Dacht dat ik dat ergens gelezen had. Maar misschien waren dat wel moslims danquote:
NT is relatief irrelevant voor moslims. Omdat het hun geloof ontkracht in meerdere manieren.quote:Op zaterdag 23 april 2016 01:49 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dacht dat ik dat ergens gelezen had. Maar misschien waren dat wel moslims dan
http://deovolentenl.nl/is(...)ouwbaar-introductie/quote:Op zaterdag 23 april 2016 01:51 schreef Insomnia_ het volgende:
Het OT is meer een punt van discussie.
Zonder het NT kun je geen christen zijn. Want het NT is de kern van het geloof.quote:Op zaterdag 23 april 2016 01:52 schreef Fok-it het volgende:
[..]
http://deovolentenl.nl/is(...)ouwbaar-introductie/
Tsja, ze noemen zichzelf wel christenenquote:Op zaterdag 23 april 2016 01:53 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Zonder het NT kun je geen christen zijn. Want het NT is de kern van het geloof.
Ze hebben het ook over de betrouwbaarheid van het NT.quote:Op zaterdag 23 april 2016 01:55 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Tsja, ze noemen zichzelf wel christenen
Niet mijn standpunt, maar hun standpunt.quote:Zo heeft God ervoor gezorgd dat de tekst van het Nieuwe Testament uit de handen bleef van corruptie plegende mensen.
Je mag als gelovige toch altijd kritisch blijven?quote:Op zaterdag 23 april 2016 01:56 schreef Insomnia_ het volgende:
Maar hoe zou je Christen kunnen zijn zonder het boek over Jezus?
Zeker.quote:Op zaterdag 23 april 2016 01:58 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Je mag als gelovige toch altijd kritisch blijven?
Door die introductie, mja verkeerd geinterpreteerd ofzoquote:Op zaterdag 23 april 2016 01:59 schreef Insomnia_ het volgende:
Snap echt niet hoe je hier kritiek op het NT uithaalt
Hoe dan?quote:Op zaterdag 23 april 2016 02:01 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Door die introductie, mja verkeerd geinterpreteerd ofzo
In hun intro staat zelfs dat het is geschreven om mensen te overtuigen van betrouwbaarheidquote:U kunt dit artikel beschouwen als een eerste stap in een reeks van publicaties waarin we u stap voor stap klaarstomen voor een goed begrip van de redenen waarom het Nieuwe Testament zo betrouwbaar is.
Ja okequote:Op zaterdag 23 april 2016 02:02 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
In hun intro staat zelfs dat het is geschreven om mensen te overtuigen van betrouwbaarheid
En openbaring? Is dat ook iets wat je gewoon op het detail moet aannemen om jezelf Christen te noemen? Kan me voorstellen dat dat voor sommige nogal lastig voor testellen isquote:Op zaterdag 23 april 2016 02:03 schreef Insomnia_ het volgende:
En het NT is vooral de goede boodschap van Jezus. Daar kan je over discussieren, maar op geen enkele manier ontkrachten.
Nee, daar is discussie over.quote:Op zaterdag 23 april 2016 02:06 schreef Fok-it het volgende:
[..]
En openbaring? Is dat ook iets wat je gewoon op het detail moet aannemen om jezelf Christen te noemen? Kan me voorstellen dat dat voor sommige nogal lastig voor testellen is
Nee oke.quote:Op zaterdag 23 april 2016 02:07 schreef Insomnia_ het volgende:
Ik heb het ook nooit over dingen in detail aannemen.
Maar een Christen (volger van Jezus) kan niet skeptisch tegenover Jezus staan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |