abonnement Unibet Coolblue
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 10 november 2000 @ 16:01:11 #1
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_458763
Hierin verder met het off-topic deel van de discussie omtrent Hieke en Fewdi...
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_458767
quote:
Op 10 november 2000 16:01 schreef Doc het volgende:
Hierin verder met het off-topic deel van de discussie omtrent Hieke en Fewdi...
Waarom voel ik me nou weer aangesproken?
  Redactie Frontpage vrijdag 10 november 2000 @ 16:02:14 #3
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_458768
quote:
Op 10 november 2000 16:01 schreef Doc het volgende:
Hierin verder met het off-topic deel van de discussie omtrent Hieke en Fewdi...
welke offtopic discussie?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 10 november 2000 @ 16:05:00 #4
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_458778
quote:
Tanjalies schreef
Ik geef toe, wie wil er nu niet een leuke prijs winnen, en als je niet weet hoe erg het is om bekend te zijn, via bekendheid er maatschapelijk beter van te worden.

Waar de schoen wringt, is wat er tegen eventuele bewoners wordt verteld voor ze het huis in gaan.

Die voorlichting klopt niet met de werkelijkheid, en geloof me, TVproductiemensen zijn erg goed in het je laten geloven dat het prcies is zo als zij vertellen.

Het is niet voor niets, dat juist Hummie is aangetrokken om regelmatig met de bewoners te praten. Ook de in mijn ogen zeer partijdige psych, is er meer in het belang van het programma, dan dat hij de bewoners in hun voordeel begeleid.

En juist die twee mensen beschouwen de bewoners als vertrouwens personen. Je moet het TV wereldje kennen om te weten hoe het in elkaar steekt, en dat weten de bewoners nu juist niet.


quote:
Doc schreef
Het is ongeveer hetzelfde vertrouwen dat een (beginnend?) prostituee in haar pooier heeft?
Ook in de wereld van de prostitutie stikt het volgens mij van de 'smoothtalkers'.
In hoeverre moet je de wereld van de prostitutie te kennen om te weten of je wel of geen hoer wordt...

Ik ken beide werelden niet, maar voor de niet-kenner zoals ik zie ik sterke overeenstemmingen. Een 'publieke vrouw' is in beide gevallen een synoniem...


quote:
Moor schreef
Waarvoor ik een pleidooi houd, is het weten in welk wereldje je je begeeft, en/of al in zit. In dezelfde zin als Orwell's boek "1984". Het is nu 2000.

Je kunt pas "nee" zeggen, als je degeen kent, die "nee" zegt, en tegen 'wat' die nee zegt. Zoniet, dan is je "ja" altijd fataal.


quote:
Doc schreef
Dat pleidooi zou ook voor beginnende prostituees moeten gelden...

quote:
Moor schreef
Wat ik bedoel met 'degeen kennen die 'nee' zegt' is : jezelf kennen, weten wat je zwakheden zijn die de doorslag zouden kunnen geven, weten wat je verslavingen zijn,
en daarboven staan bij het vormen van je oordeel en beslissing (om je bv. voor zoiets als BB in te schrijven).
quote:
Doc schreef
Zoiets vermoede ik al. Maar wat ik denk is dat dat voor meer gelegenheden/zaken opgaat waar je je 'een deel van jezelf opgeeft'. Hoe meer belang er aan dat wat je opgeeft gehecht wordt hoe meer je 'naar de mond gepraat/opgelicht' wordt, om er voor te zorgen dat je je 'eigen claim' opgeeft. Pooiers exploiteren 'lichamen', televisiemakers exploiteren 'karakters'.
Niet dat een dergelijke exploitatie per definitie slecht is, maar je moet toch enigszins sterk in je schoenen staan wil je een dergelijke exploitatie geestelijk aankunnen. De paradox is echter dat zij die minder sterk in schoenen staan makkelijker 'omgeluld' kunnen worden om zich te laten exploiteren. Maar moet je dit de programma maker aanrekenen? Of de pooier? Als er verder geen dwang achter zit kan je zeggen dat beide 'entrepeneurs' gewoon hun vak uitoefenen en doen wat hun 'rol' is. De ethiek van de programmamaker is waarschijnlijk niet veel 'schoner' dan die van een 'nette' pooier.
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  vrijdag 10 november 2000 @ 16:05:59 #5
2926 Havoc
Rippin' Away
pi_458782
Euhm gewoon in het desbetreffen topic weer ontopic gaan lijkt me best mogelijk.

Dit is niet echt de bedoeling om een apart off topic, topic aan te maken.

Sorry Doc. Maar deze gaat op slot

I'm getting too old for this....
  vrijdag 10 november 2000 @ 16:16:07 #6
2926 Havoc
Rippin' Away
pi_458820
Ook ik maak wel eens een foutje.

Sorry Doc

I'm getting too old for this....
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 10 november 2000 @ 17:29:37 #7
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_459126
quote:
Moor schreef
En zo zijn we dan weer bij het kapitalisme
Er was ooit een tijd, dat obsceen veel geld verdienen nog geen 'vak' was.
Er is ook een hypocriesie dat 'meer geld verdienen dan je op kan maken' niet 'vies' zou zijn.
En aangezien 'geld' vaak 'macht' betekent, wordt dus ook niet meer de vraag gesteld, of de 'machthebber' die macht dan wel kan hanteren.
Jaja, het is allemaal achterhaald, weet ik wel, door duizenden jaren.
Het belachelijke vind ik eigenlijk, dat we nog zo klagen.... we hebben ons toch allemaal ingeschreven voor het Kapitalisme ?

Of zijn we daarin óók hypocriet ?

Of klagen we plaatsvervangend, en klinkt er in Forums als deze hier en daar soms iets door van menselijke compassie ?
Nèt voordat het weer door wild gallopperende schapenhoeven wordt vermorzeld ?


Het punt dat ik over wil brengen is dat nu naast de 'gewone prostituee' ook de 'mediahoer' een fenomeen is dat door BB een nieuwe dimensie heeft gekregen. Of het slecht is dat mensen over de rug van 'ge-exploiteerden' bakken met geld verdienen is een vraag die even oud zou kunnen zijn (en is) als of het goed is dat er pooiers bestaan.

Is iedere prostituee een 'zielig persoon' of 'iedere BB-er' een slachtoffer?
In tegenstelling tot veel prostituees zijn de BB bewoners vrijer in hun keuze om aan het programa mee te doen. Hun eigen media en geldgeilheid heeft ze tot die rol gebracht. Is dat dan iets waar je melij mee moet hebben? Al is de ethiek van de pooier niet al te fraai, als je naar zo'n persoon toe gaat om voor hoer te spelen omdat dat zo lekker verdiend, dan kan je de gevolgen verwachten. En het is niet zozeer aan de pooier om je te beschermen tegen die keus waar hij wel bij vaart.

Als mensen uit media en geldgeilheid zich in de meest wonderlijke bochten wringen zijn zij eigenlijk geen haar beter dan de pooiers waarvoor ze werken. They're ALL in it for the money.

OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 10 november 2000 @ 17:32:09 #8
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_459135
Als de machthebber zijn macht niet kan dragen, dan dienen de volgelingen tot opstand te komen. Als je ziet hoe de huidige bewoners reageerden op Ed's kleine revolte, dan zeg ik "deze lui hebben de machthebber die ze verdienen".
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  Moderator zaterdag 11 november 2000 @ 16:10:48 #9
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_461347
quote:
Op 10 november 2000 17:32 schreef Doc het volgende:
Als de machthebber zijn macht niet kan dragen, dan dienen de volgelingen tot opstand te komen.
Maar: daar heb je iets voor nodig, namelijk lef. En de bereidheid de consekwenties te aanvaarden. In dit geval is dat niet: eenzaam sterven in een kerker, maar: eruit stappen, het huis verlaten. Maar dat willen ze niet, dus zijn ze chantabel.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 13 november 2000 @ 09:47:37 #10
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_465313
quote:
Op 11 november 2000 16:10 schreef Gert het volgende:
Maar: daar heb je iets voor nodig, namelijk lef. En de bereidheid de consekwenties te aanvaarden. In dit geval is dat niet: eenzaam sterven in een kerker, maar: eruit stappen, het huis verlaten. Maar dat willen ze niet, dus zijn ze chantabel.
Het punt is dat als ze samenwerken ze sterker staan dan BB. Uiteindelijk hebben ZIJ de macht. Alleen het inzicht dat ze dat hebben ontbreekt. En al zouden ze het inzicht hebben, dan ontbreekt het LEF.

De gein is juist dat als ze echt iets willen doen, vooral moeten blijven, en hun wil op leggen aan BB. Power to the people, en zo...

Edoch, netzoals het merendeel van de mensheid gepaaid door drank en eten...

OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_465327
Ik krijg de indruk dat sommige denken dat we hier met een strijd van leven op dood te maken hebben, waarbij de bewoners zwaar onderdrukt worden. Dit lijkt me een beetje overdreven, het is maar een spel waaraan iedereen vrijwillig meedoet.

Maak het dan ook niet erger dan het is!!

Ik ben vergeten pindakaas te kopen.
  Moderator maandag 13 november 2000 @ 10:07:21 #12
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_465351
quote:
Op 13 november 2000 09:47 schreef Doc het volgende:
Het punt is dat als ze samenwerken ze sterker staan dan BB.
Doc, heb je toevallig gisteren Theo van Gogh gezien die Hummie interviewde? In het verslag op mediactua (zie topic 'Hummie bij Theo') ontbreekt namelijk een hele rake opmerking van Hummie. Het ging over de situatie toen Ed op een gegeven moment de regels ging bepalen. Hummie gaf toe dat de redactie even de controle over de gang van zaken kwijt was, en zei letterlijk: "Dit was ook Big Brother alleen dan omgekeerd!"


Hee Delta:

quote:
Maak het dan ook niet erger dan het is!!

Wie maakt het nu erger dan het is? De combinatie dubbele punt/r is een beruchte RSI-veroorzaker dus pas maar op!
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_465358
Heb je ooit van copy paste gehoord?
Ik ben vergeten pindakaas te kopen.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 13 november 2000 @ 12:36:01 #14
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_465787
quote:
Op 13 november 2000 09:56 schreef Delta het volgende:
Ik krijg de indruk dat sommige denken dat we hier met een strijd van leven op dood te maken hebben, waarbij de bewoners zwaar onderdrukt worden. Dit lijkt me een beetje overdreven, het is maar een spel waaraan iedereen vrijwillig meedoet.

Maak het dan ook niet erger dan het is!!


Het hele leven is een spel...
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 13 november 2000 @ 14:58:29 #15
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_466043
quote:
Op 13 november 2000 09:56 schreef Delta het volgende:
Ik krijg de indruk dat sommige denken dat we hier met een strijd van leven op dood te maken hebben, waarbij de bewoners zwaar onderdrukt worden. Dit lijkt me een beetje overdreven, het is maar een spel waaraan iedereen vrijwillig meedoet.

Maak het dan ook niet erger dan het is!!


Tuurlijk doet iedereen er uit vrije wil aan mee. Ik vind alleen dat ze dat zo lafhartig doen. Geen spirit, geen spanning. Af en toe een beetje klagen over hoe ze behandeld worden, en een beetje grienen als het te zwaar is, en dat zonder op een gegeven moment het heft in eigen handen te nemen. Terwijl dat dus wel zou kunnen. Ze roepen maar: "ja BB is de baas, dus we moeten luisteren (mekker mekker, grien grien)", zonder te realiseren dat ze dat zelf zijn, als ze actie te ondernemen. Dat bedoel ik.
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  Moderator maandag 13 november 2000 @ 15:06:34 #16
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_466076
Waarbij we niet moeten vergeten dat gezagsgetrouwheid een van de selectiecriteria was. BigBrother heeft niet alleen totale controle over haar onderdanen, maar mag die onderdanen ook nog eens van te voren zelf uitzoeken op geschiktheid.

Het 'inbrengen' van Ed was een bewust genomen risico, maar de basisgroep bestaat uit gezagsgetrouwe, manipuleerbare mensen.

Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_466079
Doc, uit jouw woorden begrijp ik dat je een type als Ed erg mist in het huis. Ik mis heel erg een type zoals vorig jaar Bart was. Eentje die nee zegt als de anderen ja zeggen. Onderlinge strijd ipv de strijd tegen BB. (Ik raak behoorlijk off topic dus stop ik er maar mee)
Ik ben vergeten pindakaas te kopen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')