Bodie nooit geweest, Calico wel. Is niks ghost towns aan. Net zo commercieel als Disneyquote:calico gost town of bodie gost town
1 dag LA is imo veels te kort, je doet de stad daarmee onrecht aanquote:2. Wo 28-sep Dag in Los Angeles: universal studios, hollywood, walk of fame, beverly hills, sign rodeo drive schieten?
’s Avonds 2 uur rijden naar Joshua tree of calico gost town.
Horseshoebend, havasufalls en grandcanyon liggen niet bij elkaarquote:4. Vrij 30-sep Grand canyon 1 dag. Waar kunnen we dan het best overnachten?
5. Za 1-okt 1 dag Grand Canyon, horse shoe bend, wandelen, havasu falls.
Houd er rekening mee dat er 2 'Antelope Canyons' zijn: de upper en de lower. Ze zijn beiden op een andere locatie. Het kan hier overigens best druk zijn. Wij hebben nog nooit gereserveerd, maar hebben wel een keer gehad dat we een paar uur moesten wachten voor we meekonden.quote:7. Ma 3-okt Antelope Canyon
Ik sluit me bij de rest aan. gewoon 1 nacht bryce en wat meer zion. Zion is inderdaad niet met eigen vervoeren te bezichtigen, dus kost wat meer tijd. Bryce heet gigantisch veel 'viewpoints' langs de parkweg, en na ik had het na viewpoint nummer 25 wel gezienquote:8. Di 4-okt Van Page naar Bryce canyon (+/- 2,5 uur). Rest van de dag wandelen
9. Wo 5-okt 1 dag Bryce canyon
10. Do 6-okt Van Bryce canyon naar zion canyon rijden (1 ½ uur rijden) daar wat eten en wandelen en nog 2 ½ uur rijden naar Las Vegas.
Houd er rekening mee dat het ook in oktober nog ontieglijk heet kan zijn in Death Valley. Een halve dag wandelen kan dan een beetje erg optimistisch zijn, tenzij je een kameel bent en een flinke bult water meesjouwt.quote:12. Za 8-okt Vanaf Las vegas door naar Death Valley (2 ½ uur rijden). ½ dag wandelen in death valley.
Death Valley --> Mammoth is in 4 uur te doen. Yosemite niet. Je bent dan net bij het begin van de Tioga pass, en die is ook nog eens 2 uur rijden. Houd er btw rekening mee dat je daar in hooggebergte zit, en de kans is aanwezig dat de Tioga pass dan al gesloten is vanwege sneeuwval. Check dit dus voordat je die kant op gaat rijdenquote:13. Zo 9-okt Vanuit Death valley door rijden naar Yosemite NP (evt Bodie Gost town, Bishop, Mammoth lakes) (3 ½ -4 uur rijden). Daar wandelen.
San Fran --> Pismo in 4 uur gaat je niet lukken, teveel moois te zien onderwegquote:18. 14-okt San Fransisco naar Hearst Castle en/of San Luis/pismo beach (4 uur rijden) ’s middags daar.
Of hier al een strand dag Montery/ Carmel/Big sur.
Klopt wat betreft de hekjes, niet wat betreft de hordes toeristen. Toen wij er waren was er 1 lange rij toeristen naar de rand toequote:Horse Shoe Bend is een andere ervaring. Je loopt zo naar het randje, geen hekjes, geen echte paden een geen hordes van toeristen. Dit heeft verreweg de meeste indruk gemaakt op mij en m;n vriendin.
[/quote]quote:Op zaterdag 16 april 2016 16:08 schreef ELMEL het volgende:
4. Vrij 30-sep Grand canyon 1 dag. Waar kunnen we dan het best overnachten?
5. Za 1-okt 1 dag Grand Canyon, horse shoe bend, wandelen, havasu falls.
6. Zo 2-okt Van Grand Canyon naar Page (2,5 uur) (halve dag page/lake powell). Evt glenn canyon dam
7. Ma 3-okt Antelope Canyon
8. Di 4-okt Van Page naar Bryce canyon (+/- 2,5 uur). Rest van de dag wandelen
9. Wo 5-okt 1 dag Bryce canyon
Inderdaad, ik heb ook al die viewpoints gezien "omdat dat nu eenmaal de manier is" maar op een gegeven moment zien ze er allemaal hetzelfde uitquote:Op woensdag 27 april 2016 13:32 schreef polariteit het volgende:
Bryce heet gigantisch veel 'viewpoints' langs de parkweg, en na ik had het na viewpoint nummer 25 wel gezienvind ik ook van de GC een beetje het nadeel.
Maar je kan ze nu wel mooi van je lijstje schrappen dat je ze gezien hebt.quote:Op donderdag 28 april 2016 08:40 schreef exode het volgende:
Wij zijn volgens mij echt de enigen die Bryce en Monument Valley tegen vonden vallen. En wij vonden LA en de Grand Canyon heel erg gaaf. In LA hebben we veel rondgelopen (ook omdat we enorm goed zijn in verdwalen) en in de GC dus helemaal naar beneden gelopen.
Voor alle parken geldt: wil je er gaan hiken of alleen kijken en weer weg? Dat maakt een hoop uit in een planning. Wij vonden het ook leuk om aan het einde van de reis een paar dagen strand te doen in LA, heerlijk rustig aan, eten, drankje etc.
Dat zijn meestal weer dingen die mensen gaan doen bij een 2e of 3e reis naar het Zuidwesten.quote:Op donderdag 28 april 2016 09:38 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Zelf zitten wij nu te wachten op de permit om te mogen overnachten in de grand canyon zelf.
Voor ons is het dat dan ook. Ieder afzonderlijk al eens in die buurt geweest.quote:Op donderdag 28 april 2016 12:23 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Dat zijn meestal weer dingen die mensen gaan doen bij een 2e of 3e reis naar het Zuidwesten.
Wat tof! Dat willen wij bij een terugkeertrip ook doen!quote:Op donderdag 28 april 2016 09:38 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Zelf zitten wij nu te wachten op de permit om te mogen overnachten in de grand canyon zelf.
Gaan jullie dan ook een rim to rim to rim doen?quote:Op donderdag 28 april 2016 12:43 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Wat tof! Dat willen wij bij een terugkeertrip ook doen!
Is genoemd ja! Maar dat is nog even uitzoeken hoe we dat logistiek zouden doen met een auto op Noord of Zuidquote:Op donderdag 28 april 2016 12:47 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Gaan jullie dan ook een rim to rim to rim doen?
North Rim is zo lekker gelegen aan eind van een doodlopende 67.quote:Op donderdag 28 april 2016 12:51 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Is genoemd ja! Maar dat is nog even uitzoeken hoe we dat logistiek zouden doen met een auto op Noord of Zuid
Ja, dat weten we, vandaarquote:Op donderdag 28 april 2016 13:05 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
North Rim is zo lekker gelegen aan eind van een doodlopende 67.![]()
Jakob Lake (Page-Fredonia aan de 89A)- North Rim via de 67 is een uur heen en een uur terug
Ziet er heen en terug ongeveer zo uit:![]()
[ afbeelding ]
Van Jakob Lake naar Fredonia/Kanab was de weg uitgestorven. Ontzettend mooie route met de motor zou dat zijn. Wij waren met de auto.![]()
Nee, nog niet, want we zijn net pas terug en gaan pas over 2 jaar op z'n vroegst weer terug ofzo, dus we zijn nog niet écht begonnen met plannen! MAar fijn om te weten dat dat er is!quote:Op donderdag 28 april 2016 13:28 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ken je deze vast ook al :
https://www.trans-canyonshuttle.com/
is toch helemaal niet zo moeilijk je komt immers weer terug op de plek dat je bent begonnen.quote:Op donderdag 28 april 2016 12:51 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Is genoemd ja! Maar dat is nog even uitzoeken hoe we dat logistiek zouden doen met een auto op Noord of Zuid
ik vond monument valley ook tegenvallen. Kwam ook omdat we het rode steen wel gezien hadden en ik vond de indianen echt grof en vervelend.quote:Op donderdag 28 april 2016 08:40 schreef exode het volgende:
Wij zijn volgens mij echt de enigen die Bryce en Monument Valley tegen vonden vallen. En wij vonden LA en de Grand Canyon heel erg gaaf. In LA hebben we veel rondgelopen (ook omdat we enorm goed zijn in verdwalen) en in de GC dus helemaal naar beneden gelopen.
Voor alle parken geldt: wil je er gaan hiken of alleen kijken en weer weg? Dat maakt een hoop uit in een planning. Wij vonden het ook leuk om aan het einde van de reis een paar dagen strand te doen in LA, heerlijk rustig aan, eten, drankje etc.
Waanzinnig plan. Las Vegas is een compleet gekkenhuis. Ik zou wel aanraden van te voren een leuk feestje uit te zoeken en tickets te boeken. Dat scheelt je bij de betere clubs heel veel wachten.quote:
Wij waren eerst gaan hiken in GC, daarna de Angels Landing Trail gaan lopen in Zion en daarna Bryce was een beetje too much misschien. Wie weet geven we Bryce ooit een 2e kans maar er is nog zoveel te zien in Amerika.quote:Op vrijdag 29 april 2016 09:02 schreef MaJo het volgende:
[..]
ik vond monument valley ook tegenvallen. Kwam ook omdat we het rode steen wel gezien hadden en ik vond de indianen echt grof en vervelend.
Bryce vond ik daarentegen wel vet
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |