quote:A British Airways Airbus A380-800, registration G-XLEB performing flight BA-32 from Hong Kong (China) to London Heathrow,EN (UK), was climbing out of Hong Kong close to reaching the top of climb when the crew received a tyre pressure indication. The crew decided to continue the flight to London and requested a tow tug to be available for landing in case the aircraft would not be able to taxi on its own. The aircraft landed safely on Heathrow's runway 09L and taxied to the gate.
The aft right outboard body tyre caused a lot of head scratching trying to explain how the stunning square shape of the damaged tyre came together (editorial note: the original of the photo does not exhibit any indication of photoshopping).
Aft right outboard body tyre seen after arrival at the gate:
quote:Helikopterbedrijf CHC vraagt om surseance
05 MEI 2016
Het Canadese helikopterbedrijf CHC heeft donderdag uitstel van betaling aangevraagd. CHC, een vervoerder van personeel naar boorplatforms op zee, stelt veel last te hebben van de lage olieprijs.
De aankondiging komt enkele dagen nadat een helikopter van CHC neerstortte in Noorwegen. Dit ongeluk was het gevolg van een technisch mankement en kostte 13 inzittenden het leven.
Volgens een Noorse onderzoekscommissie had de Airbus H225 Super Puma een paar dagen daarvoor nog een vlucht afgebroken, omdat een waarschuwingslampje was gaan branden. Het toestel had ook twee onderhoudsbeurten gemist.
Sinds het ongeluk hield CHC een groot deel van zijn vloot aan de grond. De onderneming beschikt over 231 helikopters.
Doorstart
Volgens topman Karl Fessenden streeft CHC naar een spoedige doorstart. Daarbij wordt geprobeerd om de concernschuld van circa 2 miljard dollar te saneren. Die schuld werd opgebouwd, toen de onderneming in handen kwam van durfkapitalisten.
CHC is ook in Nederland een belangrijke helikoptervervoerder. Het bedrijf vliegt vanaf Den Helder naar boorplatforms op de Noordzee.
O straks gaan we dus helemaal niet meer.quote:
Dat wordt weer ouderwets met de boot!quote:Op maandag 9 mei 2016 13:44 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
[..]
O straks gaan we dus helemaal niet meer.
De 100% controle van de douane heeft niets met security te maken, en is hier absoluut geen vervanging van. De Douane heeft vorig jaar 4 L3 ProVisions ("security scans") gekocht om 100% controle op binnenkomende vluchten te doen, deze staan op de aankomstverdieping van de E-pier. Als dat is waar je je druk om maakt, kun je dus ophouden want die scans werken met de onschadelijke microgolven, het type wat ook (in veel hogere doses) van je telefoon af komt.quote:Op donderdag 5 mei 2016 19:13 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Nee op schiphol is tegenwoordig de securityscan standaard, deze werkt met straling die afkaats op jouw lichaam waardoor er een sillouet onstaat op het scherm.
Op een aantal 100%controle vluchten is de securitycheck vervangen door een bodyscan, die met rontgen dwars door je heen kijkt.
De standaard securityscan wordt gedaan met onschadelijke millimetergolven, de bodyscan met gevaarlijke rontgenstraling, dat is een groot verschil.
Toch nog maar eens reageren op de verwarring die Schiphol/douane/justitie bewust zaait.quote:Op maandag 9 mei 2016 18:18 schreef KomtTijd... het volgende:
Overigens gebruiken de bodyscanners op basis van röntgen zogenaamde "backscatter" straling
Die horen ook niet in een vliegtuig, veevervoer hebben ze speciale schepen voor.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 13:40 schreef Woods het volgende:
Ik heb zelf maar 1 keer gevlogen toen ik een kind was maar als ik interieur foto's zie; hoe komt een ietwat dikker persoon dan gemiddeld door dat gangpad heen tegenwoordig
quote:PARIJS - In dichte mist zijn een Airbus A320 van Air France en een Boeing 777-300ER van dezelfde luchtvaartmaatschappij woensdag met elkaar in botsing gekomen op Parijs Charles de Gaulle. De gebeurde tijdens het taxiën. De A320 raakte beschadigd aan het richtingsroer.
De Airbus reed naar de startbaan en de Boeing was net aangekomen uit Dakar (Senegal). De Airbus liep volgens Franse media forse schade op aan de staart, vermoedelijk na een botsing met de vleugeltip van de 777.
Beide vliegtuigen zijn weggesleept. Er zijn geen gewonden gevallen.
Waarom zouden ze niet in Europa vliegen? Het is een Spaanse maatschappij.quote:Op donderdag 12 mei 2016 09:35 schreef charon het volgende:
Dit kwam ik tegen op BCN gisteren. Wist niet dat ze nog (in Europa) vlogen:
[ afbeelding ]
Ik denk dat ie doelde op de 717 waar ze mee vliegen, daar zijn er niet zoveel van...quote:Op donderdag 12 mei 2016 11:31 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Waarom zouden ze niet in Europa vliegen? Het is een Spaanse maatschappij.
Ah zoquote:Op donderdag 12 mei 2016 12:44 schreef Karstman het volgende:
[..]
Ik denk dat ie doelde op de 717 waar ze mee vliegen, daar zijn er niet zoveel van...
Valt nog wel mee, toch?quote:Op donderdag 12 mei 2016 12:44 schreef Karstman het volgende:
[..]
Ik denk dat ie doelde op de 717 waar ze mee vliegen, daar zijn er niet zoveel van...
quote:In July 2015, there were 155 Boeing 717-200s in service with Delta Air Lines (91), Volotea (19), Hawaiian Airlines (18), QantasLink (20), Turkmenistan Airlines (7).
bronquote:China Southern A330 keert terug op Schiphol
Zaterdag keert een China Southern A330-300 terug naar Schiphol.
Het toestel voerde vlucht CSN346 uit naar Peking. Boven de Noord-Duitse stad Kiel maakte het een rechterbocht om terug te keren richting Schiphol. Er werd nog een uitstapje gemaakt boven de Noordzee, waarschijnlijk om brandstof te lozen.
Vlucht
De vlucht vertrok driekwartier later dan gepland, om 15:35 uur van de Polderbaan. Na een half uur vliegen werd gekeerd, om 16:11 uur. Het toestel daalde van ruim 10 kilometer hoogte naar 10.000 voet (3 kilometer). Dit wordt vaak gedaan in geval van nood, omdat op deze hoogte ook zonder zuurstofmaskers geademd kan worden. Na enige tijd klom het vliegtuig weer naar 25.000 tot 30.000 voet.
Momenteel maakt het toestel rondjes boven de Flevopolder en het IJsselmeer gedaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |