http://newsmonkey.be/article/66158quote:Het is nu bevestigd door zowel Roger Daltrey van The Who als door de manager van Neil Young: op 7, 8 en 9 oktober gaat op de plaats van het Coachella-festival een soort "Oldchella" door. Met The Who, Bob Dylan, Rolling Stones, Paul McCartney, Neil Young, Roger Waters op één affiche. Elke act vangt daarvoor een recordbedrag: 6 miljoen euro.
De naam van het festival is nog onbekend, maar we weten dat het zal plaatsvinden op 7, 8 en 9 oktober op de site waar dit weekend Coachella doorgaat: in Indio, in de buurt van Palm Springs in Californië. Het is de organisatie van Coachella, Goldenvoice Entertainment en concertreus AEG, de concurrent van Live Nation, die het festival opzetten.
Neil Young, Roger Waters, Paul McCartney, The Who, The Rolling Stones en Bob Dylan zullen op de affiche staan. Inmiddels heeft Roger Daltrey van The Who bevestigd dat hij op het festival staat. Hij noemt het "een van de grootste concerten in de geschiedenis.”
"So special in so many ways"
Op het driedaagse festival zullen per dag twee grote acts optreden. Op de eerste avond zouden dat Bob Dylan en The Rolling Stones zijn, Paul McCartney en Neil Young op dag twee en The Who en Roger Waters op de laatste dag. Ze vangen meer dan 6 miljoen elk.
Ze spelen daarvoor wel een volledige show: “full stage productions, with full sets." Elliot Roberts, de manager van Neil Young: "It's so special in so many ways. You won't get a chance to see a bill like this, perhaps ever again. It's a show I look forward to more than any show in a long time."
Wat zal een weekendkaart kosten? $500+? Al denk ik dat ze vooral voor de dagjesmensen gaan. Zal me niks verbazen als je daar $200-250 voor kan dokken, zo niet meer.quote:
Mochten ze zoiets doen in NL zou ik er toch ook wel heen gaan denk ikquote:Op donderdag 21 april 2016 15:58 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Wat zal een weekendkaart kosten? $500+? Al denk ik dat ze vooral voor de dagjesmensen gaan. Zal me niks verbazen als je daar $200-250 voor kan dokken, zo niet meer.
Het is wel uniek, en het richt zich wel op een doelgroep waar de centen zitten. Denk dat je hier nog best leuk aan kan verdienen als je het neerzet als een 'premium' event, en mensen packages kunnen kopen met glamping/cottages/hotelverblijven inclusief.quote:Op donderdag 21 april 2016 15:59 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Mochten ze zoiets doen in NL zou ik er toch ook wel heen gaan denk ik.
Waarschijnlijk weer tig sponsoren, H&M met een speciale kledinglijn, Samsung met een promo-team, etc. etc.quote:Op donderdag 21 april 2016 16:40 schreef DavetheNL het volgende:
Feit dat het team van Coachella hier achter zit geeft al aan hoe ze dat op willen gaan pakken lijkt mij. Dat geld verdienen ze daar wel makkelijk terug..
Sowieso big business daar in de US, hier zijn het veel kleinere merken of helemaal niet. Bonnarroo heeft natuurlijk de oversteek gemaakt, verwacht dat er dat nog wel meer gaan doen.quote:Op donderdag 21 april 2016 16:44 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk weer tig sponsoren, H&M met een speciale kledinglijn, Samsung met een promo-team, etc. etc.
Lollapaloozaquote:Op donderdag 21 april 2016 16:47 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Sowieso big business daar in de US, hier zijn het veel kleinere merken of helemaal niet. Bonnarroo heeft natuurlijk de oversteek gemaakt, verwacht dat er dat nog wel meer gaan doen.
Ook die met veel OOOOO'squote:Op donderdag 21 april 2016 16:55 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
LollapaloozaEn er waren al geruchten over een Coachella Parijs ofzo
Jup. Veel sponsoren en een verschrikkelijk hoog toegangsprijsje. Heb wel eens naar de ticketprijzen in dat land gekeken. De knetter...quote:Op donderdag 21 april 2016 16:44 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk weer tig sponsoren, H&M met een speciale kledinglijn, Samsung met een promo-team, etc. etc.
het is geen half dagje werk, ze doen wel iets meer dan op komen dagen en dan hun setje afspelen.quote:Op zaterdag 23 april 2016 09:10 schreef mrsmith0331 het volgende:
Jezus wat een bedragen. Voor een halve dag werk!
Vind het wel duur hoor. Laten we zeggen dat de grote naam (Stones, Paul McCartney, Roger Waters) een uur of 3 speelt (ruim genomen) en dat dan de kleinere act op het affiche een uur of 2 speelt.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 16:49 schreef Loveless85 het volgende:
399 niet eens heel gek, gezien de line-up. Maar goed, dan sta je wss achter het podium ofzo.
Tjah, het zijn wel 6 ultieme headliners. Als ze ieder 6 miljoen per stuk krijgen kan je wel natellen dat kaartjes geen 200$ gaan kostenquote:Op dinsdag 3 mei 2016 16:56 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Vind het wel duur hoor. Laten we zeggen dat de grote naam (Stones, Paul McCartney, Roger Waters) een uur of 3 speelt (ruim genomen) en dat dan de kleinere act op het affiche een uur of 2 speelt.
Dan ben je een uur of 5 zoet. Dat zijn verdomd lange dagen als ze niks anders programmeren voor de rest van de dag.
Edit: en dan valt het nog maar te bezien wie er tegen die tijd nog in levend te zien zijn![]()
Mocht ik er naar toe kunnen fietsen dan zou ik er misschien heen gaan. Maar om daar nou op een camping te liggen voor die paar uurtjes lijkt me toch wel vervelend. Dan zou ik liever nog een paar dollar meer betalen zodat er ook nog een beetje dag opvulling bij staat.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 17:14 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Tjah, het zijn wel 6 ultieme headliners. Als ze ieder 6 miljoen per stuk krijgen kan je wel natellen dat kaartjes geen 200$ gaan kosten
Ja maar jij en ik zijn denk ik niet de doelgroep. Ik denk juist dat voor de 35/40-plussers met een zak geld dat dit een prima setup is. Die willen niet in een stinkende tent liggen, die gaan misschien glampen bij hoge uitzondering. En 5 á 6 uur voor deze shows is al veel voor hun, die zitten echt niet te wachten op een dagje opvulling met het Amerikaanse equivalent van Jett Rebel, Skunk Anansie, Counting Crows en weet ik wat.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 17:28 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Mocht ik er naar toe kunnen fietsen dan zou ik er misschien heen gaan. Maar om daar nou op een camping te liggen voor die paar uurtjes lijkt me toch wel vervelend. Dan zou ik liever nog een paar dollar meer betalen zodat er ook nog een beetje dag opvulling bij staat.
Ik verveel me al te pleuris op Rock Am Ring in de ochtend.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |