://www.paradiso.nl/web/Agenda-Item/10-years-Diynamic.htm
  Moderator / Redactie Sport maandag 26 september 2016 @ 13:33:19 #221
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_165574863
Iemand met een restauranttip voor Oost waar je 'leuk/goed' alleen kan eten?
Moet vrijdag tussen 17 en 20.30u mogelijk alleen wat uren overbruggen en kan wel een tip gebruiken. :)
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator maandag 26 september 2016 @ 13:38:35 #222
9859 crew  Karina
Woman
pi_165575007
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 13:33 schreef borisz het volgende:
Iemand met een restauranttip voor Oost waar je 'leuk/goed' alleen kan eten?
Moet vrijdag tussen 17 en 20.30u mogelijk alleen wat uren overbruggen en kan wel een tip gebruiken. :)
Zag toen ik laatst in de tram zat dat Loetje ook in Oost zit tegenwoordig. http://oost.loetje.com/
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_165575078
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 13:33 schreef borisz het volgende:
Iemand met een restauranttip voor Oost waar je 'leuk/goed' alleen kan eten?
Moet vrijdag tussen 17 en 20.30u mogelijk alleen wat uren overbruggen en kan wel een tip gebruiken. :)
Spaghetteria Oost
https://g.co/kgs/nY8Xe2
pi_165575496
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 13:33 schreef borisz het volgende:
Iemand met een restauranttip voor Oost waar je 'leuk/goed' alleen kan eten?
Moet vrijdag tussen 17 en 20.30u mogelijk alleen wat uren overbruggen en kan wel een tip gebruiken. :)
Pata Negra!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 26 september 2016 @ 17:54:04 #225
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_165581334
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 13:33 schreef borisz het volgende:
Iemand met een restauranttip voor Oost waar je 'leuk/goed' alleen kan eten?
Moet vrijdag tussen 17 en 20.30u mogelijk alleen wat uren overbruggen en kan wel een tip gebruiken. :)
Contra 73, Camperstraat 24
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')