Ik denk eerlijk gezegd niet dat de olieprijs nog weer zulke niveaus als zeg vorig jaar (of wanneer was dat, dat benzine 1,75 was)quote:Op donderdag 21 april 2016 15:11 schreef Woods het volgende:
Toch fascinerend dat de luchtvaart zo floreert terwijl een vliegtuig enorme hoeveelheden peut verbruikt.
Zal mij benieuwen hoe snel dat gaat veranderen zodra peut duur en schaars wordt.
Check Rio de Janeiro - Sao Paulo eens. Qua aantal vluchten is elke andere route een lachertje. Komt mede doordat Santos Dumont in Rio vrij klein is (maximaal A319/737 daar, dus dan maar veel).quote:Op donderdag 21 april 2016 13:41 schreef zlotka het volgende:
Onvoorstelbaar idd. Het viel me vooral op omdat Vietnam toch nog niet zo economisch ontwikkeld is, maar blijkbaar wel zoveel mensen kunnen vliegen tussen deze 2 steden.
Ook erg veel verkeer inderdaad, maar deze steden zijn in vergelijking met Ho Chi Minh en Hanoi een stuk groter. Die hebben beide rond de 7/8m inwoners. Maar toch erg bijzonder om te zien hoe er zoveel verkeer kan zijn tussen 2 steden binnen een land. Bijna niet voor te stellen eigenlijkquote:Op donderdag 21 april 2016 19:43 schreef OEM het volgende:
[..]
Check Rio de Janeiro - Sao Paulo eens. Qua aantal vluchten is elke andere route een lachertje. Komt mede doordat Santos Dumont in Rio vrij klein is (maximaal A319/737 daar, dus dan maar veel).
Het lijkt er sterk op dat ze nog wel een tijd een A330-vloot zullen behouden inderdaad.quote:Op donderdag 21 april 2016 21:24 schreef inkjet het volgende:
Weet iemand meer over de plannen van KLM met de A330's? Nu men de cabines ook daar gaat upgraden zou er sprake zijn van verlenging van een aantal leasecontracten. Blijft de PH-AOF voorlopig ook?
De D-Checks van de A330-200 beginnen in het laatste kwartaal van dit jaar 1 voor 1, lijkt mij dat de AOF volgend jaar al aan de beurt is.quote:Op donderdag 21 april 2016 21:54 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Het lijkt er sterk op dat ze nog wel een tijd een A330-vloot zullen behouden inderdaad.
Al zegt een nieuw interieur ook niet alles (*kuch* 747 *kuch*).
In mijn lijst heb ik staan dat PH-AOF over 2 jaar een D-check ondergaat; die lijkt dus nog wel even in de vloot te blijven.
Mij is bekend dat -AOF in juli een C-check krijgt en in 2018 dus een D-check.quote:Op donderdag 21 april 2016 21:59 schreef Mikey92 het volgende:
De D-Checks van de A330-200 beginnen in het laatste kwartaal van dit jaar 1 voor 1, lijkt mij dat de AOF volgend jaar al aan de beurt is.
Dat is het altijd al geweest toch?quote:Op donderdag 21 april 2016 22:05 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Mij is bekend dat -AOF in juli een C-check krijgt en in 2018 dus een D-check.
Maar goed; details.
Er blijven voorlopig dus nog wel A330's in de vloot, al is het een betrekkelijk kleine vloot.
True, maar vermindering van 4 toestellen op een vloot van maar 17 is toch een aardige inkrimping.quote:
Ik vond het ook een mooi toestel. Die slome klim en dat vreemde motorgeluid inderdaad.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:40 schreef Flylib het volgende:
A340 Pracht van een vliegtuig. Blij dat ik er nog een paar keer mee heb kunnen vliegen de laatste jaren. Het is een slome klimmer. De één vindt dat vervelend, de ander geweldig. Vond het wel opvallend dat ook de -500 en -600 die eigenschap hebben.
Die vond ik fantastisch, die fixed shell-stoelen. Niet de rugleuning van je voorganger in je knieën.quote:Op woensdag 20 april 2016 20:22 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Cathay 777 met een 3-3-3 recline in shell stoel indeling
Is dat wel zo? De MD-11 was koning klim maar was nou niet direct een vakantiecharter.quote:Op donderdag 21 april 2016 22:39 schreef Nieuwschierig het volgende:
Vliegtuigen die ontworpen zijn voor kortere afstanden (vakantiecharters bijvoorbeeld) zijn snelle klimmers zodat ze niet relatief lang in de dikke lucht hoeven te verkeren.
Lange afstandvliegtuigen klimmen trager omdat ze eerst een zooi brandstof moeten verstoken om licht genoeg te zijn voor de dunne lucht op grote hoogte.
Of ze hadden grotere vleugels moeten hebben maar dan hebben ze weer te veel luchtweerstand.
Om snel te klimmen heb je veel lift nodig.quote:Op donderdag 21 april 2016 22:43 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Is dat wel zo? De MD-11 was koning klim maar was nou niet direct een vakantiecharter.
Om te klimmen heb je (extra) motor vermogen nodig, geen lift.quote:Op donderdag 21 april 2016 23:13 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Om snel te klimmen heb je veel lift nodig.
Dus heb je of relatief grote vleugels of relatief veel snelheid nodig om die lift te genereren.
Beide zijn nadelig voor het brandstofverbruik maar omdat hoog vliegen minder verbruikt dan laag vliegen kan het de beste optie zijn.
Dat zouden meer airlines moeten doen. Kan ik me groen en geel aan ergeren op een long-haul vlucht.quote:Op donderdag 21 april 2016 22:40 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Die vond ik fantastisch, die fixed shell-stoelen. Niet de rugleuning van je voorganger in je knieën.
Dat is dan nieuw, de AOF zou in november worden uitgefaseerd meen ik. Daarmee blijft de vloot (qua aantallen voor de lange afstand) dit jaar op peil. Minus 5*74M, 4*332 en 1*744, Plus twee triples en 8 787's.quote:Het lijkt er sterk op dat ze nog wel een tijd een A330-vloot zullen behouden inderdaad.
Al zegt een nieuw interieur ook niet alles (*kuch* 747 *kuch*).
In mijn lijst heb ik staan dat PH-AOF over 2 jaar een D-check ondergaat; die lijkt dus nog wel even in de vloot te blijven.
Een passagiersvliegtuig is geen raket of straaljager die op vertciale stuwkracht kan stijgen.quote:Op vrijdag 22 april 2016 13:15 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Om te klimmen heb je (extra) motor vermogen nodig, geen lift.
Nee, een vliegtuig komt van de grond omdat de vector van het vermogen die richting op wijst.quote:Op vrijdag 22 april 2016 17:50 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Een passagiersvliegtuig is geen raket of straaljager die op vertciale stuwkracht kan stijgen.
Hij komt los van de grond omdat de lift van de vleugels het gewicht dragen.
Vandaag aangekomen op Schiphol.quote:Op maandag 21 maart 2016 17:16 schreef FredvZ het volgende:
En tijdens de meivakantie is deze schoonheid óók op Schiphol te bewonderen:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |