abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161651197
Artsen zijn dronken patiënten zat en eisen strengere regels

Artsen op de spoedeisende hulp willen dat de verkoop van alcohol aan banden wordt gelegd. Eerstehulpafdelingen in binnensteden hebben zo veel overlast van dronken mensen, dat het personeel wil dat er actie wordt ondernomen.

De Nederlandse Vereniging van Spoedeisende Hulp Artsen vindt dat de verkoop van alcohol op één lijn moet komen met de verkoop van sigaretten. Zo moet drank niet meer gewoon tussen de andere artikelen in de supermarkt staan en er zou bijvoorbeeld een verplichte waarschuwing moeten komen op de etiketten. Ook pleit de vereniging voor een hogere belasting op alcohol en restricties bij het maken van reclame voor alcoholconsumptie.

Spoedposten zien al jaren een toename van agressie door drankmisbruik. De artsen willen het probleem nu 'aan de voorkant' aanpakken.

Ze kotsen en plassen in de wachtkamer en vallen andere patiënten lastig.
Voorzitter Crispijn van den Brand

Voorzitter Crispijn van den Brand wil hierover in gesprek met minister Schippers van Volksgezondheid. "Het moet minder normaal worden om alcohol te kopen. Nu kunnen mensen het tegelijk met de dagelijkse boodschappen inslaan en daar moet een einde aan komen."

Er zijn nu al regels op gebied van leeftijd, maar die gaan niet ver genoeg, zegt Van den Brand: "Het is goed dat er een leeftijdsgrens is, maar niet alleen jongeren hebben een probleem met alcohol".

De Nederlandse Vereniging van Spoedeisende Hulp Artsen telt 800 leden. Die werken verspreid over 90 procent van de spoedeisende hulpafdelingen in Nederland.

Van den Brand werkt zelf op een eerste hulpafdeling in Den Haag en hij kent het probleem van dichtbij. "We zien tijdens uitgaansavonden dat meer dan 50 procent of zelfs 70 procent van de patiënten dronken is. Ze kotsen en plassen in de wachtkamer, vallen andere patiënten lastig en kunnen agressief reageren op het personeel. Dat kan zo niet langer."

http://nos.nl/artikel/210(...)trengere-regels.html

quote:
Tuig :N
pi_161651221
Terechte klacht maar het Ies koeltoer dus we moeten respect ervoor hebben.
pi_161651235
Doe gewoon je werk zeikerds. Je dient mensen, je dicteert niet hoe ze moeten leven.
pi_161651280
Drank is al jaren vijand nummer 1 van de volksgezondheid. Een walgelijke cultuur die zo snel mogelijk in de taboesfeer moet worden gebracht. Altijd maar zeiken over dat mensen gezond moeten leven, veel moeten sporten etc. maar zodra we alcohol ook benoemen schiet iedereen in de verdediging.

Extra eigen risico invoeren voor alcohol-gerelateerde behandelingen lijkt mij een goed idee.
pi_161651292
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 15:51 schreef LelijKnap het volgende:
Doe gewoon je werk zeikerds. Je dient mensen, je dicteert niet hoe ze moeten leven.
quote:
Dat vind je normaal?
pi_161651310
quote:
dat doen ze ook nergens, ze stellen alleen dat de overlast de spuigaten uitloopt en dat ze maatregelen willen. lijkt me niet meer dan normaal
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_161651317
quote:
13s.gif Op zaterdag 23 april 2016 15:54 schreef Confetti het volgende:
Drank is al jaren vijand nummer 1 van de volksgezondheid. Een walgelijke cultuur die zo snel mogelijk in de taboesfeer moet worden gebracht. Altijd maar zeiken over dat mensen gezond moeten leven, veel moeten sporten etc. maar zodra we alcohol ook benoemen schiet iedereen in de verdediging.

Extra eigen risico invoeren voor alcohol-gerelateerde behandelingen lijkt mij een goed idee.
En daarna iedere autobezitter en transportbedrijf.
pi_161651324
quote:
13s.gif Op zaterdag 23 april 2016 15:54 schreef Confetti het volgende:

Iets taboe maken heeft wel een goeie trackrecord O+
wooblabalurg
pi_161651341
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 15:57 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Iets taboe maken heeft wel een goeie trackrecord O+
Logisch toch...overlast neemt steeds verder toe, dan krijg je daar een reactie op.
pi_161651352
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 april 2016 15:58 schreef aloa het volgende:

[..]

Logisch toch...overlast neemt steeds verder toe, dan krijg je daar een reactie op.
Uiteraard is daar een enkele reactie voor O+
wooblabalurg
pi_161651353
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 april 2016 15:56 schreef loni55 het volgende:

[..]

En daarna iedere autobezitter en transportbedrijf.
Dat zijn noodzakelijke zaken. Alcoholconsumptie niet.
pi_161651356
Ik als dronken man ben artsen die huilen om van alles en nog wat zat en eis strengere regels wat betreft hun klaagcultuur.
Conscience do cost.
pi_161651372
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 15:59 schreef Confetti het volgende:

[..]

Dat zijn noodzakelijke zaken. Alcoholconsumptie niet.
Nou... Nee. Alcoholgebruik of misbruik heeft ook een oorzaak.
  zaterdag 23 april 2016 @ 16:01:40 #14
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_161651396
quote:
ja dat is juist maar als ik iemand help en hij volgt mijn raad niet op dan is het afgelopen met de hulp aan die persoon , en daarom stel ik nu ook voor af eisen dat iemand die door eigen fouten ( bewust keus) geen hulp meer te geven , dus vind het niet vreemd dat een arts dat ook liever heeft en dat niet eerst heel zijn werk ruimte een varkenshok gemaakt word en of dat zijn klanten weg gejaagd word

nee ik vind drinken oke maar toe het binnenshuis ... of gewoon even een agent voor de deur zetten bij de EHBO posten , als iemand dan dronken aan komt , oppakken wegens openbare dronkenschap >:)
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_161651397
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 april 2016 16:00 schreef loni55 het volgende:

[..]

Nou... Nee. Alcoholgebruik of misbruik heeft ook een oorzaak.
Een oorzaak maar het is geen noodzaak.
pi_161651413
Zulke gedragingen zijn gemakkelijk te beïnvloeden door een taakstrafplichtige verplicht vrijwilligerswerk te laten doen in een huisartsenpost, zelf de pis schoonmaken die er wordt achtergelaten zodat hij later aan zijn vrienden kan meegeven dat zoiets in een wachtkamer (en elders) niet gewenst is.
Google is your friend, abuse your friends
pi_161651420
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 16:01 schreef Confetti het volgende:

[..]

Een oorzaak maar het is geen noodzaak.
Auto ook niet. Je punt is?
pi_161651424
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 16:01 schreef RAVW het volgende:

[..]

ja dat is juist maar als ik iemand help en hij volgt mijn raad niet op dan is het afgelopen met de hulp aan die persoon , en daarom stel ik nu ook voor af eisen dat iemand die door eigen fouten ( bewust keus) geen hulp meer te geven , dus vind het niet vreemd dat een arts dat ook liever heeft en dat niet eerst heel zijn werk ruimte een varkenshok gemaakt word en of dat zijn klanten weg gejaagd word

nee ik vind drinken oke maar toe het binnenshuis ... of gewoon even een agent voor de deur zetten bij de EHBO posten , als iemand dan dronken aan komt , oppakken wegens openbare dronkenschap >:)
Goed idee ^O^ Verdient de staat ook weer wat bij aan boetes.

quote:
Strafbaar is hij die "zich in kennelijke staat van dronkenschap op de openbare weg bevindt". Deze strafbare gedraging kent de volgende maximumstraf: een hechtenis van ten hoogste twaalf dagen of een geldboete van de eerste categorie. Een geldboete van de eerste categorie kan (in 2013) maximaal 390 euro bedragen.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 23-04-2016 16:04:44 ]
pi_161651449
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 april 2016 16:03 schreef loni55 het volgende:

[..]

Auto ook niet. Je punt is?
Vrijwel niemand heeft een auto voor de hobby. Die is nodig om boodschappen te doen en naar je werk te rijden.

Alcohol heeft geen enkele functie behalve vermaak. En dan zeg ik dat de schade die alcohol met zich meebrengt niet opweegt tegen het vermaak. Zeker als fatsoenlijke, nette mensen mee mogen betalen aan de behandeling van die junks.
  zaterdag 23 april 2016 @ 16:06:12 #20
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_161651463
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 april 2016 16:03 schreef aloa het volgende:

[..]

Goed idee ^O^ Verdient de staat ook weer wat bij aan boetes.
juist daarna nog even een schoonmaak kosten rekening en dokters rekening er over heen thuis gestuurd krijgen .. kijken of je het dan nog zo leuk vind om te gaan drinken :)

( of gewoon gelijk gekoppeld die rekening van openbare dronkenschap hoeft je ook geen politie agent voor de deur te zetten , al hoe wel die lui moeten ook wat te doen hebben ..

kan wel zeggen je houd dan maar weinig over om van te drinken , dus dan lost het probleem ook wel vanzelf op
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
pi_161651466
Lastig zoiets, want waar leg je de grens? Je kan als patiënt ook alcohol hebben gehad en op 1 of andere manier zijn gevallen en een verwonding hebben. Ik vind dat artsen gewoon moeten helpen.. Ook mensen met alcohol op. Neemt niet weg dat het bewust plassen in een wachtkamer niet normaal is.
pi_161651485
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 16:05 schreef Confetti het volgende:

[..]

Vrijwel niemand heeft een auto voor de hobby. Die is nodig om boodschappen te doen en naar je werk te rijden.

Alcohol heeft geen enkele functie behalve vermaak. En dan zeg ik dat de schade die alcohol met zich meebrengt niet opweegt tegen het vermaak. Zeker als fatsoenlijke, nette mensen mee mogen betalen aan de behandeling van die junks.
Ach ik betaal ook wel mee voor die nederlander met longkanker omdat je je boodschappjes met je auto wil doen.
pi_161651512
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 16:06 schreef KolonelBroodje het volgende:
Lastig zoiets, want waar leg je de grens? Je kan als patiënt ook alcohol hebben gehad en op 1 of andere manier zijn gevallen en een verwonding hebben. Ik vind dat artsen gewoon moeten helpen.. Ook mensen met alcohol op. Neemt niet weg dat het bewust plassen in een wachtkamer niet normaal is.
Iedereen blijft gewoon geholpen worden. De artsen willen alleen dat de verkoop strenger wordt gereguleerd om het gebruik van alcohol te doen afnemen. Niets mis mee, met sigaretten accepteren we het ook.
  zaterdag 23 april 2016 @ 16:09:08 #24
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_161651521
quote:

[..]

hoe moet ik mijn boodschappen dan doen , heb nooit een auto gehad :)
dus het is niet nodig het is luxe , daarbij als je 20 km van een winkel afwoon is het misschien begrijpelijk , maar tegenwoordig kan je ook je boodschappen thuis laten bezorgen ...
dus een auto is altijd luxe of hobby

Alcohol geen functie?
kan er anders goed mee schoonmaken of iets er mee aan steken ... dus het heeft niet alleen de functie om iemand dronken te maken maar ook voor andere doeleinde .. in deo , parfum zit het spul ook :)
pi_161651524
quote:

[..]

Ik wil ook niet meebetalen aan uitkeringslijers en ander geldkostend volk. Moet toch. Helaas.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')