Ts moet in zijn huidige situatie niet eens willenkopen. Met allerlei kunst en vliegwerk eventueel een krot kunnen kopen en dan valt er een bonus lager uit of weet ik veel wat en dan direct diep in de shit zitten. Dat is niet handig.quote:Op vrijdag 22 april 2016 14:19 schreef Gia het volgende:
Waarom zou je een zo duur mogelijke hypotheek willen hebben? Als het dan es tegenzit, kom je meteen in de problemen en dat is wat hypotheekverstrekkers willen voorkomen.
Als je meer te makken hebt, dan waar je hypotheek voorstaat, dan is het wellicht een idee om een opknappertje te kopen en het extra geld investeren in die woning, middels verbouwingen. Ben je even mee bezig, maar dan maak je geld. Inmiddels gaat je salaris jaarlijks omhoog, waarmee je tegen de tijd dat je 35 bent, met de overwaarde van deze woning, misschien wel je droomhuis kunt kopen.
Ik zie het probleem niet zo. Met NHG is de financiële basis al een stuk steviger. Ik heb in 1987 ook een uitgeleefde woning gekocht (muren en dakopbouw waren het enige dat in fatsoenlijke staat verkeerde) en heb door ieder jaar een verdieping op te kanppen, in een aantal jaren én goedkoop gewoond én kunnen sparen én het huis 4x over de kop overwaarde gegeven.quote:Op vrijdag 22 april 2016 19:35 schreef CoolGuy het volgende:
Ts moet in zijn huidige situatie niet eens willenkopen. Met allerlei kunst en vliegwerk eventueel een krot kunnen kopen en dan valt er een bonus lager uit of weet ik veel wat en dan direct diep in de shit zitten. Dat is niet handig.
Exact zo. Je salaris stijgt, de hypotheekrente is nog steeds dalende en de huren stijgen. kopen - huren staat 3 - 0.quote:Op vrijdag 22 april 2016 14:19 schreef Gia het volgende:
Als je meer te makken hebt, dan waar je hypotheek voorstaat, dan is het wellicht een idee om een opknappertje te kopen en het extra geld investeren in die woning, middels verbouwingen. Ben je even mee bezig, maar dan maak je geld. Inmiddels gaat je salaris jaarlijks omhoog, waarmee je tegen de tijd dat je 35 bent, met de overwaarde van deze woning, misschien wel je droomhuis kunt kopen.
Risico wordt inderdaad afgedekt en als er geen urgente klussen zijn is dat een strategie die prima is. Het verschil is wel dat stijging van huizenprijzen toentertijd veel normaler was. Vooral als je ziet dat de gemiddelde huizenprijs 2-3x over de kop is gegaan sinds die tijd.quote:Op vrijdag 22 april 2016 20:08 schreef blomke het volgende:
[..]
Ik zie het probleem niet zo. Met NHG is de financiële basis al een stuk steviger. Ik heb in 1987 ook een uitgeleefde woning gekocht (muren en dakopbouw waren het enige dat in fatsoenlijke staat verkeerde) en heb door ieder jaar een verdieping op te kanppen, in een aantal jaren én goedkoop gewoond én kunnen sparen én het huis 4x over de kop overwaarde gegeven.
Met een vast contract hoef je toch geen werkgeversverklaring te hebben? dan gaat alles toch met je jaaropgave / loonstrook?quote:Op vrijdag 22 april 2016 10:31 schreef Robin1988 het volgende:
[..]
Ook als ik ontslagen zou worden (heb btw een vast contract) met een uitkering zou ik het nog kunnen dragen, veel van mijn huidige vaste lasten opties zijn luxe dingen die weg/minder kunnen in nood.
Jawel hoor, ook dan vragen ze vaak nog een werkgeversverklaring, juist omdat op een jaaropgave vrolijk alles staat wat bruto/netto betaald is.quote:Op zaterdag 23 april 2016 22:48 schreef caspervc het volgende:
[..]
Met een vast contract hoef je toch geen werkgeversverklaring te hebben? dan gaat alles toch met je jaaropgave / loonstrook?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |