Zit al twee jaar aan de antidepressiva ja (Lexapro en Wellbutrin). Naast dat ik niet meer dood wil, doet het niet veel.quote:Op zondag 17 april 2016 08:12 schreef Milchat het volgende:
Heb je een burnout of ben je depressief? Of een vergelijkbare toestand?
Dat vlakt je gevoel enorm af. Je zou dit kunnen bespreken met je psychiater. Sociale afkeer lijkt mij wel een reden om langzaam af te gaan bouwen, of iets anders te gaan proberen.quote:Op zondag 17 april 2016 08:19 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Zit al twee jaar aan de antidepressiva ja (Lexapro en Wellbutrin). Naast dat ik niet meer dood wil, doet het niet veel.
Ja, dat was sowieso de reden om hem dringend te spreken binnenkort.quote:Op zondag 17 april 2016 08:26 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Dat vlakt je gevoel enorm af. Je zou dit kunnen bespreken met je psychiater. Sociale afkeer lijkt mij wel een reden om langzaam af te gaan bouwen, of iets anders te gaan proberen.
Werk je?quote:Op zondag 17 april 2016 08:19 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Zit al twee jaar aan de antidepressiva ja (Lexapro en Wellbutrin). Naast dat ik niet meer dood wil, doet het niet veel.
Studeer, maar zit nu in een roostervrije periode tot september. Zou eigenlijk wel weer willen sporten, maar de keuken in en koken, is al veel moeite.quote:
Vrijwilligerswerk tot september een optie?quote:Op zondag 17 april 2016 08:32 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Studeer, maar zit nu in een roostervrije periode tot september. Zou eigenlijk wel weer willen sporten, maar de keuken in en koken, is al veel moeite.
Kan. Maar dan moet ik wel meer kunnen dan achter m'n eigen fornuis staan ... Alles kost ontzettend veel energie nu. Alsof m'n lichaam nog depressief is, maar m'n hoofd niet meer (of in ieder geval een stuk minder). Bloedtest begin dit jaar wees op niets uit trouwens.quote:
Je moet iets voor jezelf vinden. De hele dag thuis zitten, daar krijg je inderdaad zelfmoord neigingen van.quote:Op zondag 17 april 2016 08:32 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Studeer, maar zit nu in een roostervrije periode tot september. Zou eigenlijk wel weer willen sporten, maar de keuken in en koken, is al veel moeite.
Maar het gekke is, is dat ik in m'n hoofd niet (meer) somber ben. Tenzij ik een tentamen verknal. Maar voor de rest vermaak ik me echt prima zo. Van buiten lijkt het heel ongezond deze levensstijl, maar zo voelt het absoluut niet.quote:Op zondag 17 april 2016 08:37 schreef loni55 het volgende:
[..]
Je moet iets voor jezelf vinden. De hele dag thuis zitten, daar krijg je inderdaad zelfmoord neigingen van.
Sporten is een leuk begin maar niet voldoende.
dat verschil tussen hoofd en lichaam qua energie herken ik absoluut! Zelf flink depressief geweest, ergste is absoluut voorbij, maar dit soort dagen heb ik nog regelmatig. M'n hoofd maakt allerlei leuke plannen en heeft daar echt zin in, maar mn lichaam kan gewoon niet in actie komen danquote:Op zondag 17 april 2016 08:36 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Kan. Maar dan moet ik wel meer kunnen dan achter m'n eigen fornuis staan ... Alles kost ontzettend veel energie nu. Alsof m'n lichaam nog depressief is, maar m'n hoofd niet meer (of in ieder geval een stuk minder). Bloedtest begin dit jaar wees op niets uit trouwens.
Maar toch wil je daar verandering in brengen?quote:Op zondag 17 april 2016 08:42 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Maar het gekke is, is dat ik in m'n hoofd niet (meer) somber ben. Tenzij ik een tentamen verknal. Maar voor de rest vermaak ik me echt prima zo. Van buiten lijkt het heel ongezond deze levensstijl, maar zo voelt het absoluut niet.
Eerst gingen die basale dingen heel goed, toen ik net met therapie begon. Bijna dagelijks naar buiten, drie keer per week sporten, etc. Maar altijd als het studeren te druk wordt, neemt dat de overhand wat betreft prioriteit. Dan skip ik sporten en verlies ik langzamerhand alle regelmaat. Zat net in DM ook al te bespreken dat ik oude hobby's op kan pakken, schrijven bijvoorbeeld. Relatie hoef ik niet. Nou ja, de verantwoordelijkheid en verplichtingen eromheen niet. Tenzij ik ineens de ware tegenkom of zoiets, maar zie dat maar eens gebeuren.quote:Op zondag 17 april 2016 08:49 schreef MevrouwPuff het volgende:
Jij hebt gewoon structuur nodig. Je hebt amper daglicht en ziet niemand, niet zo gek dat je meer gaat houden van Pokémon dan van mensen.
Je hebt een vreselijk lange roostervrije periode, dat is gewoon heel onhandig voor mensen. Ik herken het ook van mezelf, als ik een vrije dag heb kom ik soms ook met moeite van de bank af.
Vrijwilligerswerk is echt een hele goede, want je moet toch dingen doen. Schema makem voor jezelf waarbij je minstens een x per dag buiten komt en interactie met anderen hebt kan daarbij helpen. Al ga je in de bieb of in zo'n hipsterwerkplek zitten gamen, je hebt echt een vergroting van je wereld tov je studentenkamer.
Verder is de gedachte of een actie helpend is misschien ook wel goed: word ik op dot moment blijer van een relatie of van Pokémon vangen? Hoe zou dat over 5 jaar zijn? Ben ik nu toe aan een grote verandering (een relatie) of toch nog even wachten... Dan ben je je er bewuster van dat het je eigen keuze is om iets wel of niet te doen en zou je makkelijker vrede met je gedrag kunnen hebben, omdat je het bewust doet.
Ik mag helaas niet drinken met deze antidepressiva. Maar ik kan me dat gevoel van het zat zijn wel iets van bij voorstellen.quote:Op zondag 17 april 2016 08:54 schreef Fem_LittleLady het volgende:
Hmmm heb ook een periode zoiets gehad, nergens zin in, geen zin in sociale contacten, eigenlijk was bed uitkomen al teveel, heb destijds mijn dag en nacht ritme omgedraaid, zat heel veel te chatten, die mensen vroegen tenminste niet constant door hoe het ging, want die wisten buiten wat ik vertelde niets van mij.
Na een half jaar was ik het wel zat, ben op een avond flink gaan drinken, zodat ik straalbezopen was en viel toen om 10 uur in slaap, dit is een van de weinige manieren die ik ken om in 1x mijn ritme weer om te draaien, in de ochtend was ik om half 8 klaarwakker en ben toen mezelf gaan dwingen om elke dag wat te gaan doen, niet meteen het sociale maar wel bed uit, aankleden, eten, iets in huis doen en wat meer op pad, liever tussen vreemde mensen, die vragen niets, dan tussen de mensen die ik ken en dat heeft mij behoorlijk geholpen met dat je veel nieuwe mensen leert kennen.
Dat is ook denk ik de enige keer geweest in die periode dat ik heb gedronken, omdat ik dan nog slomer en vermoeider van kan worden.
Ik weet het niet. Het énige verschil met toen ik net in een depressie kwam, is dat ik nu niet meer dood wil en toen wel ... Maar eerlijk gezegd ligt die gedachte nu niet ver weg, voorspel ik zo.quote:Op zondag 17 april 2016 09:18 schreef loni55 het volgende:
[..]
Maar toch wil je daar verandering in brengen?
Dus als je druk bent met studeren, zet je andere zaken op een lager pitje, prima, dat leek voor je te werken. Maar nu je roostervrij bent (heb je wel tentamens oid?) werkt het niet meer en is een dagstructuur juist wel weer zinnig. Het is maar voor tijdelijk, maar nu een kluizenaar zijn, maakt het opnieuw oppakken van de studie in september mogelijk ook weer lastiger.quote:Op zondag 17 april 2016 09:25 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Eerst gingen die basale dingen heel goed, toen ik net met therapie begon. Bijna dagelijks naar buiten, drie keer per week sporten, etc. Maar altijd als het studeren te druk wordt, neemt dat de overhand wat betreft prioriteit. Dan skip ik sporten en verlies ik langzamerhand alle regelmaat. Zat net in DM ook al te bespreken dat ik oude hobby's op kan pakken, schrijven bijvoorbeeld. Relatie hoef ik niet. Nou ja, de verantwoordelijkheid en verplichtingen eromheen niet. Tenzij ik ineens de ware tegenkom of zoiets, maar zie dat maar eens gebeuren.
Maak je niet druk om de dood. Dat ga je sowieso zijn op een bepaald moment.quote:Op zondag 17 april 2016 09:30 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Het énige verschil met toen ik net in een depressie kwam, is dat ik nu niet meer dood wil en toen wel ... Maar eerlijk gezegd ligt die gedachte nu niet ver weg, voorspel ik zo.
Ja, goed punt. Binnenkort maar eens bespreken met de psychiater. Merkte wel dat die apathie erger werd toen ik een tweede medicijn erbij nam.quote:Op zondag 17 april 2016 09:35 schreef misterxvany het volgende:
Nou, zoals ik het lees, vind je het niet prima.
Daarbij, als je hoofd wel wil en je lichaam niet, waardoor denk je dat je lichaam aangestuurd wordt? Al helemaal als blijkt dat je verder gewoon gezond bent.
Nee, geen tentamens meer. Goed punt wel dat die ongestructureerdheid voor problemen kan zorgen in september!quote:Op zondag 17 april 2016 09:35 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Dus als je druk bent met studeren, zet je andere zaken op een lager pitje, prima, dat leek voor je te werken. Maar nu je roostervrij bent (heb je wel tentamens oid?) werkt het niet meer en is een dagstructuur juist wel weer zinnig. Het is maar voor tijdelijk, maar nu een kluizenaar zijn, maakt het opnieuw oppakken van de studie in september mogelijk ook weer lastiger.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |