We wonen hier net pas, dus nog niet. Ik zal eens wat zuurvrije vaseline aanbrengen, al lijkt het systeem volledig te blokkeren..quote:Op zondag 17 april 2016 12:21 schreef t4rt4rus het volgende:
Heb je ze ooit onderhouden?
Beetje vet kan al veel helpen.
Heb het zelf ook gehad in een huurhuis. Was nooit gesmeerd en werd verteld dat raam wat moeilijk ging, blokkeerde ook.quote:Op zondag 17 april 2016 12:24 schreef Fooll het volgende:
[..]
We wonen hier net pas, dus nog niet. Ik zal eens wat zuurvrije vaseline aanbrengen, al lijkt het systeem volledig te blokkeren..
Hij kan inderdaad nog wel verder 'omhoog' open, alleen verder dicht 'naar beneden' dan op de foto kan niet meer.quote:Op zondag 17 april 2016 12:29 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
Heb het zelf ook gehad in een huurhuis. Was nooit gesmeerd en werd verteld dat raam wat moeilijk ging, blokkeerde ook.
Beetje vaseline erop en hij deed het weer.
Kan je hem nog wel verder open doen?
Bij mij bleef hij achter een pal hangen waarmee je het raam helemaal los kan maken. En bleek er ook een rubber te missen.
Dat raadt Velux ook aan. (nouja eigen merk)quote:Op zondag 17 april 2016 14:00 schreef Fooll het volgende:
Gelukkig was het probleem makkelijker verholpen dan ik had verwacht. De scharnieren leken flink vast te zitten. Maar heb ze ingespoten met zuurvrije vaseline spray en het werkte weer.
[ afbeelding ]
Eens. Al gaan de ramen nu bijna te soepel. Door het klemmen konden we wel precies de gewenste stand kiezen.quote:Op maandag 18 april 2016 00:30 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
Dat raadt Velux ook aan. (nouja eigen merk)
Stom dat mensen dat ding nooit onderhouden hebben.
Ik zou de andere ramen ook maar doen.
Elk voordeel.....quote:Op zaterdag 14 mei 2016 22:58 schreef Fooll het volgende:
[..]
Eens. Al gaan de ramen nu bijna te soepel. Door het klemmen konden we wel precies de gewenste stand kiezen.
Gelukkig voor hem heeft hij de laatste wedstrijd van Ajax niet mee hoeven maken.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |