abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163467474
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 21:01 schreef Xaryna het volgende:
Ik kan het beter opgeven, dus. :')

Verwend nest
extra lekkere brokjes wil mijn dikkerd wel moeite voor doen (Almo nature, Orijen) maar ze moet speciale brokjes voor haar gewrichten die ze maar meh vind.
pi_163469671
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 21:05 schreef computergirl het volgende:

[..]

extra lekkere brokjes wil mijn dikkerd wel moeite voor doen (Almo nature, Orijen) maar ze moet speciale brokjes voor haar gewrichten die ze maar meh vind.
Zelfs snoepjes gingen niet. Ik was blij dat niemand keek toen ik het voordeed. De slimme kat in een andere kamer met eten en ik op de grond met dat ding rollen en snoepjes pakken _O- en Nika keek en dacht er het hare van (dom personeel waarschijnlijk)
We have far more in common than that which devides us..
pi_163471451
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 20:27 schreef Xaryna het volgende:
Ik heb voor onze kat een voedselbal gekocht, een bal met gaatjes waar je het droogvoer in doet en dan moet ze de bal rollen om het eruit te krijgen. (zo'n geval)

Maar... ze snapt 'm niet. Of ze wil niet (goed mogelijk). Ik heb voorgedaan de bal te rollen zodat er brokjes uitvallen die ze dan met smaak opeet, ik heb hem haar zien rollen door de brokjes eronder proberen te pakken met de kop waardoor de bal een klein stukje opschuift en ze weer nieuwe brokjes 'vindt'. Maar als ik de bal gewoon neerzet, doet ze er niks mee. Ze kijkt alleen of er brokjes onder liggen dan, en komt vervolgens zeuren om eten. Heb de bal nu een kleine week.

Heeft er iemand tips om te helpen haar de bal te laten gebruiken? Het betreft een oude, licht dementerende kat, die de hersengymnastiek goed kan gebruiken.
Nieuwe dingen leren en dementie lijkt me niet goed samen te gaan. Wel het uitbreiden van bekende dingen. Bijvoorbeeld brokjes op een puntig hoopje, eindigend met een brokjesstippellijntje . Als het lukt om alles te vinden (niet geloven hoe dom ze kunnen doen), de lijnbrokjes verder uit elkaar leggen of langer maken met een klein bochtje. Niet moeilijk maken, veranderen is al een hele aanslag op het wegzakkende brein.
  zondag 3 juli 2016 @ 22:51:27 #301
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_163499079
Stoeien gaat beter, Hima d'r (gebrek aan groei) is nu het grootste probleem :(

Ze blijft maar heen en weer stuiteren tussen de 410 en 450 gram en eet de ene dag heel graag en de volgende totaal niet. Dus dan moeten we op advies van het asiel dwangvoeren met verdunde a/d.

Heeft iemand een wonderrecept waar alle kittens gek op zijn en dat ook goed voor ze is, waar ze niet van overgeven etc.

Gisteren hadden we dat Almo Nature spul gegeven, daar heeft ze bijna 2 blikjes van op, maar vandaag ruikt ze eraan en draait ze zich om, ook andere smaken. Zelfs een warme eierdooier hoefde ze niet.

Morgenochtend sowieso naar de DA, nu maar hopen dat ze de nacht doorkomt...
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')