Loop ik vanmiddag met mijn vriendin door de supermarkt boodschappen te doen, omdat het weekend is en de laatste uren dat ze open zijn natuurlijk hartstikke druk.
Ik had ook al zaterdagdienst gedraaid bij de betoncentrale dus was al een beetje uit mijn hum.
Dat uit zich dan in het feit dat ik gewoon met het boodschappenlijstje voorop loop en mijn vriendin er met de kar achter aan.
Zo voorkom ik dat typische vrouwelijke gedraal en dat scheelt tijd.
Wil ik daar net de hoek om lopen, komt daar zo'n klein ettertje aan met zo'n miniwinkelwagentje voor kinderen, je kent ze wel.
Rennen ze lekker druk de winkel mee door terwijl moeders er met de grote kar achteraan loopt.
Kennelijk had de kleine de vaart er flink in want net toen ik de hoek om kwam liep ie met een enorme rotssmak tegen mijn rechter been aan.
Omdat ik echter mijn kniebeschermers van het werk (buitendienst) nog aan had viel de klap voor mij mee.
Het kleine ettertje klapte echter frontaal en knetterhard met zijn bekkie tegen de stang aan,
In een tel stond de hele supermarkt op de kop.
Terwijl het kleine wagentje nog tot stilstand moest komen van de klap lag die kleine met een kapot bekkie daar op de grond te bulken en te schreeuwen en er lag wat bloed en een paar melktanden op de vloer.
De moeder overhysterisch en mijn vriendin en ik keken elkaar vragend aan.
Terwijl de moeder de kleine van de grond opraapte die maar niet kon stoppen met janken kwamen daar een paar vakkenvullers poolshoogte nemen.
''KUN JE NIET UITKIJKEN LOMPERD!!!''Schreeuwde het viswijf onder het aanhoudende gejank door.
Waarop mijn vriendin reageerde (voordat ik dat kon) met:
''JE ZAL JEZELF BEDOELEN!!! JE LAAT DAT JOCH TOCH ZELF HARDLOPEN IN EEN BOMVOLLE SUPERMARKT??? DAN VRAAG JE ER TOCH ZELF OM ???''Hierna werd het van kwaad tot erger en de moeder gaf de kleine met zijn kapotte lip aan één van de vakkenvullers en ging met haar handen in de zijn schreeuwend voor mijn vriendin staan.
Die van mij zette op haar beurt de boodschappenkar aan de kant en deed hetzelfde.
Enkele centimeters van elkaar stonden ze elkaar dus af te keffen.
Terwijl de vakkenvullers en ander personeel de zaak wilden sussen (het gejank van die kleine ging continu door) en er steeds meer kijkers kwamen keek ik zo naar die melktandjes en dat bloed op de grond en besefte dat ik de tandenstokers niet op het lijstje had staan.
Ik heb namelijk bloedend tandvlees en de tandarts raadde me aan om bij iedere poetsbeurt te stokeren om het zodoende sterker te maken.
Ik loop dus weg en begeef me een paar paden verder.
Bij terugkomst waren de dames uit elkaar gehaald maar bleek de boel uit de hand gelopen te zijn, mijn vriendin had een blauw oog maar hield in haar hand wel een pluk haar van moeders vast, die krijsend en gillend en ook schoppend (een van haar naaldhakken vloog de stellingen over en kwam in een ander gangpad terecht) door twee personeelsleden aan weers kanten met grote moeite werd vast gehouden.
Om de boel compleet te maken kwamen daar paps en de winkelmanager aan.
Om een lang verhaal kort te maken:
Bij het aanhoren van het verhaal keerde de woede van de vader zich niet tegen mij en mijn vriendin maar tegen zijn verbijsterde vrouw.
''IK HEB JOUW TOCH OOK AL GEZEGD HEM NIET ALS EEN GEK TE LATEN RENNEN??? MAAR JIJ VIND ALLES MAAR GOED!!! DAN KRIJG JE DIT!!!''Waarop de vrouw met een groot
''OOOH!!!'' haar mond open liet vallen om zich vervolgens van de vakkenvullers los te rukken om haar man klappend en krabbend te lijf te gaan.
Ondertussen namen ik en mijn vriendin het hazenpad.
Onderweg namen we nog een biefstukje mee van de koelafdeling om bij mijn vriendin thuis op haar oog te leggen...
Klacht: Hadden ze alleen maar die kloterige ''fijne'' tandenstokers met mintsmaak van 1,60 terwijl je bij de Action van die goedkope sterke hebben van 50 cent per doosje...
[ Bericht 0% gewijzigd door Werkman op 23-04-2016 18:38:28 ]