abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161679713
Zoals de titel het al zegt, zit ik met het probleem dat de woonkamer deur opeens niet meer open wil. Heel vreemd, want daarvoor heb ik er niks van gemerkt dat er iets mis mee was? :')

Er zit geen slot op de deur, maar als je de klink beweegt, gebeurd er niks. Klink en alles eraf gehaald, maar de deur kan nog steeds met geen mogelijkheid open, doordat er een soort stalen pin vast zit in het kozijn. Kozijn is ook van staal, dus gaatje boren oid kan ook niet. Deur is van glas, dus intrappen is ook geen optie.. Wie heeft er een idee?
When you open your mouth, make sure the sound you make is better than silence.
pi_161679815
Bankpasje erdoor drukken
pi_161680028
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 18:49 schreef hoas het volgende:
Bankpasje erdoor drukken
Waardoor drukken? Er kan namelijk niks doorheen, pin zin vanuit de deur vast in het kozijn, er zit wel wat ruimte tussen de deur en het kozijn verder, maar door die stalen pin kan hij niet open. Heb er al met een schroevendraaier tegenaan zitten drukken, maar muurvast helaas :(

Zal zo wel een foto ter verduidelijking posten
pi_161680142
Wacht ik effe op de foto.
With a Song in my heart and a smile on my face...
pi_161680218
Kun je de deur ook niet bij de scharnieren loshalen (scharnierpennen eruit) en dan de deur in zijn geheel eruit pakken??
pi_161680248
Ik weet, ik zou wachten op de foto, maar had weer eens geen geduld. :Y
pi_161680416
Vaag verhaal.. foto idd.
nee echt niet !
pi_161680499
Wat voor deurklink is het? Misschien is de klink er aan de andere kant een stukje uit en is de pin er bij uitgeschoven? Misschien is de klink zelf stuk. Kun je deze er misschien afhalen? (Vaak zit er een pinnetje ergens doorheen die deze op zijn plek houdt).

Als je de klink eraf hebt zou je wellicht de pin met een tang kunnen omdraaien om de deur te openen. Als dat lukt weet je waar het probleem zit (kapotte deurklink!).
One cannot make an omelette without
breaking eggs -- but it is amazing how
many eggs one can break without making
a decent omelette.
pi_161680515
Ik weet niet of het te zien is, maar duidelijker kreeg ik het niet op de foto in het midden binnenin zit een pin ;

Uit de scharnieren halen kan daardoor dus ook niet, omdat die stalen pin het tegenhoudt dat de deur omhoog kan. Heb ook al geprobeerd om het met een zaagje door te zagen, maar is het te dik voor.
pi_161680655
Je kunt denk ik beter een slotenmaker of timmerman laten komen i.p.v. zelf gaan hakken en zagen, dat krijg je nooit meer mooi opgeknapt natuurlijk.
pi_161680833
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 19:12 schreef CelinoPino het volgende:
Ik weet niet of het te zien is, maar duidelijker kreeg ik het niet op de foto in het midden binnenin zit een pin ;

[ afbeelding ]

Uit de scharnieren halen kan daardoor dus ook niet, omdat die stalen pin het tegenhoudt dat de deur omhoog kan. Heb ook al geprobeerd om het met een zaagje door te zagen, maar is het te dik voor.
Kan het met een slijpschijf?
pi_161680876
Kan je bij die pin via het gat van de deurklink met een punttang oid ?
nee echt niet !
pi_161680898
quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2016 19:17 schreef Mr.Galaxy. het volgende:
Je kunt denk ik beter een slotenmaker of timmerman laten komen i.p.v. zelf gaan hakken en zagen, dat krijg je nooit meer mooi opgeknapt natuurlijk.
Klopt! Maar ik dacht misschien zie ik iets over het hoofd en is er een manier om het makkelijk zelf op te lossen ;(
pi_161680993
quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2016 19:23 schreef HighVolume het volgende:
Kan je bij die pin via het gat van de deurklink met een punttang oid ?
In dat gat zitten alleen wat ijzerenringetjesi en voor de rest is het dicht, dan zou ik heel de deur vanuit dat gat uit moeten hollen naar rechts, lijkt me ook niet echt handig :P
pi_161681048
quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2016 19:26 schreef CelinoPino het volgende:

[..]

In dat gat zitten alleen wat ijzerenringetjesi en voor de rest is het dicht, dan zou ik heel de deur vanuit dat gat uit moeten hollen naar rechts, lijkt me ook niet echt handig :P
Maar het is toch een standaard loopslot?
http://www.nemef.nl/nl/si(...)loten/1255-deurslot/
pi_161681850
quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2016 19:28 schreef hoas het volgende:

[..]

Maar het is toch een standaard loopslot?
http://www.nemef.nl/nl/si(...)loten/1255-deurslot/
Ja huh, snap er niks van. Ik zie bij dat plaatje van jou nergens een soort stalen pinnetje, die dus nu vast zit in ons kozijn. Dat vierkante ijzeren/stalen? geval zit volgens mij wel ingetrokken in de deur. Er zat geen slot op de deur en gewoon een simpel deurklinkje.
pi_161682328
quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2016 19:46 schreef CelinoPino het volgende:

[..]

Ja huh, snap er niks van. Ik zie bij dat plaatje van jou nergens een soort stalen pinnetje, die dus nu vast zit in ons kozijn. Dat vierkante ijzeren/stalen? geval zit volgens mij wel ingetrokken in de deur. Er zat geen slot op de deur en gewoon een simpel deurklinkje.
Is er soms zo'n anti doorzaag pin van een 3-4mm doorsnede uit die schoot gekomen?
pi_161685087
quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2016 19:46 schreef CelinoPino het volgende:

[..]

Dagschoot is doorgeschoten en steekt nu in het deurkozijn. Je kijkt tegen de pen van de dagschoot aan. Werkt de deurkruk nog wel? Dan kan je voorzichtig proberen om de pen omhoog te bewegen, terwijl je tegelijkertijd de deurkruk zacht onder spanning houdt. En dan hopen dat je de dagschoot weer op z'n plaats krijgt.
pi_161686599
Maak ook eens een foto van de scharnieren?
pi_161690082
Die deur is nu toch al naar de tering dus ik zou gewoon het slot eruit zagen. Niet meer aan kloten, straks mol je het kozijn ook nog.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')