Ja, logisch ook, die is ws al 16 jaar oud, maar wel reviseerbaar, dan is die nog beter dan oorspronkelijk.quote:
16 jaar terug al elektrische fietsen? Kun je niet beter een klein generatortje meenemen in een fietskarretje?quote:Op vrijdag 15 april 2016 11:58 schreef LienepienD het volgende:
[..]
Ja, logisch ook, die is ws al 16 jaar oud, maar wel reviseerbaar, dan is die nog beter dan oorspronkelijk.
Zoals je in mijn beginpost kan lezen heb ik hem niet gekocht omdat hij elektrisch is en ik wist ook dat de accu dood is maar wel goed reviseerbaar, daar was de prijs dan ook naar. Ik zou alleen graag willen weten of de huidige elektrische fietsen veel beter zijn of comfortabeler dus of het wel de moeite is om er 200 euro in te steken om de accu te reviseren.quote:Op vrijdag 15 april 2016 16:37 schreef vaduz het volgende:
Waarom koop je een elektrische fiets met een doode accu?Ik bedoel je maakt toch altijd eerst even een proefritje? Het valt toch behoorlijk op als na 30 seconde de trapondersteuning wegvalt?
Mij dunkt, dat een elektrische fiets met dode accu nog altijd meer kost als een gewone fiets. Verder kunnen er -ondanks je het elektrische deel niet gebruikt- meer delen kapot gaan bij een gewone fiets, wat hogere onderhoudskosten met zich mee brengt.quote:Op vrijdag 15 april 2016 16:45 schreef LienepienD het volgende:
[..]
Zoals je in mijn beginpost kan lezen heb ik hem niet gekocht omdat hij elektrisch is en ik wist ook dat de accu dood is maar wel goed reviseerbaar, daar was de prijs dan ook naar.
Ik heb er 75 euro voor betaald. Nieuwe banden zaten er op en fiets helemaal in orde, maar wel toch zeker 15 jaar oud en fiets ziet er heel netjes uit, natuurlijk wel een "ouderwets" model, maar wel gewoon versnelling met gripshift en goede trommelremmen en zo.. Hoezo meer delen kapot gaan bij een gewone fiets? Of ben je het woordje "dan"vergeten? Ik fiets er nu een jaar iedere dag op zonder problemen. Als je nu op marktplaats kijkt zie je ze ook te koop staan.quote:Op vrijdag 15 april 2016 16:53 schreef vaduz het volgende:
[..]
Mij dunkt, dat een elektrische fiets met dode accu nog altijd meer kost als een gewone fiets. Verder kunnen er -ondanks je het elektrische deel niet gebruikt- meer delen kapot gaan bij een gewone fiets, wat hogere onderhoudskosten met zich mee brengt.
Jij fietst niet, de Spartamet fietst jou.quote:Op vrijdag 15 april 2016 18:16 schreef Ou-Tannu het volgende:
ik fiets gewoon op een Spartametgeen gekut met half gare accus
Kan..quote:Op vrijdag 15 april 2016 21:22 schreef vaduz het volgende:
[..]
Jij fietst niet, de Spartamet fietst jou.
Je zou het zelfs naar lithium kunnen verbouwen.. Alleen dat wordt gewoon een dure grapquote:Op vrijdag 15 april 2016 22:28 schreef crystal_meth het volgende:
Kan ook een NiMH batterij zijn, is niet helemaal duidelijk. Die hebben weinig last van gedeeltelijke laad/ontlaadcycli, moet je niet leegrijden voor je weer oplaadt. Hogere capaciteit ook, dus haal je meer dan 40 km.
Als het NiCd is en een revisie met NiMH cellen mogelijk is dan lijkt me dat gen slechte optie, al betwijfel ik of ze dat aanbieden (gewoon zelfde type cellen vervangen is makkelijker, weten ze zeker dat elektronica en lader geschikt zijn).
NiCD batterijen hebben nou 1 maal een slechte prestatie tov nimh / liion ..quote:Op vrijdag 15 april 2016 23:10 schreef crystal_meth het volgende:
De 40 km met een 120Wh batterij (24v, 5Ah NiCd) is een erg optimistische schatting btw, sommige sites zeggen dat 20Wh per mijl een realistisch cijfer is, wat neerkomt op 10 km met 120Wh...
De Pedego site geeft een cijfer van 12 tot 24 Wh per mijl, wat voor de gegeven batterij neerkomt op 8 tot 16 km.
Inderdaad. Als TS de fiets voor dat soort afstanden wil gebruiken is het natuurlijk geen probleem. Maar per km is zo'n revision (als het idd NiCd is) dan niet echt goedkoop, 200¤ voor 120Wh, je hebt een NiMH revisie met twee keer die capaciteit (240Wh) voor dezelfde prijs.quote:Op vrijdag 15 april 2016 23:12 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
NiCD batterijen hebben nou 1 maal een slechte prestatie tov nimh / liion ..
Precies en 2x 7Ah lood accu in de fietstas en wat bedrading heb je voor 5 tientjes ook gefixt :-) ik wist het welquote:Op vrijdag 15 april 2016 23:38 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Inderdaad. Als TS de fiets voor dat soort afstanden wil gebruiken is het natuurlijk geen probleem. Maar per km is zo'n revision (als het idd NiCd is) dan niet echt goedkoop, 200¤ voor 120Wh, je hebt een NiMH revisie met twee keer die capaciteit (240Wh) voor dezelfde prijs.
Op dat vlak heb ik totaal geen kennis van zaken, is dat niet moeilijk en is dit wel veilig voor een leek? Ik heb erover gegoogeld, kan hier niets over vinden.quote:Op vrijdag 15 april 2016 23:51 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Precies en 2x 7Ah lood accu in de fietstas en wat bedrading heb je voor 5 tientjes ook gefixt :-) ik wist het wel
Veilig? jahoor.. als je het goed aan elkaar zet, op een deugelijk manier. ( dus niet de beunhaas met ducttape om 2 draden aan elkaar te verbinden ).quote:Op zaterdag 16 april 2016 10:58 schreef LienepienD het volgende:
[..]
Op dat vlak heb ik totaal geen kennis van zaken, is dat niet moeilijk en is dit wel veilig voor een leek? Ik heb erover gegoogeld, kan hier niets over vinden.
Wat moet ik hiervoor precies aanschaffen?
Ik heb er op gegoogeld en kan er niks over vinden, wil jij het niet voor me doen? Uiteraard betaal ik je.quote:Op zaterdag 16 april 2016 13:10 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Veilig? jahoor.. als je het goed aan elkaar zet, op een deugelijk manier. ( dus niet de beunhaas met ducttape om 2 draden aan elkaar te verbinden ).
en wat je nodig hebt? in elk geval 2 12V Accu's van een gelijk amperage, wat connectors en draad.
en natuurlijk een accu lader die geschikt is
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |