abonnement Unibet Coolblue
pi_161773762
quote:
10s.gif Op donderdag 28 april 2016 13:00 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ja, mooi he?

Ik heb het filmpje nog, even kijken of ik die vanavond nog op joetjoep krijg.
Volgens mij nemt het alweer af, maar toen diesel bijna 1,50¤ was reed denk ik de helft 80 vs in de begrenser.
.
  donderdag 28 april 2016 @ 13:37:32 #252
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_161774333
quote:
14s.gif Op donderdag 28 april 2016 12:20 schreef Sounddragon het volgende:
Mjah, je hebt mensen met ervaring en skills, en je hebt hen die goed 'Google' kunnen typen.
Als jij van dit soort achterlijke stellingen gebruik moet maken om maar aan te tonen dat "jouw" manier van parkeren de enige juiste zou zijn dan kan je hem wat mij betreft op zijn zijkant tegen de schutting parkeren maar dat zegt dus helemaal niets.
quote:
meestal veroorzaakt vanuit gemakzucht want vooruit inparkeren kan iedere boerenlul.
quote:
vooruit inparkeren is wmb een teken dat je niet kunt rijden en/of het inzicht van een plofkikker in een pot marmelade hebt.
quote:
want daar lopen rijden alleen maar briljant sturende profi's met camera's en verkeersregelaars die achteruit rijdende voertuigen begeleiden
Dit topic gaat over irritaties en ik erger me er dus vaak aan dat ik op iemand moet wachten die hem per se achteruit in wil parkeren terwijl hij hem er ook gewoon vooruit tussen kan zetten, uitstappen en klaar.
Dat er dan allerlei zogenaamde voordelen aan zouden zitten boeit me niet zoveel gezien de situatie en locatie die ik gisterochtend aangaf waar die niet van toepassing waren.

Ook dat de tijdwinst door het vooruit wegrijden nihil is omdat je tenslotte eerst achteruit moet inparkeren schijnt hier maar niet door te dringen.

Ook ik parkeer hem net zo makkelijk voor- als achteruit ergens tussen, maar heb meestal meer haast om uit te stappen dan dat ik heb om weg te rijden, vandaar dat ik meestal kies voor vlot inparkeren.
pi_161776398
Mensen die niet een klein beetje geduld hebben op een parkeerplaats, dat is ook best een irritatie :') De hele discussie over voor of achteruit inparkeren gaat nergens over.
Gun elkaar wat ruimte zeg.
pi_161776946
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2016 13:08 schreef Fer het volgende:

[..]

Volgens mij nemt het alweer af, maar toen diesel bijna 1,50¤ was reed denk ik de helft 80 vs in de begrenser.
VID / Dashcam filmpjes topic #1
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  donderdag 28 april 2016 @ 15:49:56 #255
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_161777146
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2016 15:12 schreef Piles het volgende:
Mensen die niet een klein beetje geduld hebben op een parkeerplaats, dat is ook best een irritatie :') De hele discussie over voor of achteruit inparkeren gaat nergens over.
Gun elkaar wat ruimte zeg.
wacht maar tot hij eens voor zijn flikker gereden wordt op de parkeerplaats door iemand die achteruit aan het tobben is. Sowieso duurt achteruit inparkeren minder lang als andersom.

Ik parkeer lekker achteruit in indien mogelijk en woelwater moet dan maar mooi effe wachten;die diepvriespizza ligt dan toch nog in de koeling :P
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_161777339
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 13:37 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Als jij van dit soort achterlijke stellingen gebruik moet maken om maar aan te tonen dat "jouw" manier van parkeren de enige juiste zou zijn dan kan je hem wat mij betreft op zijn zijkant tegen de schutting parkeren maar dat zegt dus helemaal niets.

[..]


[..]


[..]

Dit topic gaat over irritaties en ik erger me er dus vaak aan dat ik op iemand moet wachten die hem per se achteruit in wil parkeren terwijl hij hem er ook gewoon vooruit tussen kan zetten, uitstappen en klaar.
Dat er dan allerlei zogenaamde voordelen aan zouden zitten boeit me niet zoveel gezien de situatie en locatie die ik gisterochtend aangaf waar die niet van toepassing waren.

Ook dat de tijdwinst door het vooruit wegrijden nihil is omdat je tenslotte eerst achteruit moet inparkeren schijnt hier maar niet door te dringen.

Ook ik parkeer hem net zo makkelijk voor- als achteruit ergens tussen, maar heb meestal meer haast om uit te stappen dan dat ik heb om weg te rijden, vandaar dat ik meestal kies voor vlot inparkeren.
Het punt blijft dat merendeel van de automobilisten niet achteruit in kan parkeren. Dat stukje hebben ze blijkbaar niet in het rij-examen gestopt, omdat een navigatie instellen heel veel belangrijker is dan een beetje fatsoenlijk manoeuvreren.

Als de mensen een keertje beter hun best zouden doen dan zou het behoorlijk wat irritatie schelen, maar nee, we proppen 'm gewoon in het vak en wat maakt het uit dat 'ie scheef staat, wat in negen van de tien gevallen opgelost zou zijn als de auto andersom in het vak zou staan.

Ik blijf erbij dat het vooruit inparkeren een gevolg is van onkunde en luiheid.

Het boeit mij niet hoe je je auto weg zet, maar ook ik ben een voorstander van achteruit parkeren, want het is zoveel makkelijker wegzetten en wegrijden. Als je tenminste een beetje moeite wilt doen. En als het wat langer duurt, jammer dan. Moet je maar een vriestas voor je pizza meenemen.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  donderdag 28 april 2016 @ 16:11:04 #257
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_161777581
quote:
7s.gif Op donderdag 28 april 2016 15:49 schreef Sounddragon het volgende:
wacht maar tot hij eens voor zijn flikker gereden wordt op de parkeerplaats door iemand die achteruit aan het tobben is.
Zoals de persoon die hem gister met achteruit inparkeren bijna in de auto achter hem boorde :')
quote:
Sowieso duurt achteruit inparkeren minder lang als andersom.
En dit is dus die misvatting. Bij het wegrijden moet je nog steeds hetzelfde verkeer voor laten gaan als bij achteruit het vak uitdraaien + je bent langer bezig met inparkeren.

quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2016 15:58 schreef Ridocar het volgende:
Ik blijf erbij dat het vooruit inparkeren een gevolg is van onkunde en luiheid.
Ook dit is natuurlijk slechts een mening die nergens mee onderbouwd kan worden.
pi_161777861
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 16:11 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Zoals de persoon die hem gister met achteruit inparkeren bijna in de auto achter hem boorde :')

[..]

En dit is dus die misvatting. Bij het wegrijden moet je nog steeds hetzelfde verkeer voor laten gaan als bij achteruit het vak uitdraaien + je bent langer bezig met inparkeren.
Jij gaat toch niet beweren dat achteruit uit een parkeervak rijden en vervolgens vooruit wegrijden net zo lang duurt en net zo overzichtelijk is als vooruit uit een parkeervak wegrijden? Werkelijk?
quote:
[..]

Ook dit is natuurlijk slechts een mening die nergens mee onderbouwd kan worden.
Nee, er zijn geen onderzoeken naar gedaan, maar als ik mij mag baseren op ervaringen toen ik als passagier mee ging en ook op wat ik allemaal zie gebeuren met allerlei volk dat in een parkeergarage hun auto probeert weg te zetten zie ik vaak een hoop geklungel. Als jij dat niet ziet ben je wat mij betreft een beetje in de ontkennende fase, want het gebeurt vaak genoeg. Automobilisten kunnen vaak niet goed manoeuvreren. punt.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_161778267
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 13:37 schreef Woelwater het volgende:
Dit topic gaat over irritaties en ik erger me er dus vaak aan dat ik op iemand moet wachten die hem per se achteruit in wil parkeren terwijl hij hem er ook gewoon vooruit tussen kan zetten, uitstappen en klaar.
Dat heb je toch alsnog als ze vooruit ingeparkeerd worden en ze daarna weer weg willen rijden? Dan sta je te wachten op iemand die hem er per se vooruit wilde parkeren, terwijl diegene hem ook gewoon achteruit erin had kunnen zetten, dan was 'ie daarna gewoon ingestapt, weggereden en klaar.

Het maakt geen reet uit of ze vooruit of achteruit inparkeren, je kunt er sowieso een moment op kunnen staan wachten. Als je niet wacht op iemand die hem achteruit inparkeert, sta je wel te wachten op iemand die hem achteruit uitparkeert. Je schiet er niks mee op.
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
  donderdag 28 april 2016 @ 16:41:09 #260
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_161778346
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 16:11 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Zoals de persoon die hem gister met achteruit inparkeren bijna in de auto achter hem boorde :')

[..]

En dit is dus die misvatting. Bij het wegrijden moet je nog steeds hetzelfde verkeer voor laten gaan als bij achteruit het vak uitdraaien + je bent langer bezig met inparkeren.

[..]

Ook dit is natuurlijk slechts een mening die nergens mee onderbouwd kan worden.
nee, jouw onderbouwing van de stelling 'vooruit is beter' houdt steek _O-

'het is sneller'

En de rest van de argumenten veeg je onder de mat.

:')
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 28 april 2016 @ 16:51:33 #261
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_161778637
quote:
10s.gif Op donderdag 28 april 2016 16:41 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

nee, jouw onderbouwing van de stelling 'vooruit is beter' houdt steek _O-

'het is sneller'
In sommige situaties wel ja, ik ben niet zo kortzichtig om te stellen dat alleen voor of achteruit goed zou zijn. itt sommige . . . .
Bij de Aldi met ruime parkeermogelijkheden en zonder rennende kinderen is het nergens voor nodig om het verkeer achter je onnodig te hinderen.
Gewoon zo snel mogelijk uit de weg zijn met die bak van je :(

quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2016 16:23 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Jij gaat toch niet beweren dat achteruit uit een parkeervak rijden en vervolgens vooruit wegrijden net zo lang duurt en net zo overzichtelijk is als vooruit uit een parkeervak wegrijden? Werkelijk?
Als je hem achteruit gaat inparkeren heb je toch alsnog een moment waarop je slechter overzicht hebt, het is gewoon lood om oud ijzer. Het is gewoon raar om iedereen die het anders doet als jij dan maar te bestempelen als slechte bestuurders.
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 16:37 schreef Tunafish het volgende:

[..]

Dat heb je toch alsnog als ze vooruit ingeparkeerd worden en ze daarna weer weg willen rijden? Dan sta je te wachten op iemand die hem er per se vooruit wilde parkeren, terwijl diegene hem ook gewoon achteruit erin had kunnen zetten, dan was 'ie daarna gewoon ingestapt, weggereden en klaar.

Het maakt geen reet uit of ze vooruit of achteruit inparkeren, je kunt er sowieso een moment op kunnen staan wachten. Als je niet wacht op iemand die hem achteruit inparkeert, sta je wel te wachten op iemand die hem achteruit uitparkeert. Je schiet er niks mee op.
^O^

Dat het niets uitmaakt probeer ik dus ook te zeggen. Maar iemand die achteruit uitparkeert doet dat meestal met één draai en rijdt vervolgens weg, er zijn er ook veel die achteruit inparkeren met een slakkengangetje of twee keer staan te steken en daar erger ik me wel eens aan.

[ Bericht 18% gewijzigd door Woelwater op 28-04-2016 17:02:32 ]
pi_161779270
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 16:51 schreef Woelwater het volgende:
^O^

Dat het niets uitmaakt probeer ik dus ook te zeggen. Maar iemand die achteruit uitparkeert doet dat meestal met één draai en rijdt vervolgens weg, er zijn er ook veel die achteruit inparkeren met een slakkengangetje of twee keer staan te steken en daar erger ik me wel eens aan.
Het maakt voor jou net zo goed niks uit hoe ze parkeren, als ze niet kunnen parkeren zit je met beide methodes 50% van de tijd achter een treuzel. Mensen die achteruit uitparkeren doen dat lang niet altijd met één draai en dan weg, dat gaat net zo vaak met een slakkengangetje. Wat het wachten veroorzaakt is gewoon het feit dat ze niet fatsoenlijk snel kunnen parkeren danwel wegrijden, niet of dat vooruit of achteruit is.
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
pi_161792241
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 16:51 schreef Woelwater het volgende:
Als je hem achteruit gaat inparkeren heb je toch alsnog een moment waarop je slechter overzicht hebt, het is gewoon lood om oud ijzer. Het is gewoon raar om iedereen die het anders doet als jij dan maar te bestempelen als slechte bestuurders.
Qua overzicht is dat lood om oud ijzer niet waar. Als ik hem achteruit wil inparkeren, dan heb ik voor me gezien wat er aankomt, en in mijn spiegel of en wat er achter me zit. Dan weet ik waar ik rekening mee moet houden.
Als ik weg wil rijden terwijl ik vooruit ingeparkeerd sta. Dan moet ik instappen, gordel omdoen, starten en eventueel nog indien van toepassing: radio bedienen, carkit, navigatie etc. (want wel zo verstandig om dat te doen voordat je wegrijdt) Ga ik dan vervolgens achteruit rijden, dan heb ik geen idee meer wat er op dat moment aan komt rijden.
pi_161792413
Bij deze spreekt de rijdende rechter even:

Het maakt geen donder uit.
Want mensen die moeite hebben met achteruit parkeren en em dus vooruit parkeren hebben ook moeite met achteruit wegrijden. Het duurt ff, deal with it.
pi_161792780
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 00:48 schreef deezler het volgende:

[..]

Qua overzicht is dat lood om oud ijzer niet waar. Als ik hem achteruit wil inparkeren, dan heb ik voor me gezien wat er aankomt, en in mijn spiegel of en wat er achter me zit. Dan weet ik waar ik rekening mee moet houden.
Als ik weg wil rijden terwijl ik vooruit ingeparkeerd sta. Dan moet ik instappen, gordel omdoen, starten en eventueel nog indien van toepassing: radio bedienen, carkit, navigatie etc. (want wel zo verstandig om dat te doen voordat je wegrijdt) Ga ik dan vervolgens achteruit rijden, dan heb ik geen idee meer wat er op dat moment aan komt rijden.
Dit. Ook precies de reden dat ik bijna altijd achteruit in een vak sta. Hoe vaak zie je dat men gewoon op de gok achteruit uit een vak rijdt? of dat er een passagier als semi-verkeersregelaar zo'n auto uit het vak begeleidt?

[ Bericht 0% gewijzigd door Ridocar op 29-04-2016 10:19:14 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  FOK!fotograaf vrijdag 29 april 2016 @ 08:42:56 #266
842 Zorro
Z
pi_161793421
Het probleem bij achteruit inparkeren, los van het niet of nauwelijks bereikbaar zijn van de kofferbak wat nogal lastig is bij een supermarkt, is dat je het vrije parkeervak eerst voorbij moet rijden. Dan is er intussen alweer een malloot die lak aan alles heeft snel vooruit dat vak in gevlogen.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_161793584
quote:
6s.gif Op vrijdag 29 april 2016 08:42 schreef Zorro het volgende:
Het probleem bij achteruit inparkeren, los van het niet of nauwelijks bereikbaar zijn van de kofferbak wat nogal lastig is bij een supermarkt, is dat je het vrije parkeervak eerst voorbij moet rijden. Dan is er intussen alweer een malloot die lak aan alles heeft snel vooruit dat vak in gevlogen.
Of half in je kofferbak zit en gaat toeteren omdat het te lang duurt O+ Heb dat ook met file parkeren.
Tap tap tap
pi_161794477
quote:
6s.gif Op vrijdag 29 april 2016 08:42 schreef Zorro het volgende:
Het probleem bij achteruit inparkeren, los van het niet of nauwelijks bereikbaar zijn van de kofferbak wat nogal lastig is bij een supermarkt, is dat je het vrije parkeervak eerst voorbij moet rijden. Dan is er intussen alweer een malloot die lak aan alles heeft snel vooruit dat vak in gevlogen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 08:59 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Of half in je kofferbak zit en gaat toeteren omdat het te lang duurt O+ Heb dat ook met file parkeren.
Richting aangeven. Tenminste, dat doe ik altijd. Werkt goed hoor.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  FOK!fotograaf vrijdag 29 april 2016 @ 10:34:48 #269
842 Zorro
Z
pi_161794726
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 april 2016 10:17 schreef Ridocar het volgende:

[..]

[..]

Richting aangeven. Tenminste, dat doe ik altijd. Werkt goed hoor.
quote:
... een malloot die lak aan alles heeft ...
Dat dus.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_161794804
quote:
6s.gif Op vrijdag 29 april 2016 08:42 schreef Zorro het volgende:
Het probleem bij achteruit inparkeren, los van het niet of nauwelijks bereikbaar zijn van de kofferbak wat nogal lastig is bij een supermarkt, is dat je het vrije parkeervak eerst voorbij moet rijden. Dan is er intussen alweer een malloot die lak aan alles heeft snel vooruit dat vak in gevlogen.
Niet te ver doorrijden dan. Ik draai altijd voor het vak al ervan weg, zodat ik amper een meter er voorbij ben en al redelijk schuin sta als ik hem in R knal.
.
  vrijdag 29 april 2016 @ 11:44:17 #271
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_161796054
Wat een nondiscussie. Achteruit kost meer tijd als je aankomt, vooruit kost meer tijd als je weggaat. Vestzak broekzak, lood om oud ijzer. Ik parkeer vaker achteruit in, omdat ik dat handig vind. Net zoals dat ik vooruit inparkeer als ik de kofferbak nodig heb, of als ik lui ben/haast heb als ik ergens aankom.

Ik vind het in het algemeen gewoon irritant als mensen niet fatsoenlijk met hooguit één keer steken achteruit dan wel vooruit kunnen inparkeren, of tergend langzaam achteruit gaan fileparkeren en dan tig keer opnieuw eruit rijden, omdat ze het niet kunnen. Ga gewoon oefenen, of ga met de fiets.
  vrijdag 29 april 2016 @ 20:24:19 #272
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_161807156
Speaking of irritaties trouwens; de laatste paar weken werk ik in het westen des lands. Normaliter kom ik hier maar zo af en toe, en dan kan ik mijn rijtijden zelf kiezen, maar nu zit ik aan werktijden vast. Opvallend hoeveel irritanter men hier rijdt; de regel schijnt hier wel links rijden te zijn, en dan ongeacht je snelheid. En iemand ruimte geven om in te halen als je rechts rijdt terwijl ze dat makkelijk kunnen is ook geen optie.. Niet af en toe, maar gewoon nooit.. Men kijkt 25 meter vooruit op de eigen rijstrook, en de rest zoekt het maar uit.

Ik weet nu ook meteen weer waarom ik toen ik hier nog woonde ook alweer was gaan motorrijden, dan kun je gewoon lekker om die zombies heen rijden :W
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_161809772
quote:
15s.gif Op vrijdag 29 april 2016 20:24 schreef Sounddragon het volgende:
Speaking of irritaties trouwens; de laatste paar weken werk ik in het westen des lands. Normaliter kom ik hier maar zo af en toe, en dan kan ik mijn rijtijden zelf kiezen, maar nu zit ik aan werktijden vast. Opvallend hoeveel irritanter men hier rijdt; de regel schijnt hier wel links rijden te zijn, en dan ongeacht je snelheid. En iemand ruimte geven om in te halen als je rechts rijdt terwijl ze dat makkelijk kunnen is ook geen optie.. Niet af en toe, maar gewoon nooit.. Men kijkt 25 meter vooruit op de eigen rijstrook, en de rest zoekt het maar uit.

Ik weet nu ook meteen weer waarom ik toen ik hier nog woonde ook alweer was gaan motorrijden, dan kun je gewoon lekker om die zombies heen rijden :W
En dan vinden sommige gebruikers mij maar een onbeschoft wief, snap je dat nou? Als ik bijna dagelijks in dát verkeer moet rijden? :P

Waar reed je precies?

ps hoewel ik zo droog als een woestijn word als ik weer kilometer na kilometer op een 2-baans snelweg 'mag' rijden voorbij Amersfoort.
I feel kinda Locrian today
pi_161810273
Ik rij er ook dagelijks en na zoveel jaar geef je gewoon geen fuck meer. Cruise control erop en rollen maar.
.
  zaterdag 30 april 2016 @ 00:08:17 #275
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_161815135
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 april 2016 21:35 schreef starla het volgende:

[..]

En dan vinden sommige gebruikers mij maar een onbeschoft wief, snap je dat nou? Als ik bijna dagelijks in dát verkeer moet rijden? :P

Waar reed je precies?

ps hoewel ik zo droog als een woestijn word als ik weer kilometer na kilometer op een 2-baans snelweg 'mag' rijden voorbij Amersfoort.
ik rijd nu dagelijks van Gouda/Waddinxveen waar ik op een kraan zit die de nieuwe brug aan het bouwen is in de A12, naar Utrecht, daar de A2 op richting zuiden, dan de A15, ook zo'n lekker weggetje in de spits, dan A50 de Waal over en dan nog een km of 40 de A73 af. Vanaf de A50 wordt het een stuk relaxter allemaal, maar de 12 en A2, allebei multistrokers, my gawd wat een irritant kutvolk zeg :')
Gisteren reed ik om 00.30 weg, gooi hem op 140 op de cc, rechterbaan uiteraard, en omdat ik een klootzak ben, haal ik iedereen rechts in die niet rechts rijdt, en dat is denk ik ruwweg de helft van alle koekblikken die ik tegenkom |:(
Echt un-fokking-believable dat er van die sufkonijnen zijn die op een lege 5 stroken brede snelweg het voor elkaar krijgen om op rijstrook 2 te blijven hobbelen met 110 waar je 130 mag, en als je ze dan rechts voorbij 'knalt' met 2 rijstroken ertussen, nog gaan zitten seinen ook he :')

Vorige week heb ik het 4 keer in spitstijden gedaan: dwz dat ik om kwart over 5 in de ochtend wegrijd om ergens in de buurt van 07.00 daar te zijn, en dat haal ik dan nét. Terug vertrok ik om 15.45, en dan zelfs een keer om 18.20 aankomen :') .

Heb het net weer gereden, kon wel doorrijden, was wel druk; een uur en 20 minuten. Gisteravond was ik heel laat, reed ik om 00.30 weg, deed ik er een uur en tien minuutjes over. (140 constant, ook waar je maar 100 mag; yolo :7)

[ Bericht 14% gewijzigd door Sounddragon op 30-04-2016 00:18:48 ]
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')