FOK!forum / The China Shop / [AliExpress] Dispute na het geven van feedback
blaat123zondag 17 april 2016 @ 22:04
Een tijdje geleden heb ik een ledstrip besteld (5m 30 led/m). Deze is bij mij aangekomen en leek op het eerste gezicht goed te zijn. Ik heb de seller een positieve feedback gegeven. Toen ik een paar dagen later het pakket nog eens goed bekeek, zag ik dat ik de verkeerde ledstrip geleverd heb gekregen (5m 60 led/m). Normaal zou dit geen probleem zijn, echter heb ik voor een project specifiek deze ledstrip nodig. Ik heb de seller hierop een bericht gestuurd, maar zijn reactie was het volgende:

quote:
Very, very sorry
60 light/m than 30 light/m high cost of many
Please try to use 60 / m, it is better than 30 / m
If not, you can buy a 30 lamp/m?
Maybe what you need other products?
Can you give me some orders, I will give you resend a 30 light/m
So we will reduce the losses to a minimum
I know, this is our negligence
But hope to be understood
Thank you, my friend
Ik heb verder helemaal geen ervaring met de dispute policy van AliExpress, maar moet ik hiermee akkoord gaan? Ik heb in de shop van de seller gekeken maar kan eigenlijk maar 1 artikel vinden waar ik wel interesse in zou hebben, maar dit heeft een waarde van ongeveer 25% van de ledstrip. Iemand nog tips?
julius123maandag 18 april 2016 @ 11:07
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 22:04 schreef blaat123 het volgende:
Een tijdje geleden heb ik een ledstrip besteld (5m 30 led/m). Deze is bij mij aangekomen en leek op het eerste gezicht goed te zijn. Ik heb de seller een positieve feedback gegeven. Toen ik een paar dagen later het pakket nog eens goed bekeek, zag ik dat ik de verkeerde ledstrip geleverd heb gekregen (5m 60 led/m). Normaal zou dit geen probleem zijn, echter heb ik voor een project specifiek deze ledstrip nodig. Ik heb de seller hierop een bericht gestuurd, maar zijn reactie was het volgende:

[..]

Ik heb verder helemaal geen ervaring met de dispute policy van AliExpress, maar moet ik hiermee akkoord gaan? Ik heb in de shop van de seller gekeken maar kan eigenlijk maar 1 artikel vinden waar ik wel interesse in zou hebben, maar dit heeft een waarde van ongeveer 25% van de ledstrip. Iemand nog tips?
De 60led/m op marktplaats zetten en een nieuwe 30led/m bestellen.
Kun je nog een beetje winst maken omdat de 60led/m duurder is :)
blaat123maandag 18 april 2016 @ 17:27
quote:
1s.gif Op maandag 18 april 2016 11:07 schreef julius123 het volgende:

[..]

De 60led/m op marktplaats zetten en een nieuwe 30led/m bestellen.
Kun je nog een beetje winst maken omdat de 60led/m duurder is :)
Hmmm, dat zou nog kunnen... Maar betwijfel of dat iets op gaat leveren. Gaat niet om een schokkend bedrag...
Hallmarkwoensdag 27 april 2016 @ 20:02
Over hoeveel geld hebben we het?

Weet je wat het is? In zo'n dispuut kan nog best wel wat emotie zitten. Het is ten eerste gewoon vervelend dat je niet krijgt wat je bestelt. En ten tweede voel je je eigenlijk een beetje klemgezet omdat je niet gewoon kunt terugsturen. Tenslotte krijg je vaak niet echt een oplossing aangeboden.

Maar het gaat vaak om een tientje of wat.

Ik heb het ook gehad met autostoelhoezen op AliExpress. Er stond heel duidelijk aangegeven hoe je moest bestellen. Dus ik volg tot op de letter die aanwijzingen. En dan gaat én de kleur mis, én met de achterbank gaat het verkeerd. Zelf doe je dan alles goed.

Ik kreeg ook niet echt een oplossing aageboden. Ja, terugsturen :') Uiteindelijk heb ik volgens mij een dispuut geopend en gezegd: niet het product wat ik besteld had, en heb ik 50% van de aankoopprijs teruggevraagd.
Baas_baszaterdag 14 mei 2016 @ 10:27
Daarom vermijd ik altijd individuele verkopers. Je wordt 9 van de 10 keer in je reet genomen als je het überhaupt ontvangt. Als je bijvoorbeeld bij zaken zoals BG of GB besteld dan kan je een beetje een geschiedenis opbouwen en als er dan wat fout is (hetgeen veel minder gebeurd dan bij die individuele verkopers van ali hakbar) dan sturen ze je gewoon gratis vervanging. En ze hebben vaak precies dezelfde dingen.
Karinsbubblezondag 15 mei 2016 @ 22:33
Aliexpress verkoopt ook "brand logo" makeup. Je kunt niet zoeken op merknaam maar wel op naam van de serie bijv. Heel apart.

Maar ik had 4 koelkast dividers gekocht. En tot op heden niks ontvangen. Message, geen reactie. Nu dispute geopend. Baal er wel van want eigenlijk heb ik tot nog toe alles wel ontvangen. (Ook wel ns wat kapot maar dat vervingen ze dan)
RobertNLmaandag 16 mei 2016 @ 10:45
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 17:27 schreef blaat123 het volgende:

[..]

Hmmm, dat zou nog kunnen... Maar betwijfel of dat iets op gaat leveren. Gaat niet om een schokkend bedrag...
Het eerste bericht is vaak niet direct de eindoplossing.
Zou laten weten dat je graag een resend wil ipv iets kopen en dan een resend.

Anders gewoon een case openen; denk dat je uiteindelijk wel een resend krijgt.
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 10:27 schreef Baas_bas het volgende:
Daarom vermijd ik altijd individuele verkopers. Je wordt 9 van de 10 keer in je reet genomen als je het überhaupt ontvangt. Als je bijvoorbeeld bij zaken zoals BG of GB besteld dan kan je een beetje een geschiedenis opbouwen en als er dan wat fout is (hetgeen veel minder gebeurd dan bij die individuele verkopers van ali hakbar) dan sturen ze je gewoon gratis vervanging. En ze hebben vaak precies dezelfde dingen.
Mwha, dat valt best mee hoor. In mijn bestelhistorie op Aliexpress heb ik juist bij de kleinere shops vaak wel goede service gehad. En anders is het feedback & claim systeem iets dat de koper veel macht geeft.

Maar goed N=1 wellicht pik ik er toevallig altijd goede shops tussenuit.
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 22:33 schreef Karinsbubble het volgende:
Maar ik had 4 koelkast dividers gekocht. En tot op heden niks ontvangen. Message, geen reactie. Nu dispute geopend. Baal er wel van want eigenlijk heb ik tot nog toe alles wel ontvangen. (Ook wel ns wat kapot maar dat vervingen ze dan)
Duurt even maar komt vast wel goed. Kan best zijn dat ze niet reageren maar dan ineens de dispute settelen en jij je geld terug hebt.